موضوعات داغ

هاوال H2 یا هایما S5 – رقابت کراس‌اوورهای شهری از سرزمین اژدها

21 شهریور 1397

مقدمه

تا همین چند وقت پیش، وقتی یک ماشین چینی را بررسی می‌کردیم، خیلی‌ها به ما معترض می‌شدند و می‌گفتند اصلاً چرا روی این خودروهای بی‌کیفیت وقت گذاشته‌اید؟! اما حالا دو اتفاق باعث شده که اعتراض چندانی به بررسی این قبیل خودروها وجود نداشته باشد. اولی اینکه خوشبختانه در این سال‌ها ماشین‌های چینی از نظر طراحی، کیفیت و حتی ایمنی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و اکنون دیگر با آن چهارچرخ‌های سابق، که فقط نام "خودرو" را یدک می‌کشیدند، قابل مقایسه نیستند.

و دوم اینکه متاسفانه با قیمت جدید دلار و توقف واردات خودرو، دیگر انتخاب چندانی پیش رویمان وجود ندارد! در نتیجه امیدوارم حداقل دو خودرویی که امروز برایتان در نظر گرفته‌ایم از بررسی ما سر بلند بیرون آیند که شاید مرهمی هرچند جزئی بر زخم نبود برندهای پیشرو باشند تا بیش از این از اوضاع نابسامان خودرویی کشور دلسرد نشویم. لطفاً در بررسی و مقایسه هاوال H2 و هایما S5 با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

قبل از هر چیز باید بگویم که امروز با دو محصول خوش‌قیافه از چین طرف هستیم. ابتدا نگاهی به هاوال بیاندازیم؛ ماشینی با خطوط مستقیم و ظاهری منظم که با بدنه جعبه‌ای شکلش تا حدودی حس یک شاسی‌بلند واقعی را به بیننده منتقل می‌کند. البته جلو پنجره بزرگ و ارتفاع نسبتاً زیاد شاسی هم در ایجاد این احساس بی‌تاثیر نبوده‌اند. به طور کلی اجزاء بدنه و خطوط طراحی، تناسب خوبی باهم دارند و همین باعث شده که هاوال H2 در عین سادگی، شیک و جذاب به نظر برسد. البته طراحان هاوال تا حدودی محافظه‌کاری را هم چاشنی کارشان کرده‌اند اما این محافظه کاری نه تنها تاثیر منفی چندانی روی ظاهر ماشین نداشته بلکه برعکس باعث شده که طراحی H2 خیلی عامه پسند از کار درآید. از دقت به ریزه کاری هایی مثل طراحی جالب زیرسپر جلو، ستون c و خط شانه ای که تا صندوق ادامه یافته هم نمیشود به این راحتی گذشت، زیرا همین نکات کوچک، طراحی ماشین را از حالت کسالت بار دور نگاه داشته اند. در پشت سر هم قطعاتی مثل بالچه های انتهایی، چراغهای خوش تراش، صندوق دو طبقه و سر اگزوزهای دوگانه توانسته اند پایان خوشی برای H2 ترسیم نمایند.

اما در طرف دیگر میدان، هایما در ساخت S5 حسابی ریسک کرده و با خطوطی جسورانه و حجم های اغراق آمیز توانسته ظاهری هیجان انگیز تر از رقیب خلق نماید. مثلاً اگر نگاهی به خطوط روی کاپوت و کناره بدنه بیندازید متوجه میشوید که هایما بیشتر از هاوال روی عضلاتش کار کرده است! دماغه ترسناک ماشین هم مثل یک اژدهای خشمگین طراحی شده و گویا با این چشمان عصبی و دهان باز میخواهد به تیم بررسی حمله کند! حتی طراحی سقف هم که با یک شیب ملایم به سمت ستون C سر خورده توانسته نیم رخ ماشین را چالاک تر از نشان بدهد. در مورد زاویه پشتی قبل از هر چیز به این نکته اشاره کنم که چراغها توسط مالک با مدل جدیدتر تعویض شده اند و نمونه های داخلی با همان چراغهای معمولی به مشتری تحویل داده میشوند. اما گذشته از این مورد طراحی قسمت پشتی هایما نیز با قسمت جلوئی هماهنگ می باشد و با همان خطوط منحنی و سپر و بالچه های اسپرت، حس جسارت نسبی را به بیننده منتقل مینماید. تنها مشکل اینجاست که برخی معتقدند هایما در استفاده از حجم ها و ترکیب خطوط کمی زیاده روی کرده و این کار ظاهر ماشین را تا حدودی شلوغ نموده. البته من هم با این نظر موافقم اما به هر حال زیبایی یک بحث سلیقه ای است و سبک طراحی دو میهمان امروز ما هم کاملاً با هم متفاوت می باشد.

پس بهتر است قضاوت را به شما و سلیقه شخصیتان بسپارم زیرا ممکن است برخی ظاهر شیک و کت و شلوار اتو کشیده H2 را بپسندند و برخی دیگر از حجم های اغراق آمیز و چشمان پف آلود S5 خوششان بیاید.

طراحی داخلی

در داخل اتاق هم وضعیت مشابه قسمت بیرونی است. در واقع اینجا هم هاوال با استفاده از خطوط مستقیم و چیدمان ساده قطعات، داشبوردی شیک و کلاسیک را پیش رویمان قرار داده و در طرف دیگر هایما با یک سری خطوط منحنی و کنسول V شکل، سعی کرده خلاقیت و متفاوت بودن را به رخ بکشاند. این خصوصیات حتی در پشت آمپر و دریچه های تهویه دو محصول هم دیده میشوند. البته با اینکه میزان جسارت و خلاقیت در داشبورد S5 بیشتر دیده شد اما از نظر پختگی طراحی وضعیت H2 اندکی بهتر ارزیابی شد. هرچند اینجا هم بحث تا حدودی سلیقه ای میشود ولی به نظر من برای عادت کردن به خطوط متفاوت S5 به مقداری زمان نیاز است.

خوب ظاهر که از روی عکس ها هم مشخص بود؛ پس اجازه بدهید کمی هم در مورد چیزهایی که در تصاویر دیده نمیشوند صحبت کنیم. خوشبختانه اوضاع کیفی هر دو ماشین "حداقل فعلاً که کارکرد پایینی دارند" مناسب به نظر میرسد. البته در نگاه اول کابین H2 حس لوکس تر و با کیفیت تری به ما داد اما وقتی قسمت های مختلف داشبورد و رودری های هایما را هم لمس کردیم متوجه شدیم که S5 نیز مثل هموطنش در این قسمت ها از پوششی نرم و مناسب استفاده کرده که ضمن القاء حس خوب، میتواند نوید بخش دوام بیشتر در مقابل ترک خوردگی و به صدا افتادن نیز باشد. "البته برای قضاوت در این خصوص اندکی زود است، زیرا ماندگاری داشبورد به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد".

در مورد جادار بودن روی صندلی های جلوی هر دو ماشین شرایط مناسب ارزیابی شد؛ در پشت سر هم جای پای هر دو خوب است اما در مورد فضای سر، شیب انتهایی سقف هایما مقداری فضای این قسمت را محدود کرده و در نتیجه افراد بلند قد روی صندلی عقبی هاوال اندکی راحت تر مینشینند.

راستی در مورد صندوق عقب هم ابعاد هر دو نسبت به سایز بدنه و کلاس اتومبیل ها متوسط و اصطلاحاً کا راه انداز می باشد؛ اما وقتی صندلی های پشتی رو بخوابانیم شرایط کاملاً متفاوت میشود و حالا میتوان نسبت به جابجایی اجسام حجیم هم اقدام نمود.

امکانات رفاهی و ایمنی

هر دو ماشین گزینه های کافی برای این رنج از قبیل ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای، ترمزهای ABS و EBD ، سیتم کمکی ترمز، سیستم های کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، چراغهای روشنایی در روز، آینه های برقی تاشونده، بلوتوث، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، کروز کنترل، نمایش دهنده فشار باد تایر ها و... را در اختیار قرار میدهند که راضی کننده است. اما در قیاس با یکدیگر میتوان هاوال را بدلیل داشتن امکانات اضافه ای مثل ترمز دستی برقی، اتوهلد، آینه الکتروکرومیک، تهویه دو منطقه ای، سیستم فرمان برقی و نمایشگر بزرگتر برنده اعلام کرد؛ هرچند ناگفته نماند که هایما نیز با داشتن گزینه هائی از قبیل دوربین 360 درجه (هاوال فقط دو دوربین یکی دنده عقب و دیگری زیر آینه سمت راست دارد) و صندلی برقی شاگرد، توانسته مقداری از کمبودهایش را در برابر رقیب جبران نماید.

ضمناً در خصوص ایمنی هم تا یادم نرفته بگویم که هاوال H2 موفق شده 5 ستاره از موسسه A-NCAP استرالیا بدست آورد و در طرف مقابل هایما S5 هم با 5 ستاره چینی از موسسه C-NCAP قدم به سرزمینمان گذاشته.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

پیشرانه های میهمانان امروزمان هم شباهت های زیادی بهم دارند و هر دو با 4 عدد سیلندر، 1.5 لیتر حجم، 16 سوپاپ و استفاده از سیستم پرخوران توربو مشابه هم به نظر میرسند. البته علیرغم این شباهت ها راندمان دو موتور باهم متفاوت است و در اینجا S5 با 161 اسب بخار قدرت و 223 نیوتن متر گشتاور به ترتیب 20 اسب بخار و 21 نیوتن متر قویتر از H2 ظاهر میشود.

خوب با توجه به وزن نزدیک بهم و اختلاف قدرت موجود، میتوان حدس زد که هایما ماشین تند و تیز تری باشد اما با توجه به اینکه S5 برای انتقال قدرت از جعبه دنده نسبتاً کند و اقتصادی CVT استفاده نموده، هاوال هنوز امید دارد که به لطف جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیکش بتواند این کمبود توان را جبران نماید. البته گیربکس های CVT هم با تمامی حرف هایی که پشت سرشان هست با بازدهی بهینه خود در کاهش مصرف سوخت تاثیر مثبتی دارند و چه بسا یکی از دلایل کم اشتها تر بودن S5 نسبت به H2 در همین تفاوت گیربکس نهفته باشد.

