موضوعات داغ

مقایسه چری تیگو 7 و ریگان کوپا T210؛ رقابتی از جنس آپشن

24 مهر 1398
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

پس از اعلام ممنوعیت واردات خودرو و همچنین افزایش نرخ ارز، شاهد جهش ناگهانی قیمت خودروهای وارداتی در بازار بودیم که همین موضوع باعث شد بسیاری از خریداران دیگر قادر به خرید خودروی موردنظر خود نباشند و ناگزیر به سمت خودروهای کارکرده و یا صفر کیلومتر چینی گرایش پیدا کنند. این موضوع تاحدودی توانست بر افزایش قیمت این دسته از خودروها در بازار آزاد تاثیرگذار باشد، اما از سوی دیگر همان افزایش نرخ ارز نیز برای خودروسازانی که به تولید و مونتاژ خودروهای چینی مشغول بودند نیز مشکل‌ساز شد که در نهایت با افزایش قیمت رسمی این محصولات، تغییراتی اساسی در بازار خودرو شکل گرفت.

به جرات می‌توان گفت که خودروهای SUV و CUV از محبوب‌ترین سگمنت‌ها در بازار ایران محسوب می‌شوند که خودروسازان و شرکت‌های واردکننده نیز طی سال‌های گذشته برای سهم‌خواهی بیشتر از این بازار، اقدام به توسعه سبد محصولات خود با این دست از خودروها کرده‌اند. از این رو در حال حاضر این چینی‌ها هستند که توانسته‌اند نبض بازار خودروهای کمتر از 500 میلیون تومانی را در دست بگیرند و به یکه‌تازی در این رده بپردازند.

از همین‌رو می‌توان گفت که چری تیگو 7 نخستین محصول چینی در بازار ایران بود که برای رقابت با کراس‌اوورهای کره‌ای و ژاپنی در بازار قد علم کرد. پس از آن نیز برخی دیگر از شرکت‌ها با معرفی محصولات نسبتاً لوکس سعی در سهم‌خواهی و رقابت با تیگو 7 را داشتند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بی‌وای‌دی اس 7 اشاره کرد که به دلیل مشکلات متعدد در تامین قطعات، تاکنون موفق به عرضه نشده است.

اما در این میان شرکت ریگان‌خودرو که یکی از زیرمجموعه‌های اقماری هلدینگ کرمان‌خودرو به‌شمار می‌رود، در سال 96 برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو تهران زوتی کوپا T210 را به نمایش در آورد و اواسط سال 97 عرضه این خودرو را آغاز کرد.

در واقع می‌توان گفت در حال حاضر این دو خودرو در بازار کراس‌اوورهای نسبتاً لوکس چینی با قیمتی کمتر از 500 میلیون تومان، تنها گزینه‌های موجود هستند. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله از خودروبانک به مقایسه و بررسی این خودرو بپردازیم.

تیگو 7، کراس‌اووری پرفروش در بازار

شرکت مدیران‌خودرو در تابستان سال 96 اقدام به معرفی و عرضه چری تیگو 7 کرد. این خودرو که در ابتدا قیمتی حدود 130 میلیون تومان داشت، کاری دشوار برای بقا در بازاری که در دست کراس‌اوورهای کره‌ای نظیر اسپورتیج و توسان بود، داشت. اما رفته رفته با تخصیص تسهیلات ویژه و فروش اقساطی در قالب طرح‌های متنوع، باعث شد که به یکی از چینی‌های پرفروش بازار تبدیل شود.

از سوی دیگر افزایش شدید قیمت‌ها سبب شد تا رقبای وارداتی این خودرو ناگهان با رشد شدید قیمت همراه شوند و از توان خرید بسیاری از مصرف‌کنندگان خراج شوند که همین امر موجب شد تیگو 7 در بازار با استقبال خوبی همراه شود. از سوی دیگر بازاریابی و مارکتینگ قوی این شرکت یکی دیگر از رازهای موفقیت این محصول به‌شمار می‌رود.

کوپا T210، توانمند اما ناشناخته

شرکت ریگان‌خودرو که یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ کرمان‌خودرو است، نخستین‌بار در سال 96 در نمایشگاه خودرو تهران اقدام به معرفی و رونمایی از زوتی کوپا T210 کرد. اما نکته قابل توجه درخصوص فروش و خدمات پس از فروش این محصول، واگذاری اختیارات این دو واحد به شرکت شهر خودرو است. در واقع شهرخودرو وظیفه فروش و ارائه خدمات پس از فروش کوپا را برعهده داشته که به دلیل کمبود نمایندگی فعال در سطح کشور و همچنین عدم تبلیغات کافی در رسانه‌های تخصصی، بارها مورد حجمه انتقاد از سوی کارشناسان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

بر این اساس بسیاری از مصرف‌کنندگان که با سابقه این شرکت آشنایی ندارند، اطمینان کافی نسبت به آن‌ها نداشته باشند و از خرید این خودرو منصرف شوند. این در حالی است که این خودرو از لحاظ فنی و امکانات رفاهی در جایگاه مناسبی قرار دارد.

