موضوعات داغ

آرامش یا چالش؛ مقایسه کیا سراتو وارداتی در برابر ام جی 6

22 آذر 1397
عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده

مقدمه

شرایط و بازار خودرو کشور هر روز عجیب و غریب تر می شود در وضعیت فعلی اگر کسی قصد خرید یک سدان خانوادگی مدرن مجهز با تکنولوژی های روز را داشته باشد، انتخاب هایی نظیر مزدا ۳ کیا سراتو مونتاژ سایپا کیا سراتو وارداتی هیوندای النترا و ام جی ۶ را در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پیش روی خود می بیند، اما این خودروها از نظر مشخصات فنی کاملاً با یکدیگر منطبق نیستند. برای مثال ام جی ۶ عنوان خودرویی که طی سال‌های اخیر وارداتش به کشور متوقف شده از عملکرد بهتری نسبت به خودروهای جدید تر حاضر در این کلاس برخوردار است، اما برای مقایسه شرایط بازار در این سایت بر آن شدیم تا دو خودرو کاملاً متفاوت در همین رنج را انتخاب کنیم و آنها را برای شما در کنار یکدیگر بررسی نماییم.

گفتنی است که حالا و به لطف ممنوعیت واردات خودرو، هر دو خودرو کیا سراتو و MG6 تنها در نمونه های کارکرده در کشورمان وجود دارند و این تست انتخاب بین دو خودرو دست دوم است که البته با رنج قیمتی متفاوتی نیز عرضه می شوند.

طراحی ظاهری

در مقایسه طراحی ظاهری این دو خودرو رو می‌توان گفت ام جی ۶ به لطف استفاده از ساختاری اروپایی حتی علی رغم گذران چند سال می تواند متفاوت و جذاب ظاهر شود. در ابتدای عرضه ام جی ۶ به بازار کشور این خودرو در دو تیپ سدان و لیفت بک به ایران راه یافته بود اما جالب توجه اینکه خودروهای مدل بالا تر به صورت لیفت بک هستند، گویی که مشتریان ایرانی این مدل را نسبت به گونه‌ سدان ترجیح داده اند.

طراحی کلی بدنه ساده و به دور از اضافه کاری انجام شده است و به شکل کلی می‌توان ام جی شش را خودرویی خوش استیل با خط و خطوطی منطقی توصیف کرد. در مقابل کیا سراتو به عنوان یک سدان مدرن از طراحی کاملا جدیدتری برخوردار است و به خصوص در نمای عقب طراحی منحصر به فرد خود را نشان می دهد که در کنار جلوپنجره بزرگ می تواند شاخص پیروی از الگوی جدید طراحی خودرو در جهان باشد. اگر قرار به مقایسه باشد می‌توان گفت که هر دو خودرو از حیث زیبایی در سطح یکسانی قرار می‌گیرند و به یکدیگر مزیت خاصی ندارد اما چون فضای عقب ام جی ۶ با ساختار لیفت بک طراحی شده، این نکته می‌تواند برای برخی از مشتریان که خواهان فضای بارگیری بزرگتر هستند، مزیت قلمداد شود. در مقابل البته برخی افراد هم ساختار سنتی خودروهای سدان با صندوق مجزا از شیشه عقب را بیشتر می پسندند.

فضای داخلی و آپشن ها

از نظر سایز بندی، هر دو خودرو در کلاس D قرار می گیرند و می توان آنها را سدان‌های سایز متوسط توصیف کرد. هر چند که شاید از نظر بسیاری افراد سدان سایز متوسط خودرویی مانند هیوندایی سوناتا یا بی ام و سری ۵ باشند که البته یک سایز نسبت به خودروهای مورد بررسی ما در این آزمایش بزرگتر محسوب می شود اما در بازار کشور ما و در شرایط فعلی با توجه به عرضه خودرو خودروهای کوچک تر به عنوان سدان های خانوادگی، می توان کلاس بدنه MG 6 را در رده متوسط قلمداد کرد. به هر حال طراحی کابین هر دو خودرو به درستی انجام شده و شاهد رعایت اصول ارگونومی در کابین هستیم اما به وضوح قدیمی تر بودن طراحی داشبورد ام جی ۶ نسبت به سراتو قابل مشاهده است و مثال بارز این مورد را می‌توان در ساده تر بودن طراحی مجموعه پشت آمپر MG 6 مشاهده کرد.