مدلهاوال H2هایما S5
پیشرانه4 سیلندر توربو4 سیلندر توربو
حجم موتور1.5 لیتر1.5 لیتر
حداکثر قدرت140.8 اسب بخار در دور 5600161 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور202 نیوتن متر از دور 2200 تا 4500223 نیوتن متر از دور 1800 تا 4000
گیربکس6 سرعته اتوماتیکضریب پیوسته CVT
مصرف سوخت ترکیبی9.0 لیتر در 100 کیلومتر8.0 لیتر در 100 کیلومتر
حداکثر سرعت180 کیلومتر در ساعت170 کیلومتر در ساعت
وزن1525 کیلوگرم1435 کیلوگرم

تجربه رانندگی

اما به مهم ترین بخش از مقاله رسیدیم. جایی که ماشین ها به صورت عملی بررسی میشوند و بهتر از هر عدد و رقم کاتالوگی، کارائی واقعی خود را نشان میدهند. اگر بخواهم از شباهت ها بگویم میتوانم به نکاتی مثل دید به اطراف کافی و میزان تسلط قابل قبول اشاره کنم؛ همچنین از نظر نرمی فرمان و راحتی صندلی ها نیز اوضاع بر وفق مراد است و به نظر میرسد درون کابین این ماشین ها به این زودی ها خسته نشویم. البته فرمان برقی هاوال اندکی نرم تر می باشد اما شرایط هایما هم از این نظر مناسب ارزیابی شد. از لحاظ عایق بندی نیز از شرایط کلی راضی بودیم زیرا در سرعت های معمول نه صدای موتور خیلی به گوش میرسید و نه صدای کمک ها و لاستیک ها؛ هرچند در دور موتور و سرعت های بالا این آرامش کمی بر هم میخورد که برای این سطح تا حدودی هم طبیعی است. در مورد کیفیت سوای نیز با توجه به کلاس ماشین ها از میزان نرمی و راحتی تقریباً راضی بودیم؛ البته در این بخش هاوال مقداری نرم تر ظاهر شد و سواری خانوادگی تری ارائه کرد اما در عوض هایما در هنگام برخورد با پیچ ها حس چسبندگی بهتری داشت و کمتر از رقیب اسیر حرکات الاکلنگی گردید. در حقیقت میزان کج شدن بدنه هاوال در پیچ ها به قدری است که از اعتماد به نفس راننده برای فشردن پدال گاز میکاهد و این قضیه در هایما کمتر احساس شد. البته با توجه به عملکرد قابل قبول سیستم کنترل پایداری اگر توقعتان را در سطح مورد انتظار از این رده نگاه دارید میتوانید از پایداری هر دو ماشین راضی باشید اما اگر قصد لایی کشیدن و حمله به پیچ های تند را دارید باید به شما بگویم که هیچ کدام از این دو برای اینجور کارها مناسب نیستند.

اما به بحث شتاب میرسیم. اگر بخواهیم خیلی کلی در مورد شتاب صحبت کنیم باید بگوئیم که وضعیت شتاب هر دو ماشین نسبت به سطح قیمتی و سگمنت، مناسب است. اما در یک بررسی دقیق تر، واکنش های پدال گاز بسته به شرایط متفاوت خواهد بود. مثلاً در لحظه آغاز حرکت، اگر در یک خیابان مسطح باشید که هیچ؛ اما اگر در یک سربالایی آن هم با کولر روشن قرار داشته باشید با تاخیری در هر دو ماشین مواجه خواهید شد. یکی از دلایل مهم این تاخیر این است که پیشرانه های کوچک این دو، بدون وجود پرخوران به هیچ عنون پاسخگوی این وزن ماشین ها نیستند و در نتیجه در شروع حرکت و قبل از ورود توربو به مدار، توان کافی برای کنده شدن از زمین را ارائه نمیدهند. البته همانطور که گفتیم در مسیرهای عادی این مشکل چندان احساس نمیشود اما در سربالایی ها یا شرایط تنش "مثل بار اضافه و کولر روشن" تاخیر کاملاً محسوس است. تازه با توجه به خصلت ذاتی گیربکس های ضریب پیوسته، این قضیه در مورد هایما S5 شدیدتر هم احساس شد و ماشین علیرغم موتور قویترش وقفه بیشتری در آغاز حرکت داشت. البته بعد از این شروع کند و نا امیدکننده، شرایط ناگهان تغییر میکند و پس از مدت کوتاهی شاهد شتاب گیری مناسب هر دو ماشین هستیم. این روند خوب حتی تا سرعت های بالاتر از 130 که امکان تستش را داشتیم هم ادامه داشت.

در قیاس با یکدیگر هم باید بگویم گیربکس 6 سرعته هاوال توانسته کمبودهای قدرت و گشتاور را به خوبی جبران نماید و در مقایسه کوتاهی که انجام دادیم هر دو ماشین در هنگام حرکت شتاب تقریباً مشابهی از خود نشان دادند. البته اینکه میگوئیم "تقریباً" بخاطر این است که در آغاز حرکت هاوال به لطف جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک سریعتر از جا کنده شد؛ اما وقتی تست را از سرعت 20 کیلومتر در ساعت "پس از تاخیر اولیه گیربکس CVT" انجام دادیم شرایط هایما بهتر شد. هرچند که باز هم در سرعت 130 کیلومتر بر ساعت هاوال توانست از هایما عبور کند. پس در مجموع نمیشود یکی از این دو را خیلی پرشتاب تر و قویتر از دیگری دانست. البته به گفته مالک هایما، صحبت هایی با مسئولان فنی ایران خودرو صورت گرفته و قرار است یک آبدیت نرم افزاری جدید روی S5 صورت بگیرد که بنا به ادعای ایشان، شتاب را بهبود خواهد بخشید. انشالله در صورت انجام این کار در تست های بعدی این مورد را هم مورد بررسی و مقایسه قرار خواهیم داد. راستی تا یادم نرفته این را هم بگویم که از نظر سیستم ترمز هم هر دو ماشین قابل اعتماد نشان دادند و مشکلی از این حیث احساس نشد.

نتیجه گیری

همانطور که در طول مقاله مشاهده کردید هر دو ماشین چینی امروز ما، با طراحی قابل قبول، اتاق جادار، شتاب ثانویه خوب، سواری نسبتاً نرم و امکانات کافی توانستند خودشان را به عنوان گزینه هایی معقول و منطقی در سگمنت کراس اوورهای شهری معرفی کنند؛ اما بر روی دیگر سکه، نکات منفی مثل تاخیر در شتاب اولیه، پایداری متوسط، و بازار دست دوم نه چندان مطلوب هم وجود دارد که ممکن است برخی را از خرید منصرف کند.

خوب پس میشود گفت که احتمالاً انتخابتان را از روی سلیقه فردی و ظاهرشان انجام خواهید داد؛ اما به غیر از این مورد سواری اندکی نرم تر، برند معتبرتر و آپشن های بیشتر هاوال H2 در مقابل قیمت مناسب تر هایما S5 میتواند کفه ترازو را بسته به کاربرد شما به سمت یک ماشین سنگین تر نماید.

در پایان جا دارد از تمامی دوستان و همراهان همیشگی خودروبانک از جمله گروه هایما کلاب که امکان ایجاد این بررسی را فراهم نمودند تشکر و قدردانی نمائیم.

107 عکس

نظرات کاربران

126 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/21
کلا دیگه بررسی ویدئویی نمیزارید نه؟!
1397/6/21
بنظر من هاوال بهتر از هایماست ولی ایول به صاحب خوش سلیقه هایما به خاطر تزئیناتی که انجام داده
1397/6/22
اخه چرا هاوال بهتره فقط به خاطر دو تا ويژگي شايد بهتر باشهو ولي در كل از لحظ فني و قيمت در بازار

اینکه سر پیچها هایما چسبندگی و احساس اطمینان بیشتری داره

اینکه توی شتاب ثانویه که در اصل میشه همون سبقت گیری جاده که واقعا کاربردیه، پرشتاب تره

اینکه رادار ۳۶۰ داره و هاوال نداره

اینکه هایما رینگهای شیک و اسپرت تری داره

اینکه هایما از یکطرف مصرفش کمتره و از طرف دیگه باکش بزرگتر که برآیندش میشه پیمایش بیشتر برای خودرو با یک باک

اینکه هایما ضریب آیرودینامیک و در نتیجه پایداری بیشتر و مصرف سوخت کمتری داره
1397/7/8

سلام
من 5ماهی میشه هایما اس 5 رو گرفتم میخوام تجربه رانندگی رو تو این مدت خدمت کسانی بذارم که شاید قصد خرید داشته باشن
من قبلا از این ماشین ویتارا دو هزار مدل 88 و سوناتا 2007 چهار سیلندر داشتم
میتونم به جرات بگم کیفیت سواری هایما از هر لحاظ جاده و شهر از ویتارا بهتر و برابر با سوناتا واز لحاظ شتاب .مصرف سوخت .آپشن .چسبندگی تو پیچ وغیره
از هر دو ماشین بهتر هست
من با این ماشین ده هزار کلیومتر رانندگی کردم از جاده های کفی و پر پیچ و خم و سر بالایی واقعا ماشینی هست که به هیچ عنوان کم نمیاره و حسه خوبی در رانندگی های طولانی مدت به راننده میده
یه نکته که مسافرت اخر که شمال منطقه سرولات رفتم پیدا کردم تو سر بالایی مواقع ایست کامل و شروع به حرکت مجدد به مشکل برخوردم ماشین کم میاره و دیر شروع به حرکت میکنه که علتش هم به خاطر اینه که یه چند ماهی هست که بنزین سوپر نیست تو جایگاه ها همین باعت شده اکثر ماشین های توربو به مشکل بر بخورند
جمع بندی کلی شخصی خودم تو این مدتو خدمتتون لیست وار بگم که:
1.رانندگی نرم و پر شتاب
2.آپشنای مناسب و کاربردی
3.چسبندگی خیلی خوب تو پیچ ها
4.مصرف سوخت مناسب
5.کیفیت خوب صندلی ها و استفاده از چرم مصنوعی دو رنگ
من قبلا اعتقادی به ماشین چینی نداشتم ولی از اونجا که انتخابی دیگه ای نداشتم مجبور به خرید شدم
که الان بعد از این مدت پشیمون نیستم و پیشنهاد میکنم اگه قصد خرید دارین بخرین از خریدتون پشیمون نمیشین
1397/8/26
در جواب دوستی که میگه هایما دوربین 360 داره : ضریب آیرودینامیکی که میگی از کجا... در آوردی ؟ سربالایی رو نمیره بالا ولی هاوال ببین چجور میکنه ، کیفیت و امنیت و راحتی فدای دوربین نکن جوون --- میدونم هایما سواری ولی برو پشت هاوال بشین بببین چجوریه، یه تست بزن ، اگ خواستی بفروش برو هاوال از بازار بگیر که هنوز به قیمت واقعیش نرسیده
1398/2/29
هاوال از هایما واقعا بهتره هیچ ماشینی تو سرعت بهش نمیرسه
1397/6/21
هایما آپشن های بیشتر، ظاهر زیبا تر، موتور پربازده تری داره و این یعنی آدم میتونه تو جاده و شهر ازش لذت ببره ولی هاوال بیشتر اومده ماشین رو کاربردی طراحی کنه تا فانتزی ولی اصلی ترین آیتم تو یه شاسی بلند کاربردی یعنی قابلیت «آفرود» رو هم فراموش کرده! یعنی هاوال از هر دو طرف بازنده هست...
1397/6/22
یعنی تو با این هایما میری افرود ها با خیلی باهالی
1397/6/23
تو و اونهاىى که لاىکت کردن وقتى نمیفهمى چى نوشتم قصه سر هم نکنين! این هایما رو از 10 مترى هم ببينى میفهمى ماشین آفرود نیست ولى اون هاوال تو نگاه اول به نظر یه ماشین کاربردى میاد ولى در عمل هيچ!
1397/6/27
مقايسه لندكروزر كه نيست به هر حال اين دو تا ماشين كرأس اور چيني هستن و در انتخاب بين اين دو هايما هم طراحيش و هم فني بهتره اگه هاوال اسم در كرده براي h2 نيست هاوال h6 ماشين خوبيه اما تو اين قيمت و دسته بندي هايما بي نظيره
اقلا مزدا پشتشه و پلا فرنوش cx5 كه ماشين روز دنياست
1397/6/21
بنده فقط تجربه نشستن داخل دو ماشین دارم. هایما رو تا رفتم نشستم 5 ثانیه نکشید اومدم بیرون ولی هاوال دوستاشتم کمی بیشتر بشینم البته تاکید می کنم کمی.
1397/6/22
شما اصلا از اول نیت نشستن تو ماشین را نداشتی
آخه ۵ ثانیه؟ مگه میشه ؟!
1397/6/26
دوست عزیز شما یا ۵ ثانیه را درک نمی کنی یا معنی نشستن را نمی دانید. مگه کسی شما رو مجبور کرده نظر بدی؟ آخه ۵ثچ ثانیه توی ماشین نشستی بعد نظر می دی؟
1397/6/27
بزرگوار، شما یا زمان 5 ثانیه را درک نمی کنید یا معنی نشستن را نمی دونید. مگه کسی شمارو مجبور کرده نظر بدید؟ اخه 5 ثانیه توی ماشین ننشستی و بعد در مورد هایما نظر می دید؟!!!
1397/7/4
نه اتفاقا خوب درک می کنم شما معنی اشغال بودن نمیدونی
1397/6/21
داخل هایما چقدر نافرم و زشته!
از بیرون بیشتر بهش امیدوار بودم
به جاش بیرون هاوال خیلی بدریخته!
داخلش خوبه
اگه کابینشون رو با هم عوض کنن خوب میشه
1397/6/26
خوب شما بی سلیقه ای تقصیر هایما نیست
1397/6/27
استايل طراحي هايما و طراحي داخليش كاملا براساس ماشين هاي ژاپني هست و اعتبار مزدا
1397/6/22
البته اتیش این اژدهان تو کشورای اروپایی و کشور های اسیایی درست حسابی با کمترین قیمت دارن عرضه میشن فقط دودش واسه ماست
1397/6/29
دقیقا همینی هست که شما میگی، پیشنهاد من به دوستان این هست علی رغم اینکه هیچ کدوم ارزش بهای پرداختی و ندارن اما باز خرید هاوال به صرفه تره. هاوال برند معتبریه چه تو سرزمین اژده ها چه استرالیا و سایر نقاط دنیا اما هایما فقط تو ایران هست و تو دهات های چین شاید، همون ترمز دستی برقی و اتو هلد و سیستم برقی بوش هاوال خیلی با ارزش هست. یکی از بستگاه هایما خریده و به شدت پشیمون هست، خیلی خشکه ماشین و سواریش اصلا به گفته ایشون تعریفی نداره و فقط بخاطر تفاوت
قیمتی رفته سمت خرید هایما ولی به شدت پشیمونه و خودش بی وای دی اس7 و هاوال اچ2 رو الان پیشنهاد میکنه. در اخرشم هرچی خواستی بخر اما از ایران خودرو بنزم نخر که یه بلایی سرت در میاد اخرش
1397/7/13
اول هایما اس۵ سوار بشو حداقل یکبار بعد نظر بده! هایما اتفاقا سواریش نرمتر از هاوال نباشه سفت تر نیست!
شما با شرکتش مشکل داری چرا میزنی سر هایما اس۵ :-)
الان توی خیابون مالک هایما اس۵ دیدید برید سوال کنید نظرشون چیه، چند نفر راضیند!! منکه میدونم ولی نمیگم تا خودتون برید بپرسید.