نگاهی به طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری می‌توان گفت که هر دو گزینه از طرحی مدرن و نسبتاً زیبا بهره‌منده هستند که به خوبی توانسته‌اند با ذائقه ایرانی هماهنگ شوند و مورد استقبال قرار بگیرند. اما از آن‌جایی که بحث زیبایی امری کاملاً سلیقه‌ای است، نمی‌توان به‌طور قطع اعلام کرد که کدام یک از این خودرو زیباتر از دیگری است. بلکه با بیان جزئیات طراحی هر دو خودرو، انتخاب میان آن‌ها را به شما واگذار می‌کنیم.

یکی از ویژگی‌های بارز کمپانی چری، سرمایه‌گذاری در بخش طراحی است که با بهره‌گیری از طراحان مطرح دنیا، توانسته زبان طراحی جدید را برای محصولات خود به‌وجود آورد. تیگو 7 را در واقع می‌توان پرچمدار محصولات چری دانست که برای اولین‌بار زبان طراحی چری را به عرصه نمایش درآورد. در نمای روبه‌رو، حالت اسپرت و جوان‌پسند تیگو 7، بیننده را جذب خود می‌کند. چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار، تاثیر به‌سزایی در ایجاد چهره تهاجمی این خودرو دارند. همچنین وجود دی‌لایت در قسمت بالایی چراغ، مدرن بودن این خودرو را گوشزد می‌کند. جلوپنجره نسبتاً کم ارتفاع و متفاوت را می‌توان مهم‌ترین المان‌های ظاهری در چهره‌پردازی تیگو 7 نامید، با این حال امضای طراحی نسل تازه خودروهای چری که عبارت از خط افقی متصل‌کننده چراغ‌های جلو، جلوپنجره و نشان چری است، در این مدل نیز دیده می‌شود و با توجه به روشن بودن دائمی رشته LED های دی لایت، می‌توان گفت که طراحی ظاهری تیگو 7 مشابه هیچ خودرو دیگری نیست.

در نمای جانبی زه‌کشی کروم، بخشی از شیشه‌ها را فراگرفته است که همین موضوع حس لوکس بودن این کراس‌اوور را دوچندان می‌کند. از طرفی روف‌ریل و رکاب نقره‌ای رنگی که برای این خودرو درنظر گرفته شده، ظاهری اسپرت و جوان‌پسند را برای تیگو 7 به ارمعان آورده است. مهم‌ترین عنصر در طراحی نمای جانبی تیگو 7، خط حجم‌دهنده‌ای است که از گوشه‌ چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره‌ها کشیده و به چراغ راهنمای نصب شده روی درهای جلو منتهی می‌شود.

طراحی نمای عقب تیگو 7 به نسبت سایر بخش‌ها از پیچیدگی کمتری برخوردار است که بر مبنای طرح‌های استانداردهای جهانی شکل گرفته است. فرم کلی چراغ‌ها رگه‌هایی از کراس‌اوورهای کره‌ای را در خود جای داده که به هنگام روشن شدن، گرافیک جذابی را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است گرافیک چراغ‌های عقب نیز بخشی از امضای طراحی در زبان طراحی جدید این برند است که در سایر تولیدات جدید چری نیز مشاهده می‌شود.

اما در سوی دیگر کوپا T210 قرار دارد که باید به جرات گفت دارای ظاهری زیبا و مدرن است. خطوط سیال و روان که سراسر بدنه کوپا را فراگرفته، بیش از آن‌که بیانگر چینی بودن این خودرو باشد، شما را یاد خودروهای اروپایی علی‌الخصوص آلمانی‌ها خواهد انداخت. شاید این کپی‌کاری در طراحی چندان خوشایند افراد خبره در صنعت خودرو نباشد، اما برای بسیاری از علاقه‌مندان و خریداران این دسته از خودروها، مقبول واقع شود.