صندلی های ام جی ۶ بزرگ و راحت هستند و به خوبی سرنشینان را در بر می گیرد، همچنین قابلیت خواباندن صندلی عقب باعث شده که حمل اسباب و اثاثیه بزرگ در کابین ام جی ۶ امکان پذیر باشد. همانطور که پیشتر گفته شد این مورد برای برخی مشتریان حائز اهمیت است. هر دو خودرو به نسبت امکانات رفاهی کاملی را در اختیار شما قرار می دهند و از حیث کیفیت متریال درون کابین نیز شاهد سطح متوسط و قابل قبولی هستیم. هر چند در بازار جهانی هر دو این خودروها در رده قیمتی خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت قلمداد می شوند و به همین دلیل استفاده از متریال داخلی گران قیمت در کابین آن ها جایی ندارد.

مشخصات فنی

تفاوت های دو خودرو در این بخش مشهود به نظر می رسد، MG 6 به یک موتور 1.8 لیتری توربو با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر مجهز است اما سراتو های وارداتی به کشورمان از موتوری 2 لیتری با قدرتی در حدود 160 اسب بخار و گشتاوری در حدود 195 نیوتن متر مجهزند. بنابراین ناگفته پیداست که MG 6 را می توان خودرو برنده از نظر مشخصات فنی و دینامیکی توصیف کرد. در واقع شتاب گیری صفر تا صد برای MG 6 در محدوده 8.4 ثانیه صورت می پذیرد اما کیا سراتو به زمانی در حدود 9.5 الی 10 ثانیه برای شتاب صفر تا صد نیاز دارد که اختلافی قابل توجه را با رقیب سالخورده خود نشان می دهد. هر دو خودرو به گیربکس های شش سرعته اتوماتیک مجهزند و نیرو رو به چرخ های جلو ارسال می نمایند، اما تنها تفاوت اینجاست که گیربکس MG 6 از سال 2015 به بعد به گزینه دوبل کلاچ تغییر کرده است که تعویض دنده های سریعتری را برای این سدان نسبتا چابک به ارمغان می آورد، اما مدل های قبل از 2015 به گیربکس 5 سرعته اتوماتیک مجهز هستند. تفاوت دیگر به فنربندی چرخ های عقب مربوط می شود.

جایی که MG 6 به فنربندی مولتی لینک مستقل مجهز است اما کیا سراتو مانند بسیاری دیگر از سدان های اقتصادی موجود در بازار از فنربنی نیمه مستقل یکپارچه بهره می برد و نمی تواند در زمینه هندلینگ به چست و چابکی ساخته موریس گاراژ ظاهر شود. در سایر زمینه ها شباهت های زیادی بین دو خودرو وجود دارد و تنها باید تاکید کرد که در زمینه ایمنی احتمالا کیا سراتو به دلیل مدرن تر بودن شاسی خود، می تواند استانداردهای بالاتری را نسبت به MG 6 رعایت کند.

