موضوعات داغ

تست و بررسی پژو 407 ، تراژدی خودرویی که می‌توانست یک برنده باشد

29 شهریور 1398

مقدمه

مثال‌های زیادی از عرضه ناموفق ماشین‌های مختلف در کشورمان وجود دارد. محصولاتی مثل چری ویانا، هافی لوبو، سیناد و ... که حتی در بازار محدود و غیررقابتی ما هم نتوانسته‌اند حضور موفقی را تجربه کنند و خیلی زود از خاطره‌ها محو گشتند. خوب شاید بگویید اکثر این ماشین‌ها حقشان همین بوده که من هم با شما موافقم! اما در این میان، اسامی جذابی هم دیده می‌شوند که پتانسیل بالایی برای درخشش در بازار داشتند اما در کمال تعجب و به دلیل عدم مدیریت صحیح با شکست مواجه گشتند. ماشین‌های خوشنامی مثل سوزوکی کیزاشی، سیتروئن C5، هوندا سیویک و ... مثال‌هایی از این دست هستند که هر کدام بنا به دلایلی به این سرنوشت تلخ دچار شدند. پژو 407 هم یکی از همین ناکامان است. خودرویی با طراحی قابل قبول، سواری مناسب و امکانات عالی (نسبت به زمان عرضه)، که برای موفقیت فقط به یک قیمت‌گذاری مناسب نیاز داشت اما کارشناسان ایران خودرو بدون در نظر گرفتن سلیقه بازار و میزان محبوبیت برندهای مختلف نزد ایرانیان و رقبای حاضر، این گربه تازه وارد را به جان ماشین‌های بزرگ‌تر، قوی‌تر و محبوب‌تری مثل هیوندای سوناتا انداختند و نتیجه‌اش همان شد که مشاهده کردید!

امروز به سراغ یکی از بازماندگان این گربه‌سان مغرور آمده‌ایم تا ببینیم آیا شکست این مدل در کشور فقط به علت قیمت‌گذاری نامناسب و بدنامی برند پژو در کشور "بدلیل تولید امثال RD" بوده! یا اینکه این باخت، دلایلی عمیق‌تر از این صحبت‌ها داشته است. پس لطفاً در ادامه با خودروبانک همراه باشید.

طراحی بدنه

پژو 407 در زمان خودش طرح زیبا و خاصی داشت و با چراغ‌های کشیده جلو و حذف جلو پنجره، ظاهر بسیار مدرن‌تری نسبت به 406 های قبلی (که شبیه به پژو پارس خودمان بودند) پیدا کرده بود.

لوگو درشت پژو، ورودی هوای بزرگ سپر، فرم برجسته کاپوت و حتی محل قرارگیری آینه‌های جانبی، چهره اسپرت و جوان پسندانه‌ای به این ماشین بخشیده‌اند و همزمان ابعاد بزرگ و ابهت نسبی اتومبیل، خبر از کاربردهای خانوادگی‌اش می‌دهند. ضمناً خطوط کلی بدنه از اصالت خانوادگی پژو پیروی کرده و حتی در برخی زوایا می‌توان شباهت‌هایی میان فرم اتاق 407 با محصول کوچکی مثل 206 پیدا کرد.

