موضوعات داغ

جک J4 یا پژو 207i صندوقدار؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

2 خرداد 1398

مقدمه

امروز قصد داریم دو خودرو از سدان‌های اقتصادی بازار را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. البته با توجه به حداقل حقوق کارگری و قیمت‌های فعلی، نمی‌دانم اصلاً استفاده از واژه اقتصادی درست هست یا نه! اما در هر صورت این ماشین‌ها نسبت به گزینه‌هایی که با افزایش قیمت ارز، به کل از دسترس طبقه متوسط خارج شده‌اند قیمت‌های مناسب‌تری دارند و هنوز می‌توانیم به خریدشان فکر کنیم. بخصوص که به تازگی برخی از رقبای این رده بدلیل فشار تحریم‌های ظالمانه از سرزمین‌مان هجرت کرده‌اند و حالا مشتریان ایرانی مجبور هستند در میان گزینه‌های محدودتری انتخابشان را انجام دهند. نکته جالب در مورد میهمانان امروز خودروبانک این است که این دو محصول در برخی پارامترها بسیار بهم نزدیک هستند و در برخی دیگر، فرسنگ‌ها با هم فاصله دارند! پس لطفاً امروز هم با ما همراه باشید تا در کنار شما نگاهی دقیق‌تر به این شباهت‌ها و تفاوت‌ها داشته باشم و ببینیم در نهایت کدام ماشین بیش از دیگری نظرمان را به خود جلب خواهد نمود.

طراحی ظاهری

هر دو خودرو طراحی قابل قبولی دارند و حداقل برای بازار محدود داخلی می‌توانند جزو گزینه‌های نسبتاً خوش‌قیافه به حساب آیند. ابتدا نگاهی به محصول پژو داشته باشیم. راستش را بخواهید من شخصاً از طرفدران پر و پا قرص طراحی 206 هستم و هارمونی خطوط این بچه گربه فرانسوی را حتی از بسیاری از محصولات امروزی، برتر می‌دانم؛ اما به نظرم چراغ‌های برآمده و جلوپنجره بزرگی که روی نمونه 207i کارشده علیرغم القاء حس و حال مدرنیته، مقداری از هماهنگی کم نظیر 206 را خدشه‌دار کرده است. بخصوص که در نمونه صندوقدار، این ناهماهنگی‌ها به قسمت دماغه محدود نمی‌شود و در نیم‌رخ و بخش انتهایی با شدت بیشتری ادامه می‌یابد. هرچند نباید از حق گذشت که نکاتی مثل دیلایت‌های جلو و گرافیک داخلی چراغ‌های عقب باعث شده‌اند که 207i به روزتر از 206 دیده شود.

اما نگاهی هم به جک J4 داشته باشیم؛ با اینکه این خودرو از نظر زیبایی و ابهت به برادر بزرگ‌ترش J5 نمی‌رسد اما قادر است در جایگاه خود نظرات بسیاری را به خود جلب نماید. البته این محصول هم در برخی قسمت‌ها از ناهماهنگی‌هایی "از جمله کوچک بودن سایز رینگ‌ها نسبت به بدنه" رنج می‌برد اما در مجموع با ظاهر جدیدتر، خطوط جانبی هیجان انگیز و فرم بدنه جذاب‌تر، بیش از 207i با چشمان بیننده ارتباط برقرار می‌کند. شباهت خطوط قسمت دماغه با هیوندای سوناتا YF و تشابه طراحی قسمت انتهایی به مدل موفق J5 از دیگر نکات جالب توجه این محصول می‌باشند.

