موضوعات داغ

نگاهی به وضعیت تویوتا کمری نسل پنجم در بازار کارکرده

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
تجربه نشان داده خودروهای سدان در بازار ایران با استقبال بیشتری از سوی خریداران همراه هستند. به همین خاطر می‌توان گفت این سگمنت از تنوع بیشتری نیز در بازار برخوردار است. هرچند که این روزها عموم مردم به سمت شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها گرایش پیدا کردند، اما بازهم سدان‌ها همچنان در اولویت خرید مردم قرار دارند. یکی از با سابقه‌ترین برندها در بازار ایران تویوتاست که سال‌های سال با عرضه محصولات با کیفیت، توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. کمری یکی از مدل‌های پرفروش جهانی است که به دلیل داشتن قابلیت‌های بالا و امکانات رفاهی مناسب و کیفیت بالا، توانست در بازار ایران نیز به عنوان خودرویی موفق شناخته شود.

تویوتا کمری نسل پنجم

تویوتا کمری نسل پنجم

نسل پنجم این خودرو یکی از محبوب‌ترین نسل‌های این بوده که تاکنون وارد کشور شده است. این خودرو که از سال 2005 به بازار ایران راه پیدا کرد، با سه نسخه GLI، XLI و گرند عرضه شد که مدل‌های GLI و XLI چهار سیلندر با موتور ۲.۴ لیتری، مجهز به گیربکس استاندار ۵ دنده دستی بوده که البته گیربکس ۴ دنده اتوماتیک نیز برای این دو مدل، به‌صورت سفارشی نیز وجود داشت. اما مدل گرند با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر، دارای گیربکس استاندارد ۴ دنده اتوماتیک بود که با آمدنش خط و نشان جدی برای نیسان ماکسیما که جزو معدود گزینه‌های لوکس بازار به‌شمار می‌رفت کشید.

تویوتا کمری نسل پنجم

تویوتا کمری نسل پنجم

همچنین استفاده از تویوتا کرولا و کمری در ناوگان تاکسیرانی مناطق آزاد سبب شد تا این دو مدل بهتر در میان مردم شناخته شود، به همین خاطر استقبال خوبی از این دو خودرو صورت گرفت. اما نکته‌ای که این روزها درمورد این نسل از تویوتا کمری وجود دارد، بی تفاوتی خریداران به آن است.

تویوتا کمری نسل پنجم

تویوتا کمری نسل پنجم

در حال حاضر کمری نسل پنجم را می‌توان با قیمتی حدود 60 تا 100 میلیون تومان بسته به نوع تیپ‌بندی آن خریداری کرد. این درحالی است که بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند خودروی چینی صفر کیلومتر را انتخاب و خریداری کنند. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، استهلاک بسیار کم و کیفیت بسیار بالای قطعات این خودروست که سبب می‌شود در مدت زمانی طولانی این خودرو حداکثر کارایی مفید خود را داشته باشد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/15
الان این بررسی بازار دست دوم بود؟؟؟
1397/1/16
با عرض معذرت از همه ولی اونی که میره 100 میلیون میده واسه ماشین چینی در حالیکه میتونه کم استهلاک ترین و بهترین ماشین دنیا رو با این پول بخره ، یک کودن و احمق به تمام عیاره
ماشین چینی که صفر کیلومتر نقص فنی و مونتاژی داره
بهترین انتخاب در بازه قیمتی 60 تا 100 میلیون همین نسل تویوتا کمریه ماشینی بسیار پرقدرت ، نرم ، راحت ، کم استهلاک و کم خرج و معتبر
1397/1/16
اون ماشین چینی حداقل سه سال گارانتی داره و چیزیش بشه رایگان درستش میکنن.این لگن 12 سال عمر کرده الان وقت اوراق شدنشه.در ضمن من با صد تومن هیوندا اکسنت صفر خریدم واسه مصرف روزانه که اصن با این قراضه قابل مقایسه نیس که به درد ماشین دوم یا سومم نمیخوره.
1397/1/16
کارکرده این ماشین تو سایتهای فروش آمریکا ۲۵ تا ۳۰ میلیونه :/
1397/1/16
چرا توهین میکنید .
این نهایت بی ادبی است که به جای دیگران تصمیم بگیریم توهین جای خود را دارد . احمق آن کسی است که فقط به جیب خود و تعصب کور خود فکر میکند و برای دیگران نسخه میپیچد درست مثل ایرلن خودرو و سایپا و کرمان خودرو که درست مثل جناب کامبیز احمقانه و مثل تولید کننده های کودن و پول پرست جهانی که هیچ وقت پیشرفت نکردند به خودشان و جیب خودشان فکر کردند و برای مردم نسخه های عجیب و..‌‌. پیچیدند و کار را به جایی رساندند که اکثر جامعه ما چون پول کمی دارند حداقل برای چند سال راحتی ماشین صفر چینی میخرند که به نوعی در طراحی و... از تولید که نه ! از مونتاژ داخلی بهتر هستند .
1397/1/16
عمر بالا یعنی چند سال؟؟؟ 10 سال یا شاید هم 15 سال! در هر صورت این ماشین محصول 2005 هستش و بنظر من عمرش تمام شده و 100 میلیون پول بی زبون رو نباید حروم کرد.