موضوعات داغ

اولین تجربه رانندگی با سیتروئن C3 در ایران؛ هاچ بکی فوق سریع برای سلیقه های متفاوت

24 اردیبهشت 1397

اگر از حضور انبوهی از خودروهای بی نام و نشان چینی و کراس اوور های ملال آور با پیشرانه های ضعیف در بازار خودرو این روزهای کشورمان خسته شده اید تا پایان این مطلب همراه ما باشید. همکاری سایپا و سیتروئن پیشینه ای طولانی و نه چندان فاخر دارد که البته نتیجه آن در سال ها قبل به عرضه ژیان و سپس زانتیا و سیتروئن c5 در ایران منجر شد. اما مدیران سیتروئن حالا با دراختیار داشتن 50 درصد از مالکیت سایپا کاشان و ایجاد شرکت سایپا سیتروئن قصد دارند تا جدی تر از همیشه در بازار ایران به فعالیت بپردازند و نخستین خروجی این تحول پسا برجامی (به امید حفظ شدن) به عرضه هاچ بک سیتروئن C3 با قدرتمندترین پیشرانه قابل تصور در کشورمان منجر شده است. خودرویی که داغ ترین محصول مونتاژی حال حاضر ایران محسوب می شود و اخیرا شرایط تست و بررسی همه جانبه آن نیز برای خبرنگاران فراهم شد که مقاله پیش روی شما ماحصل همین تجربه است.

خاص، کاربردی، فرانسوی و سفید

اگر به محصولات مدرن سیتروئن در بازار جهانی علاقه مند باشید احتمالا خوب می دانید که این خودروساز اساسا به نوآوری های کاربردی علاقه ای فراوان دارد. سیتروئن C3 نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان مهمترین نماد این تفکر را در ساخت ضربه گیر کاملا بزرگ و مشکی رنگ در نمای جانبی دانست که به لطف بالشتک های بادی قصد دارد تا بیش از هر خودرو دیگری، بدنه را از گزند تصادفات جزئی درون شهری حفظ نماید.

استفاده از چنین قطعه ای در زمانی که بسیاری از خودروسازان اساسا زه های بدنه را حذف کرده اند نشان می دهد که طراحان سیتروئن نه تنها علاقه ای به پیروی از الگوی سایرین ندارند، بلکه می خواهند تا تفکر کاربردی و شجاعانه خود را حتی با رنگی متضاد رنگ بدنه به رخ مشتریان بکشند.

به هرحال آنچه واضح است اینکه سیتروئن C3 به عنوان یک هاچ بک جمع و جور شهری (کلاس B) که شاید اندکی از پژو 206 بزرگتر است، به صورتی کاملا مدرن طراحی شده است و در نمای جلو حتی چهره ای خشن نزدیک به خودروهای کراس اوور یا هاچ بک های کراس را از خود نشان می دهد، در نمای جانبی نیز همین رویه به لطف استفاده از بچه گلگیرهای مشکی رنگ تکرار شده است و البته برای مشتریان ایرانی، رینگ مشکی رنگ چرخ ها در تناسب با زه و ضربه گیرهای یاد شده، استایلی از خودروهای خشن و تیون شده را به نمایش خواهد گذاشت، هرچند که رینگ چرخ خودروهای مورد آزمایش ما از نوع سفید بود که برای بازار ایران در نظر گرفته نشده اند. در نمای عقب اما از خشونت طراحی C3 کاسته شده است و با حذف شدن خروجی اگزوز ها که در دنیای خودرو، نمادی از سرعت و قدرت محسوب می شوند، شاهد یک هاچ بک نسبتا معصوم هستیم که البته این ظاهر می تواند مصداقی برای مثال معروف گرگی در لباس میش باشد.

اما آنچه شاید نقطه تمایز مهم خط تولید ایران و اروپا باشد، استفاده از رنگ سفید با سقف قرمز برای یکسال اول تولید سیتروئن C3 در بازار ماست. در واقع طبق براورد مهندسان فرانسوی با توجه به اقبال عموم مشتریان از رنگ سفید، این خودروساز تصمیم گرفته تا در گام نخست C3 را تنها با این ترکیب رنگی (چرخ های مشکی- بدنه سفید و سقف قرمز) با بالاترین کیفیت ممکن روانه بازار کند و در گام های بعدی رنگ های دیگری را نیز به این هاچ بک زاده کوه های آلپ بیافزاید.

امکانات و تجهیزات جانبی

سیتروئن C3 برخلاف پژو 2008 و برخی دیگر از خودروهای مونتاژی در سال های اخیر مانند سراتو سایپا، خودرو کم اپشنی نیست و حداقل های ضروری در این کلاس را به خریداران خوش ذوق خود ارائه می دهد، یک مانیتور لمسی در میانه داشبورد وظیفه تنظیم سیستم صوتی، سیستم تهویه و..را بر عهده دارد که البته به دوربین دید عقب نیز مجهز است.

همچنین به لطف امکان اتصال مانیتور و گوشی موبایل، استفاده راحت تر از نقشه های مسیر یابی نیز ممکن شده است، سیستم های کنترل پایداری، کروز کنترل و ...از دیگر آپشن های کاربردی C3 هستند اما در عین حال می تواند به عدم وجود صندلی های روکش چرمی (صندلی های پارچه ای) با تنظیم دستی، نبود سانروف و دستگیرهای سقفی به عنوان نقطه ضعف های غیر معمول سیتروئن C3 در بخش آپشن ها و تجهیزات یاد کرد.

