موضوعات داغ

جک S3 یا ام وی ام X22 – بررسی و مقایسه کراس‌اوورهای کوچک و محبوب این روزهای بازار

27 شهریور 1398

مقدمه

راستش را بخواهید من هرگز طرفدار کراس‌اوورهای کوچک شهری نبوده‌ام و همیشه نسبت به عدم وجود هماهنگی میان ویژگی‌های ظاهری و کاربردهای واقعی این قبیل ماشین‌ها اعتراض داشته‌ام. اما تجربه ثابت کرده که اکثریت افراد با دیدگاه من موافق نیستند و برعکس، خیلی هم از ترکیب یک ظاهر خشن با باطن ظریف لذت می‌برند. در واقع استقبال بی‌نظیر از این کلاس خودرویی ثابت کرد، همانطورکه اکثر افرادی که چکمه میخرند اصلاً خیال کوهنوردی ندارند، بسیاری از مشتریان ماشین‌های شاسی‌بلند هم به هیچ عنوان به دنبال آفرود سواری نیستند، بلکه فقط می‌خواهند خودرو هاچ‌بک‌شان با تمام ویژگی‌های مثبت شهری، از جذابیت‌های ظاهری یک کراس‌اوور مد روز هم بهره مند باشد.

با این مقدمه امروز به سراغ دو خودرو از محبوب‌ترین‌های این سگمنت در بازار داخل آمده‌ایم تا ببینیم از میان جک S3 و ام وی ام X22 کدامیک می‌تواند با هدف خریداران این سگمنت همخوانی بهتری داشته باشد. پس لطفاً این بار هم وقت ارزشمندتان را به ما قرض بدهید و دقایقی با خودروبانک همراه شوید.

طراحی ظاهری

اگر قسمت های مختلف بدنه جک S3 و ام وی ام X22 را بصورت جدا از هم بررسی کنیم احتمالاً قطعات جک نمرات بالاتری بدست خواهند آورد. اما وقتی این قطعات در کنار هم قرار می‌گیرند و یک تصویر کلی را ایجاد می‌کنند، شرایط به سود نماینده ام وی ام تغییر می‌کند. در واقع محصول جک علیرغم داشتن قطعات جذاب، از مشکل ناهماهنگی میان اجزاء رنج می‌برد که این مورد روی زیبایی کلی ماشین تاثیر منفی گذاشته است. مثلاً ابعاد جلو پنجره جک S3 برای این سایز بدنه زیادی بزرگ به نظر می‌رسد و در بخش‌های دیگر کوچک بودن سایز کاپوت و چرخ‌ها یا عرض کم بدنه نسبت به ارتفاع اتومبیل، تناسب اندام کلی ماشین را مقداری برهم زده‌اند. البته ناگفته نماند که همین ظاهر نه چندان پخته هم در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده و شاید خیلی‌ها از فرم متفاوت بدنه جک S3 خوششان بیاید.

اما در طرف مقابل ام وی ام در خلق یک اثر زیبا و در عین حال هماهنگ موفق‌تر عمل کرده است. در واقع شاید بتوان گفت که برتری طراحی ام وی ام X22 نسبت به جک S3 در همین هارمونی میان خطوط و قطعات خلاصه می‌شود که همین نکته به ظاهر ساده، به بهبود وضعیت ظاهری ماشین کمک زیادی نموده است. مثلاً چراغ‌ها و جلو پنجره محصول ام وی ام طراحی ساده‌تری نسبت به جک S3 دارند، اما بدلیل چیدمان و تناسب بهتر، دماغه زیباتری خلق نموده‌اند. فرم کلی بدنه هم در عین سادگی شیک از کار درآمده و به سختی می‌توان به آن ایرادی وارد کرد.

البته درست است که در قسمت انتهایی با مقداری کمبود خلاقیت روبرو هستیم اما در هر صورت مجموعه کار ما را راضی نگاه داشت.

پس در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که هر دو ماشین امروز ما طراحی خوبی دارند اما اگر مثل من روی بحث تناسب اندام حساس باشید نسبتاً X22 در نظرتان زیباتر جلوه خواهد کرد.

طراحی داخلی

در داخل کابین با دو سبک متفاوت از طراحی روبرو می‌شویم که سلایق متفاوتی را هدف قرار داده‌اند. ام وی ام برای طراحی داخلی X22 تم اسپرت و جوان‌پسندانه را در نظر گرفته که با توجه به بازار هدف و طراحی خارجی بدنه، کار هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. اما جک دیدگاه متفاوتی داشته و با نیم نگاهی به سلیقه طرفداران ماشین‌های شاسی‌بلند سعی کرده با استفاده از خطوط خشن‌تر و القاء حس قدرت و استحکام، نظر این طیف از مشتریان را به خود جلب نماید. داخل S3 فرم غربیلک فرمان و نشانگرهای پشت آمپر از طراحی بهتری برخوردارند اما در عوض داخل اتاق X22 نکات جذابی مثل حالت نامتقارن کنسول میانی، رنگ بندی اسپرت و قطعاتی با طرح فیبرکربن وجود دارند که می‌توانند برای جوانان و سلایق فانتزی، جذابیت بیشتری به دنبال داشته باشند. خلاصه اینکه هر دو ماشین طراحی داخلی قابل قبولی دارند و بهتر است که انتخاب را به سلیقه شخصی شما واگذار کنم.