در نمای جلوی خودرو که به نوعی اصلی‌ترین بخش در جلب توجه خودرو به‌شمار می‌رود، رگه‌هایی از فولکس‌واگن تیگوان به چشم می‌خورد که اصلی‌ترین مشخصه آن خطوط کروم جلوپنجره بوده که با امتداد یافتن در بخش داخلی چراغ، این طرح را تکمیل کرده است. سپر حجیم با خطوط نرم و روان که در میان خود دی‌لایت‌های موازی خطوط با جلوپنجره را جای داده است، ظاهری اسپرت و تهاجمی را برای این کراس‌اوور زیبا به ارمغان آورده است. در نمای جانبی این خودرو اصلی‌ترین مشخصه سادگی در طراحی بوده که با طرح خاص ستون C، ظاهری متمایز ایجاد شده است. همچنین رینگ‌های آلومینومی 18 اینچی یکی دیگر از بخش‌هایی است که در زیباتر کردن ظاهر کوپا تاثیر به‌سزایی داشته است.

اما در بخش انتهایی خودرو باز هم با طرحی آشنا رو‌به‌رو هستیم که شباهت زیادی با کراس‌اوورهای آلمانی از جمله آئودی Q5 و یا پورشه کاین دارد. استفاده از اسپویلر و دو عدد خروجی اگزوز سبب شده تا ظاهری اسپرت و بروز برای کوپا رقم بخورد. نکته قابل توجه در این دو خروجی اگزوز این بوده که هردوی آن‌ها اصطلاحاً اگزوز گرم بوده و نقش تزئینی نداشته و برای بالابردن راندمان موتور بسیار موثر خواهد بود.

نگاهی به طراحی داخل کابین

فضای داخل کابین این دو خودرو جایی است که می‌تواند تاحدود زیادی به علاقه‌مندان و خریداران کمک کند تا انتخابی نزدیک‌تر به سلیقه و نیاز خود داشته باشند. زیرا نوع طراحی، کیفیت متریال مصرفی و آپشن‌ها و امکانات رفاهی موجود در هر دو‌‎ خودرو، از المان‌های در انتخاب یک فرد به‌شمار می‌روند.

نکته مشترک در طراحی داخل این خودرو، پیشرفت چشمگیر در مقایسه با سایر خودروهای چینی است. در واقع بهبود کیفیت متریال و همچنین استفاده از زبان طراحی مدرن سبب شده تا در هنگام ورود به کابین هر دوی آن‌ها، ناخودآگاه تصویری از خودروهای کره‌ای در ذهن شکل بگیرد. در واقع می‌توان گفت از آن‌جایی که کره‌ای‌ها نیز از اروپایی‌ها الهام می‌گیرند، خودروسازان چینی نیز با ادامه دادن این راه در تلاش برای رسیدن به بازارهای معتبر اروپایی و آمریکایی هستند.

استفاده از خطوط منظم و حساب شده در اکثر نقاط کابین کوپا از جمله تریم داخلی و داشبورد سبب شده تا فضایی بزرگ و جادار در ذهن سرنشینان ایجاد شود. همچنین کیفیت خوب متریال مصرفی در این خودرو یکی از نکاتی است که رقابت آن را با رقبای کره‌ای داغ‌تر می‌کند.

اما اصلی‌ترین مشخصه در کابین کوپا، امکانات رفاهی فراوانی است که در همان لحظات ابتدایی توجه شما را به خود جلب می‌کند. این همان چیزی است که می‌تواند نیاز بسیاری از خریداران خودروهای وارداتی میان‌رده را برطرف سازد. اگر بخواهیم از امکانات و آپشن‌های رفاهی این خودرو بگوییم، باید در ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که کوپا با سه تیپ آپشنی رویال، اکسکلوسیو و فلگ‌شیپ به بازار عرضه خواهد شد. تفاوت میان تیپ‌های این خودرو تنها به آپشن‌ها محدود شده است و از لحاظ فنی تمامی سه مدل دارای یک نوع پیشرانه و جعبه‌دنده هستند.

اما کابین چری تیگو 7 به دلیل داشتن طرحی نسبتاً مدرن، ممکن است برای برخی از علاقه‌مندان چندان خوشایند به نظر نرسد. زیرا نوع طراحی داشبورد و تریم داخلی این خودرو به گونه‌ای است که بدون اغراق در استفاده از کلیدها و ادوات، کنسولی نسبتاً ساده که در دل خود نمایشگر 9 اینچی تمام لمسی را جا داده است، در میانه داشبورد خودنمایی می‌کند. همچنین رنگبندی داخل کابین تیگو 7 یکی دیگر از مواردی است که با سلیقه بسیاری از خریداران همخوانی نداشته که البته باید گفت در نسخه‌های اکسلنت یا همان آپشنال این موضوع بهبود یافته و بخش‌های از تودوزی و تریم داخلی خودرو با رنگ قهوه‌ای تیره دیزاین شده است. از لحاظ امکانات رفاهی نیز باید گفت که تیگو 7 از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و به‌عنوان یکی از نخستین خودروهای چینی نسبتاً لوکس توانست جایگاهی مناسب را برای خود به‌دست آورد.

