موضوعات داغ

معرفی جذاب ترین خودروهای 30 میلیون تومانی جهان– بخش دوم

عکس مطلب اول
برای بسیاری از ما خودرویی که می رانیم یک نمود آشکار از نگرشی است که نسبت به خود داریم. این موضوع ممکن است مشکل ساز باشد زیرا قیمت خودروهای جدید همچنان رو به افزایش است، حتی اگر خودرویی که نشستن پشت فرمان آن جذاب باشد را انتخاب نکنید. مسلما همه ما استطاعت خرید خودروهای ایده آل خود را نداریم و بیشتر درباره آنها رویاپردازی می کنیم و کمتر پیش می آید که سوار بر خودرویی باشیم که از رانندگی با آن لذت ببریم. در واقع برای اکثریت قشر متوسط، خودرو فقط یک وسیله نقلیه برای جا به جایی روزمره است.
خوشبختانه برای اینکه خودروی جذابی داشته باشید نیازی نیست 20 هزار دلار پول پرداخت کنید. اگر تا به حال یک خودروی کاربردی و کسل کننده برای رانندگی روزمره داشتید، با بودجه 5 هزار دلاری دنیایی از خودروهای جذاب پیش روی شماست. اگر خرید خودروی صفر کیلومتر برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد می توانید از میان خودروهای دست دوم نمونه های فوق العاده ای با قیمت بسیار ارزان انتخاب کنید که بعضی از آنها خودروهای اسپرت و سریعی هستند. برای اثبات این موضوع از خبرنگاران سایت Motor1.Com درخواست شد تا جذاب ترین خودروهایی که با قیمت 5 هزار دلار (حدود 30 میلیون تومان) یا کمتر قابل خریداری هستند را معرفی کنند. خودروهایی که در این مقاله معرفی می شوند اکثرا در زمان خودشان خودروی شناخته شده و موفقی بودند و با این بودجه می توان نمونه های تمیز و سالم آنها را خریداری کرد. در ادامه 9 خودرو در بازار جهان را به شما معرفی می کنیم که هم قیمت خودروی صفر کیلومتر ساینا در بازار ایران هستند. در بخش اول این مقاله 5 خودروی جذاب با قیمت حدود 30 میلیون معرفی کردیم. در این بخش 3 خودروی دیگر را نیز معرفی می کنیم.

6 – فولکس واگن کورادو G60
فولکس واگن کورادو G60

فولکس واگن کورادو G60

امسال 30 امین سالگرد تولید فولکس واگن کورادو است و بهترین کار برای بزرگداشت این سالگرد خرید یک دستگاه از این خودرو است. می توان با حدود 5 هزار دلار یک نمونه عالی از این خودرو پیدا کرد. فولکس واگن کورادو هنوز هم بعد از گذشت حدود 3 دهه ظاهر شگفت انگیزی دارد و در خیابان جلب توجه می کند. مدل G60 کورادو مجهز به موتور 1.8 لیتری سوپرشارژ با قدرت 160 اسب بخار بود که می توانست این خودرو را در عرض 8.0 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برساند که برای یک خودروی فراگیر در آن زمان رقم خوبی است. یکی از ویژگی های جذاب کورادو که آن را از خودروهای اسپرت هم دوره خود متمایز می ساخت اسپویلر عقب فعال بود که در سرعت های بالاتر از 80 کیلومتر در ساعت به صورت خودکار باز می شد. کورادو جزو اولین مدل های فولکس واگن بود که مجهز به موتور شگفت انگیز VR6 شد. این موتور هنوز هم در بعضی مدل های فولکس واگن مانند اطلس و پاسات های بازار امریکا وجود دارد.

7 – تویوتا MR2 اسپایدر W30
تویوتا MR2 اسپایدر W30

تویوتا MR2 اسپایدر W30

یکی از بهترین راه ها برای خرج کردن 5 هزار دلار خرید آخرین نسل تویوتا MR2 اسپایدر است. این خودرو که از سال 1999 تا 2007 تولید شد نسل سوم و آخرین نسل خودروی اسپرت موتور وسط تویوتا است که با طرح و ابعاد کوچکی که دارد به اصل و منشا خود بازگشته است. تویوتا MR2 به دو دلیل بهتر از مزدا میاتا به نظر می رسد. اول اینکه در پارکینگ یا جلوی منزل هر فردی پارک نیست. دوم اینکه موتور وسط است که این نوع خودروها ذاتا جذاب تر هستند زیرا خودروسازان فقط در حالتی موتور خودرو را در پشت صندلی های عقب نصب می کنند که هدف آنها بهبود هندلینگ خودرو باشد. علاوه بر این به دلیل اینکه تولید MR2 متوقف شده است این خودرو در آینده به یک خودروی کلاسیک تبدیل خواهد شد. شاید موتور کوچک 4 سیلندر 1.8 لیتری این خودرو ضعیف به نظر برسد ولی قدرت آن 138 اسب بخار است که بیش از حد مورد نیاز برای حرکت دادن اتاق سبک این خودرو است. تویوتا MR2 برای ایجاد تغییرات و تیونینگ نیز بسیار مناسب است. لوازم افتر مارکت برای این خودرو به حدی زیاد است که تهیه کنندگان فیلم سریع و خشن بیش از یک بار از این خودرو در فیلم های خود استفاده کرده اند. با اینکه اکثر مدل های MR2 کارکردی بیش از 160 هزار کیلومتر دارند هنوز نمونه های فراوانی در وضعیت سالم با قیمت 5 هزار دلار یا کمتر یافت می شوند.

8 – بیوک رودمستر استیشن
بیوک رودمستر استیشن

بیوک رودمستر استیشن

مدل های دهه نود بیوک رودمستر مانند مدل 1994 آخرین خودروهای استیشن بزرگ امریکایی (به اصطلاح خودمانی کشتی!) با ساختار مجزای شاسی و بدنه بودند. موتور این خودرو برگرفته از موتور LT1 V8 کوروت بود و جزو خودروهایی محسوب می شد که بر خلاف ظاهری که داشت خودروی سریعی بود. مردم در طول زمان به جثه گرد و بزرگ این خودروها عادت کرده اند و هر روز به طرفداران بیوک رودمستر اضافه می شود. حتی طبق نظر مشاوران خودروهای کلاسیک اکنون وقت خریدن این خودرو است زیرا مدت زیادی طول نمی کشد که ارزش این خودرو بیش از 5 هزار دلار خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/28
یادش بخیر کورادو چنتا پلاک ملی تو ایران هست هنوز
1397/2/29
سه تاشو گفتی فقط
1397/2/29
خب با 30میلیون میشه تو ایران چه خرید 1-پراید 2-پراید فول آپشنال3- پراید فول پلاس آپشنال البته این شماره سومیه باید200 تا تک تومانی بگذارید روی آن 30میلیون چون میدانید که سایپا کاراش مثل پول گرفتنش دقیقه