اما در مورد کیفیت که به نوعی پاشنه آشیل ماشین‌های این رده محسوب می‌شود، باید گفت که هیچ کدام از میهمانان امروزمان متریال فراتر از انتظاری پیش رویمان قرار نداده‌اند و مثل اکثر رقبایشان در وضعیت کاملاً متوسطی به سر می‌برند. هرچند از نظر حسی به نظر می‌رسد که کیفیت متریال استفاده شده در جک S3 اندکی بهتر باشد. در خصوص جادار بودن هم اگر توقعتان را در حد و حدود ماشین‌های هاچ‌بک شهری نگاه دارید، می‌توانید از فضای کابین و صندوق هر دو ماشین راضی باشید. اما در هر صورت با توجه به ابعاد بدنه، محدودیت‌هایی بر روی صندلی‌های عقب وجود دارد و به نظر می‌رسد که این ماشین‌ها بیشتر برای خانواده‌های جوان مناسب هستند. البته در این بین باید گفت که با توجه به ابعاد بزرگ‌تر بدنه محصول جک، وضعیت S3 هم روی صندلی‌های پشتی و هم داخل صندوق عقب اندکی بهتر از ام وی ام X22 می‌باشد.

امکانات رفاهی و ایمنی

جک S3 از امکاناتی نظیر چراغ‌های اتوماتیک مجهز به سیستم مشایعت، چراغ‌های روشنایی در روز، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، بلوتوث، فرمان برقی، روکش‌های چرمی، کروز کنترل، نمایش فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، ترمزهای مجهز به ABS و EBD بهمراه سیستم پایداری الکترونیکی ESC، ترمز کمکی هیدورلیکی HBA، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی HAC و دو ایربگ برای راننده و سرنشین کناری و ... برخوردار است که امکانات خوبی برای این رده محسوب می‌شوند.

اما محصول ام وی ام هم پس از عرضه ماشین‌هایی با آپشن‌های محدودتر تصمیم گرفت که نمونه‌های مجهزتری را تحت عنوان نسخه لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه کند تا با داشتن امکانات تکمیلی کمبودی از این حیث احساس نشود. از جمله امکانات ام وی ام X22 فول می‌توان به مواردی نظیر ترمزهای به ABS و EBD ، سیستم کنترل پایداری ESP ، کنترل کشش TCS ، سامانه کمکی حرکت در سربالایی HAC، ترمز کمکی EBA ، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، دوربین دنده عقب، نمایشگر چند منظوره لمسی، تهویه الکتریکی، سانروف برقی، سامانه TPMS ، صندلی‌های چرمی، کروز کنترل و چراغ‌های روشنایی در روز و ... اشاره کرد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

زیر کاپوت ماشین‌های امروزمان موتورهایی کوچک با راندمانی معمولی قرار گرفته که حداقل روی کاغذ چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسند. اما در هر صورت اگر به دنبال یک خودرو شهری با کاربری معمولی باشید همین موتورهای کوچک و نسبتاً کم مصرف هم کارتان را راه خواهند انداخت.

در خصوص ام وی ام X22 با یک پیشرانه 1.5 لیتری با 105 اسب قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور طرف هستیم. اما موتور جک با حدود 93 سی‌سی حجم بیشتر وضعیت نسبتاً بهتری دارد. البته در مورد قدرت، تفاوت‌ها محسوس نیست (2 اسب بخار اختلاف به سود S3) اما در خصوص گشتاور نماینده جک با 20 نیوتن‌متر تورک بالاتر حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

در خصوص جعبه دنده، جک S3 از گیربکس CVT استفاده کرده و جعبه دنده اتوماتیک X22 هم از نوع قدیمی 4 سرعته است. اگرچه هیچ کدام گیربکس‌های خیلی سریع و باهوشی نیستند، اما به هر حال در این رده قیمتی وضعیت تمامی ماشین‌های اتوماتیک مشابه میهمانان امروزمان است و از این رو نمی‌توان ایراد بزرگی به سیستم انتقال قدرت S3 و X22 وارد کرد. اصلاً شاید بهتر باشد در مورد رفتار گیربکس و توانایی های حرکتی پیش داوری نکنیم و قضاوت را به مرحله بعدی یعنی تست عملی موکول نماییم. چه بسا شرایط در عمل از آنچه که روی کاغذ دیده می‌شود بهتر پیش برود. پس لطفاً همچنان با خودروبانک همراه باشید.