سریعترین هاچ بک مونتاژی تاریخ ایران

اگر از ژیان 29 اسب بخاری برای سالیان سال به عنوان ضعیف ترین خودرو موجود در کشور یاد می شد، حالا ورق به نحوی برگشته که سیتروئن C3 موجود در ایران، قدرتمندترین نسخه تولیدی در جهان محسوب می شود. در واقع استفاده از پیشرانه 1.6 لیتری توربو 163 اسب بخاری، استراتژی جدید PSA برای خودروها مدرن عرضه شده در ایران است که شامل حال تمامی مدل های DS (به جز DS3) و پژو 2008 و 508 نیز شده است ولی با توجه به ابعاد جمع و جور و وزن اندک C3 نسبت به سایر خودروهای مورد نظر، می توان گفت حالا شاهد تولد یک هاچ بک نسبتا داغ مخصوص بازار ایران هستیم.

خودرویی که به لطف گیربکس شش سرعته ضریب کوتاه با شتاب صفر تا صد کمتر از 9 ثانیه (در حدود 8.5 ثانیه در شرایط تست با بنزین معمولی) می تواند به راحتی نیاز خریداران خود را به سرعت و هیجان تامین نماید.

تجربه رانندگی؛ نرم و چابک

خودروهای سیتروئن از قدیم الایام به داشتن سواری نرم و راحت شهره بوده اند، در مورد C3 نیز این مقوله در مقام یک هاچ بک کاملا محسوس است و در واقع از سواری خشک و کوبش های متعدد بسیاری از رقبای این خودرو خبری نیست، البته با توجه به شرایط جاده های کشورمان مسلم است که سواری نسبتا نرم خودرویی مانند سیتروئن C3 به خودروهایی نظیر هیوندای ولوستر ارجحیت دارد اما جالب اینکه این سواری نرم و راحت حداقل به لظف سیستم فنربندی خوب و تایرهای ساخت میشلن، به از دست رفتن پایداری و هندلینگ نیز منجر نشده است و C3 می تواند در گذر از پیچ ها نیز بسیار چابک احساس شود.

البته مانند بسیاری از خودروهای فرانسوی دیگر، حس دریافتی راننده از عملکرد فرمان چندان دقیق و واقعی نیست و از این رو می توان گفت که فرمان اندکی گنگ و بی حس عمل می کند، همچنین فنربندی چرخ های عقب نیز از آرایش نیمه مستقل سود می برد که با عملکرد ایده آل سیستم های چند اتصالی فاصله دارد و در مواجه با موج های جاده اندکی سرنیشنان ردیف عقب را دچار نوسانات موجی شکل می کند، اما در مجموع با در نظر گرفتن رقبای خسته کننده ای نظیر هیوندای I20 می توان تجربه رانندگی با سیتروئن C3 را واقعا مهیج و بسیار چست و چابک توصیف کرد، به نوعی که با کمی بی دقتی شاهد رسیدن عقربه سرعت سنج به رقم های فراتر از 180 کیلومتر بر ساعت خواهید بود. تمام این موارد در حالیست که مصرف سوخت خودرو علیرغم رانندگی نسبتا سریع و خشن خبرنگاران در طول مسیر تست، مناسب به نظر می رسد و عددی از 7.5 تا 11.5 لیتر در یکصد کیلومتر را در بر می گیرد. از این رو می توان گفت که سیتروئن C3 برای یک خانواده جوان یا یک سفر 3 یا 4 نفر می تواند خودرویی لذت بخش و سریع باشد و فراتر از انتظار سرنشینان ظاهر شود.

قیمت و شرایط بازار

مسلما با توجه به برچسب قیمتی 120 الی 130 میلیون تومان (غیر رسمی) سیتروئن C3 هاچ بک ارزان قیمتی نیست، اما چنانچه مشخصات فنی و امکانات این مدل را با خودروهایی نظیر هیوندای I20 و هیوندای ولوستر (رقیب هم کلاس) یا پژو 2008 و رنو کپچر به عنوان رقیب های هم قیمت مقایسه کنید، درخواهید یافت که سیتروئن C3 حداقل برای علاقه مندان به ماشین، گزینه ای هیجان انگیز با قیمت نسبتا رقابتی به نظر می رسد، اما در این راستا باید با عطش قدرت موتور از خیر گزینه هایی نظیر امکان انتخاب رنگ یا داشتن سانروف بگذرید، شاید این مورد برای برخی از خریداران چندان آسان نباشد اما می توان با اطمینان بالایی گفت که سیتروئن C3 با این مشخصات آنقدر دوست داشتنی هست که برایش اسم انتخاب خواهید کرد و ظرف چند ماه آن را عضوی از خانواده خود خواهید دانست.