در خصوص هاوال با اینهمه ادعا و ... چرا حوی چین سال ۲۰۱۵ و حضور کارشناسها و داورهای حرفه ای، هاوال رو بهترین suvشهری انتخاب نکردند و جایزه را به هایما دادن ؟!! لابد اونها دیگه نگفتن این برای دهاته و اون شهریه!
پشتوانه ای که هایما یا دقیقتر بگم هاینان مزدا داره، هاوال توی خواب هم نداره!
1397/6/22
با سلام
هایما اس۵ متعلق در تست، خودروی من می باشد. در متن هم اشاره ای به توضیح من شد، نکته ای که در خصوص شتاب میخواستم بگم این بود که هایما اس۵ تاکنون چند بار آپدیت نرم افزاری داشته است ولی حالا بنا بر اقبال یا هر موضوع دیگه، در روز تست و بررسی، آپدیت شماره سوم که آپدیت بسیار محدود کننده ای بود روی خودروی من وجود داشت و نشانه های دستکاری و محدودیت موقت روی دور موتور را خدمت عزیزان کارشناس توضیح دادم، و همانجا اعلام کردم که طی جلساتی که با شرکت داشته ایم آنها را مجاب کرده ایم که نرم افزار خودرو را به حالت اورجینال آن نزدیک نمایند و این محدودیت روی انتهای دور موتور و ... را بردارند. که همین هم شد و الان که با شما صحبت مینمایم، آپدیت رسمی جدید و نهایی مذکور روی خودرو توسط شرکت زده شده است و در خصوص شتاب با اطمینان خدمتتات عرض میکنم که اینبار بعلت اینکه دیگر مانند زمان تست و بررسی دور موتور روی ۴۸۰۰ محدود و بسته نشده و براحتی تا ۵۵۰۰ هم بالا می رود و دستکاری های داخل ایران حذف شده است، لذا دیگر در سرعت ۱۳۰ کیلومتر که هایما جلو زده، هاوال نمی تواند برسد و هایما را بگیرد و حدس میزنم که اختلاف فاصله تا پایان حفظ شود. البته طبق صحبتی که با کارشناسان عزیز خودروبانک هم داشتیم، این را عادی میدانشتند که در شتاب ثانویه یا انواع سبقت گیری های جاده ای یا بعبارت دیگر رولینگ، cvtها بهتر عمل میکنند ولی یک شرط بسیار بسیار مهم دارد و آن اینکه موتور دارای خروجی قدرتمند و کافی باشد که با توجه به اعداد گشتاور و ... در مورد اس۵، این موضوع وجو دارد.
نکته جالب دیگر که برای من و کارشناسان جالب بود، میزان چسبندگی بهتر هایما به سطح جاده بخصوص در سرعت بالا و سر پیچ بود که با حس اعتماد بیشتری میپیچیدیم که تا حدی بخاطر ضریب آیرودینامیک بهتر و البته استفاده از پلتفرم معروف شریک و موسس هایما، یعنی مزدا و مدل cx5 در این خودرو می باشد.
1397/6/23
نکته مهمیه این قضیه نرم افزاری . مثلا وقتی جک S5 دنده ای با اون شتاب خوب اومد ایران و خیلی فروخت ، همزمان مدل اتومات اون با موتور 1.5 لیتری توربو و یک سری تغییرات مثل جلو پنجره جدید و ... در چین تست میشد . ولی کرمان موتور جرات نداشت این مدل رو با موتور کوچیک به بازار بیاره . برای همین بدون طی روال فنی و تستهای متعدد ، فقط در ایران نسخه اتومات با موتور دو لیتری مونتاژ شد . بدون اینکه هماهنگی بین موتور و گیربکس طی آزمایشهای مختلف تایید بشه . از طرف دیگه برای اینکه کارکرد موتور افزایش پیدا کنه و هزینه دوره گارانتی برای شرکت پائین بیاد اومدن و دور موتور رو بسیار محدود کردن . یعنی روی 4500 و نهایتا 4800 . و اینجوری یک ماشین خوب رو نابود کردن !
الان خیلیها از شتاب کم جک اتومات میگن و مثلا هایما رو با اون مقایسه میکنن . اما اگر کرمان موتور دست از لجبازی برمیداشت و با تغییرات نرم افزاری اجازه میداد دور موتور S5 اتومات حداقل تا 5500 بالا بره ، اونوقت وضعیت شتاب این خودرو بسیار بهتر میشد . نمیدونم چیکار میشه کرد که مسئولین فنی مونتاژ در کارخونه های ایرانی ، لطف کنن و این سیستمهایی رو که تست شده ، دستکاری نکنن و بذارن مردم بیچاره ایران لااقل از تکنولوژی چینی برخوردار بشن . چون تنها چیزی که از یک جنس چینی بدتره ، جنس چینی مونتاژ ایرانه که یک مشت ... ، اون رو دستکاری کرده باشن !!!!!!
1397/6/24
سلام میشه لطف کنید بگید کجا باید برای آپدیت مراجعه کنیم من از قزوین هستم واینجا هیچ اطلاعی از آپدیت ندارند
1397/6/24
در جواب به دوست عزیز hm57 باید عرض کنم که بصورت فراخوان سراسری اعلام کرده و بخشنامه های آن را همراه با آموزش در اختیار نمایندگی ها در سرتاسر کشور قرار می دهند. نگران نباشید
1397/7/18
با سلام و احترام
جناب E.S چراغ های عقب ماشین رو از کجا تهیه کردی و قیمتش چقد هست؟
ممنون
1397/6/22
هایما s5 از پشت مثل کیا اسپورتیج هست
1397/6/22
هایما هم ازنظرقیافه وهم عملکرد خیلی بهتره. دوربین ۳۶۰ ، شتاب اولیه وثانویه بالاتر وطراحی شیک تروبروزتری داره .
1397/6/22
هايما اس فايو از نظر ظاهر و اپشن واقعا عالي و در حد خودروهاي كره اي هست، از نظر رانندگي هم واقعا هندلينگ خوب و رانندگي لذت بخشي داره كه كمتر باعث خستگي ميشه مخصوصا در جاده با شتاب ثانويه فوق العاده كه در حين سبقت گرفتن بسيار كاربردي هست
1397/6/22
با این همه تعریفی که از هاوال شنیده بودم خداییش هایما سرتره
1397/6/22
با همه توصیفاتی که از دو تا خودرو گفته شد ولی تیپ اسپرت هایما s5 با اون چراغ های کوسه ای برای جوانان واقعا جذاب هست، و در کورس شتاب اولیه 10 ثانیه و در شتاب ثانویه با توجه به گشتاور مناسب واقعا رقیب را پشت سر خود نگه میداره.
1397/6/22
من فکر میکنم برتری محسوس s5 کاملا واضح هست. اصولا طراحی ظاهری جعبه ای دیگه خیلی قدیمی شده و جذابیتی نداره در مورد داخل کابین هم بنظر من هاواال خیلی کلاسیک و محافظه کارانه عمل کرده از نظر فنی هم که مشخصه s5 توان بیشتر و گشتاور بالاتر... و در ضمن توربو در دور موتور پایین‌تری شروع به فعالیت میکنه فقط میمونه گیربکس cvt که یه مقدار ابتدای حرکت رو کند میکنه ولی بجاش در شتاب ثانویه وحشتناکه......
1397/6/22
اقا بنده بدون جانبداري ،عرض کنم هايما s5 از نظر کيفيت هندلينگ و ابشنال توي کلاس خودش بينظيره
1397/6/22
از اونجایی که تیپ و ظاهر ماشین برام خیلی مهم هست من هایما را بیشتر میپسندم. تیپ اسپورت با موتور توربو و امکانات قابل قبول حس خوبی به آدم میده
1397/6/22
من حدود 6 ماهه هایما s5 دارم خیلی راضی هستم کیفیت متریال داخلی عالی .موتور پر قدرت وبی صدا و سواری فوق العاده راحت
1397/6/22
هاوال یا هایما?

با احترام به سلیقه کسایی که هاوال رو انتخاب می کنن.