مدلجک S3ام وی ام X22
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1.6 لیتر1.5 لیتر
حداکثر قدرت107 اسب بخار در دور 6000105 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور155 نیوتن متر در دور 3500135 نیوتن متر در دور 2750
گیربکسCVT4 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت175 کیلومتر بر ساعت160 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت (ترکیبی)5.96.1
تجربه رانندگی

پشت فرمان هر دو ماشین دید به اطراف مناسب است و ارگونومی هم برای این سطح و کلاس خودرویی قابل قبول به نظر می‌رسد. البته اگر بخواهیم خیلی دقیق شویم باید بگوییم که میزان تسلط به محیط پیرامونی پشت فرمان ام وی ام X22 اندکی بهتر از جک S3 ارزیابی شد. اما این اختلاف هم پس از مدتی رانندگی و عادت کردن به ابعاد اتومبیل‌ها تقریباً از بین می‌رود. داخل هر دو ماشین به علت ارتفاع نسبتاً زیاد و موقعیت مناسب قرارگیری راننده بیش از امثال رنو ساندرو استپ وی یا برلیانس C3 حس قرار گرفتن داخلی یک کراس‌اوور واقعی به انسان دست می‌دهد. فرمان هر دو خودرو هم نرم است و تا اینجای کار همه چیز برای یک رانندگی آرام و بی‌دغدغه شهری مناسب به نظر می‌رسد. اما پس از مدت کوتاهی با اولین مورد منفی یعنی سواری نسبتاً خشک ام وی ام X22 مواجه می‌شویم. در واقع X22 در قیاس با برادر تنی‌اش 315، کوبش‌های بیشتری به کابین منتقل می‌کند. اما در مورد S3 کیفیت سواری در وضعیت نسبتاً بهتری قرار دارد و رفتار سیستم تعلیق اتومبیل نرم‌تر می‌باشد.

نکته دیگر اینکه سواری اسپرت‌تر X22 به پایداری برتر ماشین منتهی نشده و نماینده ام وی ام علیرغم حرکات گهواری کمتر نسبت به S3، در فرمان‌پذیری عملکرد چندان بهتری از خود نشان نمی‌دهد و همانند هموطنش به زحمت نمره متوسط را به دست می‌آورد. البته جای شکرش باقی است که هر دو ماشین امروز ما از سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی بهره برده‌اند و این امر باعث شده که امنیت در پیچ‌های تند تامین شود. به زبان ساده‌تر، اگر بی‌گدار به آب نزنید، به این راحتی‌ها کنترل اتومبیل را از دست نخواهید داد. در واقع این دو کراس‌اوور کوچک شهری به هیچ عنوان برای سرعت رفتن و لایی کشیدن و اینجور چیزها ساخته نشده‌اند. اما قدرت موتور، ترمز و پایداری آن‌ها برای استفاده‌های عادی کافی خواهد بود. راستی حالا که حرف ترمز پیش آمد این را هم بگوییم که ترمز هر دو اتومبیل در زمین‌های لغزنده عملکرد متوسطی دارد و بهتر است که در این شرایط جانب احتیاط را رعایت نمایید.

در خصوص شتاب‌گیری هم اوضاع مطابق انتظار پیش رفت و هیچ کدام از ماشین‌ها در طول تست، شتاب خارق‌العاده‌ای از خود نشان ندادند. البته در مقام مقایسه باید گفت که S3 به کمک حجم موتور بیشتر و گشتاور بالاتر، به شکل محسوسی شرایط بهتری دارد و هم در شتاب‌گیری (بخصوص شتاب ثانویه) و هم کشش در سربالایی‌ها برتر از رقیب نشان می‌دهد. در واقع از میان این دو کراس‌اوور کوچک، X22 شهری‌تر است و در طرف مقابل با S3 می‌توان نیم‌نگاهی هم به مسیرهای برون شهری (با برون جاده‌ای اشتباه گرفته نشود!) داشت.

در مورد عایق‌بندی کابین هم باید گفت با اینکه در دورهای پایین صدای ورودی چندان آزاردهنده نیست اما با افزایش سرعت میزان نفوذ صدا به کابین افزایش پیدا می‌کند. البته صدای پیشرانه S3 به خودی خود کمتر از X22 است اما خصلت جعبه دنده CVT باعث شده که در شتاب‌گیری‌ها با محصول جک هم سکوت کابین بر هم بخورد.

در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که جک S3 در ویژگی‌های فنی و توانایی‌های حرکتی حرف‌های بیشتری از رقیب امروزش برای گفتن داشت.

نتیجه گیری

هر دو خودرو امروز ما گزینه هایی مناسب برای شهر محسوب می‌شوند با طراحی نسبتاً به روز و ابعاد کارآمد در شهر و مصرف سوخت قابل قبول می‌توانند همراه مناسبی برای شما باشند. البته اگر بدنبال شتاب و سرعت یا فضای داخلی بزرگ باشید، این دو محصول خیلی برایتان مناسب نیستند اما در غیر این صورت می‌توانید از داشتن این کراس‌های کوچک لذت ببرید. در این بین ام وی ام X22 طراحی ظاهری پخته‌تری دارد و با قیمت مناسب‌تری هم خرید و فروش می‌شود. اما در عوض جک S3 با توجه به برتری‌های فنی در قدرت موتور و کیفیت سواری، قادر است به راحتی این اختلاف قیمت را توجیه نماید و مشتری را برای پرداخت پول بیشتر وسوسه کند.