پس در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که جک J4 با اختلاف کمی، ظاهر زیباتر و هماهنگ‌تری دارد و کمتر از محصول قدیمی پژو تکراری به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی

باید اعتراف کنیم که هر دو ماشین طراحی داخلی مناسبی دارند و قادرند نظر جوانان را به راحتی به خود جلب نمایند. در خصوص محصول پژو می‌توان گفت که بروزرسانی‌های صورت گرفته در کابین 207i و آپشن‌های اضافه شده "از قبیل نمایشگر مرکزی"، طراحی قدیمی 206 (که البته در زمان خودش از بهترین‌ها بود) را بهبود بخشیده‌اند و حالا با کابین نسبتاً مدرنی طرف هستیم. در داخل جک J4 وضعیت حتی بهتر هم می‌شود و کپی‌برداری هوشمندانه جک از هیوندای اکسنت، داشبوردی خوش تراش و جذاب را پیش رویمان قرار داده است. در واقع اینجا به غیر از کمبود برخی از آپشن‌های معمول (مثل نمایشگر)، نکته منفی دیگری دیده نمی‌شود و چیدمان اصوالی قطعات و بازی زیبای خطوط، چشم‌ها را نوازش می‌دهند. خوب پس تا اینجا میتوان گفت که رقابت در داخل کابین پایاپای و با برتری نسبی محصول جک همراه بوده است. اما با گشودن درب عقب و نشستن بر روی صندلی پشتی میزان اختلاف میان این دو خودرو تشدید شد و حالا باید با خیال راحت دست جک J4 را به عنوان برنده بی‌چون و چرای قسمت "کابین" بالا ببریم. در واقع مشکل کمبود شدید جای پا که در 206 و 207i هاچ‌بک وجود داشته اینجا هم به قوت خود باقی است و این قضیه در نمونه صندوقدار که مثلاً قرار است در نقش یک سدان خانوادگی به ایفای نقش بپردازد بیش از پیش خودش را نمایان کرده است. در طرف مقابل جک J4 با مهندسی مطلوب فضای داخلی، جای پای کافی را در اختیار تمامی سرنشینان قرار داده و اگر توقع غیرعادی از سدانی در این کلاس نداشته باشید به خوبی نیازهایتان را برطرف خواهد ساخت. همچنین در مورد صندوق عقب هم برتری با مسافر شرقی بود تا جک J4 همه جوره در نقش یک خودرو خانواده برتر ظاهر شود.

البته قبل از پایان این بخش بد نیست اشاره‌ای هم به کیفیت پایین متریال داخلی هر دو ماشین داشته باشیم. در واقع محصول جدید ایران خودرو مثل اکثر اوقات، بجای پیشرفت کیفی با پسرفت مواجه شده و نسبت به اجدادش (206 های فرانسوی یا حتی 206 صندوقدار اولیه) از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. در طرف مقابل پلاستیک‌های استفاده شده داخل جک J4 هم از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند و با خشکی بیش از حد تا حدودی توی ذوق می‌زنند. البته متاسفانه در این رده قیمتی تقریباً کابین با کیفیت وجود ندارد و در نتیجه فعلاً چاره‌ای جز کنار آمدن این نقطه ضعف نخواهیم داشت و باقی خودروهای این رده قیمتی نیز در همین شرایط هستند.

امکانات

خوشبختانه بروزرسانی‌های صورت گرفته در کابین پژو 207i به بحث‌های ظاهری محدود نمی‌شوند و مهندسان ایران خودرو نیم نگاهی هم به تکمیل آپشن‌های فرزند جدیدشان داشته‌اند. مثلاً داخل پژو 207i گزینه‌های جدیدی مثل فرمان برقی، سیستم مالتی‌مدیا با امکان پخش DVD، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ مشایعت، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، کروز کنترل و سنسور و دوربین دنده عقب اضافه شده که این موارد در کنار آپشن‌های اولیه مثل ترمزهای 4 چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD و کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، پژو 207i را به خودرویی نسبتاً پرآپشن در سطح خودش تبدیل کرده است. البته ای کاش گزینه‌های ایمنی مثل ایربگ‌های جانبی و سیستم پایداری الکترونیکی هم به این خودرو اضافه می‌شد تا شاهد یک پیشرفت همه جانبه باشیم.