جواب من: هایما

به این دلایل:

کیفیت بالاتر و طراحی بهتر داخل کابین هایما

طراحی شیک و اسپرت و مدرن و عضلانی و غیر جعبه ای و غیر ساده و جسور و قدرتمند و .... در حالی که طراحی هاوال ساده و بی روحه و مال یه دهه قبله

چسبندگی و احساس اطمینان بیشتر هایما سر پیچ ها

توی شتاب ثانویه که در اصل میشه همون سبقت گیری جاده که واقعا کاربردیه، پرشتاب تره

رادار ۳۶۰ داره و هاوال نداره

هایما رینگهای شیک و اسپرت تری داره اگه رینک ۱۸ و یا ۱۹ بود عالی تر میشد

هایما از یکطرف مصرفش کمتره و از طرف دیگه باکش بزرگتر که برآیندش میشه پیمایش بیشتر برای خودرو با یک باک

هایما ضریب آیرودینامیک و در نتیجه پایداری بیشتر و مصرف سوخت کمتری داره

و .....
1397/6/23
حالا یه هایما داری نیاز جار بزنی مزدم هر ماشینی رو بخواهند بخرند اولا میرن میبیند بعد میخرن اصلا هایما از دور ببینی می فهمی چه افتضاحی فکر کنم توهم ندیده گرفتی رفته تو پاچه ات دوما تا حال درباره برند و شرکت تحقیق کردی هایما یه شرکت منطقه ایی و محله ایی تو چین که فروشش توی ایران بیشتر از توی خود چینه
ولی هاوال یه برند جهانی که پر فروشترین شاسی بلند های بازار چین رو تهیه میکنه و تو بیش از 30 کشور دنیا خط تولید داره برو یکم تحقیق کن و از چیزی دفاع کن که سرش به تنش بی ارزه
واسلام
1397/6/24
در جواب به آقا سینا

برای همینه که در سال ۲۰۱۵ داورها و کارشناس های حرفه ای، جایزه بهترین suvشهری رو به هایما اس۵ داده اند نه به هاوال با اینهمه ادعا ؟

همین یک سوال کافیه :-)
1397/6/27
سینا تو با این طرز صحبت کردنت و فرهنگت بهتره گاری سوار شی
1397/6/22
انصافا کار نداریم هر کس فقط خاموش خاموش تو هاوال و هایما بشینه متوجه تفاوت از زمین تا اسمون میشه بابا به قران هایما اشغاله -زباله است زباله
البته خود من هاوال ندارم ولی توی تخقیقات هستم برای خرید یکی از همی کراس های چینی توی همه نشستم و بعضی ها رو هم روندم البته من خودم منتظر HAVAL H6 هستم
با تشکر از خودروبانک برای تست و سایت خوب و درجه 1
1397/6/22
به نطرم شما منتظر ب ام دبلیو سری ۹ باش
1397/6/23
معلومه که اصلا قکبار هم از نزدیک ندیدیش ! چه برسه داخلش بشینی !
اگر هایما برات اشغاله آشغاله، شک نکن که هاوال برات آشغالتره !

شما برو بی ام و x4 بخر راحت تری ؛'-)
1397/6/22
هر چند برند هاوال اعتبار گسترده اي كسب كرده اما مطمينا بين h2 و s5 هايما از نظر طراحي و فني يه سرو گردن بالاتره
1397/6/22
هایما از نظر زیبایی و جوان پسندی بهتره و فکر کنم آپدیت های ecu و tcu که جدیدا واسه هایما زدن قابلیتهای اون رو خیلی بالاتر برده ... البته هاوال هم طراحی داخلش زیباست
1397/6/22
با سلام و احترام بنده به عنوان مالک هایما s5 که تا بحال یازده هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم بسیار بسیار از ماشین راضی هستم و با کمال احترام عرض کنم که ماشین از سایر رقبا هم از لحاظ ظاهری هم فنی و هم قطعه یدکی سر تره
1397/6/22
هایما از نظر زیبایی ظاهر، کیفیت قطعات و قدرت و شتاب و..... کلا از هر نظر از هاوال بهتره. ظاهر زیبای هایما خریدار وجذب
میکنه و با یکبار رانندگی از انتخابتون مطمئن تر میشید
1397/6/22
سلام تحلیل بسیار زیبا و عالی بود
با این شرایط من خودروی هایما پسند میکنم چون فکر کنم از هر نظر بهتر باشم
1397/6/22
هوال باید با هایما s7 مقایسه میشد ن با s5 شما فقط به خاطر اینکه حجم موتور هاشون مثل هم مقایسه کردین.
1397/6/22
چرا؟معمولا دو ماشین در یک سگمنت را با هم مقایسه میکنند.هاوال با قدرت ۴۵ اسب کمتر از هایما اس ۷ و ۲۰ اسب کمتر از هایما اس۵ چه جوری باید مقایسه میشد با هایما اس۷؟هاوال یک ماشین با کیفیت ساخت بالا و موتور ضعیف و پر ایراد با ضعف حرکت در شیب ۶ درجه که فیلمش همه جا هست با بوست توربو تو دور موتور ۲۵۰۰ با وزن زیاد که هنه ی اینها یعنی فاجعه.یعنی کندی در شروع حرکت.یعنی بیچاره شدن در ترافیک جاده چالوس و مسخره شدن توسط مردم.متاسفانه این ایراد نرم افزاری را گروه بهمن با حقه بازی از مشتریانش مخفی کرد.خودروهای هاوال مونتاژی نصف قدرت هاوال های وارداتی و دارند.ضعف شدید حرکت تو سربالاییهای معمولی حتی.دوست عزیز رو تعصب و برای تبلیغ نظر نده هیچ وقت
1397/6/22
مقايسه هاوال h2 با هايما s7 مناسبتي نداره
نه كلاس بدنه نه مشخصات فني
فعلا برتري هايما s5 نسبت به هاوال h2 بارزه
و به اين مطلب شبكه بي رقيب خدمات ايرانخودرو را هم اضافه كنيد
بعلاوه تمركز ويژه ايران خودرو روي بهينه سازي اس ٥ مثال زدنيه
1397/6/22
با تشکر از زحمت خودرو بانک ، باید بگم هر دو خودرو تقریبا امکانات و شرایط یکسانی دارند اما S5 طراحی اسپرت و جوان پسندانه تری درمقایسه با طراحی کلاسیک H2 داره
1397/6/22
طراحی داخلی و کنسول هایما خیلی جذابتره
1397/6/22
من از نمایندگی هایما S5 رو تحویل گرفتم ظاهر و داخل عالی بود امکانات نیز فوق العاده. ولی متاسفانه موتور و گیربکس بسیار داغونی داره صدای سوپاب در گاز دادن وحشتناکه و گیربکس در موقع حرکت با تاخیر مواجه بوده و تقه ناجوری داشت و ماشین راه نمی رفت .واقعا غیر قابل باور و تحمل بود فردا به نمایندگی مراجعه کردم گفتن همینه و بعد از ظهر فروختم
بنده اکثرا ماشینهای چینی از جمله لیفن X60 و 620 و جک J5 , S3 و چانگان و ام وی ام 550, X33 و در حال حاضر دانگ فنگ H30 دارم که ماشین داغون مثل هایماS5 ندیدم
1397/6/23
مطمئنی اصلا حتی یکبار از نزدیک دیده باشی هایما اس۵ رو ؟؟

چطور من که ۶ ماهه این ماشین رودارم حتی یکدونه از این موارد رو ندیدم !!
نظرات سایر مالکان رو هم برید نگاه کنید !

شما یا اصلا سوار نشدی یا کلا اشتباه گرفتی با یک ماشین دیگه، شک نکن
1397/6/24
یا داری سیاه نمایی میکنی یا قبلش پراید داشتی دلت خوشه
1397/6/25
شما که به دنگ فنگ میگی عالیه و هایما آشغال، تکلیفت از قبل معلومه :-))
برو خوش باش

هرموقع ده نفر از مالکای واقعی هایما اس۵ آوردی که چندین و چند ماه ماشین دستشون بود و استفاده کرده بودند، حتی یک نفرشون همنظر با شما بود، اونوقت قبوله !!