در قسمت انتهایی هم سعی شده با چراغ‌هایی عبوس، سپری اسپرت و فرم بالچه‌ای بالای صندوق، احساسی مشابه روبرو شدن با یک ماشین کوپه اسپرت به بیننده دست بدهد. هرچند می‌توان گفت که طراحی این قسمت تا حدودی با دماغه ماشین ناهماهنگ از آب درآمده است. نکته دیگر اینکه در نیم رخ اتومبیل، کشیدگی زیاد از حد سپر جلو مقداری عجیب به نظر می‌رسد که البته این مورد مقدرای سلیقه‌ای است.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که 407 در زمان خودش طراحی منحصر به فرد و مناسبی داشته و حتی هنوز هم بعد از گذشت این همه سال زیبا و متفاوت به نظر می‌رسد. اما در هر صورت نباید فراموش کنیم که در دوران عرضه 407، ماشین‌های خوش تیپی مثل هیوندای سوناتا یا نیسان ماکسیما در بازار داخلی حضور داشتند که کار را برای میهمان فرانسوی مان سخت کرده بودند.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین با فضایی راحت و صمیمی مواجه می‌شویم که هر چند برای سال 2019 از مد افتاده به نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن سن و سال خودرو، به راحتی نمره قبولی را دریافت خواهد کرد. البته در این بین ممکن است سادگی غربیلک فرمان و دریچه‌های تهویه مقدرای توی ذوقتان بزند و پژو را به کم کاری در برخی قسمت‌ها متهم کنید، یا بگویید که کابین ماشین در فضایی مابین حالت اسپرت و کلاسیک سردرگم شده است. اما در مجموع نشستن داخل پژو 407 حس خوبی دارد و کیفیت قابل قبول متریال استفاده شده در کنار ارگونومی مطلوب صندلی‌ها و آپشن‌های مناسب، فضای داخلی را تا حدودی لوکس نشان داده‌اند. روی صندلی‌های عقبی هم اوضاع مناسب است. البته با توجه به طول بدنه و فاصله نسبتاً زیاد میان محورها، توقع جای پای بیشتری داشتیم اما همین حالا هم می‌توان برای استفاده‌های خانوادگی روی پژو 407 حساب باز کرد. بخصوص که حجم مناسب صندوق عقب، کار را برای مسافرت ساده کرده است.

نکته مثبت دیگر در این قسمت به طراحی هوشمندانه لولاهای درب صندوق باز می‌گردد که به هیچ عنوان فضایی از محفظه داخلی صندوق را اشغال نمی‌کنند و در نتیجه هنگام بستن صندوق با مشکل برخورد لولای درب با وسایل مواجه نمی‌شویم.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی

شاید برای این روزها که رادارهای مختلف و سیستم اتوپارک و صندوق عقب هوشمند و ... نقل محافل آپشن دوستان شده، لیست کردن امکانات پژو 407 لذت چندانی نداشته باشد. اما جالب است بدانید که این محصول پژو در زمان خودش یکی از فول‌ترین گزینه‌های موجود در بازار داخلی به حساب می‌آمد و با داشتن گزینه‌های جذابی مثل چراغ‌های اتوماتیک، برف پاک کن هوشمند، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله بهمراه دریچه جداگانه برای صندلی عقب و ... رفاه حال راننده و سرنشینان را تضمین می‌نمود.

در بخش ایمنی هم تجهیزاتی مانند ترمزهای مجهز به ABS و EBD ، سیستم ترمز کمکی EBA ، سامانه کنترل کشش و پایداری هوشمند، 6 عدد کیسه هوا و ... دیده می‌شوند که حتی در قیاس با برخی تولیدات روز ما "مثل سراتو سایپا که فاقد ESP است!" مناسب به نظر می‌رسند. ضمناً این ماشین موفق شده در سال 2004، هر 5 ستاره موسسه Euro-NCAP را بدست آورد. ستاره‌هایی که شاید نسبت به استانداردهای سخت‌گیرانه امروزی اعتبار کمتری داشته باشند اما با این حال خبر از امنیت مناسب پژو 407 می‌دهند. برای درک بهتر مطلب بد نیست اشاره کنیم که در سال 2006، نسل قدیمی هیوندای سوناتا فقط 4 ستاره از همین موسسه دریافت کرده بود.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

احتمالاً یکی از نقطه ضعف‌های اصلی پژو 407 را باید در زیر کاپوتش جستجو کرد. جایی که یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی با 143 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور جا خوش کرده و در مقابل بسیاری از رقبای قیمتی، حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته با نگاهی به اعداد شتاب صفر تا 100 کیلومتر رسمی مدل دنده‌ای و اتوماتیک که به ترتیب اعداد 9.1 و 10.5 ثانیه را نشان می‌دهند در میابیم که راندمان کلی ماشین آنقدرها هم بد نیست و پژو توانسته علیرغم وزن نه چندان سبک و با تکیه به گشتاور مناسب، به شتاب قابل قبولی دست پیدا کند.