اما در طرف مقابل جک J4 برخلاف انتظاری که از ماشین‌های چینی داریم، آپشن خارق‌العاده‌ای به ما ارائه نمی‌کند. در واقع به غیر از یکی دو استثناء (مثل TPMS )، سایر امکانات محصول جدید جک از قبیل ترمزهای ABS و EBD ، سنسور دنده عقب، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، سنسور نور و چراغ مشایعت، فرمان برقی، سنسور پارک و ... داخل فرزند ایران خودرو هم یافت می‌شوند اما در این بین نبود امکاناتی مثل ترمزهای دیسکی برای چرخ‌های عقب، نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب، محدودیت در تنظیمات صندلی راننده و ... احساس می‌شود.

ایمنی

در خصوص ایمنی ابتدا با دیدن 4 ستاره‌ای که موسسه معتبر Euro-NCAP به پژو 206 اعطا کرده (در واقع 207 پلاس یا 207i همان 206 فیس‌لیفت شده است) و 5 ستاره‌ای که جک J4 از موسسه C-NCAP چین بدست آورده، خیالمان تا حدود زیادی آسوده گردید. اما دقت به چند نکته باعث شد که مقداری از این حس اطمینان کمرنگ‌تر شود؛ اول اینکه تست ایمنی 206 مربوط به سال 2000 میلادی می‌شود و از آن زمان تاکنون استانداردها تغییرات زیادی داشته‌اند. پس 4 ستاره این ماشین را نمی‌توان با ستاره‌های امروزی Euro-NCAP یکسان دانست. در خصوص جک J4 هم جدای از بحث اعتبار کمتر موسسه تست تصادف چین (در قیاس با اروپا) باید به این نکته اشاره کنیم که نمونه تست شده در این سازمان به ایربگ‌های جانبی مجهز بوده، حال آنکه در مدل عرضه شده در کشور، تعداد ایربگ‌ها به دو عدد کاهش یافته‌اند.

اما در یک مقایسه کلی باید گفت که با در نظر گرفتن پیشرفت اخیر محصولات سرزمین اژدها و آنالیز گزارش‌های ایمنی، می‌توان به امنیت یک ماشین روز چینی مثل جک J4 بیش از محصول فرانسوی که حدود 20 سال قبل طراحی شده اطمینان کرد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

شاید با دیدن حجم متفاوت پیشرانه‌ها تصور کنید که از نظر قدرت و گشتاور هم با اعداد متفاوتی روبرو خواهید شد، اما اینطور نیست. در واقع تکنولوژی جدیدتر موتور جک J4، حجم کمتر پیشرانه‌اش را پوشش داده و در نتیجه انجین 1.5 لیتری محصول جک قدرت و گشتاوری تقریباً مشابه با نمونه 1.6 لیتری 207i ارائه می‌کند؛ البته حداکثر قدرت و گشتاور پیشرانه TU5 در دور موتور پایین‌تری بدست آمده اما این میزان آنقدرها شدید نیست که تاثیر زیادی در بازدهی کلی ماشین داشته باشد. در مورد جعبه دنده شخصاً نمونه AT را بدلیل لذت رانندگی بیشتر به CVT ترجیح می‌دهم و از این رو امروز باید جعبه دنده 207i را بهتر از J4 بدانم اما مشکلات گیربکس AL4 پژو به قدری آزاردهنده بوده و هست که تمامی خوبی‌ها و لذت رانندگی بیشترش را زیر بار تقه‌ها و خرابی‌های گاه‌و‌بیگاه مدفون خواهد ساخت. اگر موافق باشید صحبت بیشتر در مورد جزئیات فنی و توانایی های حرکتی را به بخش تجربه رانندگی موکول کنیم و فعلاً نگاهی به جدول خلاصه مشخصات ماشین‌ها داشته باشیم:

مدلپژو 207iجک J4
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور 1587 سی سی1499 سی سی
حداکثر قدرت105 اسب بخار در 5800RPM103 اسب بخار در 6000RPM
حداکثر گشتاور142 نیوتن متر در 4000RPM146 نیوتن متر در 4500RPM
گیربکس4 سرعته اتوماتیکاتوماتیک CVT
شتاب رسمی12.6 ثانیه13.5 ثانیه
حداکثر سرعت189 کیلومتر بر ساعت180 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی7.3 لیتر 5.8 لیتر (برخی منابع 6.2)
وزن (کیلوگرم)11521110