همین کلمه آشغال که استفاده میکنی معلومه چقدر بار فنی داره پیامت ! چون از نظر من هیچ ماشین آشغال نمیشه گفت و فقط میشه مقایسه نسبی کرد با بقیه. این واژه اصلا بی معنیه اینجا !!
1397/6/25
شما همون محمد فرزين نيستي؟؟
هنوز هم دست از تخريب برنداشتي؟؟
شما ديگه واسه همه شناخته شده هستي كه فقط دنبال تخريب هايما هستي!
1397/6/27
چقدر تو بد شانس بودي ماشيني با اين كيفيت اينجوري به دستت رسيده
بيا شانست رو دوباره امتحان كن قول ميدم بعد تست به همون ماشين فعليتون بگين اشغال
همه هايما دارا حاضرن امكان اين تست رو برات فراهم كنن شما فقط إعلام امادگي كن
1397/6/22
قشنگ معلومه لینک رو تو گروه هایما سوار ها گذاشتن همه حمله کردن تو کامنت ها
1397/6/26
سلام جناب،کسی حمله نکرده،همه دارن از مزایای ماشینشون تعریف میکنن اون هم با لحنی مودبانه،بهتره که مالکین سایر خودروها هم توی نظر دادن شخصیت منفی خودشون رو نشون ندن.
1397/6/22
هایما اس۵ واقعا ماشین خوب و قزص و محکم و بی درد سر با متریال عالی و چهره زیبا و اسپرت.موتور فوق العلده قوی و فنربندی بهتر نسبت به هاوال اج۲.متاسفانه هاوال اچ ۲ چهره ی قدیمی داره و توروش هم رو دور موتور ۲۵۰۰ وارد مدار میشه که عملا تبدیل به یک ماشین لش و تنبل شده هاوال اج۲.من ۷ ماهه این هایما اس۵ دارم و بر خلاف تبلیغات دلالها بسیار بسیار ازش راضی هستم و برای همسرم هم از همین ااما اس۵ خریدم
1397/6/22
با سلام
ضمن تشکر از همه کسانی که زحمت این مقایسه و بررسی رو کشیدن باید عرض کنم
هایما s5 به نسبت قیمتش خودروی زیبا با کیفیت و خوش ترکیبی است سواری جاده عالیست شتابگیری ثانویه محشره داخل کابین خوشایند و راحت بیرون هم که اظهر من الشمس هست معمولا با ماشینای کره ای اشتباه میگیرن
در کل ماشینی هست که راضیتون میکنه و اصلا فراموش میکنی که چینی هست
هاوال هم البته خوبه و دوستش دارم ولی هایما شیکتره
موفق باشید
1397/6/22
در عکسهای انتهایی اون عکس پدال ها که انداخته مال کدوم ماشینه ؟
وای خدا شستی کاپوت و شستی کناری از جاش در اومده
جنس اتصال پدال گاز رو ببین چقدر ضعیفه انگار از حلبی روغن ساختن
وای میله اتصال فرمون رو ببین
پدال گاز انقدر به بدنه چسبیده که خاک کفش گرفته روی دیواره رو
همینه میگن چینی فقط ظاهره
فرار از جنس چینی و ایرانی
1397/6/24
برا هایما است از کفی زیر پایی میشه فهمید
1397/6/22
اول از همه برند هاوال خیلی معتبرتره و مطمئنم اگر هایما برود تست ایمنی استرالیارو بده به زور ۲ تا ستاره ایمنی کسب کنه. ضمنا به عنوان کسی که داخل هر دو نشستم اصلا کیفیت داخلیشون یکی نیست و صندلی های هاوال به مراتب راحت تره. فرمانشو دست میگیری کلا تفاوت کیفیتو میفهمی. ولی خوب شتاب هایما بیشتره به هرحال. بستگی داره اصالت بیشترو ایمنی و کیفیتو انتخاب میکنید یا شتاب و قیافه اسپرت تر.
1397/6/23
اول از همه کامل تحقیق کنید! هایما هم بره همون تست استرالیا هاوال رو بده، اگر امتیاز بالاتری نیاره تازه، مطمئن باش کمتر نمیاره ! شاسی هایما اس۵ از فولاد فوق مستحکم ساخته شده و دیتیلش رو در اینترنت پیدا میکنی! داخل تمامی درها چهار میله یا لوله فولادی ضربدری رد شده که دربهاش اینقدر سنگینه! در طراحی شاسی هایما نقاطی طراحی شده برای جذب انرژی تصادفات و مستهلک کردن آن! تمامی آپشن های پایداری الکترونیکی از جمله esp، tcs، masr، esc و .... را داره! همچنین بدلیل طراحی حرفه ای دارای آیرودینامیک بهتر ضریب درگ بهتری داره نسبت به هاوال! که پایداری بیشتری رو براش میاره در سرعتهای بالا در جاده ها ! این ها که دیگه عدد و رقمه و دو دو تا چهار تا هست ، اول خوب تحقیق کنید !
1397/6/24
سلام حامد جان یه هایما داری نیاز نیست یه قران سیاه نمایی کنی اصلا به والله هایما ماشین نیست همه میدونن دیگه چزا ایطور میکنی عزیز اصلا هاوال ستبقش کیفیتش و طراحیش مشخصه که چه خبره
1397/6/25
من توضیحات فنی دادم و دودو تا چهارتا، شما قسم آیه و قرآن و حرفهای کوچه بازاری ! قضاوت با خوانندگان :-)
1397/6/22
حیف که گیربکس هایما cvt هست. اگر AT بود از همه لحاظ از هاوال سرتر بود.. اما از حق هم نگذریم هاوال در چین برند معتبری هست حتی در خارج از چین
1397/6/23
سینا جان، مطمئن باش فقط یکبار شتابگیری و سبقت ها رو در جاده با همین گیربکس cvt هایما اس۵ ببینی عاشقش میشی! قابل قباس نیست شتابگیری ثانویه اش با هاوال. ببین این ذهنیت بد از cvt که از قدیم مونده میدونی برای کجاها بوده؟؟ برای cvtهای بوده که یک موتور کن قدرت و تنبل با cvt عمق فاجعه رو رقم میزدن! ولی وقتی مثل هایما اس۵، قوی ترین موتور ۱۵۰۰ توربو در بین کراس اوورها رو داشته باشی، دقت کن با اینکه هم حجمه موتورش با هاوال، ولی هایما موتورش قدرتمندتره، حتی از تیگو ۷ با اون قیمت نجومی که اتفاقا همین ۱۵۰۰ توربو داره، از اون هم موتورش قوی تره، خلاصه بگم قوی ترین موتور ۱۵۰۰ توربو در بین تمامی کراس آورها رو داره و وقتی با cvt مچ بشه، دیگه جاده رو میخوره و پیش میره! اگر موتور ضعیف و کم قدرتی داشت، کاملا حق با شما بود.
1397/6/22
پس چی شد این فیلم تست و بررسی یکی از اینارو ور دارید فیلم بسازید دیگه
1397/6/22
مقاله رو که بخونی با توجه به توضیحات هاوال برتر هست، نرمتر، اپشن بیشتر و ... . فروش جهانی و بررسی کنیم هاوال اچ2 خیلی حرف داره برای گفتن و هایما اصلا حرفی ازش نیست. گزارش کیفی خودروهای داخل و نگاه کنی هاوال 4 ستاره هست و هایما هیچی نگیم بهتره. اینکه دوستان اومدن نظر دادن و فقط رو نقاط مثبت اندک هایما اونو برتر دونستن واقعا جالبه، نمیدونم اینا که دیگه چینی هستن تعصب و اطلاعات اشتباه ارائه دادن چه نفعی داره آخه ؟ !!!
1397/6/23
اتفاقا مشخصه که خود شما مقاله را بدون تعصب!! نخوندی !! چون این مطلبی که شما فرمودی بردلشت نمیشه. در خصوص شرایطش توی خود کشور چین، فقط یک نکته بگم و بس، هم هاوال سال ۲۰۱۴ معرفی شده و هم هایما، میشه توضیح بدی چرا توی خود همون چین و با وجود انواع کارصناس های حرفه ای و داورهای بین المللی در سال ۲۰۱۵، جایزه بهترین کراس اوور شهری را به هایما اس۵ داده اند و نه به هاوال اچ۲ ؟؟!! اینکه دیگه اسناد و مدارکش در اینترنت موجوده، اونجا هم که ایران نبوده بگید تعصب و ... در خصوص ایمنی همین که تو متن مقاله گفته در سرعت بالا و سرپیچ حس اطمینان و چسبندگیش به زمین خیلی سرتر از هاوال هست، دیگه چی از این مهمتر ؟؟ شش ایربگ و کنترل پایداری الکترونیکی و اتاق فوق مستحکم و ... که همشو هایما هم داره! در ضمن به این ستاره های داخل ایران هم خیلی اعتماد نکن از من به شما نصیحت !
1397/6/24
دوست عزیز این اتاق فوق مستحکم از کجا اومده؟ اصلا ماشینی که اتاقش خیلی یا به قول شما فوق مستحکم باشه اصلا خوب نیست چون همه نیرو و انرژی حاصل از برخورد تصادف به سرنشین منتقل میشه، بله نوشته پایداری هایما بیشتره، ولی از اپشنال بودن و نرمتر بودن هاوال هم بیشتر گفته شده، همین طور کیفیت ساخت، هاوال فکر کنم رتبه حدود ۱۵ امین فروشنده کراس اور و داره، مدل اچ۲، البته نه اینکه تو امریکا فروخته، همون بازار چین فروش بیشتر و داشته. تازه این نسخه قدیمی هاوال هست، نسخه جدید وارد بازار ما نشده، ولی اچ۶ نسخه جدیدتر میاد. من نه هایما دارم نه هاوال ولی هاوال خیلی خیلی معتبرتر هست و اجازه ورود به اروپا رو هم اخذ کرده. بی شک کیفیت هاوال بهتر هست. اپشناش بیشتر، سواری نرمتر و ...، مطمئنا این ماشین شهری هست و تو جاده هم شما با خانواده با این ماشین سر پیچ قصد خود کشی رانندگی نمیکنی که بخوای به اون اندک تفاوت پایداری اهمیت بدی، ولی همیشه سواری نرم مورد توجه هست و اپشنال بودن خودرو
1397/6/24
بر فرض صحبتهای شما درست باشد، حالا با این همه ادعایی که هاوال اچ ۲ داره، ولی جواب ندادید که چرا سال ۲۰۱۵ در خود کشور چین، جایزه برترین suv شهری رو به هایما s5 دادند، نه به هاوال h2 !!!؟؟؟؟ اونجا که دیگه تیم داوری حرفه ای و کارشناسهای بیطرف این تصمیم و نتیجه گیری را کرده اند!
درضمن خدمتتون عرض کنم که در هایما اس۵ از فولاد فوق مستحکم در قسمتهای لازم استفاده شده ولی همزمان در برخی قسمتهای از قبل طراحی شده در شاسی خودرو، نقاطی برای جذب انرژی ناشی از تصادفات در نظر گرفته شده و همه با هدف کنترل تغییرشکل ها و اینکه کمترین آسیب به داخل اتاق و سرنشینان وارد شود!! طراحی این خودرو بسیار پیشرفته و با کمک گیری مستقیم از تکنولوژی و پلتفرمهای شرکت مزدای ژاپن بخصوص مدل cx5 گرفته شده است و این علامت شبیه به مزدا و HAIMA=HAINAN+MAZDA مخفف کلمه هایما که به موسس این کمپانی یعنی مزدای ژاپن در استان هاینان چین اشاره میکنه، الکی نیست و طراحی نیز در کمپانی های معروف اروپایی ایتالیایی انجام شده! باز هم میگم بهتره کمی تحقیق کنید !
مورد بعدی این آپشنال بودن هاوال را از کجا می آورید؟ همین یک آپشن رادار ۳۶۰ درجه که هایما داره و روی خودروهای درجه ۱ دنیا وجود داره که هاوال نداره یا بصورت ناقص داره، می ارزه به کل سنسور نور و باران و .... که آپشنهای بسیار کم اهمیت تری هستند که براحتی و با کمترین هزینه امکان نصبش وجود داره! ولی آیا شما میتوانی بدون دردسر چهار تا دوربین چهار طرف هاوال نصب کنی و هم سخت افزاری و هم نرم افزاری راه اندازیش کنی ؟!!!
درخصوص پایداری در جاده و حرکات الاکلنگی کمتر و .... خیلی راحت گذشتید ازش ! اون حس اطمینانی که به راننده میده توی جاده ها، یک دنیا ارزش داره و کسی نمیخواد بره خودکشی کنی ولی اتفاق و عدم تعادل و پایداری که به طراحی خودرو بر میگرده، یکبار و در لحظه اتفاق می افته! همین الاکلنگ بازی کردن هاوال سرپیچ ها حال سرنشینان را حسابی میگیره.
در پایان هاوال طراحی قدیمی تر و از رده خارج شده تری داره و اصلا قابل مقایسه با طراحی به روزتر هایما نیست! نمونش اینکه اگر این طراحی هاوال خوب بود، چرا هاوال اومده و در مدل های ۲۰۱۸ش طراحی را تغییر داده و خواسته کمی اوضاعش رو بهتر کنه ولی هایما ۲۰۱۸ بدون کمترین تغییرات تمامی خط و خطوط و بیس طراحی موفقش رو حفظ کرده !
1397/6/25
اتفاقا همون دوربین 360 رو تو عباس آباد نصب میکنند و چیزی که نمیشه نصب کرد ترمز پارک برقیه که هاوال داره و هایما نداره
برند هاوال یکی از باارزش ترین برند های چینیه و قابل مقایسه با هایما نیست،کیفیت و توجه به جزییات تو لیست آپشن ها هیچ وقت نمیاد ولی برتری هاوال تو این دو مورد حتی از عکس ها کاملا مشهوده.
1397/6/26
نگفتی آخر با این همه ادعای هاوال، چرا کارشناسان و داوران حرفه ای جایزه بهترین suv شهری در سال ۲۰۱۵ را به هاوال ندادند و در میان اینهمه خودرو رقیب در بازار چین، به هایما اس۵ دادند ؟؟؟؟
اونجا که دیگه ایران نیست که بگیم تعصب و .... !!!