پشت فرمان

همانطور که احتمالا می دانید، انتقاد عمده وارده به نسل قدیمی کیا سراتو (که این روزها توسط سایپا مونتاژ می شود) به خشکی بیش از حد فنربندی و هندلینگ نه چندان مناسب در گذر از پیچ هایی با مسیر موج دار و پوشش آسفالت کج و معوج مربوط می شد. در واقع پایداری بخش انتهایی کیا سراتو در گذر از چنین مسیرهایی تا حدی از بین می رود و رانندگان را مشوش می نماید، اما در نسل تازه این دو مشکل تا حد زیادی رفع شده اند هرچند رانندگان هنوز در سرعت های فرا قانونی (بیش از 140 کیلومتر بر ساعت) نسبت به پایدار بودن بخش انتهایی خودرو ابراز تردید می کنند، اما تست های انجام شده نشان می دهد که این احساس بیش از آنکه واقعا خطرساز شود بروز پیدا می کند و اتفاقا سامانه ESP کیا سراتو در زمینه حفظ تعادل محور عقب به دقت عمل می کند. شتاب و کشش خودرو در مقایسه با رقبایی مانند مزدا 3 مناسب و هم سطح است و شما را از رانندگی پشیمان نمی کند. قدرت ترمزها نیز مناسب است و در این زمینه به طور کلی انتقاد چندانی به کیا سراتو وارد نیست اما حس انتقالی از فرمان چندان جالب به نظر نمی رسد و حتی با تنظیم فرمان بر روی حالت SPORT که سفت شدن عجیب و غریب فرمان را در پی دارد نیز نمی توان گفت که شرایط مطلوب می شود، در مقابل MG 6 برخلاف ظاهر رام و آرام خود در زمان نیاز به رانندگی اسپرت می تواند روحیه خاموش خود را نشان دهد و گوش به فرمان راننده عمل کند.

هندلینگ بهتر خودرو به وضوح مشخص است و به لطف توزیع متناسب تر قدرت و گشتاور در طیف وسیع تری از دور موتور، شتاب گیری های لحظه ای نیز در سرعت های کمتر از 130 کیلومتر در ساعت به راحتی انجام می شود. شاید این توصیف کمی اغراق آمیز به نظر برسد اما در هنگام رانندگی تند و تیز ایراد گرفتن از MG 6 کار آسانی نیست و نمی تواند انتقاد چندانی را بر عملکرد این خودرو وارد دانست. در رانندگی شهری و آرام نیز هر دو خودرو مسلما نیازهای شما را به خوبی رفع می کنند و وظیفه ذاتی خود به عنوان یک سدان خانوادگی اقتصادی را به نحو احسن انجام می دهند، بنابراین علیرغم کسب نمرات خوب توسط کیا سراتو، باید مقام برتر در این بخش را نیز به MG 6 اختصاص داد.

سخن پایانی؛ انتخاب بین آرامش و آدرنالین

شاید با توجه به بخش های مختلف این تست به این جمع بندی رسیده باشید که MG 6 در مجموع خودرو بهتری به نظر می رسد. مسلما برای علاقه مندان به سرعت و هیجان یا دوستداران ماشین بازی، این پاسخ کاملا صحیح است اما در شرایط فعلی اقتصادی کشور نمی توان خرید MG 6 را به عموم افراد توصیه کرد.

حساسیت بیشتر پیشرانه توربو این خودرو به کیفیت بنزین، کمبود نسبی قطعات یدکی و قطعات بدنه، بد فروش بودن و افت قیمت نسبتا زیاد در مقایسه با خودروها جدید، عدم عرضه در سال های اخیر و مسائلی از این دست باعث می شود که خرید یک خودرو به روز تر و کم دردسر مانند کیا سراتو، هیوندای النترا یا حتی مزدا 3، نسبت به MG 6 دست دوم ارجحیت منطقی داشته باشد. هرچند باید تاکید کرد که این روزها قیمت یک نمونه تمیز از MG 6 اختلافی در حدود 50 میلیون نسبت به کیا سراتو هم مدل را نشان می دهد و چنین اختلاف قیمتی می تواند بسیاری از افراد را برای خرید MG 6 ترغیب نماید، پس در نهایت انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه شخصی شما بستگی دارد که آیا حاضر به پذیرش چالش های بیشتر برای یک خودرو سریعتر هستید یا آرامش و راحتی خیال از فروش آسان و تامین قطعات یدکی را در ارجحیت می دانید؟