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

خودرو کوپا مورد نظر که در این تست مورد ارزیابی قرار گرفته است، از نوع فلگ‌شیپ یا همان فول آپشن بوده که طیف وسیعی از امکانات را شامل می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به صندلی‌های برقی جلو با روکش چرم و گرمکن سه حالته، سیستم تهویه دوگانه با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، صندوق عقب برقی قابل تنظیم به‌همراه سنسور پا، شارژر بی‌سیم موبایل، سقف پانوراما به‌همراه سانروف برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شیشه‌ها و آینه‌های برقی با امکان تاشوندگی و کنترل از روی سویچ، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین 360 درجه، سنسورهای نور و باران، رهیاب فعال، بلوتوث، امکان انتخاب حالت رانندگی اسپرت، دیلایت، چراغ ولکام، پشت آمپر تمام دیجیتال با امکان تغییر پس زمینه، نشانگر فشار باد تایرها TPMS ، فرمان چرمی، سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر لمسی 9 اینچی با سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو، سیستم هشدار خروج از خط، رادار نقطه‌کور، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم های ترمز و پایداری شاملABS ،EBD ، ESP ، TCS ، HAC ، EPB ، EBA ، BOS و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

چری تیگو 7 نیز دارای آپشن‌هایی نظیر سقف پاناروما، نمایشگر 9 اینچی تمام لمسی که وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و دوربین 360 درجه را نیز برعهده دارد. از آپشن‌های دیگر این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. سنسور باران، سنسور پارک خودرو در جلو و عقب، روشن شدن خودکار چراغ‌ها، کروزکنترل، سیستم فرمان برقی EPS، سیستم کنترل فشار باد و دمای تایرها، باز و بسته و تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، چراغ‌های رانندگی در روز LED، گرمکن صندلی بسرنشینان جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، مجهز به 6 عدد بلندگوی استریو و 6 عدد کیسه‌هوا که شامل کیسه‌هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی می‌شود.

مشخصات فنی قوای محرکه

تیگو 7 نخستین محصول مدیرانخودرو بوده که با پیشرانه پرخوران توربوشارژر به بازار عرضه شد. این موتور در واقع حاصل همکاری چری با شرکای اروپایی از جمله شرکت نام‌آشنای اتریشی AVL است که توانسته‌اند یک موتور کم حجم با توان خروجی قابل قبول تولید کنند. موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ، توانایی تولید نیرویی معادل 147 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن 210 نیوتون‌متر است که در دورهای 1750 تا 4000 دور در دقیقه قابل دسترس است. گفتنی است نیروی تولید شده موتور به وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته دبل‌کلاچ که توسط شرکت معتبر آلمانی گتراگ طراحی شده، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نکته قابل توجه در این خودرو امکان انتخاب نوع رانندگی اسپرت و اکونومی است که در عمل تغییر چندانی در راندمان و عملکرد خودرو مشاهده نمی‌شود. در واقع این گزینه تنها به عنوان یک آپشن عرضه شده و تفاوت محسوسی در عملکرد خودرو ایجاد نمی‌کند.

کوپا T210 نیز مانند رقیب هموطن خود در تمامی تیپ‌ها از یک پیشرانه چهار سیلندر 5/1 لیتری بهره‌ می‌برد که به سیستم پرخوران توربوشارژر مجهز است. حداکثر توان این موتور 156 اسب‌بخار بوده که از دور موتور 5100 تا 5700 دور در دقیقه قابل دسترس است. همچنین گشتاور 210 نیوتون‌متری که از دور 2100 تا 3600 به اوج خود می‌رسد، سبب شده شتاب قابل قبولی را ارائه کند. همچنین جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک در این خودرو وظیفه انتقال نیروی تولید شده موتور را به چرخ‌های جلو برعهده دارد.

تجربه رانندگی

با نشستن پشت فرمان چری تیگو 7 در همان ابتدا متوجه پیشرفت صنعت خودرو چین و به خصوص برند چری خواهید شد. زیرا در مقایسه با سایر تولیدات قبلی این برند، تیگو 7 دارای کیفیتی قابل قبول بوده که در کنار طراحی مدرن توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. با روشن کردن پیشرانه و قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت درایو، شروع به حرکت می‌کنیم که باتوجه به موتور توربوشارژی که درون سینه تیگو 7 قرار گرفته، شتاب اولیه خوبی مشاهده می‌شود. سواری این خودرو نسبتاً نرم بوده و در مقایسه با کراس‌اوورهای چینی از تکان‌های عرضی کمتری برخوردار است.