اما نکته اینجاست که در بازار آن دوران بسیاری از رقبای قیمتی 407 با موتورهای حجیم‌تر به بازار عرضه می‌شدند و در نتیجه جای خالی مدل 6 سیلندر 407 بسیار محسوس بود.

ضمناً قدرت‌نمایی‌های نصفه و نیمه پژو 407 دو لیتری هم بیشتر مربوط به نمونه دنده‌ای می‌شود و در مدل اتوماتیک بدلیل 4 سرعته بودن گیربکس و فاصله نسبتاً زیاد ضرائب از یکدیگر، شتاب و کشش در سطح کاملاً متوسطی قرار دارد.

پس در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که پیشرانه و توانایی‌های حرکتی 407 نسبت به حجم موتور و کاربردهای یک خودرو خانوادگی کافی است، اما پاسخگوی نیاز عاشقان شتاب و سرعت نخواهد بود.

پیشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور2 لیتر
گیربکس4 سرعته اتوماتیک (5 سرعته دستی)
حداکثر قدرت143 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور200 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه
شتاب 0 تا 10010.5 ثانیه (دنده ای 9.1 ثانیه)
مصرف سوخت ترکیبی8.6 لیتر در یکصد کیلومتر (دنده ای 8.1)
وزن1446 کیلوگرم (دنده ای 1415)

تجربه رانندگی

بالاخره با استارت انجین آماده تست عملی می‌شویم. پشت فرمان دید کلی پنجره‌ها از نظر روئیت سایر ماشین‌ها و عابرین پیاده (نقاط کور) مناسب است اما بدلیل کشیدگی و فرم آیرودینامیک دماغه، تخمین حدودی ابعاد جلویی ماشین کار دشواری است و برای پارک دقیق باید دست به دامان سنسور پارک جلو شویم. تازه جدای از این‌ها، فاصله زیاد دماغه با محل قرارگیری چرخ‌های جلو و ارتفاع نسبتاً کم ماشین باعث شده که در هنگام پارک یا عبور از رمپ‌های شیب‌دار قسمت زیرین سپر گاه با جدول یا زمین برخورد کند.

فرمان پژو 407 به کمک سیستم کمکی الکتریکی به نرمی زیر دست می‌چرخد و از نظر دقت و کنترل نیز حس خوبی به راننده می‌دهد. سیستم تعلیق هم به راحتی از پس جذب ضربات بر آمده و تکان‌های معمول کابین اصلاً خشک و آزاردهنده نیستند. جدای از این‌ها سیستم تعلیق مناسب پژو 407 در کنار کیفیت سواری مطلوب، هندلینگ قابل قبولی را هم برای ماشین به ارمغان آورده و این قضیه در کنار سیستم‌های کنترل پایداری هوشمند، کنترل ماشین را ساده نموده است. فقط حیف که با فشردن پدال گاز آن قدرتی که انتظار داریم احساس نمی‌شود وگرنه می‌توانستیم از یک رانندگی هیجانی و در عین حال راحت لذت ببریم.

در واقع نمونه 4 سیلندر 407 که در بازار ما عرضه شده بیشتر به درد استفاده‌های معمول و خانوادگی می‌خورد و برای لذت بردن از توانایی‌های حرکتی می‌بایست به سراغ رقبای این ماشین بروید. بخصوص که نمونه مورد تست از نوع اتوماتیک است و نسبت به مدل دنده‌ای از شتاب ضعیف‌تری برخوردار می‌باشد. پس اگر به دنبال یک سواری اسپرت و هیجان‌انگیز هستید گزینه‌های قوی‌تری هم در این رده قیمتی وجود دارند که می‌توانند لذت بالاتری برایتان به ارمغان آورند. اما همین پژو 407 دو لیتری هم برای رانندگی عادی و سبقت‌های معمول در جاده‌ها شما را با هیچ مشکلی مواجه نخواهد کرد. در خصوص گیربکس هم تنها مشکل در تعداد کم دنده‌ها خلاصه می‌شود و بخصوص در سربالایی‌ها، کمبود حداقل یک دنده مابین گزینه‌های موجود را احساس خواهید کرد.