مشخصات فني
مدلMG 6کیا سراتو
پيشرانه1.8 لیتری توربو2 لیتری تنفس طبیعی
حجم موتور1.8 لیتر2 لیتر
حداکثر قدرت160 اسب بخار160 اسب بخار
حداکثر گشتاور215 نیوتون متر195 نیوتون متر
شتاب رسمي8.4 ثانیه9.8 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8 لیتر در هر 100 کیلومتر8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1521 کیلوگرم1320 کیلوگرم
قيمتحدود 225 میلیون تومانحدود 275 میلیون تومان

65 عکس

نظرات کاربران

48 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/22
من لوگوی کیا روی سراتو رو با کل این MG عوض نمیکنم :)) 200 میلیون هم کیا گرون تر باشه بازم کیا رو انتخاب میکنم.
1397/9/22
سوارشدن بر هر ماشینی لیاقت خودشو میخواد.متاسفانه ایرانی جماعت احساسی هستن و بدون تحقیق و منطق تصمیم میگیرن.قیمت جهانی ام جی ۶ ۲۰۰۰ دلار بیشتر از سراتو صفره و اصلا این دوتا ماشین باهم قابل مقایسه نیستن.مطمعن باشید که لوگو ام جی بیشتر از سراتو میرزه😉
1397/9/22
فقط قدمت ام جی ، به کل کیا میارزه ، در این مقایسه هم که کاملا برتر بود ، تازه این مدل جدید ام جی نیست اگه مدل جدید بود که کلا پودر شده بود کلا
1397/9/22
شما پولت در حد همون لوگو سراتو تورو چه به ام جی
1397/9/22
شما ام جى سوار بشيد،لوگوى ام جى رو با سراتو حتماً عوض ميكنيد،يع سر و گردن از سراتو بالاتره.من خودم مزدا ٣ نيو دارم،ولى سوار ام جى شدم،خيلى سرتر از النترا سراتو مزدا لنسر هستش.
1397/9/22
لوگویی که حساب کنی لوگوی ام جی برند بریتانیایی با یه قرن سابقه متوالی پیش کیا مثل لوگوی بنز پیش سمند ایران خودرو میمونه
انگلیسی ۱۰۰ ساله کجا کره ای‌۳۰ ساله کجا
😂
1397/9/22
خب به شخمم...
1397/9/22
بي انصافين
برند ام جي كم برندي نيست انگلستان كجا و كرره كجا
1397/9/23
لگوی روی پرایدو چی!!!؟
1397/9/23
شما معلومه که کیا سراتو سوار نشیدن ، اگه سوار میشیدن متوجه میشیدن که فرغون ازش نرم تره توی سواری دادن
1397/9/23
مرسی از الییی خانوم، خوب گفتی واقعا. کاملا موافقم. دوستان چه فشاری بهشون اومد. خخخخخخ
1397/10/1
😂😂😂😂برند كيا همش مال تو. احتمالا پرايد كيا رو داري كه انقدر بهش وابسته اي
1397/9/22
با اینکه خودم سراتو دارم ولی این ام جی6 نیو بدجور خوشگل و خاص لامصب
نمیشه بی خیالش شد:)))
الان ک قیمتا عجیب غریب شده جرات نمیکنم ماشین عوض کنم
1397/9/22
آرامش
1397/9/22
با اینکه بنظرم ام جی 6 بهترین ماشین چینیه. ولی بازم حس میکنم اعتماد به کیا نتیجه بهتری داره و برند معتبر تریه.مخصوصا اینکه قطعات ام جی کلا خیلی کمیابه
1397/9/22
البته فکر کنم تحت لیسانس ام جی انگلیس تو چین ساخته میشه حتی همین مونتاژ ام جی 360 تو ایران هم تو سایتها خونده بودم بازرس های ام جی انگلیس اومده بودند برای خط تولید
باز بچه هایی که ام جی دارند بهتر میدونند
1397/9/22
با توجه به اختلاف قیمتی کنونی بین دو خودرو اولویت خرید مسلما با ام جی خواهد بود
1397/9/22
اگر تعداد نمایندگی های ام جی در ایران زیاد بود و قطعات مصرفی اش در ایران تولید میشد ، قطعا ام جی!
اتفاقا من نسخه سدان اش را بیشتر دوست داشتم تا این مدل!
کاش این مدل در ایران مونتاژ میشد!
البته فکر کنم کیفیت کیا بیشتره! (سراتو وارداتی داریم اما ام جی نداشتیم که بدونم کیفیتش چقدره؟)
1397/9/22
البته که من سراتو رو ترجیح میدم به mg ولی به دور از این مقاله النترا از هر دوتای اینها بهتره.
ولی در مورد قدرت و گشتاور سراتو مقداری اشتباه هست