تجربه رانندگی

پژو 207i از نظر فنی تفاوتی با پژو 206 صندوقدار ندارد و با وجود قدیمی بودن پلتفرم و ایرانیزه شدن قطعات مختلف، همچنان تا حدودی از سبک رانندگی اروپایی بهره می‌برد. در واقع اگر از افزایش صدای موتور و کاهش توان پیشرانه در نمونه‌های جدید بگذریم، این ماشین هنوز هم قادر است لذت رانندگی قابل قبولی را برایتان به ارمغان آورد. بخصوص که در نمونه صندوقدار از سیستم تعلیق عقب پیشرفته‌تری استفاده شده و حالا تعادل خودرو، که مشکل اصلی پژو 206 های هاچ‌بک وطنی بود نیز تا حدود زیادی برطرف گردیده و می‌توان با سرعت بالاتری به پیچ‌ها یورش برد. البته در طرف مقابل جک J4 هم از معدود چینی‌های بازار است که حس خوبی در پشت فرمان به شما هدیه می‌دهد و بر خلاف برخی از هموطنان بی‌روحش، قادر است احساس لذت نسبی را با شرایط رانندگی اقتصادی ترکیب کند. ضمناً محصول جک با توجه به سیستم تعلیق نرم‌تر، کیفیت سواری بهتری دارد و به همین دلیل در مسافت‌های طولانی، کمتر شما را دچار خستگی خواهد نمود. هرچند همین نرمی منجر به حرکات عرضی و الاکلنگی بیشتر شده و در نتیجه در آزمون هندلینگ، پیرمرد فرانسوی برتر ظاهر شد.

اما بحث شتاب میان این دو هم در نوع خود جالب است. در واقع ماشین‌های امروز ما از نظر قدرت و گشتاور شرایط بسیار نزدیکی بهم دارند اما هر ماشین‌بازی می‌داند که این دو پارامتر تنها بخشی از داستان شتاب را برایمان بازگو خواهند کرد و برای فهمیدن خودرو برتر باید به پارامترهای زیادی مثل گیربکس، وزن، قطر چرخ‌ها، آیرودینامیک، سرعت دور گرفتن پیشرانه، هماهنگی میان اجزاء انتقال قدرت، کنترل هدر رفت انرژی و نمودارهای قدرت و گشتاور و ... رجوع کرد. خوب از آنجایی که بررسی همزمان تمامی این عوامل و مقایسه آن‌ها با یکدیگر کار بسیار پیچیده‌ای است ما همیشه راه حل ساده‌تر یعنی کورس در کنار یکدیگر را پیشنهاد می‌کنیم! با این کار حتی میزان حساسیت ماشین‌ها به کیفیت سوخت و ارتفاع از سطح دریا هم خود به خود در بررسی لحاظ می‌گردند. در مقایسه میان این دو انتظار داشتیم که پژو 207 به لطف جعبه دنده AT و شتاب رسمی بهتر، عملکرد چالاک‌تری از خود نشان بدهد اما این قضیه تنها در آغاز حرکت اتفاق افتاد و پس از مدت کوتاهی شاهد دور گرفتن بهتر جک J4 بودیم. در واقع در تست صورت گرفته محصول جک فقط با یک وقفه در ابتدای حرکت، که آن هم برای گیربکس‌های CVT طبیعی است، لحظاتی عقب افتاد اما در ادامه شتاب بهتری ارائه نمود. البته در مورد کشش هر دو ماشین عملکرد متوسطی از خود نشان دادند هرچند که با این حال باز هم می‌توان از عملکردشان رضایت نسبی را داشت. ضمناً با بالا رفتن سرعت متوجه شدیم که جک J4 عایق‌بندی بهتری دارد و در سرعت‌های بالاتر سکوت بیشتری در کابینش برقرار است.

در مورد ترمز هم باید بگوییم که در هنگام رانندگی عادی هر دو خودرو عملکرد مناسب و مشابهی ارائه کردند اما در ترمزهای طولانی (مثلاً در سراشیبی‌های جاده‌ای) احتمال دارد که ترمزهای کاسه‌ای عقب جک J4 زودتر از سیستم 4 چرخ دیسکی 207i اسیر افزایش دما و افت عملکرد گردند.