اما در خصوص ترمزها باید گفت که شرایط مناسب است و در طول مدت تست نقطه ضعف خاصی در این بخش مشاهده نشد. ضمناً عایق‌بندی مناسب کابین هم از دیگر نکات مثبت پژو 407 است و حداقل در سرعت‌های عادی صدای آزاردهنده‌ای به کابین نفوذ نمی‌کند.

سخن پایانی

پژو 407 از آن دسته خودروهای بدشانسی است که می‌توانست در بازار ما موفق ظاهر شود. در واقع اگر برند پژو بدلیل مونتاژ مدل‌های قدیمی ایرانیزه شده در کشورمان بدنام نشده بود، و ایران خودرو هم آن را با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌کرد، اوضاع قطعاً شکل متفاوتی به خود می‌گرفت. جدای از این‌ها، واردات مدل 6 سیلندر هم می‌توانست کارگشا باشد. اما به هر حال این محصول بنا به همین دلایل، نتوانست با رقبای هم دوره‌اش سرشاخ شود و بجای قرار گرفتن روی خط تولید ایران خودرو، خیلی زود از چرخه رقابت خارج شد. اما اکنون تعداد کمی 407 در کشورمان حضور دارند که هر چند بدلیل اشتراکات فنی با سایر محصولات PSA بدون قطعه نمانده‌اند و به قولی چرخشان می‌چرخد، اما با مشکل کمبود برخی از قطعات (بخصوص تزئینی و بدنه) و تعمیرکاران ماهر روبرو هستند و همین قضیه بازار دست دوم این ماشین را به حاکت کما فرو برده است.

پس در یک جمع‌بندی کلی باید گفت پژو 407 هم به اندازه کافی زیبا است، هم آپشن‌های خوبی دارد و هم از نظر ایمنی، کیفیت سواری و هندلینگ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شتابش هم هرچند از بسیاری از رقبای هم دوره‌اش، ضعیف‌تر است اما به راحتی نیازهای معمول را پاسخ خواهد داد. پس اگر قدرت موتور از اولویت‌های اصلی شما محسوب نمی‌شود و نگران نقد شدن سریع پول خود نیستید و از همه این‌ها مهم‌تر حوصله گشتن دنبال برخی قطعات کمیاب و تعمیر کار ماهر را دارید، پژو 407 در رده قیمتی فعلی می‌تواند گزینه جذابی برایتان باشد. در غیر این صورت بهتر است که به سراغ گزینه‌های قوی‌تر و رندتر بازار بروید و این ماشین را به علاقه مندان خودش واگذار کنید.