سراتو ۱۵۰ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتون متر گشتاور داره.
در مورد شتاب هم اشتباه کردید.
Mg 6 شتاب ۸.۵ هست که درسته و شما برای mg شتاب رسمی رو در نظر گرفتید ولی چرا برای سراتو شتاب رسمی رو در نظر نگرفتید؟
سراتو شتاب رسمیش حدود ۸.۸ هست. پس اختلاف آنچنانی از نظر شتاب ندارن که شما mg رو برتر دونستید‌.
1397/9/28
با حرفت موافقم . هر دو درسته اما در مورد شتاب باید بگم که در تهران که ارتفاع بالااست خودروهای توربو افت کمتری از توان نشان میدهند و دقیقا به همین دلیل شتابش نزدیک به شتاب رسمیه. اما سراتو تنفس طبیعی افت توان و طبعا شتاب داره
1397/9/22
حیف ام جی کا با سراتو مقایسه میشه.خدای این ماشین ها هم فرق داره.یه ماشین بااصالت انگلیسی و اروپایی وقدمت یه قرن در برابر یه کره ای که کلا ۳۰ ساله ماشین میزنه.خیلی جالبه
1397/9/23
اگه به سن هست که تسلا می خوره ام جی چینیت رو
1397/9/22
مسلما سراتو اگه بین این2 تا باشه ولی خودم کرولا رو بهشون ترجیح میدم
1397/9/22
بدون شک ام جی بهتره جز قطعات و خدمات کیا هیچ برتری نداره
1397/9/23
دقیقا همین هست که سراتو رو برتر میکنه.
خدمات پس از فروش و قطعات خیلی مهمه. وگرنه که mg ماشین بهتری هست از سراتو ولی چون خدمات نداره و نمایندگی کم داره پس سراتو بهتره.
1397/9/22
این ام جی ۶ اگه ماشین خوب و قابل مقایسه با سراتو بود حداقل توی ۴ تا بازار درست حسابی حضور پیدا می کرد همین که نمی تونه توی بازار اروپا و امریکا بیاد خودش دلیل کافیه که کلا جزو گزینه ها نباشه حالا هرچقدر ارزونتر باشه ،توی این کلاس خودرویی انتخاب برتر الان میتسوبیشی لنسر هست هم قیمتی عالیه و هم کلا ساخت و منتاژ ژاپنه و از نظر هندلینگ و کیفیت و لذت رانندگی این خودروها حتی نمی تونن نزدیکش بشن .
1397/9/22
سلام و تشکر از خودروبانک بابت بررسی خوب
در کل با در نظر گرفتن فاکتور هایی مثل بازار خرید و فروش ، وجود نمایندگی و خدمات و همچنین میزان فروش دو خودرو قطعا کیا سراتو با موتور تنفس طبیعی خودروی کم هزینه تر و مطمئن تری نسبت به MG-6 خواهد بود و همچنین در مقابل ام جی جوان پسند تر و همچنین شتاب خوب و رخ خیلی بهتری نسبت به سراتو داره
1397/9/22
ام جی واقعا سواری توپی داره لذت شتاب و سرعت رو واقعا توش حس میکنی امکاناتش هم خوبه جا دار ....
1397/9/22
ام جی صد در صد خودروی بهتریه ولی با توجه به افت قیمت وحشتناکه ام جی و مشکلات نمایندگی رسمیش ترجیح خریدم سراتوئه ... و البته الان هم دارمش☺☺
1397/9/23
من ام جي ٦ نيو رو سوار شدم بعلاوه سراتو سايپا
سراتو سايپا بيش از حد انتظار خوب بود و توقع من خيلي كمتر بود وليكن كه واقعا ماشين خوبيه
با اين حال ام جي ٦ رو مي تونم بگم عاليه
روي صندلي عقب ميشيني و داشبورد رو نگاه مي كني خيلي ابوهت فوق العاده اي داره
در كل من صد در صد ام جي رو ور مي دارم
1397/9/23
درسته ام جی بازار خوبی نداره و قطعاتش کمتر پیدا میشه ولی واقعا یه سر و گردن از سراتو و النترا و مزدا تری بالاتره. و مساله اینه که ام جی اصلا خراب شدنی نیست که بخواد نیاز به قطعه پیدا کنه. این تجربه ۷ ساله با ام جی هست که من دارم‌‌ یه تست درایو ۵ دقیقه ای داشته باشید متوجه تمام صحبت های من میشید
1397/9/23
از متن مقاله
...شاید این توصیف کمی اغراق آمیز به نظر برسد اما در هنگام رانندگی تند و تیز ایراد گرفتن از MG 6 کار آسانی نیست و نمی تواند انتقاد چندانی را بر عملکرد این خودرو وارد دانست...