41 عکس

نظرات کاربران

86 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/24
باحاله
1397/2/24
امکانات این خودرو با پژو2008 یکسانه و نسبت به سراتو سانروف و دنده پشت فرمان نداره اونوقت چطور میگید :"بر خلاف خودروهای مونتاژی مثل 2008 و سراتو خودروی کم آپشنی نیست؟!!"
1397/2/24
برای منم خیلی جای تعجب داشت این جمله به غیر از کیلس چیزی بیشتر از 2008 نداره
1397/2/24
ارزش پول ما چقدر اومده پایین که خیلی راحت میگیم 130 میلیون برا ی ذره ماشین که به جرات میگم 80 درصد جامعه توان خریدشو ندارن و کلا صنعت خودرو داره میشه برای سرمایه داران و ما هم باید این اشغالای از رده خارج داخلی رو بخریم ک تنها چیزی که توشون دیده نمیشه کیفیته و همه چیز داره بهمون تحمیل میشه فقط..
یکلام تاسف.
1401/6/13
سال ۹۷ چقدر اوضاع خوب بوده الان یک‌میلیارد و سیصد شده .
1397/2/24
بزودی با واردات فولکس گلف gti با توان 228 اسب، عملا c3 از نظر چالاکی و شتاب در برابرش، ژیان محسوب میشه. گرچه قیمت گلف دقیقا 2برابر c3 خواهد بود. اما مفهوم هاچبک داغ فقط برازنده گلف است.
1397/2/24
این مقاله گفته چابکترین توی مونتاژی ها و هم رنج هاش،،،،وگرنه BMW سری 1 هم به شدت از این تند و تیز تره
1397/2/25
گرچه قیمت گلف دو برابر نیست، بیشتر از دو برابره چون قیمتش 320 تا 340 تومنه!!!
1397/2/25
با تحریمهای جدید، خودرو سازان آلمانی امکان همکاری و فروش در ایران رو نخواهند داشت
1397/2/25
این خودرو 320 میلیون قیمت گذاری شده ک به شدت فضاییِ مثل هاچ بک های جدید بی ام و !!
1397/2/24
با سلام؛
والا مملكت ما همه چيزش برعكس همه كشورهاي ديگه است.
پژو و سيتروئن هر دو عضوي از PSA هستند و مدلهاي يكسانشون از لحاظ فني همه چيزشون يكجور است.
موتور يكي پلتفرم يكي، گيربكس يكي و غيره و فرقشون فقط توي پوسته بدنه و جزئيات است.
ولي همه جاي دنيا بين دو مدل يكسان از محصولات PSA مثلاً بين پژو و سيتروئن سي اليزه، پژو گرانتر است.
ولي توي ايران چي؟
چون پژو را ايران خودرو توليد مي‌كند و سيتروئن را سايپا پس پژو بايد ارزانتر باشد.
دليلش هم حافظه تاريخي جالب مردم ايران است.
چون زانتيا و 405 تقريباً همزمان وارد ايران شدند ولي چون زانتيا امكاناتش بيشتر بود و كلاً يك كلاس بالاتر بود، زانتيا گرانتر فروخته شد و الان همه تصور مي‌كنند كه بايد C3 از 2008 گرانتر باشد!!!
ايكاش حالا كه توليد سيتروئن آغاز شده بجاي اين مدل C3-XR مدل مخصوص بازار چين كه فاصله بين محورهايش بيشتر است را توليد مي‌كردند.
https://www.autohome.com.cn/3429
اينهم لينك مشخصات و قيمت سي اليزه و 301 در چين 301 گرانتر است:
https://www.autohome.com.cn/98
https://www.autohome.com.cn/3068