39 عکس

نظرات کاربران

33 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/29
سلام و تشکر از زحماتتون
توی گزارش اسم از هوندا سیویک آوردین.آیا قرار بوده این ماشین در ایران مونتاژ بشه؟اگر اره توسط چه شرکتی؟
ممنون
1398/6/29
قرار نبود مونتاژ بشه فقط تعداد کمی وارد شد
1398/6/29
ماشین خوبیه ولی خرید این ماشین به علت نبود تعمیر کار و قطعه منطقی نیست
1398/6/31
خواهشا به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذاریم و از آیدی دیگران استفاده نکنیم!
جا داره خودرو بانک هم سیستمی برای تخصیص آیدی براساس آدرس ایمیل تعیین کنه تا این سوء استفاده ها انجام نشه
1398/6/29
از بغل که نگاه کنید انگار سپر جلوش خیلی درازه
1398/6/29
سلام در ارون زمان رقیب اصلی این خودرو مزدا 3 بود که اصلا اشاره نشد بهش
1398/6/29
لامصب طراحی داشبوردش عجیب منو یاد سورن میندازه مخصوصا اون کیلومتر شمارش،بچه های ایران خودرو کلا از فرانسوی ها کپی میکنن
1398/6/29
این ماشین در نسخه نیمه فول وارد بازار شده و در مورد ایربگ هم ماشین ۹ ایربگ هست
1398/6/29
خوش نام ترين و بهترين خودرويي كه تويه ليست معرفي شده شما بود كيزاشي بود...بي نهايت ماشين فوقالعاده ايه...موتوور قوي طراحي داخل و بيروون قابل قبول و سواري نرم و راحت اتاق بسيار ساكت...ين موارد رو من بعد از چند ساعت سواري با جدي ترين رقيب كيزاشي يعني كمري مي گم...به جرات هيييييييچييييي از كمري كم نداشت...اميدوارم شما هم تشتش كنيد واقعا خودروي معركه اي بود
1398/10/12
یکی از بهترین ویژگی هاش سیستم آل ویل درایو هست
1398/6/29
یک ماشین پر از ایراد که جرمی کلارسکون و جیمز می با تست محصولات پژو نظیر 407 به ایراد این مدل ها پرداختن
چهارراه ها: کابوس فرمان ماشین های پژو
1399/7/5
داداش اون برنامه کلا برای طنز بود و اون چهارراه کابوس فرمان پژو نبود بلکه کابوس رانندگان پژو بود
1398/6/29
یکی از اشغال ترین ماشینهای که به زبال دان تاریخ پیوست
1398/6/29
یکی از زشت ترین و بدترین خودروهای تاریخ پژو که جرمی کلارکسون و جیمز می هم کلی مسخرش کردن... یه خورده زیادی ازش تعریف کردید هرچند متاسفانه برای بازار ایران هر چیز متفاوتی رو به فال نیک میگیریم
1398/6/29
اصلا با اون جمله تون(بدنامی پژو با امثال آردی) موافق نیستم......اون ماشین دست پرورده ایران خودرو بوده....
در ضمن پژویی که الان ۷۰ % چینی و ایرانی شده باز اینقد طرفدار داره مطمئنا این ۴۰۷ اگه درست قیمت گذاری میشد به این وضع نمیرسید ....
فروش ۲۰۰۸ ثابت کرد پژو اگه واقعا کیفیتش اصل پژو باشه تقاضا تو ایران براش فوق العاده زیاد.....
تو فروش چند ماه دیگه همین ۳۰۱ ایرانیززززززه باز میبیند به چه فروشی میرسه.
1398/6/29
تو خودتو .... یی تو هر سایتی از آشغالهای پژو تعریف میکنی تو پدال میری تو هستی اینجا هستی حال بهم زن با این سلیقت
1398/6/31
پژوی ایرانیزه و چینیزه ای که میگی انقدر طرفدار داره ماشینای خوب رو به قیمت واقعیشون بدن ببینم کسی بازم این آشغالارو میخره. گزینه دیگه ای وجود نداره که طرفدار داره وگرنه مگه مغز خر خوردیم پژوی 40سال پیش رو بخریم اونم ایرانیزه و چینیزه شدش رو