راستی یک نکته مثبت و مشترک دیگر هم در مورد این دو خودرو وجود دارد و آن اینکه هر دو با فرمان برقی حساس به سرعت و ارگونومی مطلوب ادواتشان رانندگی را ساده کرده‌اند. البته در این میان دید پشت سر جک J4 اندکی بهتر است اما در عوض دوربین دنده عقب 207i این قضیه را جبران نموده.

نتیجه‌گیری

جک J4 با برخورداری از کابین و صندوق جادارتر، سیستم تعلیق نرم‌تر، گیربکس بی‌آزار و چهره لااقل غیرتکراری می‌تواند به عنوان برنده رقابت امروز شناخته شود. در واقع محصول جک با استفاده از این ویژگی‌ها قادر است در نقش یک خودرو خانواده بهتر از فرزند پژو به انجام وظیفه بپردازد. ضمن اینکه با نگاهی به سابقه خوش مدل جک J5 در بحث استهلاک و در طرف مقابل خرابی‌های غیرعادی سیستم برقی، موتور و گیربکس در تولیدات جدید خانواده 206، می‌توان به محصول جک اعتماد بیشتری داشت. از همه مهمتر اینکه جک J4 قیمت مناسب‌تری نیز دارد و در نتیجه می‌توانید با صرفه‌جویی به عمل آمده کمبود آپشن‌هایش را با سلیقه خودتان جبران نمایید.

اما با تمامی این صحبت‌ها پژو 207i نیز برگ‌های برنده خاص خودش را دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها نتیجه بازی را تغییر دهد. مهم‌ترین مورد اینکه خانواده 206 به لطف حضور طولانی مدت در بازار از نظر قیمت و دسترسی به قطعات یدکی و نمایندگی‌های مجاز و تعمیرکاران متفرقه با اختلاف معناداری از عموم محصولات چینی (از جمله همین جک J4) جلو هستند و نگرانی‌هایی که خریداران ماشین‌های چینی در این زمینه دارند در مورد امثال 207i به هیچ عنوان وجود ندارد. جدای از این‌ها وجود ترمزهای عقب دیسکی در کنار هندلینگ نسبتاً بهتر این ماشین، می‌تواند بخشی از کمبودهای نماینده سالخورده پژو را جبران نماید و برخی از مشتریان را به سمت خرید این ماشین ترغیب نماید. در ضمن در بحث فروش و بازار دست دوم نیز خانواده پژو جزو خودروهای نقد محسوب می‌شوند.