ولي

خودم خيلي خيلي علاقه دارم ببينم نرمي سواري مدل C5 AIRCROSS كه به "قاليچه پرنده" معروف شده چجوري است!!!
مي‌گويند سيستم فنربنديش كه به كمك KYB طراحي و ساخته شده جوري دست اندازهاي ريز سنگفرشي رو در خودش هضم مي‌كند كه انگار سوار قاليچه پرنده حضرت سليمان شديد و هيچ چيزي را حس نمي‌كنيد!!!
اميدوارم جزو سبد محصولات سايپا-سيتروئن قرار بگيرد.
باب دل جاده‌هاي داغون ايران است.
1397/2/24
با سلام و خسته نباشید
این مطلب مدح سیتروئن بود یا ذم ۲۰۰۸
1397/2/24
با سلام.من این ماشینو تو نمایشگاه دیدم.حتی غرفش یه عکس رایگانم باهاش برام گرفت.
باید بگم برعکس بیرونش طراحیه داخلیش اصلا خوب نبود.با این که کیفیت داشبوردش بدک نبود ولی طراحیش در حد پراید بود......واقعا 120 .130 تومن خیلی براش زیاده.....به نظر من تو این رنج قیمت کارکرده تیولی رو بخری بهتره....هم اسطحلاکش خیلی کمتره هم امکاناتش بیشتر.....البته نظر شخصیه منه...
1397/2/24
موافقم
داخلش خیلی زشته
اندازه اش هم سایز 206 هست خیلی جمع و جوره
به 130 میلیون نمی ارزه
حداکثر 60 الی 70 میلیون قیمت مناسبیه
1397/2/25
معلومه تیوولی نداشتیا...از کسایی که تیوولی داشتن و فروختن بپرس چجور ماشینیه...در کل تیوولی ماشین جالبی نیست
1397/2/26
اینجاست که آدم کف دست را به پیشانی میکوبد، تیوولی آخه؟ همین طراحی و اصالت سیتروئن به کل تیوولی میارزه، موتور و گیربکس معرکه ش به کنار
1397/2/24
قیمت که بالاس هیچ همون چهار تا دونه هم که می فروشن می رسه به دلال های ..... بعد مصرف کننده بدبخت باید بره دم نمایشگاه همین تحفه رو درست کم ۱۵۰ تا ۱۶۰ تومن بخره. دیگه انقدر قیمت ها غیر منطقی شده که دور از جون همگی آدم بخوادم دیگه نمی تونه خر بشه. حالا شما برو تیتر بزن فلفل قرمز و تند و تیز سایپا !!!
1397/2/25
احسنت شرکتهای وارد کننده و تولید کننده بجای اینکه فروش این خودروها یا پیش فروش اونهارو طوری برنامه ریزی کنن ک به خریدار واقعی و مصرف کننده نهایی برسه بدونه اهمیت به این موضوع به هر نفر چندین وچند دستگاه واگذار میشه ک خب قطعا دلاله و هیچ نظارتی هم روی بازار فروشش نداره ک بگه اقای دلال اگه مثلا با بیشتز 5درصد سود نسبت به قیمت کارخونه یا شرکت وارد کننده بفروشی باهات برخورد قضایی میشه!! کسی به کسی نیست و اخرشم میگن چرا بازار خودرو افسار گسیخته س
1397/2/24
دقت کردین ترمز دستی اون مثل ترمز دستی پژو 2008 نیست
بنظرم پژو 2008 زیباتر و ارزش خرید بالاتری داره
1397/2/24
لطفا اولین گروهی باشید که فیلم میذارید نه وقتی که مثل غذایخ کرد
1397/2/24
عالیه.فقط باس بگم محصولات سیترون {سیخوئن}استلاک بالایی دارن.عزیزانی که زانتیا دارن میدونن چی میگم.ولی ی چیز متفاوته.فقط چرا همش فرانسوی .چرا یکی تویوتا مونتاژ نمیکنه.شایدم ما ارزششو نداریم.بازار که اینو میگه.البته قابل درکه من تو بنز سوار شیم .اقا زادها پس چی؟...................................
1397/2/24
برای اینکه تویوتا زیر بار این نمیره که یه ماشین مثلا 30 هزار دلاریش تو ایران 70 تا فروش بره یعنی شرکت با اینهمه مهندسی و کارگر و غیره کمتر از این عزیزا سود میکنن. واسه اینه همکاری نمیکنه
1397/2/25
داداش مثل اینکه تو باغ نیستی ها!!!
ژاپن به خاطر اینکه یدونه ماشین به سفارت ایران تو هند فروخت رفت از امریکا عذر خواهی کرد!!!
اونوقت میخای خط تولید برامون بزنه ؟؟؟!!!!
ما کجاییم و شما کجا !!!!
1397/2/25
اتفاقا بعد از برجام تویوتا برای وزارت صنعت نامه نوشت ، اعلام آمادگی کرد، اما....
1397/2/24
از داغ شدن آمپر مشخصه چه جور ماشینیه!! بعد از دو سال سوختن سرسیلندر و تعمیر کلی موتور و ..............
1397/2/26
بی ام و دقیقا همین موتور رو از پژو سیتروئن میخره بعد کارشناسان همه فن حریف ما با دیدن آمپر آب میفهمن بی ام و کلاه سرش رفته!
1397/2/24
من یبار دیگه هم گفتم نمیدونم باید از اومدن این ماشینا خوشحال باشیم،بی تفاوت باشیم یا ذوق کنیم یا نکنیم.اصلا بگیم بهترین یا بدترین ماشینه وقتی برای اکثر مردم غیر قابل خریده چی باید گفت.این ماشین قطعا خوبه چون جدیده ولی ما که حق انتخاب نداریم.من نمیدونم وقتی این ماشینا مثل 2008،301،c3 که قرار تو ایران تولید شه چرا باید با قیمت گمرکی فروخته شه که مردم ما مجبور باشن لگن های 20 سال پیشو با افتضاح ترین کیفیت بخرن.جیب این خودرو ساز مثل سیاه چالس،تمومی نداره.
1397/2/25
کاملا درسته . خودروسازان داخلی (یا همان مونتاژ‌کاران رانت خوار)‌ میرن یه سری اتومبیل ‍‍... اون هم فقط از فرانسه میارن و به اسم مونتاژ ایران هم قیمت با خودروهای وارداتی و معادل دلار بازار سیاه میفروشن به ما ملتی که صدای اعتراضمون به گوش هیچ کسی نمیرسه .