خیلی دوست داشتم ام جی 6 نیو بخرم ولی هر چی جمع کرده بودم یه دفعه تو یه هفته به خاطر دلار من رو در حسرت گداشت
1397/9/23
ام جی 6 به مراتب بهتر از کیا سراتو است ،یک خودرو خاص با اصالت انگلیسی ،تعداد ام جی 6 ها بسیار کم تر از کیا سراتو هاست و زبان طراحی متفاوتی داره ،به علاوه مصرف بنزین کمتری هم داره...خودرویی خاص برای آدم های خاص....
1397/9/23
ام جی فقط کسی میدونه چه ماشینیه که سوار شده باشه.. به نظرم ام جی باید با سوناتا و اپتیما مقایسه بشه نه با سراتو.. ام جی ۶ واقعا عالیه
1397/9/24
دوستان جوری از خاص بودن mg حذف میزنن انگار سوار مکلارن و لافراری یا بوگاتی شدن !!! توهم نزنید عزیزان. خاص بودن تو ایران دردسر بزرگ تامین قطعه داره وقتی خدای نکرده ماشین نیاز به قطعه پیدا کرد و خواستید از این شهر به اون شهر برید متوجه میشوید خاص بودن چقدر خوبه!!! تجربه اینو به من ثابت کرده ماشین خاص خیلی دردسر داره. اقوام ds 5ls دارن و جلو پنجرش آسیب دید قیمت آرم ds و اون یه تکیه پلاستیک دورش ۶ میلیونه!! دیگه از ds 5ls خاص تر داریم؟ کلا فکر کنم ۱۰ دونه ازش تو ایران بیشتر نباشه.
1397/9/24
ام جی فقط تیم طراحیش تو انگلستان بود که اونم جمع شد......غیر از خودشون که خریدت و مونده رو دستشون کسی دیگه نمیگه خاصه...کم فروش حتی وقتی نمایندگی داشت.....کمبود قطعه...موتور توربو دردسر ساز که به خاطر استهلاک بالاتر خیلی بعید بعد از چند سال این شتاب رو داشته باشه...در مورد هندلینگ هم اول اینکه ام جی 200 کیلویی سنگینتر هست که کاملا روی هندلینگ اثر داره حتا اگه تعلیق مستقل داشته باشه
1397/9/24
ابتدا باید خدمتتون عرض کنم که بارها و بارها تجربه اینو داشتم که تو خیابان ازم درموردش با تمجید و تحسین سوال کردند و این حرف صرف بنده یا دارندگانش نیست،موتور توربو هم بسته به نوع استفاده داره به خصوص که موتور های استفاده شده در مدل های ام جی بوست پایینی داره و بنده ندیدم برای کسی مشکل حادی ایجاد کرده باشه،قطعا استحکام بدنه بالایی داره که وزن آن میتواند بیانگر آن باشد
1397/9/28