در زمان نگارش مقاله، جک S3 در بازار و در مدل 98 حدود 193 الی 200 میلیون تومان قیمت دارد و ام وی ام X22 در مدل 98 و صفر کیلومتر، حدود 183 الی 195 میلیون تومان قیمت دارد.

در پایان جا دارد از مالکین محترم اتومبیل‌های مورد تست که ما را در انجام این بررسی یاری نمودند تشکر و قدردانی نماییم.

64 عکس

نظرات کاربران

59 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/27
دو تا لگن بی کیفیت ، با این قیمت ها مغز خر باید خورده باشی بخری
1398/6/29
لگن داخلیو سوار شو
1398/6/30
ارابه داخلی سوار همین مدل جک با این رینگ مزخرفش پرفروش ترین چینی اروپا بوده
1398/6/31
تا چند سال پیش کره رو هم مسخره میکردین ملت ایران کلا خجسته آن
1398/7/2
منگول خان چند وقت دیگه چین کره رو هم میگیره ولی امثال شما دنا سوارو پژو سوارو و پراید سوار البته بلانسبت همه میاین شخصیت و عقده ای نداشته تونو خالی میکنین بخدا قسم تو یکی از سایت های برسی توسان اومده گفته دنا اینو میخوره ..... شخصیت خودتونو نشون ندین پولشو داری بخر پولشو نداری حداقل سکوت کن ...... البته این حرف لگن رو راجع به این مدا ام وی ام شاید قبول کنم ولی نسبت به جکه نه خودم ندارم و تو جک اس 3 دوستم نشستم واقعا خوبه
1398/7/21
دوستان جک sc9 رو سرچ کنین ببینین جک تا دو سال دیگه کجای دنیا خواهد بود 👌
1398/6/27
من باشم تو این قیمت یه ویتارای 100 هزار کارکردرو ترجیح میدم به اینا ولی بین این دوتا به نظرم mvm x22 بیشتر حس شاسی بلند سواری میده و ابعاد متناسبتر و قشنگتری داره
1398/6/29
دوستان بنده مزدا 3 نیو و جک اس 3 دارم ام وی ام هم داشتم راسش ام وی ام خیلی نیاز به تجربه داره هنوز مزدا که عالیه ژاپنی عشقه ولی جکو نسبت به مزدا مناسب دیدم به مزدا نمیرسه ولی میتونم نسبت به مزدا ژاپنی بگم کیفیتش دقیقا با کره ای ها یکیه منظورم اینه که اشغال نیست خیلیم عالیه کاش چرخش اندازه هیکلش بود حیف .... ممنون از سایت خوب خودرو بانک مثل همیشه عالی
1398/7/2
نه ویتارا موتور حساسی داره و گیربکسش خیلی تیز نیست همینطور روغن سوزی شدید هم داره من باشم جک اس 3 میخرم تو امارات و ترکیه و مخصوصا تو باکو خیلی دیدم در ضمن موتورش گرین جت میتسوبیشی و گیربکسش نیسان زده و متریال پانچ بلژیک در ضمن قیمتش تو خود چین دو برابر قیمت ام وی ام x22 هست
1398/7/19
البته منظور دوستمون ویتارای 100 هزار تا کارکرده بود مطعنا ویتارای صفر خیلی بهتره من خودم ویتارا و جک اس 5 سوار شدم ففط میتونم بگم چین پیشرفت عجیبی کرده
1398/6/27
سلام من واقعا تو خرید سردر گم شدم و موندم s3 بخرم یا x22 اینجا کسی میتونه کامل راهنماییم که بتونم تصمیم نهایی بگیرم واقعا موندم کدومش خوبه و میتونم بخرم .خدمات پس از فروش هم برام مهمه لطفا راهنماییم کنین ممنون میشم
1398/6/27
داداش سواری جک اس 3 یه چیز دیگش یه رینگ 17 زیرش بنداز ببین چقد ماشین خوشگل میشه بزن تو جاده لذت ببر قدرتش با این حجم موتور فوق العادس
1398/6/27
ایکس 22 ماشین اسپرت تر و با ظاهری قشنگ تری هست و جک و ام وی ام از لحاظ کیفیت و و قدرت تقریبا مثل هم هستند در کل ایکس22 بهتره ولی بهتره ماشین چینی نخری چون چندسال اول خوب کار می کنه و بعدش خرج رو دستت میزاره
1398/6/28
من که هیچکدوم رو ندارم ولی اگه یه روز بخوام تو این رنج قیمت و تو این کلاس ماشین بخرم بنظرم چانگان گزینه مناسب تری باشه
1398/6/28
