موضوعات داغ

نتیجه هوش و تلاش، تجربه رانندگی چری تیگو 5 فیس لیفت در پیست آزادی

21 بهمن 1395

مقدمه

در شرایطی که قیمت رنو داستر تک دیفرانسیل به 111 میلیون تومان رسیده و عرضه سنگ یانگ تیوولی به عنوان ارزان قیمت ترین کراس اوور غیر چینی بازار به دلیل تقاضای زیاد با تاخیر 8 ماهه روبرو شده است، بازار کراس اوور های 80 تا 100 میلیون تومانی جز بازیگران چینی، گزینه ای برای خریداران ارائه نمی دهد.

حتی در بازار خودروهای دست دوم نیز با بودجه ای کمتر از 100 میلیون تومان، گزینه های کراس اوور چندان مطرحی دیده نمی شود و برای خرید نمونه های سالم و شش سیلندر از سانتافه های نسل قبل یا یافتن نمونه های ارزنده از سوزوکی گرند ویتارا به پرداخت بیش از 100 میلیون تومان ناچار خواهید بود.

در این میان اما چری و مدیران خودرو بیش از سایرین فعال به نظر می رسند و تنها به فاصله یک سال از عرضه مدل اولیه چری تیگو 5، در طی هفته های اخیر نسخه فیس لیفت و ارتقا یافته از این مدل را به بازار فرستاده اند تا بار دیگر سخت کوشی و تلاش ویژه چینی ها را خاطر نشان شوند.

چند روز قبل فرصت رانندگی با این نسخه تازه از چری تیگو 5 درپیست آزادی فراهم شد و آنچه در ادامه می آید ماحصل بررسی ما در شرایط رانندی درون پیست است.

طراحی ظاهری

چری سال هاست که خط مشی خود را در طراحی محصولاتش دنبال می کند و برخلاف سایر خودروسازان هم وطنش، تمایل چندانی به کپی برداری و استفاده از خط و خطوط مشابه سایر خودروهای موجود در بازار ندارد.

پر واضح است که اجرای بی عیب و نقص چنین استراتژی ای در دنیایی که بسیاری از خودروها ناخواسته مشابه یکدیگر شکل می گیرند تا چه حد می تواند دشوار باشد، اما در واقع طراحان چری از میان چهره های نسبتا شناخته شده اروپایی انتخاب شده اند و این شرکت به لطف همکاری مشترک با جگوار و لندرور، برای تولید خودروهای این شرکت در چین، رابطه نزدیکی نیز با این گروه انگلیسی دارد و در نتیجه ماحصل طراحی های اخیر چری همانطور که در چهره پردازی نسل اخر X33، مدل جدید X22، آریزو و تیگو 5 مشخص است، پیشرفت فوق العاده ای را در بر داشته که البته شامل مدل فیس لیفت تیگو 5 نیز می شود.

چراغ های نسبتا ساده مدل اولیه حالا از طراحی گرافیکی متفاوتی برخوردارند و یک نوار LED با ظریف و جذاب در این میان نقش کلیدی را بازی می کند، سپر های جلو و عقب باز طراحی شده اند، بخش های کرومی در نمای جانبی تغییر کرده اند و یکی از خطوط دربرگیرنده نشان چری بر روی درب عقب نیز با تغییری ساختاری کمی متفاوت و اسپرت تر از قبل به نظر می رسد.

در واقع طراحان چری با هوشمندی توانسته اند تا مشکلات طراحی مدل اولیه نظیر سادگی بیش از حد نمای روبرو یا ارتفاع نسبتا زیاد نمای عقب را رفع نمایند اما برخلاف نسخه چینی تایر ها (سایز رینگ) های تیگو 5 فیس لیفت نسبت به نسخه قدیمی تر تغییری نداشته است و همچنان از انواع 17 اینچی با ارتفاع نسبتا زیاد تایرهای ساخت GT سود می برد، اما تفاوت اصلی بین نمونه فیس لیفت و اولیه به جزییات فنی و امکانات رفاهی نسخه جدید تیگو 5 مربوط می شود که مورد ارتقا واقع شده اند.