اینها همه نشانه است برای آنان که می اندیشند!
1397/6/27
طرف داره سوار ماشين ميشه ميگه خوبه هايما بعد شما ميگي متن
عزيزم اول سوار شو بعد نظر بده لطفا
اينجوري باشه فقط بايد بنز و بي ام و توليد بشه باقي برن استراحت كنن
هايما خوب دراومده و ايرانخودرو هم پشتشه
هاوال هم برند خوبيه ولي تو h 2 كم اورده جلو هايما
1397/6/27
کیان عزیز
میدونم‌خیلی برات سخته که ماشینت ۲۰ اسب ضعیفتره و ۵۰ کیلو سنگینتره و طراحیش خیلی قدیمیه و مثل ماشینهای دهه ۸۰ میلادیه.میدونم که نسخه های مونتاژیتون بد جوری در اومده و اگر اپدیت کنید دیگه سازمان استاندارد اجازه پلاک شدن نمیده به علت مصرف وحشتناک سوخت و میدونم که همیشه برای تست و دراگ از ماشینهای وارداتی استفاده میکنید و میدونم که در سربالاییها شدیدا کم میارید و فیلمهاشو مخفی کردین و هر کس در این باره حرف بزنه بایکوتش میکنید.فقط نمیدونم این همه چرا خودتو به خاطر یک ماشین به آب و آتش میزنی هاوال اچ۲ هم بد نیست ولی در رده ی خودش نه رده ی ماشین ۱۶۰ اسبی مثل هایما اس۵
1397/6/23
با سلام. من ۷ ماهه هایما s5 دارم. به تازگی ecu گیربکسشو اپدیت کردم. شتاب فوق العاده ای پیدا کرده. مصرف سوختشو اگه تخته گاز نرید خیلی راضی کننده هست. دوربین ۳۶۰ درجه توی پارک کردن خیلی کمک می کنه. سیستم پخش خودرو عالیه. در مجموع خیلی راضی هستم. در مورد هاوال چون نداشتم نمیتونم نظر بدم.
1397/6/23
درسته هاوال برند خوبیه ولی بنظر من هایما به جز چندابشن بیشتر برتری نداره.هایمابا وجودگیربکس cvtش.شتاب 0تا 100..10ثانیه ای و0تا 120..14ثانیه ای .برتری نصبی درشتاب اولیه و ثانویه دارد .هندلینگ هایمابراساس تجربه ای دارم سرپیچ ها واقعا عالی هست .صندلی های راحت درسفره های دراز مدت بالای 12ساعته که بازم خودم تجربه ش کردم .قدرت بالاترنسبت به هاوال وگشتاور بالاتر .دوربین 360درجه که واقعا کاربردیه.کلاس بدنه اسپرتی تر نسبت به هاوال .رینگای زیباتر نصب به هاوال .بااینکه هاوال خودرو خوش است ولی با توجه به قیمت معقول تر و خدمات ایران خودرو و کیفیت مطلوب هایما‌ این خودرو مرقون به صرفه تر هست درضمن مصرف هایما با توجه به گیربکس سی وی تی کمتر از هاوال‌ می‌باشد پس نتیجه میگیریم با پولی که پرداخت می‌کنی هم کیفیت خوب و مطلوب .مصرف بهینه ترشتاب اولیه و ثانویه بیشتر وقدرت بالاتر درگشتاور بالاتر گزینه بهتری نصب به هاوال هست
1397/6/24
برند هاوال برند معتبر تر از هایما است و به اروپا هم صادر میشه.و از لحاظ کیفیت قطعا هاوال بهتره و 4 ستاره گرفته شرکت وارد کننده هاوال از ایران خودرو بهتره.
1397/6/25
در كل همه ى خودرو هاى چينى اشغال هستند بهتره اينقدر بحث نكنيد سر اين ماشينا چون وقتتون هدر ميره ولى بازم من به جاى اين دو تا BYD رو ترجيح ولى هرطور دوست دارين عمل كنيد اين فقط نظر شخصى من ممنون كه اين همه مقاله مى نويسين لايك👍
1397/6/26
به عنوان کسی که هفت ماه هایما دارم
میتونم بگم بسیار ماشین بیصدا که
کاهی وقتا شک میکنم ماشین روشن باشه
هندلیگ بسیار عالی در سرعت بالا
ترمز عالی
کیفیت بسیار بالای کابین و طراحی به روزتر داره

طراحی به روز و جوان پسند داره مثل هاوال طراحیش قدیمی و تکراری نیست

دوربین 360 درجه داره که تا باهاش کار نکنید متوجه نمیشیدکه چه نعمتیه
بی نظیره این دوربین


نکته مهم دیگه اینه که توربو هایما تو دور پایین تری نسبت به هاوال وارد مدار میشه



شتابش عالییییه
باک بزرگتر
قیمت مناسب تر
واینکه ایران خودرو تامین کنتده قطعاتشه

کلا این ماشین بدعادتمون کرده سطح توقع مون و از ماشین خیلییی بالا برده
دیگه هر ماشینی به چشممون نمیاد

1397/6/26
هایماs5 قطعا سرتر و بهتر از هاوال h2 هستش..... شکل ظاهری و داخل ماشین بسیار جذاب تر و زیبا تر از هوال هستش و طراحی بروز تری داره .... شتاب ثانویه عالی باعث این میشه که به راحتی تو جاده بتازید ...گیربکس cvt باعث کم مصرف شدن ماشین میشه.....و اپشن فوق العاده جذاب و کاربردی هایما که دوربین ۳۶۰ درجه هستش در ماشین های با این رنج قیمت پیدا نمیشه....و برقی بودن صندلی شاگرد باعث راحتی بیشتر سرنشین ها میشه ..... گشتاورد عالی و داشتن ۱۶۱ اسب بخار باعث لذت در رانندگی خواهد شد..... طراحی داخلی بسیار بروز بوده و شکل بسیار بروزی نسبت به هاوال داره که از بال پرندگان الگو گرفته شده است و مطمعا شما رو برخلاف ماشین ها دیگر خسته نمیکنه......

حتما برید از نزدیک ببینید .... تست کنید .... مطمعنا میخرید
1397/6/26
شتاب ۰ تا ۱۰۰ هایما s5 باور نکردنی
1397/6/26
من مالک هابما هستم. بسیار ماشین زیبا، طراحی کاربردی و دارای توان و قدرت مناسب و هندلینگ و قابلیت اطمینان بالا. اگر می خواهید نظر بدید حداقل یک ساعت رانندگی کنید باهاش تا کیفیت رانندگی با های ما را تجربه کنید
1397/6/26
من به شخصه ظاهر یک ماشین بسیار برام مهمه، مثلا نمیتونم با طراحی ساندرو یا ال نود کنار بیام، هرچقدر هم خوب باشه، به همین دلیل هم نمیتونم با طراحی قدیمی و کسالت آور هاوال کنار بیام، در مقابل طراحی جذاب و بروز هایما اس ۵ به شدن جذب میکنه هر بیننده ای رو، از لحاظ شتاب هم واقعا شتاب هایما، مخصوصا شتاب ثانویه برای سبقت سوپرایزتون میکنه، کیفیت متریال داخلی چیزی کمتر از هاوال نداره مخصوصا جلوی داشبورد که از پلاستیک نرم استفاده شده،و قسمت مهم کار : هرچند هیچ کدام از شرکت های ایران در زمینه خدمات کیفیت مطلوب ندارند، ولی مشخص است خدمات ایران خودرو از بهمن بسیار بهتر و بیشتر است
1397/6/27
واقعا زیبایی هایما اس۵ میچربه به هاوال من خودم شخصا بخاطر زیبایی این ماشینو خریدم خیلی هم ازش راضی هستم توی هر شهری هم که بری نمایندگی ایران خودرو هست.زیبایی و کیفیت دو مساله مهم تو انتخاب ماشین هست.کیفیت متریال داخلی بسیار عالی در ضمن تا یه دوری باهاش نزنی متوجه قدرت و شتاب ماشین نمیشی.توربو شارژ😍
1397/6/27
سلام خدمت همه دوستان هایما اس ۵رو باید سوار شید تا متوجه بشید که بین کراس اور های چینی تو این رنج قیمتاز همه یه سر و گردن بالاتره شتاب اولیه شتاب ثانویه براحتی میتونه تو سبقت شما روراضی کنه ظاهر زیبا و اسپرتش و همچنین داخل کابین دیگه حرفی برا گفتن باقی نمیزاره نسبت به هاوال واقعا سرتره من توصیه می کنم امحان کنید اون وقت می بینید که دیگه پیاده نمی شید
1397/6/27
سلام. ممنون از مقایسه ایی که انجام شده است. ولی نکات بسیاری از دید نگارنده این نوشتار پنهان مانده که البته محلی برای خورده گیری ندارد و ناشی از روند انجام این گونه تست هاست.
بنده خودروی هایما اس ۵ را تقریبا ۷ ماهه که دارم استفاده میکنم. قبل از آن مدل های مختلف هیوندا و یک مدل تویوتا داشته ام.
این خودرو اینقدر مزایا داره که براحتی میشه چند تا کمبود را اغماض کرد.
لذت رانندگی و حس امنیت فوقالعاده. به هیچ عنوان خشکی و سر و صدای اضافه در ماشین دیده نمیشه.
شتاب ثانویه به صورت چشمگیر ،بالا میباشد . به گونه ایی که هر راننده ایی را تشویق به بالا بردن ادرلانین میکند.
بنده با هاوال نیز زیاد رانندگی کردم. آن هم در مسافت های زیاد. حقیقتش اینه که ، نمیشه در سطح و کلاسش به اون ایراد های اساسی وارد کرد ولی اصلا واز هر لحاظ قابل مقایسه با هایما اس ۵ نیست.
بدون تعصب ، خرید این خودرو را به کلیه هموطنان عزیز که بسادگی نمیشه نظرشان را به محصولی جلب کرد ، توصیه میکنم .
هر عزیزی که تمایل به بحث فنی و یا تبادل تجربه دارد را به تبادل نظر دعوت می نمایم. ممنون .
1397/6/27
من بعد ازكلي تحقيق به اين نتيجه رسيدم كهاز لحظ فني و قيمت در بازار هايما عملكرد بهتري داره
فقط كمي زمان لازم داره تا جا بيوفته
اینکه سر پیچها هایما چسبندگی و احساس اطمینان بیشتری داره

اینکه توی شتاب ثانویه که در اصل میشه همون سبقت گیری جاده که واقعا کاربردیه، پرشتاب تره

اینکه رادار ۳۶۰ داره و هاوال نداره

اینکه هایما رینگهای شیک و اسپرت تری داره

اینکه هایما از یکطرف مصرفش کمتره و از طرف دیگه باکش بزرگتر که برآیندش میشه پیمایش بیشتر برای خودرو با یک باک

