موضوعات داغ

تهدید جدی ماشین های برقی برای فروشگاه های کنار جاده

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
وسایل نقلیه الکتریکی همانطور که وعده داده بودند، یک انقلاب بسیار بزرگ در صنعت خودروسازی ایجاد کرده‌اند که همچنان در حال رشد بوده و می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور، سهم بزرگی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند، اما همین پیشرفت وسایل نقلیه الکتریکی و افزایش سهم آنان در بازارهای جهانی می‌تواند آسیب‌ها و خطراتی به همراه داشته باشد که از سوی تحلیلگران مطرح شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تحلیلگران "واشنگتن پست"، وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند آسیب‌های زیادی به کسب و کارها و همچنین تولید کنندگان صنایع غذایی و نوشیدنی‌ها وارد کنند. با افزایش وسایل نقلیه الکتریکی در جاده‌ها، بدون شک حضور خودروها در جایگاه سوخت به شدت کاهش پیدا می‌کند و تاثیر زیادی بر روی فروش مواد غذایی و نوشیدنی‌ها خواهد گذاشت، زیرا بخش قابل توجهی از فروش مواد غذایی و همچنین نوشیدنی‌ها، در فروشگاه‌های کنار جاده‌ای و پمپ بنزین‌ها انجام می‌شود که با روی کار آمدن ماشین‌های الکتریکی، دیگر نیازی به توقف و خرید از آنان نخواهد بود.
به عنوان مثال حدود 63 درصد از فروش نوشیدنی برند "مانستر انرژی" در فروشگاه‌های کنار جاده‌ای انجام می‌شود و در صورت افزایش وسایل نقلیه الکتریکی در جاده‌ها، فروش این برند به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، انجمن ملی فروشگاه‌های راحتی (کنار جاده) ادعا می‌کند که حدود 60 درصد از سودی که پمپ بنزین‌های کنار جاده کسب می‌کنند، از طریق فروش کالاهای فروخته شده در سوپرمارکت‌های آنان خواهد بود، نه سوختی که در اختیار وسایل نقلیه قرار می‌گیرد. بنابراین راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی و افزایش آنان در جاده‌ها، می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی فروش کالا و سوخت در پمپ بنزین‌ها داشته باشد، هرچند فروش آنان به طور کامل قطع نخواهد شد و پیش بینی می‌شود که تا حداقل 20 سال آینده وسایل نقلیه الکتریکی فراگیر نشوند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/26
خب ماشین برقی ک بیشتر ب نفعشونه
با شرایط فعلی هم برد ماشین های برقی کمتر از بنزینیه هم زمان شارژشون بیشتره
پس بین راه بیشتر ب شارژ نیاز پیدا میکنن
در اینده هم در بهترین حالت زمان شارژ با زمان سوختگیری مساوی میشه
1397/1/26
ماشین برقی نباید کنار جاده وایسه شارژ کنه؟! پمپ بنزین میشه ایستگاه شارژ.
1397/1/27
خب کنار شارژرهای برقی، سوپرمارکت می زنن. یا از پمپ بنزین ها برای شارژرهای برقی استفاده میشه. این دیگه غصه داره؟؟؟!!
1397/1/27
خوب همون جایگاه های سوخت رو تبدیل به جایگاه های شارژ باتری ماشین می کنند که ضرری هم به Gas Staion ها وارد نشه ! اگر خطر رو برای محیط زیست جدی ببینند صددرصد این کار رو انجام میدن و زیرساخت هاش رو فراهم می کنند. مثل ما نیستند که اول میزاریم تا قشنگ هوا و محیط زیست آلوده بشه، بعد بیایم به فکر نوش دارو باشیم !
1397/1/27
خب اون فروشگاه ها یک همتی بکنن و در کنار دستگاه پمپ بنزین ، یک ایستگاه شارژ الکتریکی هم برای این خودرو ها بذارند!