اما نکته‌ای که درخصوص نحوه تعویض دنده این خودرو قابل مشاهده است، هنگام معکوس‌های ناگهانی و شتاب‌گیری‌های سریع، جعبه‌دنده کمی کند عمل کرده و به اصطلاح گوش به‌فرمان راننده نیست. اما این بدان معنا نیست که تاخیر در تعویض دنده‌ها ممکن است چند ثانیه طول بکشد. در واقع مکثی کوتاه در این بین باعث می‌شود که کمی از توان و کشش خودرو پیش از جاگیری دنده کاسته شود. همچنین به دلیل این که ضریب دنده‌ها در این خودرو کمی بلند درنظر گرفته شده است، پس از تعویض دنده شاهد افت توان و قدرت خودرو هستیم که بلافاصله با بالارفتن دور موتور و گذشتن از عدد 2500 دور در دقیقه، سیستم توربوشارژ وارد عمل شده و به جبران نیروی از دست رفته می‌پردازد.

در کل می‌توان گفت که چری تیگو 7 می‌تواند گزینه‌ای معقول برای مصارف شهری و سفرهای خانوادگی باشد. از طرفی این خودرو با داشتن امکانات رفاهی مناسب می‌تواند به عنوان جایگزین خودروهای وارداتی ارزان‌قیمت نیز ایفای نقش کند.

در ادامه تست و بررسی این دو خودرو، با فشردن دکمه استارت کوپا T210، نمایشگر دیجیتالی پشت آمپر روشن شده که ظاهری بسیار جذاب را پدید می آورد. نکته قابل توجه در این خصوص تغییر وضعیت پشت آمپر دیجیتالی است که امکان انتخاب چهار حالت متنوع را برای راننده فراهم کرده است. با روشن کردن پیشرانه صدای چندان زیادی از آن به گوش نمی‌رسد که این یکی از نکات قابل توجه در خصوص عایق‌بندی کابین به‌شمار می‌رود. با قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت D شروع به حرکت می‌کنیم، باتوجه به این‌که خودرو در حالت اکونومی قرار داشت، شتاب مناسبی را در همان لحظه شروع حرکت تجربه کردیم که باتوجه به لگ بسیار کم توریوشارژر، کمی دور از انتظار بود.

در ادامه حرکت عملکرد نرم جعبه‌دنده از نکاتی بود که احساس خوشایندی را از سواری کوپا نمایان می‌کند. همچنین گوش به فرمان بودن این جعبه‌دنده از مواردی است که در مقایسه با تیگو 7 می‌توان گفت عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

امکانات رفاهی فراوانی که در بالا به آن اشاره کردیم نیز در رانندگی بسیار مفید واقع می‌شوند، به عنوان مثال دوربین 360 درجه یکی از مواردی است که در شهرهای شلوغ می‌تواند به کمک راننده بیاید، همچنین رادار بین خطوط این خودرو با دقت بالایی عمل می‌کند، البته گفتنی است که این اپشن در ایران به دلیل نداشتن خط‌کشی منظم در خیابان‌ها کاربرد چندانی ندارد، اما باتوجه به بررسی ما در بزرگراه‌های شهر تهران، می‌توان گفت که این سیستم به خوبی راننده را از تغییر مسیر مطلع می‌سازد.

با تغییر حالت رانندگی از اکونومی به اسپرت، اقدام به شتاب‌گیری و نحوه عملکرد مجموعه جعبه‌دنده و پیشرانه می‌کنیم. در این حالت باتوجه به نوع رانندگی، جعبه‌دنده سعی دارد دور موتور را تا حد ممکن بالا نگه داشته تا حداکثر توان موتور در اختیار راننده قرار گیرد. در واقع در کوپا نیز شاهد تغییری در سیستم فنی خودرو نیستیم و تنها با بالا رفتن دور موتور، مانع از کاهش افت توان می‌شود. اما بارزترین موردی که در سواری این خودرو ممکن است برای سرنشینان جالب توجه باشد، سواری بسیار نرم و بی‌صدایی است که کمتر در کراس‌اوورهای چینی مشاهده می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو که در جلو از نوع مک‌فرسون و عقب اتصال چندگانه است، به‌طور کلی عملکرد نرمی دارد. کم فرمانی در سرعت‌های بالا در پیچ‌های تند یکی از مسائلی است که در خودروهای دیفرانسیل جلو به خوبی قابل مشاهده است. خصوصاً کراس‌اوورها که از قامت بلندتری نسبت به خودروهای سواری برخوردارند، بیشتر دچار این مشکل می‌شوند. در کوپا نیز تاحدودی این مورد مشاهده می‌شود که البته به دلیل داشتن سیستم کنترل کشش و پایداری این موضوع تاحدودی برطرف شده است.