فضای کابین

کیفیت کابین چری تیگو 5 در نسخه اولیه نیز مناسب به نظر می رسید و از رقبایی چون جک S5 اتوماتیک بهتر بود، اما آنچه در نسخه فیس لیفت تغییر کرده، ارگونومی برخی اجزاست، برای مثال حالا امکان تعویض حالت رانندگی از اقتصادی به اسپرت با فشردن یک دکمه بر روی کنسول وسط امکان پذیر است اما برای چنین کار ساده ای در نسخه قبلی نیازمند یافتن و فشردن یک دکمه کوچک در قسمت های سمت چپ داشبورد بودید که اغلب به دلیل قرار گرفتن در پشت انحنای فرمان به خوبی دیده هم نمی شد.

مانیتور لمسی هفت اینچی نسخه قبلی جای خود را به نمونه ای هشت اینچی داده است که به دوربین دید عقب داینامیک (با قابلیت نشان دادن مسیر حرکت دنده عقب همزمان با گردش فرمان) نیز مجهز است. در کنار این سیستم مفید، دو ایربگ جانبی نیز در نسخه فول در نظر گرفته شده اند که در نسخه ارزان قیمت تر تیگو 5 (با قیمت حدود 94) میلیون وجود ندارند. افزوده شدن گرمکن صندلی های جلو و جمع شدن آینه های جانبی به واسطه وجود موتور برقی از جمله دیگر تفاوت های مدل فول چری تیگو5 فیس لیفت نسبت به نسخه ساده تر و قدیمی است.

در مجموع با نگاهی به کاتالوگ مشخصات رفاهی و آپشن های تیگو 5 می توان دریافت که این خودرو یکی از پر امکانات ترین و لوکس ترین خودرو کراس اوور قابل انتخاب با بودجه ای 100 میلیون تومان است و از این حیث نقطه ضعف خاصی نسبت به رقبا (یا حتی خودروهای دست دوم هم قیمت خود) ندارد.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی

تیگو 5 فیس لیفت همانند نسخه اولیه از موتوری 2.0 لیتری با قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 185 نیوتن متر سود می برد که نیروی خود را به واسطه گیربکس CVT به چرخ های جلو می رساند، به گفته مدیران خودرو، برای نسخه فیس لیفت آپدیت های نرم افزاری بر روی موتور و گیربکس اعمال شده است و از همین رو عملکرد خودرو بهبود یافته، در عمل نیز می توان گفت که تا حدی نتیجه این تغییرات محسوس است، آنچنان که براساس تجربه های قبلی ما با مدل قبلی چری تیگو 5، شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 17 ثانیه به طول می انجامید اما این زمان در تیگو 5 فیس لیفت به حدود 15 ثانیه کاهش یافته است، در واقع اگر از شیوه مرسوم لانچ کردن (نگه داشتن همزمان پدال گاز و ترمز و رها کردن ناگهانی ترمز) برای شتاب گیری بهتر استفاده کنید، حتی نتیجه بازهم بهتر می شود.

همانطور که در فیلم شتاب گیری چری تیگو 5 جدید مشهود است، در صورت لانچ کردن، برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی در حدود 14.3 ثانیه نیاز خواهید داشت که البته عدد فوق العاده ای نیست اما درست مساوی با شتاب سنگ یانگ تیوولی به نظر می رسد و اندکی از شتاب بدست آمده توسط جک S5 توربو کمتر است که البته می توان حدود 1 ثانیه کُندی در شتاب را بهایی مناسب در عوض مواجه نشدن با مشکلات نگهداری از پیشرانه های توربو و دغدغه های مداوم عدم دسترسی به بنزین سوپر و اکتان بالا دانست.

گیربکس CVT از قابلیت شبیه سازی گیربکس های هفت سرعته برخوردار است اما بعید است که در رانندگی عادی نیاز چندانی به استفاده از قابلیت های تیپ ترونیک آن پیدا کنید، در واقع بر روی حالت اسپرت، گیربکس می تواند همواره موتور را در محدوده مناسب دور موتور حفظ کند و در حالت اقتصادی نیز با سبک تر کردن دنده ها، از مصرف سوخت به شکل محسوسی کاسته می شود، اما شاید در زمان بازگشت از مسیرهای کوهستانی و مواجه با مسیرهای سرازیری نیاز به سنگین کردن دستی دنده ها احساس شود.