1398/6/29
علت های شکست این خودرو:
۱-موتور ضعیف تر از رقبا
۲-امکانات کمتر از رقبا
۳-قیمت گذاری نامناسب
۴-طراخی داخلی و بیرونی قدیمی تر از رقبا
اما آیا این خودرو نمیتوانست موفق باشد؟
اگر نمونه ۲ لیتری فول که در ایران عرضه شد با گیربکس دستی (بعنوان نمونه نیمه فول) و نمونه ۶ سیلندر فول (واقعی) با گیربکس اتومات و با قیمت مناسب به عنوان نسخه فول عرضه میشد ، موفق بود!
حتی میشد نمونه ارزانتر از نمونه ۲ لیتری با موتور ۱.۸ لیتری ۱۶ سوپاپ پارس ای‌ال‌ایکس و امکانات کمتر و گیربکس دستی در کنار دو مدل دیگر عرضه کرد تا جایگزین تاکسی های فرسوده شود!
1398/7/1
مرگ قو حتما توهم یکی از اون امریکایی بازهای سایت پدال هستی که مدام به ماشینای فرانسوی فحش میدن الان هم با یه اسم دیگه اومدی کامنت میزاری ولی بدون اشغال تر از امریکایی و چینی ماشینی وجود نداره البته محصولات ویرانخودرو و سایپا رو هم بهش اضافه کن
1398/6/29
اون موقع رقیب قیمتی ۴۰۷ آزرا و اپیروس بودن که بدلیل داشتن موتور پر حجم و امکانات بیشتر پژو شانسی نداشت هنوز هم آزرا و اپیروس بازار بسیار بهتری دارن
1398/6/29
بهترین ماشین دنیا برای بدترین راننده های دنیا...یه روزگاری پژو با مدل افسانه ای 205 gti بهترین هاچبک رو ساخت ولی الان آشغال ترین ماشین های دنیا رو...از این ماشین کسالت اور تر مگه داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1398/6/29
این دیالوگ جرمی کلارکسون توی اون قسمت تاپ گیر بود که می خواستند بد ترین ماشین دنیارو انتخاب کنند لطفا اسکی نرو
1398/6/30
مرگ قو ..... فک کنم نظرام و میخونی و فشار از بابت شون متحمل میشی ..... اولا که حال بهم زن تو و سلیقته...بهتم هیچ ربطی نداره.....
عاشق ماشین فرانسوی ام علل خصوص psa و اول پژو
تو هم پسر جون اگه از خودرو چیزی میدونی به یه برند علاقه داشته باش و نظر بده....
از رو معده هم نظراتتو بیان نکن .... این ماشین طبق متن واسه زمان خودش عالی بوده سیاست فروش ایران خودرومون نذاشت بفروشه.
1398/6/30
مرگ قو.....اولا به تو هیچ ربطی نداره که طرفدار پژو هستم و از پژو تعریف میکنم.....
اگه میدونستم یه چنین فشاری اومده بود بهت بیشتر تعریف میکردم.....در آخرم تو سطح شعور در سطح ۴۰۵ های ایران خودروه
1398/7/5
بدنامی پژو در ایران رو بندازید گردن ایران خودرو، بدنامی پژو در جهان رو میخواید بندازید گردن کی؟ خودروهای پر از اشکالات طراحی، ضریب اطمینان پایین، استهلاک بالا. ۴۰۷ هم که مورد طراحی بدنه احمقانه رو هم بهش اضافه کرد. بعلاوه قیمت احمقانه تر و موتور فاجعه.
شاید ایران خودرو پژو رو توی ایران بدنام کرد اما اگر همین ایران خودرو نبود، پژو به خاطر عدم توفیقش در فروش در بازارهای جهانی تا الان ورشکست شده بود
1398/7/30
ظاهرش رو دیدم گفتم آپشن نباید داشته باشه ولی برعکس گفتم😐👌
1398/9/6