نتیجه‌گیری پایانی

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که هر دوی این خودروها از نمونه‌های نسبتاً جدید بازار ایران هستند که اتفاقاً در بازار جهانی نیز تجربه چندانی نداشته و حدوداً همپای بازار ایران عرضه شده‌اند. در واقع به همین خاطر نباید انتظار داشت که با یک خودروی مدرن و تکنولوژیک اروپایی سروکار دارید. به عبارت دیگر باید آن‌ها را نسبت به چینی‌های نسل قبل مقایسه کرد که چندین گام پیشی گرفته‌اند و خود را برای رقابت با خودروسازان مطرح جهانی آماده می‌کنند. با این تفاسیر می‌توان گفت که هر دو گزینه با توجه به مزایا و معایبی که دارند، (فارغ از بحث قیمتی!) گزینه‌های قابل اعتمادی هستند که می‌توانند از پس بسیاری از نیازهای خانواده‌های ایرانی برآیند. اما از آن‌جایی که خرید و انتخاب خودرو تنها به کیفیت و قابلیت‌ها ختم نمی‌شود، باید به سراغ قیمت و وضعیت خدمات پس از فروش نیز برویم. بر این اساس می‌توان گفت تیگو 7 اکنون در بازار قیمتی حدود 340 تا 390 میلیون تومان دارد که این عدد در مقایسه با خودروهای وارداتی کارکرده کمی تامل برانگیز است. از سوی دیگر نسخه فلگ‌شیپ کوپا T210 نیز در حال حاضر با قیمتی حدود 390 تا 400 میلیون تومان در بازار آزاد ارزش‌گذاری می‌شود که پرداخت این مبالغ برای خودروهای چینی شاید کمی دور از انتظار باشد.

اما واقعیت این است که انتخاب تیگو 7 در این رقابت شاید کمی عاقلانه تر باشد، زیرا به دلیل وجود شبکه گسترده خدمات پس از فروش شرکت مدیران‌خودرو در سراسر کشور، بسیاری از خریداران با اطمینان خاطر بیشتری از خودروی خود استفاده می‌کنند. اما در مقابل شرکت شهر خودرو که وظیفه ارائه خدمات پس از فروش محصولات کوپا را برعهده دارد، فاقد شبکه نمایندگی گسترده در سراسر کشور بوده که همین موضوع در این مدت نیز برای بسیاری از مالکان دردسرساز شده است.

در انتها از آقایان پیمان زندیه و کامران صدری مالکان خودروهای چری تیگو 7 و ریگان کوپا T210 جهت همکاری و در اختیار قرار دادن خودروهایشان به منظور این تست و بررسی از خودروبانک ، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

65 عکس

نظرات کاربران

32 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/24
همش کپی کاری و کیفیت پایین پلاستیک خشک و بازیافتی فقط کافیه خدای نکرده یه تصادف باهاشون بکنی می بینی عین پولکی خورد میشن
1398/7/27
اتافاقا من تصادف ام وی ام رو دیدم که چند تا ملق خورده بود و زیاد اسیب ندیده بود سرنشینانش هم همه سالم بودن .
1398/7/27
من جک اس 5 رو به اینا ترجیح میدم اینا بیخودی گرونن مثل کره ای ها مفتشون زیاده
1398/7/29
امثال شما بدبختای عقده ای پولتون نمیرسه ماشین روز بخرین واسه همین سوختین الان تو این سایت بسوز بسوزه خخخخ
1398/7/24
مقاله خوبی بود از نظر طراحی هر دو خوبند تیگو سبک کره ای و شرقی داره و جوان پسندتره ولی کوپا کپی فولکسه و مناسب مسن ترهاست.زمان ارائه تیگو ۷ با قیمت ۱۴۵ میلیون خیلی ها خریدارها را مصخره کردند ولی الان ال۹۰ این قیمته!!!
1398/7/24
ماشالله مدیران خودرو برا تیگو ۷ خیلی خرج میکنه که بفروشه
ولی چرا باید قیمت ۴۳۰ میلیونی بزارن رو این ماشین؟
1398/7/24
کوپا از تیگو7 خیلی بهتره تیگو7 داخل کابینش یجورایی تقلید از اسپورتج حداقل سعی نشده چیزی کم کنه یا زیاد کنه که این قضیه کم رنگتر کنه . من به عنوان یه ایرانی حسرت این دوتا ماشین میخورم به این خاطر که خودروسازان کشورم توان تولید چنین ماشینایی ندارن .
و بحثیم ک واسه کوپا هست اینه ک ماشین به این خوبی چرا باید لوگوح فرمونش اونجوری باشه؟ یه چیز خیلی سادس ولی تو ذوق ...
جدای اینا هردو ماشین خیلی خیلی خوبن , ممنون از خودروبانک
1398/7/24
خدات پس از فروش گسترده مدیران خودرو ؟؟؟ خخخخخ تبلیغ الکی نکن برای این شرکت هفت خط کلاش ، کوپا هم وقتی قطعات ، خدمات و بازار نداره مفت نمیرزه ، پول دادن پای این ماشین ها حتی با نصف این قیمت ها هم فقط یک مخ تعطیل می خواد چون اساسی رو دستت میمونه
1398/7/24
سلام.
در کل تصمیم گیری بین این دوتا سخته و من فقط پشت تیگو۷ نشستم.
ولی با توجه به خدمات پس از فروش بهتر مدیران خودرو برای تیگو۷ من انتخابم تیگو۷ هست چون ظاهر بهتر و سواری نرمی هم داره.
با تشکر از خودروبانک عزیز🌹
1398/7/24
خدایی چینی ها تعطیلن بببنید وسط فرمون کوپا به جای آرم ماشین فیبر کربنه
1398/7/27
احتمال زیاد کار شرکت مونتاژ کننده ایرانی هستش.
1399/1/12
حیف اسم لنسر که گذاشتی برای خودت شما نهایت یدونه پراید هم نیستی چه برسه به لنسر اسمت بیشتر نمی ارزه وقتی نمیدونی حرف نزن این ماشین کوپا اسم اصلیش زوتی t600 هستش اینا اوردن به یه اسم دیگه که اسم شرکت ریگان بزارن روی خودرو کوپا هم مدل خودرو هستش t600 coupe در اصل ارم وسط و جلو کل ماشین Z هستش من نمیدونم چرا ما چیزی که نمیدونیم اصرار داریم نظر بدیم
1398/7/24
کوپا ماشین خوبیه،حیف که خوب عرضه و برندینگ نشد.
اما در مورد مدیران خودرو