ترمزها مانند نسخه قبلی از عملکرد مناسبی برخوردارند و به گفته مدیران شرکت، فنربندی نیز عملکرد نرم تری را در مواجه با شرایط ناهموار از خود نشان می دهد، هرچند تست این مورد اخیر در مسیر هموار و ساده پیست آزادی چندان امکان پذیر نیست.

تیگو 5 از حیث هندلینگ می تواند نمره قبولی را از آن خود کند و در شرایط بحرانی نیز ESP به موقع وارد عمل شده و عملکرد دقیقی از خود نشان می دهد، جالب است که متاسفانه برخی خودروهای دیگر رقیب نظیر BYD S6 علیرغم قیمت بالا از سامانه ESP بی بهره اند و ایمنی فعال کمتری را نسبت به تیگو 5 ارائه می دهند.

قیمت و شرایط بازار

بدون شک رنو داستر در این بازه قیمتی خودرو جذابی نیست و به همین علت هم تاکنون فروش چندان چشمگیری را تجربه نکرده است، اما در نقطه مقابل جک S5 اتوماتیک قرار دارد که اگرچه خریداران بسیاری را به سوی خود جلب می کند اما در بلند مدت می توان گفت که اکثر مصرف کنندگان با دغدغه هایی نظیر کارکرد نامطلوب موتور در صورت استفاده از بنزین معمولی و برخی مشکلات مونتاژی مواجه می شوند. BYD S6 خودرو دیگر حاضر در این بازه قیمتی است که اخیرا به بازار راه یافته ولی به دلیل جوان بودن شرکت عرضه کننده هنوز شرایط چندان روشنی در زمینه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی ندارد، همچنین طراحی ظاهی و فضای داخلی خودرو نیز که از نسل های قدیمی لکسوس RX الگو برداری شده برای سال 2017 بیش از حد قدیمی به نظر می رسد، با این اوصاف می توان گفت که عملا هیچ گزینه ایده آلی در شرایط فعلی بازار وجود ندارد اما چری تیگو 5 کمتر از سایر رقبا با مشکلات کیفی و خدمات پس از فروش مواجه است و با گارانتی 5 ساله خود و اشتراک فنی با سایر مدل های ساخت مدیران خودرو، کم ریسک تر از سایرین به نظر می رسد، در واقع اگر پیشرانه این خودرو اندکی قدرتمند تر بود، ابزارهای تیگو 5 فیس لیفت برای برتری به تمامی رقبای حاضر در این کلاس کامل می شد، اما با توجه به مشخصات فنی فعلی این شمایید که در نهایت باید بین گزینه های نه چندان بی نقص موجود، یکی را انتخاب نمایید.

نکات مثبت : طراحی ظاهری نسبتا مدرن- تجهیزات ایمنی و رفاهی قابل قبول و عملکرد خوب ترمز ها- بهبود شتاب گیری و عملکرد سیستم تعلیق نسبت به مدل قبلی - شرایط فروش اقساطی

نکات منفی- قدرت کم پیشرانه نسبت به وزن بدنه- تحت فشار قرار گرفتن موتور به دلیل عملکرد گیربکس CVT در رانندگی اسپرت- ناراحت بودن صندلی عقب برای سرنشین وسط- افت زیاد قیمت در هنگام فروش

مشخصات فني
مدلچری تیگو 5
پيشرانه4 سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور1971 سی سی
حداکثر قدرت139 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور182 نیوتون متر در 4300 دور بر دقیقه
شتاب رسمي13 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8.9 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1537 کیلوگرم
قيمتحدود 98 میلیون تومان