قطعا چهره ایکس22 بهتره ولی چون گیربکس 4سرعته بدون تیپ ترونیک هستش و نیروی موتور هدر میده اصلا لذت سواری نداره ولی جک اس3 گیربکس سی وی تی داره و کشش و دورگیری بهتری داره خب نگهداری خودشو میطلبه ولی شخصا بخوام 200 تومن پول خرج کنم 180 تومن به بسترن بی 30 میخرم درسته کراس اوور نیست ولی از جفتشون بهتره دردسر کمتری هم داره ولی سلیقه قطعا خدمات مدیران خودرو نسبت به کرمان موتور بهتره ولی فقط خدمات کافی نیست کارایی خودرو هم مهم هستش
1398/6/27
هر دو شون به نوعی آشغال هستند ولی ایکس 22 بهتره هر چی هست ظاهر مثل اون جک حال بهم زن نیست
1398/6/28
بله ولی دقت کنید هیکل جک اس 3 اندازه های همون توسان و اس 5 هست اگه یه رینگ 18 زیرش مینداختن اونوقت صدرصد خیلی خوشگلتر میشد در ضمن موتورش تا حد زیادی تکنولوژی نیسان جوک شبیه هست
1398/6/31
اره nrdrh با رینگ 18 سایز توسان میشه ، یکم بیشتر هزینه کنید رینگ 19 بندازین میشه هم اندازه لندکروز ، یه مورد هم رینگ 20 انداخته بود از تویوتا توندار هم بزرگتر شده یه چی میگم یه چی میشنوی خلاصه پولتون به لندکروز نرسید بسته به سایزی که دوست دارین رینگ بخرین و از SUV سواری لذت ببرین ^_^
1398/6/31
چرا شما زنا از همه چی عقبین قبلا میگفتن چینی بده شما نمیدونستین ماشین چیه الان که میگن چین ماشیناش با کیفیت شده تو میگی بده خدایی به عقل شما زنا باید شک کرد
1398/6/27
چقدر جک زشته از جلو ،جلو پنجره بزرگ وکاپوت کوچیک از بغل رینگ کوچیک و باز هم کاپوت کوچیک و از پشت اگزوز های فیک
1398/6/27
کلا قیافه جک اس ۳ غیرقابل قبوله نمی دونم چرا این قدر ناهماهنگه.از طرفی فکر می کنم جک اس ۳ با توجه به ابعاد و کلاس بدنه همرده تیگو۳(x33)باشه نه تیگو۲.کد اس ۳ هم ببانگر همینه.
1398/6/27
اگر top gear را دیده باشید در یکی از قسمت ها رفته بودن چین و به آشغال بودن ماشین های چینی پرداختند حالا تو ایران ماشین های چینی شدن خوب!
1398/6/27
البته اون مال چندسال پیش بود و جمله آخر کلارکسون هم این بود که چینی ها در طول ۵ سال از یه موتور سه چرخ رسیدن به ام جی (مدلش یادم نیست)اگر با این سرعت پیش برن تا ۵ سال بعد بازار بریتانیا را تصاحب می کنند.الان اون پیش بینی اتفاق افتاده.
1398/6/27
انتخاب بین آشغال و آشغال تر
1398/6/30
اره تو خوبی ابو بریز جایی که سوخته
1398/6/27
خدایی طراح های جک چه فکری کردن که ماشین به این زشتی رو طراحی کردن
1398/6/30
ژینوس خانوم همون پراید هاچبک رو سوار رو خانوما عشق پراید هاچبکن همین لگنا بدرد شما زنا میخوره
1398/6/31
حالا تو بگی اشغاله یعنی نباید بخریم بیچاره جک تو اروپا پرفروش ترین ماشین چینیه همون ارابه های داخلی رو سوار شو
1398/6/27
خودرو بانک دو ماهه که فیلم نمیزاری حالا بعد از دو هفته یه تجربه رانندگی دو تا آشغال میزاری
1398/6/27
ول کن‌دیگه توام هی آشغال آشغال میکنی...پولت میرسه برو جنس خوب بخر ، نمیرسه انقدر به داشته های بقیه بی احترامی نکن دیگه
1398/6/27
ایکاش چانگان cs35 رو با این ۲ خودرو مقایسه کنید
1398/6/28
چانگان بالاتر از این دو تا است . چانگان با x33 باید مقایسه بشه
1398/6/27
کاملا مشخصه کسایی که نظر منفی رو جک دادن ته تهش پراید دارن
یا اینکه این ماشین رو از نزدیک ندیدن
من دو روز خریدم و واقعا بدون غرض میگم فوق العادس و تو این رنج قیمت خیلی حرف واسه گفتن داره
1398/6/27
من یکسال و نیم اس3 دارم اوایل با کاپوت کوتاهش نمی تونستم کناربیام ولی بعد یه مدت عادی شد برام.در این مدتی هم که سوارش می شم خیلی راضی هستم خصوصا جاده خیلی خوبی داره نرم و و بی صدا در مود اسپورت هم کشش بسیار خوبی داره که ایکس22 به گردش نمی رسه اگه قرا باشه 170بدین x22یا دنا پلاس بخرین این وافعا بهتره
1398/6/27