من ۴۰۷ داشتم واقعا عالی بود ،هندلینگ بی نظیر موتور پرقدرت اتاق جادار و با کیفیت بالا،حیف شد فردختمش،نظرات مردمو میبینم معلومه هیچکس سوارش نشده و هر پژویی رو با پرشیا و ۴۰۵ مقایسه میکنن،جرمی کلارکسون هوندا ان اس ایکسم مسخره میکرد،بازار دس دومش ضعیفه اما خواهانش میاد میخره...
1400/6/22
دقیقا موافقم اونایی که سوار نشدن میان هر....شعری در باره این ماشین میگن
منم یکی داشتم و الانم دارم مدل 2008 فول اروپایی از عمان وارد کردم و اوردم یه رنگ خاص و طراحی اروپایی که یه سر گردن هم بگم کمتر شاید اندازه مسافت ایران و اروپا از خیلی ماشینای کره ای و ژاپنی و حتی ایرانی های پر ادعا بالاتره
امکاناتی که این در سال 2008 روش گذاشتن نه ازرا داشت نه ماکسیما داشت و نه اوپیروس
در ضمن اونایی که میگن زشته و ضعیفه
تا وقتی سوار نشید نمیتونید این نظر بدین
من با این روی پارس ELX و سورن توربو و کیا اسپورتیج و خیلی های دیگه که ادعای سبقت در سربالا رو داشتن با همین گیربوکس 4 سرعته اتومات روشون کم کردم
مخصوصا مزدا 3 که هیچ عددی مقابل این ماشین محسوب نمیشه
فقط نمیدونم چرا بعضی ها فشاری میشن وقتی یه ماشینی میبینن که چندین سال پیش یه سر گردن از خیلی از ماشینای کنونی بالاتر بوده
اینو بگم خلاصه بشه
هرچی باشه از ایرانی ها بهتره
از خیلی چینی ها بهتره
توی جاش هم از کره ای ها و بعضی ژاپنی ها هم بهتره
.....
1400/11/14
کاملا درسته شهروز عزیز
من این خودرو رو دو ساله دارم واقعا واقعا بی نظیره ،کسانی که مگان دوهزار سوار شدن و میدونن چه قدر عالی بود تنها ضعف مگان موتور تنبل و امکانات کم بود ، ۴۰۷ دقیقا انگار مگان اپدیت شدس با هندلینگ عالی و موتور واقعا قدرتمند ، مزدا ۳ سوار شدم خیلی عالی بود اما برا ۳ نفر خوبه و کمکاش میکوبه امکاناتش کمه ظاهرشم خداییش تکراری شده حتی esp هم نداره تو برف اذیت میکنه میمونه ، چهارصد و هفت هم امکاناتش بیشتره هم تعلیقش بهتره هم جادارتره هم ایمن تره ، فقط شتابش بخاطر وزنش پایین تره،جرمی کلارکسون برای خودش قهرمانه دمشم گم ، ما ایرانیا خودمونو خوب میشناسیم بخوایم تو سر چیزی بزنیم بلدیم چی بگیم و با اون مغلطه کنیم ، فقط دوستان بهتون بگم کسی ۴۰۷ سواره ماشین بازه و میدونه برا چی برا ۴۰۷ پول میده ، خودتون سوار بشین و تجربه کنین داوری کنید ما ۴۰۷ سوارا درست میگیم یا دوستان تخریب گر
1400/5/23
هروقت این ماشینو یادم میاد سواری واقعا نرم و با کیفیت و آسایش بالا و امکانات خیلی خوب و هندلینگ خوب رو یادم میاد از طرفی هم استهلاک واقعا بالا و تامین قطعات نه چندان مناسب و بازار فروش ضعیف و ظاهری که نسبت به رقبا چندان با کلاس نبود و شتاب کاملا متوسط تو مدل اتوماتیک رو یادم میاد
این ماشینو خیلی سوار شدم و ازش تجربه داشتم خوبه که فقط بشینی پشتش و از راحتی سواری و امکاناتش لذت ببری
تو بحث شتاب نسخه دنده ای خوب راه میره ولی اتوماتش یه عملکرد کاملا متوسط داره نمیشه انتظار داشت ازش که درگ بذاری و سربلند بیای بیرون اگرم یه موقع قصد فروش داشتی ممکنه زیاد معطل بمونی!