ببینید که قیمت جهانی پژو ۲۰۰۸ یا همین سیترون که با حقوق کارگر اروپایی ساخته و مونتاژ میشه چقدره و با قیمتهای داخلی مقایسه کنید
1397/2/25
لطفا الکی نظر ندید،سراتو مونتاژی حتی ترمز عقبش کاسه ای،سیستم esp یا کنترل پایداری نداره،2008 هم کروز کنترل نداره ،فیلمشو نگاه کن تو همین سایت میبینی این ماشین اپشنای بیشتری داره
1397/2/25
جهت اطلاع 2008 کروز کنترل داره .
1397/2/25
این شما هستی که الکی نظر میدی . 2008 کروز کنترل نداره ؟؟!!!
1397/2/25
دوست عزيز ٢٠٠٨ كروز كنترل داره
1397/2/26
یه جوری میگید ترمز کاسه ای انگارمیخوای باهاش تو بزرگراه های آلمان رانندگی کنی . داداش تو تهران پر از ترافیک شانس بیاری بتونی سرعت مجاز و پر کنی اونم باز اگه شکار دوربینا نشی . کارایی ترمزای سراتو کاملا خوب و بی نقصه .
1397/2/25
تو متن نوشته بر خلاف سراتو ماشین کم آپشنی نیست ، بعد صندلی چرم و سانروف و پدل شیفتر نداره ، تو عکس به نظر میاد کنسول وسط هم نداره ! متوجه نشدم دقیقا چجوری پر آپشنه
1397/2/25
یه سری c3 هم با پلاک آزمایش فنی توی اصفهان هست.اونا مال چیه؟
1397/2/25
ظاهر خودرو خیلی جذابه ولی امکانات خاصی نداره و ماشین خانودگی نیست کراس ور شهری محسوب میشه. به نظر من جک اس5 به قیمت اش امکانات خوبی داره و موتوری قوی نسبت به c3
1397/2/25
نمیدونم واقعا چرا هر ماشینی رو که میخوان معرفی کنن میبرن تو خاکی و عکس میگیرن که بگن آره ماشین ما آفرود هم میتونه بره و خیلی مقاومه!!! به خدا این ماشین تو شهریه نه بیرون جاده ای!!!
1397/2/25
خیلی جالبه 120 میلیون بدم تا یکسالم حق انتخاب رنگی جز سفید نداشته باشم!!! میخوان ماشینو خریدم بدم در اختیارشون باشه ازش استفاده کنن !!
1397/2/25
به نظر من نداشتن سانروف و روكش چرم و مخصوصا كنسرل وسط واسه ماشيني كه ١٣٠ ميليون بايد واسش پول بدي عيبهاي بزرگي هستند ولي شتاب و طراحي بيروني مدرن و ضربه گيرهاش تو ايران مشتريهاي كمي نداره
1397/2/25
یه موتور پژو اورده ایران داره رو کل محصولاتش میزاره ،خیلی مسخرس صندلیهاش ،داشبردش ،قیمتش تا 100 اونم تو این خراب شده بد نیس نه بیشتر ،کافیه توی یه ماشین مثل تیوولی بشینین ببینین که این اصلا 120 نمیرزه
1397/2/26
سراتو سایپا سیستم ترمزش توسط سایپا تغییر کرده . اندازه دیسک جلو کوچیک شده چرخ عقب کاسه ایی شده . ترمزش بصورت کاملا محسوس از وارداتی ها ضعیفتر هستش . در ضمن سیستم کنترل پایداری نداره . رینگ هاش هم کوچیکتر شده . اهمیت ترمز خوب و وجود سیستم پایداری در خودرو خیلی بالاتر از آپشن هایی مثل سانروف و روکش صندلی چرم هستش نکته دیگه اینکه ماشینی که توسط سایپا دستکاری بشه بدرد نیخوره .
1397/2/27
دوست عزیز ، لازمه بگم که سیتروئن روی مونتاژه ماشین هاش بسیار حساسه ، همون طور که میدوننین ۵۵ درصد مالکیت سایپا کاشان و داره و بعید میدونم بزاره کیفیته ماشینش پایین اراعه بشه ، از روی هوا حرف نزنین ، درسته سراتو ییی که توسط سایپا مونتاژ شد اصلا در حد ۷۰ تا ۱۰۰ نبود و باید قیمتی حدود ۵۰ تا ۷۰ میداشت اما در مورد c3 مشخصات فنی اش بسیار قوی داره مونتاژ میشه
1397/2/26
والا ما از ساعت ۱۱ که گفته بودن تلاش کردیم وارد سایت بشیم اما متاسفانه سایت رو باز نکردن بعد چیزی که جالبه من ساعت ۱۰،۴۵ سایت باما رو چک کردم بعضی ها شرایط فروش اقساطیشم گذاشته بودن خدا داند که اینا چطور وارد شدن و ثبت نام کردن
1397/2/26
سلام این حواله ها را به یه سری افراد خاص دادن اگر توجه کنید بیشتر حواله ها فروش با شرایط مشابه آگهی شده یک نفر با شماره های مختلف!!منم چندین بار تلاش کردم ولی نشد
1397/2/26
من امروز وارد شدم و ثبت نام کردم ، البته به سختی، رانت و اشنا و ... هم نداشتم.
1397/2/29
سلام . من هم ستندرو و هم c3 رو با یه اینترنت خوب خیلی راحت تونستم ثبت نام کنم . هر کی که میگه نمیشه لاود سرعت اینترنتش خیلی پایین بوده
1397/2/26
همچين نوشتي تند و تيز و چالاك و فلان فك كردم صفر تا صدش چار ثانيه اس. اين ماشين تنها چيزي كه داره طراحي متفاوت خارجشه بقيه المان هاش در حد بسيار معمولي هست و به نظر من اين ماشين توي بازار ايران موفقيتي كسب نميكنه.
1397/2/30
سلام آخه بچه جون تو چیزی از ماشین میدونی؟؟ کجا با 30-120 تومن این قدرت و شتاب میگیری؟؟ تازه ماشین اروپایی؟؟
1397/2/26
سلام دوستان، خودتونو خسته نکنین تا وقتی که یه ماشین حاشیه سود خوبی داره اینا به ماها اجازه نمیدن که بتونیم ثبت نام کنیم، من از ساعت 11 هر چه تلاش کردم نتونستم حتی لینک ثبت نام و یه بار ببینم فقط 15 دقیقه 15 دقیقه تمدید می شد و ثبت نام تکمیل می شد حالا چه جوری و کیا ثبت نام می کردم الله و اعلم ....
1397/2/27
این بخاطر شلوغ بودن سایته همین جا چند نفر ساعت ۱۱ میخواستن وارد بشن ، به‌ماها‌ اجازه نمیدن دیگه چه حرفیه 😐😐