البته یک اشتباه فاحش نویسنده رایادم رفت بگم سراتو وارداتی های ایران تماما ازموتور تنفس طبیعی MPIاستفاده کرده اند که قدرت واقعیش ۱۵۰ اسب بخارهست نه ۱۶۰ اسب بخار وگشتاورش هم دقیقا ۱۹۲ نیوتن مترهست البته مدلهای ۲۰۱۷ که مدل های ۲۰۱۵ و۲۰۱۶ فیس قدیم یعنی فیس ۲۰۱۵ موتورشون همون ۱۵۰ اسب هست با ۱۹۴ نیوتن متر گشتاور که اونهم بخاطر نوع موتورش هست که مدلهایی که به اروپا صادر میشن باموتور ۲۰۰۰ سی سی GDIهستند وقدرت ۱۷۰ اسب بخار وگشتاور ۲۱۵ نیوتن متر حالا ام جی ۶ اگه میتونه بااینکه توربو هست بامدل اروپاییش کل بندازه نه مدلی که کره برای ایران درنظر گرفته اونهم صرفا بخاطر نوع بنزین ایران هست ویک مطلب دیگه اینکه موتورهای GDI تنفس طبیعی صدای خیلی زیبا ورانندگی خیلی باحال تری دارن مانند سورنتو ۲۰۱۷ و۲۰۱۶ وام جی ۶ هرکاریش بکنی چینی هست نه انگلیسی
1397/9/28
نویسنده عزیز چراماایرانی ها بعضی هامون طاقت انتقاد نداریم مانند شما تمام نظرات موافق خودتون درمورد این متن را با یکی دومورد ضعیف که بانظرات سما متضادبودند راعینا منتقل کردید ولی این سومین نظر هست میدهم اصلا نظر بنده را نگذاشتید خیلی براتون متاسفم وبرای سایت خودروبانک ونیز برای خودم که وقت میگذارم هزینه میکنم دراین ساایت و بعضا نظرات منتقدانه رادرج نمیکنید
1397/10/1
اولندش ام جی درسته برند قدیمیه ولی برشکست شد چینیها خریدنش یعنی هیچ ربطی به ام‌جی سابق نداره .دومندش پارسال لیست قیمتهای گمرکی درز کرد بیرون که ام جی از هشت هزاردلار قیمت خورده بود تا دوازده هزار دلار تو مدلای مختلف .برند برشکسته با خریدن سهم یه برند زمین تا اسمون فرق داره .موریس گاراژ دیگه کرک و پرش ریخته بنده خدا.خخخخ
1397/10/2
اگر یک نگاه به حجم دو خودرو، وزن ،شتاب،ومصرف سوخت داشته باشید کاملا متوجه میشید که موتور ام جی از لحاض فنی بالا تر ار سراتو قرار میگیره
1397/10/3
Mg 6 حجم موتور کمتری داره و 200کیلو هم سنگین تره واقعا این هنر mg نیست که چنین شتابی داره واقعا ماشین دوست داشتنیه
1397/10/30
بشدت ماشین خوبیه.ما قبلا آریزو و مگان داشتیم. از جفتشونم خیلی سرتره.اصلا قابل مقایسه با یه ماشین چینی نیست
1398/2/6
دوستان عزیز متن نویسنده درست هست
سراتو از۲۰۱۴ تا اواسط۲۰۱۶ با کد اتاق وای دی دقیقا۱۶۱ پی اس ای معادل۱۵۹.۵ اسب که رند شده ۱۶۰ اسب تولید میکنه با موتور ام پی ای که داخل ایرانه
از سال۲۰۱۷ که فیس لیفت و کد اتاق وای دی ام هست بخاطر اینک یورو۶ شد قدرتش باهمون موتور به۱۵۰ اسب کاسته شد
ماشین مورد تست هم وای دی هست با قدرت۱۶۰ اسب و یورو۵
انشاالله این موضوع جا افتاده باشد
1398/5/6