59 عکس

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/2
گیربکس اتومات 206 و 207 و این لگنیجات واقعا افتضاحه و قدیمیه و سریع هم خراب میشه
همون 40-50 میلیون هم برای این ماشین های قدیمی تو همین اوضاع ناجور زیاده
نمیدونم مردم چرا میخرن اینارو
1398/3/2
دقیقا حرف دل خیلیا رو گفتی. شتاب واقعیشون هم در بهترین شرایط 2 تا 3 ثانیه کمتره
1398/3/2
چرا فیلم بررسی دیر به دیر می زارید :((((((
1398/3/2
از دیگر محاسن جک میشه به بد فروش بودن اونم بعد 3 سال و هزینه هایی در حد مرسدس اس کلاس برای مالک و نبود قطعات یدکی بعد از 5 سال نام برد جهت استعلام به جک J3 قبلی که زمانی دو برابر قیمت پراید فروخته شد و الان نصف قیمت پراید هم نمیخرن اشاره کرد :)
1398/3/3
دقیقا تحلیل درستی کردی دوست عزیز👍👍👌👌👏👏
1398/3/6
همیشه میگن وقتی ادم میخواد حرف بزنه روش فکر کنه اگر میخواد نظر بده در مورد چیزی بره قشنگ درست بررسی کنه بعد نظر بده حرف شما نشون دهنده اینه که خیلی عذر میخوام ازتون ولی هیچی حالیتون نیست از دنیای خودرو یک ماشین بسیار بسیار معمولی نو پارو در حد یک بنز اس کلاس که یک اسطوره هستش در رنج خودش میدونید از نظر هزینه واقعا خنده داره حرفتون جدا ازین موارد بخوام تخصصی نظر بدم در پاسخ به امثال شما که نمیدونن حرف میزنن باید بگم یک حق دارید مسخره کنید وقتی با نصف پول الان جک جی 4 یا 207 صندوقدار میتونستیم بهترین ماشین در رنج 15تا 25هزاردلار و بخریم در ایران الان باید این ماشین های بسیار ضعیف و خنده دار با قیمت دوبرابر خرید ازین جهت حرفتون درست ایرادی هم بهش نیست ولی سوژه از جایی شروع میشه یک طرفه بدون بررسی نظر میدید انسان ازاده نظر بده ولی حق نداره تشویش کنه الکی بیش از 15تا از دوستانم ماشین چینی دارن بعضی هاشون چندتا دارن در بینشون افرادی هستن سالها ژاپنی سوارشدن و المانی الان طبق شرایط چینی دارن و بعضی هاشون هستن الان در کنار اون ماشین ها دارن چینی سوار میشن بجز چندتاشون که بخاطر خدمات بد شرکت ها ناراضی بودن نه از ماشین بقیه همه راضی بودن حتی با وجود کمبود لوازم ولی کسانی که ندارن ماشین چینی یا خوششون نمیاد مسخره میکنن من خودم عمرا پول بدم به جک جی 4 اگر پول داشته باشم ماشین خوب سوار بشم اگر نداشته باشم هرگز پول نمیدم ماشین ایرانی و قطعا توی این رقابت میرم جی 4 میخرم همین جک جی 4 با همین شکل مصرفش به شدت پایین هستش شتابش با وجود سی وی تی بودن نسبتا قابل قبول امنیتش برتری زیادی نسبت به 207 و حتی بقیه ایرانی ها داره اصلا کلا چینی ها بدنشون محکم تره و استهلاکش پایین تره بله ایراداتی هم داره قبول شما 4تا ریویو خارجی بخون بپرس از مالک ها در مورد خیلی از چینی ها میفهمی افرادی که خب زودرنج هستش پورشه هم بهشون بدی ایراد میگیرن اگر یک چیزی باب میلشون نباشه ولی اونایی که نرمال هستن بپرسی 85درصشون راضی هستن بهترین ماشین دنیا درست نگهداری نشه خراب میشه قطعات یدکی کم باشه حتی وقتی کیفیت خوب داشته باشه و درست نگهداری کنی سالها کار میکنه بله بخوای با ماشین وحشی بازی دربیاری به هیچ عنوان سالم نمیمونه خودم بارها دیدم نمونه میگم پورشه پانامرا توربو سر 23 هزارتا گیربکس خورد کردش تویوتا کمری سر 50هزارتا یاتاقان زدش بنز اس500 2014 که الان نزدیک 7میلیارد شدش سر 