اینکه هایما ضریب آیرودینامیک و در نتیجه پایداری بیشتر و مصرف سوخت کمتری داره
اينكه خودرو از لحاظ طراحي به روز است
1397/6/27
اصلا هابما قابل مقایسه با هاوال نیست و باید با خودروهای کلاس بالاتر مقایسه بشه. هندلبنگ عالی سر پیچها و استفاده از متریال با کیفیت و نرم در داخل و عایق بندی مناسب و عالی درون خودرو همچنین موتور با اصالت میتسوبیشی ژاپنی و.گیربکس پانچ بلژیک و گشتاور بالاتر وhpبالاتر که بیانگر شتاب اولبه و تداوم ان در طول مسیر و,وزن,حدودا,۸۰کیلو,کمتر نسبت,به هاوال سنگینتر و تنبل با متریال داخلی خشک مثل خودروهای ارزان قیمت بازار با گشتاور و قدرت پایینترو بهواذعان خود شرکت سازنده بر خلاف سایر محصولات هاوال بهرهگیری از موتور و گیربکس طراحی شده توسط خود کمپانی چینی و سر وصدای زیاد کابین در دور موتور بالا و احساس ناپایداری در سرعت و در پیچها اصلا قابل مقایسه نیست
1397/6/27
باسلام
من مدت ۸ماه هست که تجربه رانندگی هایماs5 رادارم
من ادم فنی نیستم ولی خیلی خلاصه تجربیاتم روبیان میکنم
فاقدصدای موتوردرکابین
داخل اتاق کاملا ساکت است
شتاب ثانویه عالی ودرتولیدات داخل بی رقیبه
صندلیها راحت وبدون خستگی درسفرهای طولانی
ظاهر شکیل وبا ابهتی داره که برای بیننده جالبه
عملکردوهماهنگی گیربکس وموتورعالی
ملکردترمزها بی نقص
همدلینگ خوب
داخل کابین شیک وبا کیفیت قابل قبول دربین رقبا
سیستم صوتی خوب
خلاصه همسفری خوب وقابل اطمینان درهمه جا
1397/6/28
داداش اگر به من لکسوس ال ایکس 570 میدادن و میگفتن یه سفر باهاش برو و بیا مطمئنم اینقدر که شما با اطمینان از هایما تعریف کردی من از لکسوس تعریف نمیکردم. فاقد صدای موتور در کابین ؟ شما شاید هندزفری تو گوشت میذاری که صدای موتور و تو کابین نمیشنوی !!!! درسته تولیدات داخای داغونه ولی این شتاب ثانویه عالی و فک کنم در قیاس یا هایما اس 7 معمولی گفتین. صندلیهای راحت و بدون خستگیم در قیاس با پراید ؟ ظاهر شیک و مخصوصا اون قسمت با ابهتش فک کنم در قیاس با موتور سیکلت بوده باشه، فسقل ماشین ابهتش کجا بود ؟ کجاش شکیل ؟ عملکرد و هماهنگی گیربکس و موتور عالی ، فراری جلوش کم نمیاره ؟ کیفیت قابل قبول در مقابل رقبا، روت نشده بگی از پلاستیک کهنه و خشک یکم بهتره ؟ سیستم صوتیش هارمن کاردن یا اینفینیتی ؟ همسفری خوب و قابل اطمینان ؟ منظورت لندکروز 8 سیلندر فول هست ؟
1397/6/28
ماشين ندار عزيز
شما كه اينقدر با كلاس و لوكسي اصلا چرا اومدي تو اين جا نظر ميدي برو تو همون گروه ماشين هايي كه حصرتشو داري نظر بده
كلا يك درصد جامعه ايراني بنز و بي ام و و ماشين اروپايي سوار شدن
كه اونا هم بيشترشون دزد و كلاهبردارن باقي هم اكثريت پرايد و پژو و همين محصولات وطني رو سوار شدن
اينجا بحث ملت سالم و شريفه نه يه سري دزد و كلاش
حال نميكني زر اضافه نزن
حرف نزني كسي نميگه لإلي بشين بخون ياد بگير خواستي ماشينت رو عوض كني بدردت مي خوره
1397/6/28
شما اسمی از لکسوس یا بنز و بی ام و میبینی؟؟؟
برو اسم و عنوان مقاله رو بخون تا ببینی منظور مقایسه نسبت به سایر کراس اورهای چینی مطرح موجود در بازار ایران هست نه لکسوس و ...
1397/6/27
اصولا یه سری جوری از هایما تعریف کردن که انگار ماشین مورد تست هندلینگش بی ام و ایکس 4 بوده کیفیتشم لکسوس ان ایکس بوده لوکس بودنشم بنز جی ال ای!!!!!! خب برادر من یه اشغال چینی وقتی این همه هی بگی کیفیت کیفیت ادم خندش مگیره. تنها توجیه این هست که شما قبلش گاری دستی داشتی و حالا هایما اولین ملشینت هست، اونوقت میشه پذیرفت این همه ذوق. هندلینگش عالیه و اپشنال و خدمات پس از فروش گاری خودرو هم جوری تعریف میکنید انگار نمیدونیم گاری خودرو کدوم شرکته. اینقدرم نگید طراحی به روز و ... ، طراحیش شبیه عقب افتاده ها هست. زشته بابا این همه تعریف و تمجید الکی از هایما اس5
1397/6/27
چه با ادبی واقعا.فقط میتونم لگم بخواب لحاف یخ کرد
🤣🤣🤣
1397/6/28
اره داداش ما گاري داشتيم
الانم هايما داريم ، حالشو داريم ميبريم
گاري من الان زير پاي شماست
هر وقت پول هات رو جمع كردي لطفا هايما نخر
از همون هايي كه نميتوني بخري و حسرتش رو داري بگير لطفا

بر خلاف تصورتون هم از اون چيزايي كه شما فكر ميكني بهتره هم سوار شدم و ميشيم
برو خودتو جر بده حالا
1397/6/28
دوست عزیز شما اشتباه برداشت کردی!!
اسم این صفحه و مقاله بالای صفحه نوشته شده! یعنی مقایسه بین کراس اورهای چینی نسبتا مطرح موجود در بازار ایران! کی میاد اخه با لکسوس و بنز و ... مقایسه کنه !!
هر کس به نسبت بودجه ای که داره، میخواد بهترین گزینه را انتخاب کنه
و اینجا هم مالکان خودروها هر کدوم میان و نظراتشون را در این مدت استفادشون بیان میکنن!
1397/6/28
در مورد طراحی هم اولا خود عکسها از زوایای مختلف، کاملا گویا هست.
ثانیا طراحی خشن جلوی خودرو کاملا شباهتش رو به مزدا که همون موسس هایما بوده میرسونه و نیمرخ و عقب هم که شباهت زیادی به خودروهای کره ای نطیر توسان و ... داره، اگر این عقب افتادس پس اونها هم عقب افتاده اند :'-))
1397/6/27
هایما اس۵ هم از لحاظ قدرت ۲۰ اسب قویتره هم گشتاورش تقریبا ۲۰ نیوتن متر بیشتره هم وزنش کمتره و بدون شک از هاوال اچ ۲ بسیار بهتره بی شک.در ضمن شما بهتره یک بار هم هاوال های مونتاژی را تست و برسی کنید و شتاب سنجی کنید اون وقت متوجه فاجعه خواهید شد
1397/6/28
داداش همه چیز عدد و رقم روی کاغذ نیست، اول معلوم نیست هایما تولید کدوم موتورسیکلت سازیه تو چینه که حالا اومده اولین ماشیتشو زده. اینکه شما میگی فاجعه اصلا قابل قبول نیست، هاوال تو دنیا فروش داره اما هایما فقط به لطف تحریمهای ما تو ایران، حتی تو چینم کسی این ماشین داغونو نمیخره. هیچ وقت ماشینی که فروش جهانی داره و بخاطر 20 اسب بهتر ندون، تازه اصلا معلوم نیست واقعا اسب بخارشم بیشتر باشه، احتمالا چاخان و دروغ ایران خودرو هست. من که از خرید هایما بعد از دیدن هاوال واقعا پشیمون شدم، تا قبلش خیلی حال میکردم اما بعدش فهمیدم فقط از پراید قبلیم بهتر بوده و بس.
1397/6/29
فرشاد جان برو یکم مطالعه کن، اینقدر مارو نخندون !
هایما اولا اسمش روشه ! Hai + Ma = Hainan Mazda
حالا اگر مزدای زاپن دوچرخه و موتور سیکلت میسازه و هاوال خودروسازه! قضاوت با خوانندگان!

اگر مطالعه میکردی میفهمیدی که موسس کمپانی هایما و تکنولوژی های خطوط تولید و پلتفرم های مورد استفادش، از مزدا هست، یا نه حداقل یک نگاه به آرم برند هایما و برند مزدا مینداختی !

افتخار میکنی که موتور هاوال چینیه و ساخت هاوال ؟؟؟ :*-)
پس هایما اس۵ چی بیاد بگه که موتورش برای میتسوبیشی هست؟ یا گیربکسش اروپایی و برای بلژیک ؟؟؟
1397/6/28
من هایما اس5 دارم، با کلی قرض و ... تونستم یکیشو بخرم. راستیتش چون قبلش فقط پراید داشتم پس بی شک این ماشین نسبت به اون خیلی بهتره. هم از لحاظ جا داری و هم از لحاظ آپشن، ولی مصرف پراید بهتر بود و نرمتر هم بود. این چون یکمی بلند هست تکونش واقعا زیاده. اما خدا نکنه این کاشین خراب بشه، نه قطعاتش هست نه ایران خودرو کیدونه حتی این کاشین ساده چینی و چکار کنه. به پیشنهاد همکارم هم رفتیم شو روم گروه بهمن تو جاده مخصوص، اونجا برای اولین برای هاوال اچ2 رو دیدم. الحق و الانصاف کیفیتش خیلی بهتر بود. صندلی راحت و کیفیت داخلش هم بهتر. داخلش حالت چرم و پلاستیک نرم داشت مثه هایما پلاستیک خشک نبود. در کل اگر اختلاف قیمت نبود بی شک هاوال اچ2، اما بازم با اختلاف قیمت از من که هایما دارم میشنوید پول بیشتر بدین اما هاوال بگیرید، واقعا بهتره.
1397/6/29
فقط یک جمله میگم و تمام :-))
که معلوم بشه نتنها هایما اس۵ نداری بلکه حتی یکبار هم داخلش نشستی !!!
هایما پلاستیک داشبرد و رودری هاش بسیار نرم و با کیفیته! شما نوشتی خشک :-)))
معلومه حتی یکبار متن این مقاله هم نخوندی که کارشناس خودروبانک چی راجع بهش نوشته توی متن!

بیکارید میاید خودتونو ضایع میکنید اینجوری ؟! ؛'-*
1397/6/28
من موندم کی بوده اومده با ده تا اسم یه حرف و تکرار کرده، اونم خیلی تابلو. بیشترین تاکیدشم رو چسبندگی هایما سر پیچ بوده. بعدشم دوربین 360. بابا یه نظر بذاره هر نفر که هرکی میاد بخونه یه چیزی یاد بگیره، اونی که میخواد واقعا تصمیم بگیره بتونه این کارو انجام بده. نه اینکه بیام بخاطر خودمون و عشق به یه ماشین هزار بار ببریمش بالا و تعریف الکی کنیم. این اصلا اخلاقی نیست.
1397/6/29
چه ربطی داره!!! یعنی نمیشه چهار نفر مالک خودرو اشتراک نظر داشته باشند و چسبندگی بینظیر خودرو توی جاده ها براشون جالب بوده باشه ؟؟
در ثانی همه اینها نظراتشون رو گفته اند و از کی تاحالا پایداری و چسبندگی یک ماشین توی جاده، یا آپشن سطح بالای رادار ۳۶۰ یا رادار نقطه کور که روی خودروهای گران قیمت اروپایی و ... هم وجود داره، اینها شده تعریف الکی ؟!!! حتما از وقتی که هاوال از اینها محروم هست ها ؟! ؛'-))
1397/6/31
با سلام
ازتون درخواست دارم خودرو هیوندا اکسنت رو هم نقد بفرمایید در صورت امکان با فیلم یا تصویر
1397/7/2
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت گروه خودروبانک ،امیدوارم همواره در مسیر موفقیت و پیشرفت باشید و بابت مطالب و اطلاعاتی که ارایه میدهید تشکر میکنم .
می خواستم بگم که اگر ممکنه مقایسه جی ای سی s5 و چری تیگو۵ رو به دیگر مقایسه هاتون اضافه کنید و سعی کنین مقایسه ای جذاب و گیرا ارایه بدین ، با توجه به این که این دو خودرو در بازار از رقبای مهم همدیگر به شمار میروند ، در صورت جذاب و تخصصی بودن و بیان خوب نقات قوت و ضعف ،میتونه مقایسه کار آمدی باشه ،امیدوارم اگر این کراس اوورها رو مقایسه کردید ، درگی هم داشته باشید ( برای شتاب گیری تیگو۵ از قلق گیربکس cvt استفاده کنید ) تا توانایی این ماشین بهتر نشان داده شود .