1397/3/6
اتفاقا کاااااملا درست میگین
1397/3/15
این ماشین 70 درصد داخلی هست.کپچر 100 درصد وارداتی و عالی خیلی از این بهتره.سه ساله کپچر دارم. تجربه اینو میگه. معلوم نیست این خودرو بعد از یک سالل به چه کیفیتی در میاد.
1397/2/26
با این قیمت که این ماشین درحال حاضر در نظر گرفتن مطمئن باش ۲۰تا۳۰درصد بیشتر اب میخوره یعنی حدود۱۵۰تا۱۶۰ خب بعد اونوقت چی داری یک ماشین هاچبک که واقعا انچنان طراحی نداره که این قیمت بخوای هزینه کنی با این قیمت گزینه های دست دوم با اصالت تری میتوان انتخاب کرد تحربه رانندگی با این خودرو نداشتم ولی داخلش نشستم من که قدم۱۸۵هست عقبش واسم عذاب اور حتی برای۱۰ دقیقه واینقدر قدرت مثلا۱۶۰اسب اگر حالا۱۴۰اسب داشت اشکال نداشت ولی کمی امکانات رفاهی بیشتری لحاظ میشد تا وقتی مردم خرید کنند این ارابه های نجومی فروش بروداونا هم بیشتر حق انتخاب میگیرن از مشتری فروش که کم شد دست مشتری باز میشود برلی انتخاب یک سری پارامترها مثل رنگ و یکم امکانات بیشتر .
1397/2/26
واقعا طراحیش زیبا هست!!!!دریچه های تهویه مثل اسکانیا هست.و این خودرو واقعا بعداز مدتی کارکرد داخلش به صدا میافته به لطف جاده های ایران طراحی جلوش با سلیقه ایرانیا زیاد جور نیست مثل نیسان جوک البته سلیقه ای هست در کل ماشینهای سیتروئن از ماشینهای المانی پر استهلاک تر هست نمونشc5 و زانتیا همه چیز که قدرت موتور نیست و همیشه که هیچ کس نمیخواد از۱۶۰ اسب این استفاده کنه اگر فرانسویا موتور سبک برای این ماشین انتخاب کردند حتی شرکتی مثلdsکه موتور۱.۲لیتری روی DS3 نصب کرده که ماشین لوکس واسپرتی حساب میشه هم فکر استهلاک بودند و هم مهندساش با کلی تست احساس کردند کافی هست حالا یک موتور با این حجم قاعدتا استهلاک ماشین از جمله زیربندی لاستیک هندلینگ و... همه رو بیشتر وزودتر فرسوده میکنه...این ماشین نمیتواند کم استهلاک باشه این دیگه تابلو و واقعا از نظر مهندسی تاسف بار برای مهندسای سایپا...که از قبل فروش فکر قطعات یدکی هستند... اما هرکس ثبت نام کرده مبارکش باشد.
1397/2/27
فروش حواله سیترون و ساعتهای ثبت نام
فرمالیته از جانب سایپا بود هیچ کس از طریق اینترنتی نتونسته ثبت نام کنه حتی 1دقیقه هم باز نشد در اخر اونم وقتی فروش تموم شد یه تایم چند دقیقه ای واسه ثبت اطلاعات باز شد و در نهایت نافرجام موند و الان دلالان دارن سو استفاده میکنن و هیچ کسی جوابگو نیست و حتی یه خودرو به دست مصرف کننده با قیمت واقعی نمیرسه درست نیست توی این شرایط سخت اقتصادی خواهش مسولین بررسی کنن
1397/2/28
مسئولین بررسی کنند!؟ مسئولین دارند سود می کنند از این راه چیو بررسی کنند!؟ برو کامنتمو بخون...
1397/2/27
مسخرس.130 میلیون مگه کشکه.اونم با مونتاژ ایرانی که از همه جاش میدزدن.نخرید آقا.اما کو گوش شنوا.بسوزه پدر چشم و هم چشمی و فیس و افاده
1397/2/27
ثبت نام نکنین ملت....ادم دلش میسوزه به خدا واسه این مردم سادمون 130 میلیون واسه این لگن این ۵۰ تاهم براش زیاد
1397/2/29
آیا شما سوار ماشین شدی؟ تجربع رانندگی باهاشو داری؟ لطفا بدون اطلاعات نظر کارشناسانه نده از نظر منی که جزو تیم تست این ماشین بودم حرفت مسخرست اول سوارشو رانندگی کن سوار بقیه رقیباشم بشو باهاشون رانندگی کن بعد نظر بده به نظر من با قیمت صدو سی تومن بین تمام رقیباش از همشون بهتره اگه دقیقه ای تو i20 نشسته باشی و باهاش رانندگی کرده باشی یا با تیوولی رونده باشی میفهمی که این ماشین واقعا از همشون بهتره اول کسب اطلاعات بعد اظهار نظر
1397/2/27
اگه قرار باشه با قیمتی بین 120 تا 130 عرضه بشه به نظرم 2008 گزینه معقول تریه طراحی 2008 به نظرم بهتره پیشرانه و گیربکس هر دو مشترکه
امیدوارم در صورت مونتاژ c3 لاستیک‌های میشلن با لاستیک‌های ایرانی عوض نشه تا خریدار مجبور بشه پس از خرید لاستیک خارجی روی خودرو بذاره!
1397/2/27
خیلی کوچیکه.120،30میلیون هم قیمت خورده.به جیب من که نمیخوره.
1397/2/27
روز چهارشنبه از ساعت 10:45 صبح نشستم جلوی کامپیوتر تا ثبت نام کنم. از ساعت 10:55 شروع کردم به رِفرش کردن سایت. دقیقا ساعت 10:59:59 یکبار دیگه رفرش کردم. ساعت 11:00:5 ثانیه سایت گفت ظرفیت سری اول تکمیل و ساعت 11:15 اقدام کنید. ساعت 11:15 هم به همین منوال و 11:30 هم همینطور. ساعت 11:45 تونستم برم توی سایت ، مشخصات پر کردم در شاید 1دقیقه و نیم و کلیک برای پیج بعد و با پیغام " ظرفیت تکمیل مواجه شدم. خلاصه بیخیال شدم. بعد از کمتر از 24 ساعت ، همه افرادی که ثبت نام کردن و 60 میلیون پول دادن توی سایت باما گذاشتن برای فروش 85 میلیون و الان که نگاه کردم دیدم که کلا از روی سایت برداشتن. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را.... چجوری ماشینا توی چند ثانیه فروش رفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/2/28