نمیدونم چرا اینقر سعی داره زرنگ بازی در بیاره و مردم رو خر فرض می کنه.نمونش در چری آریزو ۶ که یجوری قیمت گذاری کرد که ماشین رو رقیب سراتو و الانترا و مزدا ۳ نشون بده.دقت کنید چی گفتم،سعی داره به زور رقیب این ۳ ماشین نشون بده.داره فک کنم ۳۳۰ تا ۳۵۰ تومن میفروشه.در صورتی که باید حدود ۲۲۰ میلیون باشه.
به شدت میخوره رو ماشین.صد رحمت به دلال‌ اون اسمش دلاله.نه نمایندگی رسمی فروش
1398/7/25
از نظر من طراحی داخلی ریگان کوپا یک سرو گردن بالا تر از چریه و شبیه خودرو های المانی شده ولی طراحی بیرونی کاملا مشخصه از 2 خودرو دیگه کپی برداری شده ولی به هر حال پیشرفت خوبی چینی ها در سال های اخیر کردن که یکیشون همین خودروسازی حالا چه کپی باشه چه نباشه!
1398/7/25
توی این مقایسه جای "دامای x7 " خالی بود! رقیب قدری میشد برای این دوتا
1398/7/25
تیگو که قدرت نداره و زشته، کوپا هم که جلوش کپی تیگوان و توش و عقبش کپی خیلی مسخره از پورشه ادم باید خر باشه 400 ملیون پول اینو بده من با این پول کرولا 2015 یا کمری 2007 تمیز یا مزدا 3 نیو می گرفتم حداقل کپی از ماشینی نیست و امنیت و کیفیت داره
1398/7/26
با تشکر از شما خودروبانکیهای عزیز مثل همیشه عالی و مفید بود
1398/7/26
آشغالهای دوست داشتنی ..!
1398/7/26
بعضی دوستان یجوری میگن اینا کپی پورشه ان
انگار خودشون اصل پورشه رو دارن
خوده پورشه راضیه تو ناراضی ای
جمع کنید بابا پارسو دارن با قیمت گمری براتون ش ی ا ف
میکنن هیچی ام نمیفهمید هی میگین کپی
اگه پولداری که هی نیا تو این پیجا
اگه ام نداری هی نگو من بودم اینکارو میکردم
فعلا که نه داریم نه میتونیم اینارو بخریم
والا اینارو به من بدن تو این بازار عشقمم میکنم
حالا یه سری میان میگن توبا این خوش باش ماشین درست سوار نشدی و این حرفا
آره من ماشین سوار نشدم تو که سوار شدی به پا مزدا 3 2010 رو به عنوان نیو نخری بعدم هی بگی من ژاپنی دارم
همونو ببری بگی خرید 25000 دلار تست اعتیاد ازت میگیرن
پس هی ادعا زرنگی و این که من میفهمم تو نمیفهمی ورت نداره
فعلا برا همه همینه
هم منی که از کوپا خوشم اومده
هم اونی که میره bmw سی هزار دلاری رو میخره صد هزار دلار
1398/12/12
دمت گرم دادا. عالي گفتي. اونايي كه اين حرفارو ميزنن عقده دارن. پولدار بود اينجا چه ميكرد. باهات موافقم كاملا.
1398/7/26
آشغال ترین ماشینهای دنیا رو فرانسه و چین میسازن
1398/7/27
عاشق مردم ایرانم ینی هنوز نه تیگو رو تونستن لمس کنن نه دامای رو بعد نظر میدن که من بودم به جای اینا فلان ماشین و میگرفتم به خدا اینا ماشینای خوبی هستن و خیلیم سر تر از همون لگنایی که شما سوار میشید یکم مطالعه ی میدانی داشته باشید تا بفهمید اینا چطور ماشینایی هستن درسته قیمتشون یکم بالا هستش اما به نسبت ماشینای خوبین همین تیگو برنده بهترین بازده گرفتن از گرمای موتور شده تو جهان بعد یه ایرانی که بیشتر از پارس سوار نشده راجب شتاب این ماشین حرف میزنه حالا فک میکنن من چینی سوارم که این و میگم ولی من خودم سانتافه 2011 دارم و اگه روزی قصد تعویض داشته باشم حتما یکی از گزینه هام یکی از این 2 تا هستش