با تشکر
1397/7/13
هایما بهترترین
1397/7/13
صاحب هایما چراغ های پشت رو غوض کرده ؟؟؟؟؟؟؟
1397/7/13
بله
1397/10/8
سلام من حدود یکسال هایما اس 5 داشتم از اینکه خریدمش پشیمون شدم چون نه قدرت و شتاب داشت نه صندلی های جالبی ولی یکماهه هاوال گرفتم دست کمی از هیوندای توسان و... از نظر راحتی راننده و سرنشینان نداشته در ضمن نسبت به هایما اس 5 خدمات پس از فروش بهتری داره و شرکت بهمن موتور معتبر تر از ایرانخودرو هستش
1398/12/13
شما که میگی یک سال هایما داشتم, تاریخ تولید هایما پس از ورود به ایران از تاریخ ارسال نظر شماتقریبا 4 یا 5 ماه فاصله داره, احتمالا تو چین یدونش و داشتی
1397/10/16
با توجه به خرابیهای گسترده و نقصهای متعدد هایما اس۵ ، بنده نظرم روی هاوال هست ، حتی جک اس۳ را سرتر از هایمااس۵ میدونم . اس۵ حالا حالاها باید بره جلو !
1397/11/1
کسی هست با هایما s5 بالای 50هزار کیلومتر رفته باشه ؟؟؟ اگه هست, بگین ماشین چه جوری بوده در طول مدت , خرابی داشته یا ن , افت شتاب داشته ؟ راهنمایی کنید
1397/11/4
دوستان هایما سوار یه سوال داشتم،من امروز رفتم هایما اس ۵ ثبت نامیم رو تحویل بگیرم بعد داخل محوطه بعد از یکم حرکت از توی کاپوت دود بدی اومد،کاپوت رو بالا زدین از عایق حرارتی دور توربو شارژ دود میزد بیرون و از کنار یه پیچا یه چی مثل روغن زده بود بیرون و میسوخت،برا همه اینجور شده یا فقط برا من اینجور شد،در هر صورت من خودرو را تحویل نگرفتم و قرار شد شنبه کارشناس ببینه قضیه چیه
1398/2/5
سلام
انصافا هایما سوارا هاوال سوار شدن
داخل خودرو واقعا حس خوبی بهت دست میده
با وجود رونالدو و مسی که تمام جایزه های جهانی رو میبردن و این بین یه بار هم به مودریچ جایزه دادن حالا یه بار هم تو سال ۲۰۱۵ به بار هم به هایما دادن این همه تو دنیا از هاوال تقدیر شده یه بار هم تو چین از هایما تو رو خدا اینقدر نگید چرا چرا ۲۰۱۵ هایما انتخاب شد نمیشه که همش از چند تا برند تقدیر بشه به شرکت های نوپا هم باید میدون داد تقدیر کرد
اصلا هر دوتاشون اشغال خوب شد هر کی بخواد بخره یه سرچ کوچیک تو گوگل بزنه هر دو ماشین هم سوار بشه تشخیص میده کدوم بهتره
هایما هم خوبه اما شما باشی سامسونگ میخری یا شیائومی
هر چقدر بگن شیائومی خوبه که واقعا هم خوبه اما تازه کاره تو دو سه سال خودشو نشون میده
1398/4/22
اقا عقلتون کجا رفته رفیق من هاوال h2 گرفته ب دلیلی(خنگ بازی)مجبور شد بره نمایندگی سراغ درب رادیاتور که درب رادیاتور گیرش نیومد:\
1398/8/1
اقا این کارا چیه چرا به هم دیگه تهمت یا نام ماشین هارو بد نام می کنین ببینید دوستان من هایما خریدم مدل 97 باهاش مسافرت زیاد رفتم وجاهای افرود خوب کارمیکنه ولی باید ماشینتو ببری ساری ایران خودرو و ماشینت اپدیت بشه اگه نکنی ریست راننندگی در سربالای زیاده باید اپدیت کنی و این ماشین با اسفاده از توربو تو سبقت گیری ها خوب ازجا میکنه و از ماشین های ایرانی و چینی وارشده در کشور ما بهتره از همه نظر عالیه ویک بدی این ماشین داره توربو داره باید بنزین سوپر باید بزنی و نباید طولانی باهاش رانندگی کنی باید یه 5 دقیقه باید از جاده کناربکشی و نباید موتور ماشین سرده زود نباید رانندگی کنید صدمات جدی وارد میشه به توربو ممکنه 4میلیون هزینه ی توربو باشه و اما در مورد هاوال ماشین نرم باکیفیت بااپشن های زیادی داره زیبا هستش و مثل هایما توبو داره نگهداشتن ماشین مشکل میشه این دو ماشین هیچ فرقی باهم ندارند و هایما یه خوبی داره باین رنج قیمت کم تر ماشینی دوربین 360 درجه داره واقعا کم ماشینی پیدا میشه ویه خوبی هایما داره اسب بخار زیاد با 161 و در اینجا هایما سرتر وارد میشود وبا .موتری قوی که از هاوال و بقیه رقیباش داره سرتره وبا مصرف سوخت کم تر از هاوال و هاوال تنها هوبی نسبت به هایماداره اپشن های زیادی داره و شکل ظاهری این دوماشین واقعا سلیقه ی هستش
1399/5/14
اصلا به ماشینا کار ندارم ولی شما فقط به خدمات پس از فروش این دو ماشین فکر بکنید
هایما حداقل پشتش ایران خودرو هستش یه مقدار خیال ادم راحت میشه
ولی هاوال بگیری یه چیش بشه بیچاره ای بعدشم هاوال h2 خیلی کمه نسبت به هایما بخاطر همین هم قطعه کمیابه
هاوال تو ایران یجورایی ناشناخته هستش به همین دلیل اگه بخری برای فروش بیخ ریش خودته
1399/11/2
سلام من هایما دارم و مدل ۹۷ که همه هایما s5 این مدل فراخوان زده و من ماشین رو بردم ساری و توی ایران فقط اونجا انجام میدن اپدیت گیربکس و افزایش شتاب رو واقعا لازم بود قشنگ معلوم بود که ماشین کم میاره تو سربالایی تجربش هم کردم و حدود ۳ ساعت درست کردن و ماشین رو بردم دراز نو قبلا که رفتم ماشین به زور کشید و من محبور شدم بزارم تو حالت دنده ای و این دفعه رفتم راحت میره بالا اونم توی هوای بارانی و تو جاده که بودم حسابی گاز داذم و ماشین کلا سیستمش عوض شد میکنه میره و تو دراز نو هم تو سربالای یه کوچیک تخت گاز دادم ماشین این جت کند و رفت ولی ای کاش الان با ماشین من تست میکردن که تو سربالای واقعا محشره من با این کویر هم رفتم چون واقعا اعتمادم رو جلب کرد توی افرود از داستر کم نیاورد ولی اپر زیاد رفت بالا خلاصه بین چینی ها خیلی خوبه کلا هایما یچی دیگست برادر بزرگش هم عالیه حرفی برای گفتن نداره حالا خیلی ها میان میگن جک خوبه. منم سوارش شدم ولی نرمی هایما رو نداره و قطعاتش زود خراب و کم پیدا میشه ولی پشت هایما ایرانخودرو هستش و درمورد هاوال هم بگم من از عقب این ماشین خیلی خوشم میاد شبیه پورشه هستش و اپشن های جالبی داره و از هایما بیشتره ولی حالا که اپدیت گیربکس هایما اومد سریع تر و تیز تر از هوال ظاهر میشه یه درگ هم بین جک هاوال هایما تویوتا کمری مدل قدیم و سانتافه مدل قدیم انداختم که سوسکشون کردم و بنزین سوپر بزنین غرش صدای موتور رو میشنوین ولی با بنزین معمولی کم تر اینم از تحربه من با هایما قبلش پرشیا و جک و سوزوکی و النترا داشتم که فروختم و این هایما رو عمری نگه میدارم
1400/4/26
خدا وکیلی قشنگ معلومه که چشتون دنبال ظاهره
هایما s5که هیچی هایماs7از گریت وال،هاوال با30سال سابقه تولید شاسی کم میاره
اونایی که میگید هایما آپشن داره جز فرمون و دوتا دریچه کولر چیزی دیگه ای ازش به چشم نمیاد
هاوال تعلیق چنداتصاله داره که خیلی نرمه
سیستم بدون کلید لمسی
کیفیت ادوات داخلی
نورپردازی داخلی
فضای سر بزرگتر و کیفیت رنگ بهتر
راستی یک بنز230هم دارم که ترمزش پایی ایه و هایما شما دستی
حالا بگذریم ولی چرا انتقاد پذیر نیستید و به توهین هم راضی میشد؟
به منم بگن لندکروز بهتر از هاواله نادید میگم درسته
ولی جز هایما خیلی ماشین های دیگه ای هم هستن یک چیزی سرهم کردن و میفروشن به من و شما بدتر از سازنده،خریدار هست
خدا عقل داده فکر کنیم، که بین مثلا بنزe300با قیمت 500میلیون انتخاب کنیم یا دنا 600میلیونی

1400/4/26
خدا وکیلی قشنگ معلومه که چشتون دنبال ظاهره
هایما s5که هیچی هایماs7از گریت وال،هاوال با30سال سابقه تولید شاسی کم میاره
اونایی که میگید هایما آپشن داره جز فرمون و دوتا دریچه کولر چیزی دیگه ای ازش به چشم نمیاد
هاوال تعلیق چنداتصاله داره که خیلی نرمه
سیستم بدون کلید لمسی
کیفیت ادوات داخلی
نورپردازی داخلی
فضای سر بزرگتر و کیفیت رنگ بهتر
راستی یک بنز230هم دارم که ترمزش پایی ایه و هایما شما دستی
حالا بگذریم ولی چرا انتقاد پذیر نیستید و به توهین هم راضی میشد؟
به منم بگن لندکروز بهتر از هاواله نادید میگم درسته
ولی جز هایما خیلی ماشین های دیگه ای هم هستن یک چیزی سرهم کردن و میفروشن به من و شما بدتر از سازنده،خریدار هست
خدا عقل داده فکر کنیم، که بین مثلا بنزe300با قیمت 500میلیون انتخاب کنیم یا دنا 600میلیونی