خداییش این مدل جک آخر زشتیه...افتضاح به معنای واقعیه کلمه...آخه کدوم ماشین گلگیر جلوش بزرگتر از کاپوتشه؟؟؟
باید به عقل کسایی که این ماشینو انتخاب کردن شک کرد...
1398/6/27
بسیار عالی
من خودم جک اس 3 دارم واقعا کیفیت رانندگی و فنی خیلی خوبی داره و نسبت به قیمتش ارزشمند هست
ظاهرش هم بنظر من بهتر از ایکس 22 هست مخصوصا پشت ایکس 22 واقعا زشت و بدقیافه اس و عقبش طراحی خوبی نداره
بلحاظ فنی هم جک بمراتب بهتر از ایکس 22 هست تو سربالایی ها مخصوصا ایکس 22 زور میزنه ولی رانندگی با اس 3 تو این شرایط لذت بخش تر هستش تعلیق نرم خیلی خوبی هم داره و برای رانندگی شهری کاملا مناسب هست
شخصا طراحی و فنی اس 3 رو ترجیح میدم به ایکس 22
1398/6/27
دوستان من s3 دارم کسانی که میان میگن اشغالن نمیدونم با چی دارن مقایسه میکنن این ماشینا باید با باقیه ماشینای چینی و ایرانی مقایسه بشه از نظر قیمتی منم موافقم که باید قیمتاشون زیر 90 باشه و اصلا 200 تومن نمی ارزن ولی این پول ماست که بی ارزش شده مثلا سانتافه 900 تومن می ارزه؟ باقی خودرو ها هم جهش قیمتی شدید دارن که اونام اصلا بصرفه نیست
من به عنوان کسی که این ماشینو دارم باهاتون تجربه سفر و رانندگی تو شهرو به اشتراک میزارم ضمنا ماشین قبلیم هم برلیانس کراس 1650 بوده
مزایای ماشین اتاق ساکت و بدون سرو صدا و بدون کوبش در رانندگی, کولر فوق العاده قوی,مصرف پایین درون شهرو هماهنگی گیربکس و موتور و امکانات خوب نسبت به رقبا
از معایب ماشین هم کشش اولیه پایین در حالت D هستش که اونم اگه با S برین تا حد محسوسی بهتر میشه و اینکه تو شتاب گیریا بعلت گربکس CVT یه مقدار صدای موتور زیاد میشه تو سربالاییها هم از حالت دستی استفاده کنین و لذتشو ببرین
در کل من ازش راضیم
1398/6/30
با نظر شما کاملا موافقم
تو سربالایی ها با حالت S و یا دنده دستی واقعا عالیه مخصوصا وقتی که ماشین دور میگیره سربالایی دیگه براش مفهومی نداره ، خیلی برام پش اومده که تو سربالایی ها ماشین های دیگه زور میزدن ولی با جکی راحت سبقت گرفتم و شتاب ثانویه خوبی داره
کولرش هم واقعا محشره خیلی خوب و خنک ، کولر واقعا از یکسری ماشین های ژاپنی هم بهتره ! ( مثل نیسان جوک )
مصرفش هم کمه و داخل شهری مثل تهران مصرف ماشینم روی صدی 7.8 هست
1398/6/27
دو تا آشغال ولی حیف ک من پول خرید همین آشغالو رو هم تو این مملکت ندارم
1398/6/27
اونهایی که میگن جک و ایکس 22 اشغال هستند بهتره میتسوبیشی میراز
با موتور 1200 شهری بخرند و دلشان خوش باشه خودروی ژاپنی سوار هستند!!
1401/1/14
اعتماد به نفست خیلی خوبه عمو ، هر وقت برندت اومد بازار اروپا و امریکا بیا صحبت میکنیم 😘
1398/6/28
جک اس 3 عالیه موتورش گرین جت میتسوبیشی و گیربکس بلژیکی اگه یه رینگ 18 زیرش مینداختن عالی میشد این چه رینگیه این ماشین هیکلش از ام وی ام x33 هم گنده تره خب معلومه رینگ x22 زیرش بندازی زشت میشه یکی از دوستام رینگ 18 انداختن 10 سانت رفته رو ارتفاعش خیلیم خوشگل شده
1398/6/28
جک اس 3 عالیه کسی که سوار شه میفهمه چی میگم عروسک البته با رینگ مخصوص خودش اگه کارخانه زیرش مینداخت
1398/6/28
با سلام
بین استپ وی و این دوتا کدوم رو شما باشین انتخاب میکنید؟
برای یه جوون ۲۵ ساله؟
1398/6/28
با سلام به همه دوستان و احترام به نظرات .
بنظر حقیر با توجه به شدت عمل بیشتر ترامپ در اعمال تحریم ها و همینطور اخبار ضد و نقیض از کم آوردن شرکت کرمان موتور و احتمال ورشکستگی یا تعطیل شدن کامل خط تولید برند جک در ایران >> خرید خودرو جک بکل اشتباه بوده و با ریسک بسیار بالایی همراه خواهد بود .