1398/7/28
تو خودت که لگن سواری بقیه رو هم لگن سوار میبینی این آشغالها چی هستن که حسرتشون رو بخوریم
1398/7/29
حالا خوبه یه سانتافه ۲۰۱۱ ترکیده داری اینقد لگن لگن میکنی
1398/7/30
همینقدر دستم میرسته که سانتافه ترکیده سوار شم تو پژو پارس صفر سوار شو حالش و ببر حسرت اینام نخور
1398/7/28
400 میلیون بدیم به ماشین با موتور 1500؟؟؟
اخر زمون شده یا دنیا به اخر رسیده ؟
1399/3/17
اقا مثل اینکه شعورت به توربو شارژ نمیرسه تیگو۷ موتو رش۱۵۰۰ هست ولی توربو شارژه که میزنه میره تا دو هزار تیگو۷ از همهی این اشغالا گرون تره پس یعنی بهتره پسهر کی پولش بهش نمیرسه نظر نده و بره پرایدش رو سوار شه
1398/7/29
از نظر من ریگان خیلی بهتر وسرتر از تیگو 7 هس
من خودم هایماs5 دارم ونرمیش مثل اسپورتیج هس
...
حیفه پول نداشتم واگرنه ریگان میگرفتم
تو کراس اوور ارزون قیمت هایماs5 خوبه
ولی اگر پول بیشتر داشته باشین به نظر من ریگان کوپا بهترین گزینه هس
1398/8/3
من از وقتی پشت جک اس 3 نشستم فهمیدم چین ماشیناش عالیه فقط یه مشت احمق حرف همون تکرار میکردن فقط البته نسلشون داره کم کم منقرض میشه چون میدونن نمیتونن بخرن لال شدن
1398/12/2
فلاسفه و کارشناسان متبحر خودرو سلام. به نظر من ماشین سوارای این پیج دو دسته اند. یک اونایی که پشت ماشین کره ای نشسته و لااقل یکسال رونده باشن که قطعا از ماشین چینی حتی فولترینش بیزارن و البته حق دارن. و اونایی عاشق ماشین چینی هستن و دلیلشم اینه که فقط ماشین ایرانی اشغال تر از چینی سوار شدن و البته اونا هم حق دارن. شاید چین ماشینایی که به ما میده انقدر مزخرفه. ولی اینا فهمیدن ما ایرانیا عاشق آپشنیم فقط آپشن قطاری ردیف میکنن و از کیفیت قطعات و اصالت خوردو کم. به هر حال هر کس هرچی داره و حال میکنه باهاش نوش جونش.
1398/12/3
من یک چیزی میخوام بگم،وقتی بزرگترین منتاژ کار دنیا چین است حتما قدرت تولید خودرو هایی رو داره که مطرح دنیا هستند
مثل یک رستوران خوبی هست که همه چیزش مربوط به اشپز اون رستوران است
چین حکم اشپز رستوران داره
حالاکار ندارم به سفارش ایران جنس درجه۲ تولید میکنه
این خودرو های چینی در سال جدید ببین چه میکنه
1400/11/19
سلام دوستان
من سوار تیگو 7 نشدم و دوست ندارم سوارش بشم چون از طراحی ماشین خوشم نمیاد ولی هم عاشق ریگان هستم و هم سوارش شدم
خودرو بسیار نرم بسیار کابین با کیفیتی داره ضبط خوبی داره ولی اسپیکر های بدی داره که اهنگ رو خوب پخش نمی کنه
باتشکر