درکل بگم این ماشین کاملا خانوادگیه اگه مجردی بهت پیشنهاد میکنم یه مزدا اولد تیپ ۳ بخر و از شتاب و هندلینگ و ظاهر عالیش لذت ببر خرجشم خیلی از این کمتره و بازار خیلی بهتری داره قطعاتشم خیلی بهتر گیر میاد
1400/11/17
ماشین خوبیه
1401/10/19
بنده سال ۹۹ یک دستگاه ۴۰۷ مدل ۲۰۰۹ اتومات خریدم با توجه به پولم یا باید ایرانی میخریدم یا چینی ، ولی چون مصرف کننده بودم ۴۰۷ خریدم و فوق العاده راضی ام شاید سخت بشه فروخت یا سود کمتری بکنم ولی نسبت به پولی که دادم خیلی ازش راضی هستم . شخصا این ماشین رو اگر سالمش رو پیدا کردید سفارش میکنم
1402/12/18
سلام من یک ساله که این ماشینو خریدم اول معایبو بگم بعدش محاسن و سوالی هم بود در خدمتم
خیلی قبلش تحقیق کردم و تنها ایرادی که واقعیت داشت بحث بازاری بود که وقتی بخواید بفروشید تو سر مال میزنن و دیر فروش میره اونم دلیلش اینه دلال بازی توش نمیصرفه تو سرش میزنن و اینکه لوازم یدکیش همه چیش هست ولی خب اورجینال فرانسه یا استوک هست که قیمتش حدودا سه تا چهار برابر قطعات ایرانیه که نسبت به ماشینای کره ای و حتی چینی خیلی پایینتره و طول عمر و کیفیتش هم بهتره
محاسن این ماشین ظاهرش سلیقه اییه و اینکه خاصه و کم میبینی و کلاس فوق العاده ایی داره
شتاب این ماشین در حد پارسه تو اتومات ولی وقتی دنده رو بزاری حالت دستی یا اسپرت که عالی میشه و مصرف میره بالاتر
از لحاظ کیفیت داخلی یه سر گردن از هم رده ها خودش بالاتره و داشبورد چرم و کیفیت صندلی ها کاملا مشخصه
آپشنم که ماشینای روز ایران نصف اینم ندارن
و اما بحث هندلینگ و ایمنی که اگه بخواید هم رده این ماشین بگیرید باید بالای دو میلیارد هزینه بشه واقعا هندلینگ و فرمون پذیریش عالیه و مخصوصا نرمی ماشین که چاله های کوچیکو متوجه نمیشه از لحاظ سرعتم که من بیشترین سرعتی که جرات کردم برم ۲۳۰ بود ولی خب تا ۲۵۰ میشه رفت تا ۱۸۰ تا متوجه سرعت نمیشی چون خیلی استیبله ماشین. در ضمن واسه تو شهر بخاطر ابعاد بزرگ اون یکم سخته و نیاز به ماشین دوم حس میشه .جا پارکم بد گیر میاد. اگه واسه استفاده ی طولانی مدت میخواید و اهل زیاد ماشین عوض کردن نیستید بهترین گزینه نسبت به قیمت این ماشینه البته سالم و کم کارکرد اما اگه هرسال ماشین عوض میکنی بعد این نمیتونی هیچ ماشین ایرانی سوار بشی اگه عادت کنی و حتما باید بهتر بخری.حدود قیمتی هم از دنده دستی ۶۵۰ داره تا اتومات فول آپشن یکو دویست. در کل ارزش خرید بالایی داره اگه بتونی به خوبیم از ماشین مراقبت کنی و حتما هم بیمه بدنه واجبه. من سعی کردم صادقانه و تمام و کمال نظر خودمو بگم و کمکی بشه واسه کسایی که قصد خرید اونو دارن پس خواهشا با تعصب نسبت به هیچ برندی و ماشینی نگاه نکنید و هر ماشین خوبی و بدی خاص خودشو داره حتی پراید. در ضمن مکانیک تخصصی این ماشین هم تهران و کرج هست بزنید اینترنت میاره و جای دیگه ایی ترجیحا نبرید چون با پژو داخلی فرق داره و باعث بیشتر شدن هزینتون میشه. ممنون از اینکه تا انتها خوندید عذر میخوام اگه طولانی شد.