مثال >> همین لحظه کافیه سری به نمایشگاه های سطح شهر خودتون بزنید و به عینه مشاهده میفرمائید که برندی مانند جک اس5 صفر کیلومتر 98 در رنج قیمتی بین 259 - 265 در حال معامله هست اونم به سختی و با کلی ناز کشیدن خریدار (یعنی 40 میلیون تقریبی زیر فی کارخونه که 301 میفروخت و البته الان کسی هم ازش نمیخره و باد کرده رو دستش !)

پس به شخصه خرید یه کره ای با کمی قیمت بیشتر یا خرید یه تولید داخلی هر چند بی کیفیت رو به هر برند چینی ترجیح میدم که حداقل در زمان فروش بازار مناسبی داشته باشه و ماشین زیر پا رو بشه سریع به پول نزدیک کرد . یه سرچ تو سایت دیوار بزنید و حجم عظیم فروشنده در برند های جک اس 5 و سایر چینی ها رو مشاهده بفرمائید .
پس نتیجه کلی >> خرید هر برند چینی = از دست دادن کلی سرمایه و در نهایت پشیمونی محض از خریدش در زمان فروش احتمالی
به امید روزی که هر ایرانی بهترین خودرو برای لذت بردن و سوار شدن رو داشته باشه .
شب خوش
1399/1/27
چرا الکی جو میدی جک اس ۳ رو الآن ۲۷۰ میخرن وقیمت کارخونشم ۲۱۷هستش اون اس ۵ هستش که قیمت کارخونه ۳۰۱ هست کجا ۲۶۰ میدن من خریدارم
1398/6/29
من از ماشین چینی سر در نمیارم و توی کار گوشی هستم گوشی های چینی مثل هواوی و شیائومی که بسیار بسیار بی کیفیت هستن و پر از عیب و ایرادن فقطم توی ایرانه که مردم پول میدن جای این گوشی ها بنابراین مطمئنم ماشینای چینی هم مثل گوشیاشون هستن من که یه سمند و تیبا و......دیگر ماشینای ایرانی رو از نظر کیفیت و ایمنی به گرون ترین ماشین چینی ترجیه میدم
1398/6/29
همون لگن داخلی رو سوار شو من که سوار یه ماشین مث جک اس 3 شدم عمرا بتونم سواری داخلی رو تحمل کنم
1398/6/30
اگه سر از گوشی در میاوردی، می فهمیدی که هوآوی چرا دومین فروشنده گوشی در جهان هست. اگه فقط تو ایران مشتری داشت چرا دومین سهم بازار رو بعد از سامسونگ داره و بالاتر از آیفون!
با همین استدلال در مورد خوردو هم برو جلو. کمی مطالعه کن بعد ببین جایگاه خودرو سازی چین رو از نظر کمی و کیفی
1398/6/30
با احترام
عرض کنم که مشخصا از گوشی هم زیاد سررشته ای ندارین من هواوی و شیائومی ندارم گوشی خودم A50 هست کنار شیائومی که شما فرمودین گذاشتم هیچ کدوم برتری نسبت به همدیگه نداشتن ( این از این )
در مورد ماشین هم دیگه همه میدونن که خودروهای داخلی سطح ایمنی پایینی دارن و تصادف بالای 100 تا مرگ و میرش ردخور نداره ! ولی کافیه سری به شبکه های اجتماعی بزنید طرف با 110 تا به تریلی برخورد کرده سرنشینان خداروشکر سالم هستن ماشین هم چینی بوده از همونایی که شما خوشت نمیاد وبیزاری ازش ! ( این هم از نظر ایمنی ! )
از نظر کیفیت هم که دیگه هیچی نمیگم ! 206 تیپ 5 سال 91 خریدم خدا شاهد میگیرم ماشینم رو صفر تحویل گرفتم از درب کارخانه رسیدم خونه ( 35 کیلومتر تا منزل مون اومدم ) متوجه شدم دینام ماشین سوخته ! از فردای اون روز تا همین پارسال که از شرش خلاص شدم ماشین هر جاییش رو که بگی خراب میشد و یا به صدا افتاده بود شما حساب کن ماشینی که 30 هزار تا کار کرده ، باید دیسک و صفحه تعویض بشه ؟!
یا مثلا موقع فروش متوجه شدم گلگیر سمت شاگردم رنگ داره و تو کارخونه کثافت کاری کردن !!! و اینجوری تحویل میدن ماشین دست مردم درسته ؟
همین ماشین چینی هم داره داخل ایران سرهم میشه اون ماشین ایرانی هم که میفرمایید اگر قطعاتش چینی بود به ولله بهتر بود کیفیتش تا اینکه قطعه ساز ایرانی بیاد قطعات ماشین فرانسوی رو تولید کنه ببین چه شتر گاو پلنگ بشه !!! بازم اون چینی شرف داره میدونی که همش رو چین داره میزنه شتر و پلنگ نیست !
بهرحال موفق باشید و با ماشین کاملا چیناریتون ! حال کنید
1398/6/30
ایمنی و امنیت 😂😂 منم میگم خر از اسب باحال تره خخخخ لگن داخلیو سوار شو داداش ایشالا پولت میرسه
1398/7/2
سلام ۹ ماه s3 دارم وجدانا فکر نمیکردم دراین حد قابل قبول باشه هفته پیش به تصادف سنگین کردم یه RD با ۱۵۰ سرعت از پشت زد البته چون کج زد باعث دوبار چرخش و در آخر سه بار ملغ شد یعنی سه بار از پهلو رفت رو سقف چرخید آخرش خرد به جدول وسط اتوبان ایستاد البته سرپا به نکته با اینکه سقف ماشین بصورت ۸ درآمد همه ردبها براحتی باز شد ولی یه مورد منفی هبچکدوم از کیسه هواها عمل نکرد که باعث صدمه شدید همسرم و خودم شد درکل از تست تصادف سربلند بیرون آمد ولی ایربگا حالمو گرفت خلاصه با دویست تومن برای صفر مورد خوبیه هرچند زور داره همچین پولی بابت اینا بدی .
1398/7/14