5هزارتا بخاطر استفاده از بنزین بد پیستون اب کرد پس نشون میده به ماشین نگهداشتن به پر بودن لوازم یا کم بودن ربط نداره الان ماشین ایرانی کلی لوازم ازش هستش ولی 24 ساعت بری توی تعمیر گاه ها ماشین ایرانی پره حالا شما بشین ایراد بگیر داری یه ماشین خوب بخر هیچ کسی از چیز خوب بدش نمیاد نداری توی همونا بهترینشو بردار حتی اگر اسمش بد باشه علت پیشرفت نکردن ما ایرانی ها اول تنبلی مون هستش بعدش بدبینی مون بعدم صبور نبودن و مهم تر نشستیم از اسمون برامون زندگی بهشت بشه چین تلاش داره میکنه خودشو ببره بالا ولی ما بعد از 15 20 سال روی ماشین نماهای داخلی تعصب داریم پول هم نداریم گردن کلفت بخریم هی غر میزنیم
1398/3/2
واقعا قیافه ی جک جی4 مخصوصا در جلو خیلی آشغال و قدیمی هستش.ولی خوب اگه بخوای از نظر کیفیت بگی جک بهتره .
1398/3/2
هیچکدومشون مفت نمیرزن ، کسی که عقل داشته باشه تو این بازار کلاشها پولش رو تقدیم یه مشت دلال از خدا بی خبر نمیکنه
1398/3/2
انتخابم جک j4 هست و مطمعنم از لحاظ کیفیت هم خیلی بهتر از 207 ایرانی هست...
1400/2/19
انتخاب عقلانی جک هست، ولی اگه طرف توی ایران کل داراییش همین مقداره که واسه ماشینش میده و بعضا بعد از خرید این خودرو بدهکار هم میشه، فعلا مجبوره ایرانی بخره،
1398/3/2
فک کنم صاحب 207 هم میخواد سال ها با پلاستیک صندلی رانندگی کنه و بعدش هم ماشینو به عنوان کم کار بفروشه... هه هه...
1398/3/4
داداش ماشین خشکه تا حالا پلاک نشده کیلومترش رو 65 بزار دو روز بشینه پشت فرمونش پلاستیک صندالیشم میکنه
1398/3/2
دوست عزیزم آراد
206 قشنگه درست،ولی برای دو دهه پیشه.پژو الان کلی مدل جدید زده که ما رنگشم ندیدیم و خیلیاشونم برای طبقه متوسط و حتی متوسط رو به پایین درست شدن.وقتی شما هی به عنوان نویسنده این مساله رو به کاربر منتقل میکنید چرا نباید ایران خودرو با این دید نگاه کنه و 20 سال دیگم همین 206 رو تولید کنه.خواهشا نگیم 206 قشنگه،پرشیا قشنگه،ما مجبور به انتخاب هستیم وگرنه اگه میتونستیم مدل های جدید رو از برندهای معتبرتر بخریم مطمئن باشید اینارو نگاه هم نمیکردیم.ایران خودرو یه tu5 و یه گیربکس داره(اونم با بی کیفیت ترین قطعات) و اونو رو تمام محصولاتش میزاره و بخاطر عوض کردن اسم ماشین قیمتا چند ده میلیون فرق میکنن.تو گذشته زندگی نکنیم و هر چی گذاشتم جلومون نگیم خوبه قشنگه و فرصت به سوء استفاده گرهایی مثل این مثلا خودرو سازا ندیم.ممنون
1398/3/2
بنظرم مقایسه یک خودروی چینی با یک خودرویی که اسم اروپایی رو( حتی فقط در ظاهر ) یدک میکشه از اساس اشتباه است.شما خودروهای چینی 10 سال پیش رو با نمونه پژو همون سال مقایسه کنید متوجه منظور من میشید.
1398/3/3
نه پژو ای که تو ایرانه اون پژپ قببه نه خودروسازان چینس اون خودرو ساز های ده سال قبل هستن و خیلی خیلی بهتر شدن پس تعصبی نظر نده و یکم غقل و منطقت هم درگیر کن
1398/3/3
ماشین چینی ۱۰ سال پیش رو که ۱۵۰ میلیون بهت نمی‌اندازن
1398/3/5
این 207 هایی که الان در ایرانن هیچچچ قطععیشون فرانسوی نیست و شما وقتی اون رو میخرید باید فکر کنید یک خودروی ایرانی میخری
1400/2/19