همگی سلام ؛ ۲ نکته واجب بود خدمت همه دوستان عرض کنم ؛ اول اینکه اینکه بحث برند هست اینو بگم توی خود چین هم هیچکس سوار ماشین mg ندیدم و در انگلستان هم تقریبا هیچکس سوار mg نمیشه ، پس برند mg رو قاطی دیگر برندهای انگلستان نکنیم ، از طرفی کیا ، اون هم نوع سراتو از لحاظ اعتبار برند وضعیت بدتری داره ، نکته دوم اینکه از همه ی لحاظ فنی ، ساختاری ، ایمنی و‌‌... mg6 با اختلاف سرتر از سراتو میباشد ، حقش بود با سوناتا yf مقایسه میشد نه با کیا سراتو ، درضمن دوستی ک لوگوی کیارو با هیچی عوض نمیکنه خدمتش عرض کنم کیا و هیوندای خودروهای بسیار کم کیفیت در سطح جهان به حساب میاد
1398/8/9
داداش اگه تو فیلم ساخت ایران 2 رو نگاه کنی اکثر ماشینا ام جی هستن تو چین ولی ارم سایک موتور یا همون رووی روشون نسبه مثلا من چند بار ام جی 550 فیس لیفت شدرو دیدم اگه دقت کنی زیاد میبینی توی انگلستانم خیلی فروش داره اگه تبلیغاتو نگاه کنی تو انگلستان با ام جی حرکات نمایشی میزنن بعدش اقا ام جی 6 رو با سراتو اشغال مقایسه نکنین یه سری اصلا حرص ادمو در میارن اخه اصلا قابل مقایسه ان این دوتا شما برو یه تحقیق کن سیستم مولتی لینک یه سیستم خیلی پیشرفته که رو ماشین های خیلی گرون نصبه که ام جی 6 داره ولی سراتو چی یه سیستم تعلیق کاملا اقتصادی که رو ماشینای زیر 100 تومن نصبه داره از همین جا راه این دو ماشین جدا میشه و ماشین و اگه از ماشین بازا بپرسن از هندلینگ فوق العاده ام جی زیاد میشنوین پس خواهشن ام جی رو با این لگنا مقایسه نکنین فقط اینو بگین سراتو چه برتری نسبت به ام جی داره هیچی
1399/7/5
قابل توجه دوستانی ک میگن بدرد نمیخوره بهترین هندلینگ تو رده خودش تو ۲۰۱۴ بهترین اتاق تو رده خودش ۲۰۱۴ از سایت های معتبر جهان باور نداری برو سرچش کن گوگل و درضمن این ماشین باید باسوناتا وای اف مقایسه میشد خودمون جفتش داریم و چند سر و گردن بالاتره سراتوعه هر چند چینی باشه (حالا اگ بی ام و تو چین بود چقدر تحسینش میکردید
1399/12/18
ام جی یک برند ریشه داره انگلیسی است که الان در بازار چین و هند و کشورهای مشترک المنافع بریتانیا خیلی طرفدار داره و مثل تسلا الان مدل کاملا برقی تولید کرده. یعنی در عین ریشه دار بودن خودش را به روزترین برند حفظ کرده. فقط مشکلش اینه که خودروسازان بزرگ ایران این محصول را وارد نکرده اند تا تبلیغاتش زیاد باشه. سایپا پراید وارد می کنه و سالها اون را به ملت ما معرفی می کنه. اگر مدیا موتور خوب تبلیغ می کرد مردم ام جی را هم رده بی ام و می دانستند