یعنی چینیا دارن ازخرذوقی میمیرن یکیشون داره میگه ماشینو سروته طراحی کردیم این ایرانیا چه به به چه چهی کردن دارن ازخرذوقی کف میارن بالا تروخدا ول کنین این جک وجونورارو
1398/7/16
بابا ملت چی سوار شن ارابه های ساخت داخلو حالا میگی جک همین الان گمرگ میخورد قیمتش از اینم بیشتر بود الان تو امارات جک نمایندگی داره تو بریتانیا هم... همینطور باز حداقل یه ایمنی دارن چینیا تا دیروز همین حرفا پشت کره بود فقط کافیه برند بشن اونوقت برای ملت میشن خدا چه با کیفیت چه بی کیفیت من که عمرا سمت ارابه ساخت داخل برم الان به نظرت توسان tl خوبه 700 میلیون پاش میدی جون بالا رفتن از سربالایی نداره اون به نظرت منطقیه
1398/7/19
ماشین های کره ای که واقعا تو قیمت نمیارزن مخصوصا اینکه دو برابر چینی ها قیمت گمرک میخورن همون اسپورتج تو شتاب با موتور 2400 سی سی از تیگو 7.... 1600 سی سی میخوره خب این یعنی چی ؟؟؟ یعنی موتور گیربکس ماشین چینی تیگو 7 از کیا اسپورتج هماهنگ تره موتور هماهنگ تر یعنی تلف شدن کمتر انرژی یعنی بهینه تر و مصرف سوخت کمتر در کل یعنی موتور بروز تر !!! چینی که کلا 5 سال نیست ماشین میزنه تو 5 سال داره میرسه به کره 35 سال قدمت همین زنگ خطریه برای برند های جهانی ..... به قول دوستمون تا دیروز کسی که کره ای سوار بود وضعش از چینی سوار هاهم بدتر بود
1398/12/11
۱-به نظر شما تفاوت فنی این دو خودرو به اندازه ای هست که ارزش پرداخت هزینه بیشتر را برای جک s3داشته باشد (اختلاف قیمت این دو خودرو به مراتب بیشتر شده است)
۲-شتاب اولیه دو خودرو تفاوت زیادی دارد؟
من از بین این دو خودرو ظاهر mvm x22 را بیشتر می پسندم و قصد خرید آن را دارم اما درباره ی ویژگی های فنی آن زیاد مطمئن نیستم
لطفا دارندگان حداقل یکی از این دو خودرو به این دو سوال پاسخ دهند
1399/2/28
جک اس ۳ واقعا خیلی زشته باز ام وی ام ظاهرش قشنگه
1399/5/14
سلام
وقت همه بخیر
در بحث کیفیت و فنی که مشخص شده جک اس۳ بالاتر از ایکس۲۲ هستش ولی در طراحی ظاهری و داخلی اختلاف نظرهایی هست، البته که ایکس۲۲ چهره جسورتری داره ولی جک اس۳ واقعا با کلاستر به نظر میرسه.
1401/4/25
من چن ماه میشهx22 دنده گرفتم همه چیزش خوبه فقط دوتا عیب داره.1 تو دور بالا صدای موتور تو کابین میاد.2 سواریس تو مسافت طولانی خسته کنندست.اگه کسی تمایل داره بگیره ،این دوتارو فاکتور کنه ،سگش میارزه به ماشین تولید داخل.البته اگه صفر نمیخرین تو خریدتون اشتباه نکنید، ماشینا خوبن راننده ناشی باشه لندکروز بهش بدی واشر زده برمیگردونه.