من موندم چرا پژو 2008 105 تومن ولی سیتروین 130 تومن در صورتیکه همه چیش شبیه همه.
1397/2/28
سلام لطفا Bmw x1 رو به صورت فیلم تست کنید
1397/2/28
کامنت ها جالبه ! دوستان نوشتن که چه تلاشی داشتند میکردند که ثبت نام کنند ! با همین شماها شدیم هشتاد میلیون دیگه !
آخه من نمیدونم آدم برای چی باید 130 میلیون پول 206 بده !؟ همین خرید کردن شماست که باعث میشه خودروساز روز به روز پر رو تر و وقیح تر بشه دیگه ! تو میری میخری که اونم جرات پیدا میکنه بدون اجازه گرفتن از هیچ ارگان و دستگاه نظارتی 10 میلیون گرون کنه !
تازه خودتون هم به این واقف اید که دارن کلاه سرتون میزارن ! سجاد نوشته رفته تو سایت ثبت نام کنه بعد نتونسته بعد رفته تو سایت باما دیده اونجا حواله هاشو میفروشند !!! خودروساز اینطوری داره بهتون بی احترامی میکنه بعد میرید بازم ثبت نام میکنید !؟ الان میگه خوب چی بخرم !؟ این همه ماشین ژآپنی با کیفیت دست دوم تو بازار هست که هزاری بهتر از صفر تولید اینا کار میکنه چرا نمیری اونارو بخری!؟ میخوام صد سال سیاه سیتروئن رو خط تولید اینا کنترل نداشته باشه ! این همه استعداد خودروسازی داشتیم چرا همه رو به انزوا کشوندن که الان به سیتروئن باج بدن !؟ انقدر بی غیرت شدن که ناظر فرانسوی باید بیاد وایسه بالا سر اینا که یه وقت کم کاری نکنند!؟
این بحث حواله ها هم همش کار خود خودروسازه. حواله ها قبل از اینکه سایت باز بشه به دلال ها میفروشند. اینطوری که دلال های گرامی شماره اون شخص مورد نظر تو خودروسازی رو دارند. اون شخص پشت کامپیوتر هم بهشون خبر میده از حواله ماشین های جدید، حتی زودتر از اینکه سایت باز بهشه میدونه که قراره کی سایت باز بشه لذا زنگ میزنه به دلال و میگه فلانی حواله فلان ماشین اومده، میخوای!؟ دلال محترم هم میگه آره لطفا 25 تا واسه من بزن میام میگیرم دمت گرم !
البته اینم بگم که خودروساز ها اعلام کردند که ما حواله ها رو به غیر نمیدیم و فلان و فلان ولی در عمل چنین چیزی نیست !
در واقع با این حیله قیمت ماشین جدید توی بازار میره بالا چون دلال ها هر قیمتی دلشون بخواد میدن و میفروشند به دوستانی که اینجا نتونستن ثبت نام کنند و لذا به نفع خودروساز تموم میشه چون سری بعدی که میخواد حواله صادر کنه با قیمت جدید صادر میکنه. یعنی بار اول خودروساز به نفع دلال میکشه کنار و بار دوم سایت با قیمت های جدید بازه و در نتیجه چون این دوستان حمله میکنند واسه ثبت نام، خودروساز که به مراتب به دلیل تقاضای بالا سود بیشتری نصیبش میشه و به همین راحتی قیمت ماشینی که ارزشش پایینه رو میبره بالا و مدت ها و سال ها از همون یه مدل ماشین سود میکنه ! بازی ای که سر فروش پژو 2008 و سوزوکی ویتارا فیس لیفت در آوردن ! ضرر کننده اصلی این چرخه همونیه که میاد اینجا مینویسه "من رفتم ثبت نام کنم" و به مراتب اقشار پایین تر هم آسیب بی فکری این آدم ها رو میخورند چون دیگه اونوقت گرون کردن خودرو 2 میلیونی به 20 میلیون توجیح پیدا میکنه !
این یه بخشی از روند مافیا خودرو است !
خودمون خواستیم که اینجوری بشه که شده ! حالا برید 130 تومن پول 206 بدید ! (ارزش واقعی خودرو منظورمه)
اینم میزارم اینجا واسه دلال ها و خودروساز، باشد که درس عبرتی باشه حتی برای یک نفر :
https://www.aparat.com/v/bxeYX
1397/2/29
با نظر دوستمون کاملا موافقم. این ماشین هاچ‌بک مونتاژ داخل بیشتر از 90 تا 100 نمیارزه . به نظرم موتور 1600 توربو هم واسه یه ماشین کوچولوی شهری لازم نبود. از طرفی کاربری ماشین مهمه. یه ماشین هاچ بک کوچک به درد خانواده ایرانی نمی خورد. ماشین های فرانسوی مخصوصا سیتروئن استهلاک بالایی هم دارند با مواد مصرفی و لوازم گران . تازه با لغو برام و تحریم ها تکلیف امثال ماشین اروپایی تا چند وقت دیگه نامعلوم هست. نمونه همین 2008 که هنوز تو این چهار سال برجام بلاتکلیف هست و ایران‌خودرو به تعهدات خود عمل نکرده است و آینده اش نامعلوم است. به نظرم با همین حدود 110 تومان کسی سراتو آپشنال یا جک s5 بخره در دراز مدت بیشتر به نفع اش هست . عملا ماشین بزرگتر با کارایی بهتر و آینده بهتر و لوازم بهتر هم گیرش اومده. اختیار با خودتون هست. من شخصا به یه هاچ بک کوچولوی شهری تنگ با موتور قوی و پر استهلاک اروپایی در دوران تحریم که به درد یه خانواده ایرانی نمیخوره 130 تومن پول نمیدم.
1397/2/30
دمت گرم افشین دقیقن حرف دل منو زدی ولی اصن حالشو نداشتم بنویسم کسی که جاهل جاهل میمونه حال بحث کردن ندارم به نظرم هر چی سرمون میاد حقمونه همینه بعدن پشیمون میشند بابت ۱۳۰ تومن و بازم به به و چه چه میکنند.
