موضوعات داغ

نگاهی به شانس لوئیس همیلتون برای شکستن رکوردهای مایکل شوماخر

عکس نویسنده
فرهاد کاشانی
نویسنده
عکس مطلب اول
به نقل از وبسایت مهندس فرهاد کاشانی: گفتند سیاهپوستان فقط در فوتبال امریکایی و بسکتبال و بیس بال و فوتبال انگلیسی خوب هستند ولی گلف و اتومبیلرانی به درد آنها نمی خورد! شاید چون این دو ورزش گران هستند سیاهپوستان را به آن راهی نبود ولی تایگروود در گلف این تابو را شکست و لوئیس همیلتون در مسابقات فرمول یک این تابو را شکست.
راستی اوضاع همیلتون چگونه است؟ وی در حال حاضر با ۴ بُرد در مسابقات فورمول یک به همراه آلن پروست فرانسوی و سباستیان فتل آلمانی بعد از خوان مانوئل فانچیوی آرژانتینی که پنج بار این مسابقات را برده مقام سوم را دارا هستند.
پروست که بازنشسته است ولی فتل هنوز مسابقه می دهد. پس امسال مسابقه سختی بین فتل و همیلتون است چون هرکدام که ببرند با فانچیوی آرژانتینی مساوی می شوند و اگر این اتفاق هم بیفتد سال ۲۰۲۰ سال جلو افتادن از فانچیو برای بُرد ششم خواهد بود. و سال ۲۰۲۱ سال مساوی شدن با مایکل شوماخر و سال ۲۰۲۲ سال جلو زدن از شوماخر. پس مسابقات فرمول یک چهارسال هیجان انگیز را خواهند داشت بشرط اینکه یکی از این دو نفر هر سال اول بشود.
البته هنوز کسان دیگری مثل آلونسو Alonso امید به برد سوم را دارند که کم کم دارد برایشان تبدیل به یک رؤیا می شود. در حال حاضر برای مقایسه لوئیس همیلتون با مایکل شوماخر می توان به اعداد زیر اشاره کرد.

یعنی همیلتون در رکوردگیری برای اینکه از کجا شروع کند از همه بهتر عمل کرده ولی شوماخر حتی وقتی که از اول شروع نکرده توانسته اول بشود ولی همیلتون تعداد بردش از تعداد شروع اولش (POLE POSITION) کمتر است یعنی اگر اول شروع کند احتمال بردش زیاد است ولی اگر اول شروع نکند این احتمال کم می شود.
چهارسال هیجان انگیزی در پیش است بخصوص که در مسابقه اول در استرالیا فتل توانست همیلتون را عقب بگذارد و فراری هر دو راننده اش به بالای سکو رفتند و نشان دادند که برای این فصل ماشین قابلی دارند.

نظرات کاربران