داری لگن پلاستیکی ایرانی رو که فقط یه کپی ناشیانه بی کیفیت از لگن مسی اروپاییشه رو با هم همطراز میکنی ؟ والا این دویستو هفت رو خود فرانسه اجازه نخواهد داد از مرزهاش رد بشه و واردش بشه، حتی شاسی دویست هفت ایرانی (دویست شش پلاس) از کیفیت و آلیاژ بسیار ضعیفتری از نمونه اصلی بیستو اندی سال پیش فرانسویش برخورداره، حرف منطقی بزن داداش مردمو گمراه نکن
1398/3/3
سلام
به نظر من مقایسه خوبی نبود
1398/3/4
دیگه کمتر کسی هست که ندونه 206+ ایرانخودرو یا به قول دلالها پژو 207 آی عملا بجز لوگوی شیرنشان پژو روی جلوپنجرش چیز دیگه ای نداره که بتونه اون رو یک خودروی اروپایی معرفی کنه و رسما ملغمه ای است از قطعات ایرانی،هندی و چینی.تو این بازار مکاره با این قیمت های وحشتناک خرید خودروی صفر تا اطلاع ثانوی رسما حماقته من به شخصه اگر بتونم پژو 206 اس دی V8 مدل تا 1390 تمیز گیر بیارم به خرید 206+ سدان ایرانیزه شده ترجیحش میدم
1398/3/4
شده مثل انتخاباتمون...فرصت انتخاب بد از بدتر
1398/3/4
هرجور حساب میکنم 207 خریدش منطقی تره واقعاً ماشین های چینی کیفیت بهتری دارن ولی قطعات تعمییر پذیری بازار دست دوم خوبی ندارن همین الان ماشین چینی هایی که 10 سال پیش اومدن ایران رو نگاه کنید حتی نصف قیمت هم کسی حاضر نیست بخرتشون
اگر گیربکسشون خراب بشه واقعا کسی پیدا میشه تعمیرشون کنه اونم با این شرایط که امروز شرکت وارد میکنه فردا میبینی شرکت وارد کننده که قرار بوده چندین سال خدمات پس از فروش بده میگه خدافظ جمع میکنه ما تو تعمییرات همین 207 و پراید تو ایران موندیم کلی از قطعاتشون مستقیم وارد میشه و روز بروز گرونتر میشن حالا ماشین خارجی ها دیگه کلاهشون پس معرکس.
1400/7/8
بابا این طرز تفکر مسخره رو بزارید کنار که کسی پیدا میشه تعمیر کنه. من هم زمان ۱۰ سال هست از دو خودروی چینی و ایرانی( البته اونم همه چیزش چینیه) استفاده میکنم. هزینه هر دو یک اندازه بوده و خرجی هم که تراشیدن مشابه بوده. ولی کیفیت و امکانات بیشتر رو با خودروی چینی تجربه کردم.
تنها چیزی که ایرانی بهتر بوده اونم دسترسی به بعضی قطعات( دقت کنید بعضی) در جاده و شهرستان بهتر بوده.
با هر دو ماشین خانوادگی جاده میرم و خرابی هم داشته اما تا بحال لنگ نموندم.
مشکل قطعات و بازار دست دوم هم زمانی درست میشه که طرز فکر آدمها عوض بشه و قبول کنن ماشین با کیفیت تر ربطی به برند و اسم کشور نداره بلکه تو گذر زمان باید سنجیده بشه.
الان تو مکانیکی ها بیشتر از خودروی چینی، داخلی دیده میشه خوب معلومه اونارو بلدن تعمیر کنن، و طرفدار ماشین با کیفیتر نیستن چون نونشون آجر میشه.
در ضمن خودروی چینی مثل جک الان سالهاست تو ایران استفاده شده اگر واقعا اینقدر بی کیفیت بود و قطعاتش گیر نمی اومد که الان باید گوشه کنار خیابونها کلی چینی باشه که ولشون کردن به امان خدا.
مثل خیلی کارهای دیگه پشت گله راه نیوفتین، تجربه کنین، فکر کنین
1398/4/24
206 و207 دنده های اتوماتیک اصلا خوب نیست این ماشین 30 میلیون هم نمی ارضه .آقا هر کی این ماشین رو خرید بگه برای چی خریده ؟
این جک رو هم بخری هم نمی ارضه تو این شرایط
1398/10/4
من 206تیپ6،مدل 87دارم خیلی هم راضا ام 110 تا کارکردم.هروقت هم بردم بنگاه همه طالبش بودن.دلم نمیاد بدم صفرش رو بخرم
1402/6/8
207 اتومات پلت فرم قدیمی دارد.مشکلات موتور و گیربکس و از همه مهم تر
مصرف سوخت بالا و قطعا انتخاب بنده جک j4 هست که به روزتر و باکیفیت است.