1397/2/30
سلام خدا قوت
1397/2/30
سلام این خودرو و خودرو دی اس 3 اگه اشتباه نکنم بسیار شبیه هم هستند ، چون جفتشون رو سیتروئن تولید میکنه، مثل لندکروز و لکسوس که تویوتا جفتشون رو میزنه، بهتون بگم که این ماشین بسیار عالیه، نرم و راحت و پر شتابه، تو ایران با ماشین شتاب زیر 6 ثانیه فقط میخوری به ماشینای جلو ازبس خیابونا شلوغ شده، قیمت این خودرو با اوضاعی که الان تو مملکته و با این دلار فکر نکنم زیر 130 تومن پاتون آب بخوره، در این صورت آدم یکم مذاره روش نیسان جوک میخره، یا رنو کپچر ، البته خیلیا هم هاچبک سوار هستند و شتاب و سرعت رو به مساعل دیگه ترجیه میدن، این ماشین هم مثل دی اس و سیتروئن های قبلی که اومد تو بازار ایران ممکنه شکست بخوره، تنها برگ برندش ظاهر اسپورت و ساختار شکنشه که میتونه به دادش برسه، وگرنه قیمت گذاریش فقط و فقط واسه بیشتر سود کردن کمپانیه ،موفق باشید
1397/2/31
ملتی هستیم بس شگفت انگیز، گمونم ننه هامون ماروتوی صف به دنیاآوردن که عاشق توی صف شدنیم( صف سهام عدالت،صف نانوایی،صف خریرخودرو،صف خریددلار،صف خریدسکه و... ) واقعا کلام رسول الله شامل حال ماست که ایشان فرمودند:مردم یک امتی ( ملتی ) شبیه ترن به حاکمانشان تا به پدرومادرشان ، ماها خودمون ایراد داریم که اینجوری سوارمردم شدن ومردم هم ماشالله خوب سواری میدن. یاحق
1397/2/31
الناس علی دین ملوکهم
1397/3/18
سلام دوستان
من این ماشین رو ثبت نام کرد. با توجه به رفتن سیتروئن از ایران و تحریم ها ، آیا اطلاعی دارین که حواله ها تحویل میشن یا نه؟
چه تعدادی در کاشان تا امروز مونتاژ و آماده شده...؟؟ حواله من تحویل شهریور هست... ممنون میشم پاسخ بفرمایید...
ممنون
1397/6/20
باسلام خدمت همگی سیتروئن c3 ماشین خوبی هست اما بنظر من اگه به جای c3 سایپا سیتروئن c4 رو تولید می کرد برای خانواده های ایرانی مناسب بود کلا با تجربه ای که من از سیتروئن داشتم ماشین های خوب وبا سواری نرم و راحتی رو تولید میکن از لحاظ سیستم تعلیق حرف اول رو میزنه شتاب و سرعت و قدرت خوبی داره ولذت سواری بالا اما درکنار سواری خوب مخارج و خرج های زیاد و....
1397/6/20
سلام بنظر من اگه c4 تولید شده بود جای c3 بهتر بود وبه سلیقه ی ایرانی ها بیشتر میخورد البته از نظر من همین c3 هم در صورت قیمت گذاری منطقی میتونست موفق تر از کچر و تیولی و 2008 ویا حتی نیسان جوک باشه اما با این قیمتا فقط عده ای کمی میتونن سوارشن اگه حتی زانتیا ی قدیمی رو هم تولید میکردن 60 تومن میدادن دست مردم لا اقل خیلیا میتونستن از شر ماشینای چینی و خانواده پژو و سمند راحت بشن اما درکل c3 هم خیلی ماشین عالیه ای هست و اگه تولیدش ادامه پیدا کنه با وجود تحریم ها بعید بنظر میرسه به نسبت خیلی ماشینای هاچ بک و اونایی که با هاشون تویک رنج قرار داره میتونه موفق تر بشه
1397/7/6
زانتیا هم تولید میشد زیر ۱۵۰ تومن نمیدادن
1397/11/18
شماهایی که نظر میدین این ماشین زشت است باید بگم پراید هم برای شما زیاده.ببین چه کار با ما کردن که پویا ترین رنگ بندی در جهان از نظرمون زشت است.
1397/11/25
پیام های بعضی ها رو که می خونی یاد ضرب المثلی می افتی که میگه گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف
1397/12/12
این یه ماشین نیست عشقه ، از وقتی خریدمش دارم باهاش لذت میبرم خیلی هیجان انگیزه.
1398/11/2
تو ماشین های مونتاژ داخل حرف اول رو میزنه
1398/10/16
من c3 دارم پژو ۲۰۰۸ رو هم دارم . به نظر من c3خیلی بهتره
1398/11/3
واقعا خودرو ۵ ستاره پر شتابیه . عالیه
1398/11/5
سیتروئن c3 عالیه
1398/11/11
من یکبار پشت ماشین دوستم نشستم . واقعا عالیه . من هم قصد خرید دارم
1399/3/5
من پریروز ماشین رفیقمو سوار شدم رفتیم شمال خیلی ماشین کم و مصرف و نرم و پرشتابیه یعنی تو جاده واقعا پا ب پای بنز و بی ام و های میلیاردی راه میره ،انشالله ارزون بشه بخرمش
1399/11/1
دوستان از نظر من یکی از بهترین ماشینا هست و از ماشین های کره ای هم بهتره.


این ماشین فرانسوی هست و ماشینای فرانسوی بدنشون خیلی محکمه و بیشتر از ۵ سال بدون خرابی براتون کار میکنن.اونایی که ماشینای رنو و زانتیا و .... داشتن میفهمن منظور من چیه.


برای من ایمنی و خرابی کمتر از آپشن مهمتره.


یه خودروی شیک و زیبا و قابل اعتماد هست.
1400/5/6
من c3 دارم بهترین و مناسب‌ترین خودرو زیر یک میلیارد هست از حسنهاش میشه در درجه اول شتاب بی نظرش . هماهنگی کامل موتور و گیربکس. اتاق کاملا بی صدا . ظاهر جذاب و بی مانند . امکان نسبتا خوب که هرچه نیاز خودرو این رنج هست داره البته با کم کردن دکمه ها کابین خلوت شده که خوبه. لاستیک میشلن. کیفیت قطعات خوب. سایزش از کراس اور کوچکتر هست