58 عکس

نظرات کاربران

135 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/21
این رپورتاژ آگهی بود ؟ تست فنی بود ؟ چی بود ؟ این همه تعریف تمجید آیا لازم بود ؟ خداییش این مشین با همون موتور x33 آیا ارزندست ؟ آیا با این قیمت و این برند نا معتبر ارزش خرید داره ؟؟ فقط و فقط و فقط و فقط به خاطر شرایط فروش اقساطیش فروش می کنه !! نه بیشتر نه کمتر ! 98 تومن رقیب کارکرده زیاد داره !!
1395/11/21
"فقط و فقط و فقط و فقط به خاطر شرایط فروش اقساطیش فروش می کنه"
همه جای دنیا همینجوری ماشین میفروشن حالا یه شرکت اومده ارزش قائل شده براتون ماشین رو قسطی دستت میده ناراحتی؟؟؟ تو برو کل پول ماشین رو بده 6 ماه دیگه ماشین تحویل بگیر. همین برندی که میگی نامعتبر هست بزرگترین صادرکننده ماشین توی چین هست.
1395/11/21
خب به هر حال فروش اقساطی هم خودش یک مزیته و نمیشه نادیده گرفت. در انتهای متن هم ایراداتش آورده شده و نمیشه گفت که متن رپورتاژ اگهیه. درسته برند چری خیلی معتبر نیست ولی نکته اینجاست که توی این کلاس با این امکانات یا باید اقلاً 160 میلیون هزینه کنی و یا باید به سراغ رنو داستر بری که هر چند برند معتبری داره ولی نه امکاناتی داره و نه قیافه. به شخصه فکر میکنم که اگه چری روی این خودرو توی سالهای آینده بیشتر کار کنه و اونو به حالت دو دیفرانسیل در بیاره و امکانات ایمنی هم بهش اضافه کنه ( به طور خاص ایربگهای پرده ای) و فکری هم برای موتور نه چندان قدرتمندش بکنه ، این خودرو میتونه در بازه ای در حدود 120 تا 130 میلیون قرار بگیره و فروش معقولی هم داشته باشه ( همین الان هم فروش معقولی داره و داره با جک اس 5 در فروش رقابت میکنه)
1395/11/21
عزیز من اولا که شما لازم نیست به من بگی من چی سوار شم، من آزرامو دارم و به هیچ وجه نمیفروشم چون سواری که بهم میده چری تیگو بهم نمیده !! ضمنا همه جای دنیا شما بهترین ماشین روز دنیا مثل تویوتا رو به صورت کامل قسطی می خری نه برند نا معتبر چری با قیمت نجومیه 98 تومان !!
1395/11/23
فعلا که داریم توی ایران زندگی میکنیم و قیمت ماشین همه جورش نجومی هست. همون آزرای شما هم قیمتش نجومیه.
1395/11/23
یه ضرب المثل قدیمی هست که الان یادم نیست ولی شما شاید یادت باشه. توش گربه داره، دست داره گوشت داره پیف پیف هم داره. D:
1395/11/25
آقای کیا بله قبول دارم قیمت آزرای 2011 من نجومیه، اما واقا دیگه رسوندن قیمت یک برند چینی به 100 میلیون واقا خنده داره!! حالا شما بگو هزار تا امکانات داشته باشه، واقا یه جوریه نقدا بری 98 پرداخت کنی برای چری، واسه ی همین قسطی فروش میره
1396/10/20
درباره آزرای شما هم مردم سال 2011 فکر میکردن که آدم تویوتا رو بده بره از این آشغالای کره ای بخره! اما الان کره ای ها توی همه لیست های فروش و ایمنی و همه چی هستن ! شروعشم مال همین آزرای شما بود الان هم تا پنج سال دیگه میبینیم که چری تبدیل میشه به یکی از بزرگترین خودروساز های دنیا و اون مو قع هست که مردم میگن تیگو 5 فیس لیفت چه ماشین خوبی بود که الانم واقعا ماشین خوبیه و حداقلش اینه که شتابش توسط چری درست اعلام میشه نه مثل بعضی ها که میگن 8 ثانیه بعد درمیاد 10 ثانیه
1395/11/21
خداوکیلی اینو با لیفان 820 که هم قیمتشه مقایسه کنید. چرا کسی باید اینو بخره؟ کی با قیمت مساوی شتاب 10 ثانیه ای رو با 14.5 عوض میکنه؟!
1395/11/21
لیفان 820 شتاب واقعی که در همین سایت هم هست 12.51 ثانیه است نه 10 ثانیه!
1395/11/21
برادر حامد لیفان 820 حدود 13 ثانیه س شتابش
1395/11/21
عزیز همه چی که شتاب نیس مخصوصا با این وضع راه و اسفالت کشورمون.یک درصد هم خوشم نمیاد از تیگو5 یا لیفان 820
1395/11/21
این ماشین اصلا حال داره راه بره ؟؟ ۱۵۳۷ کیلوگرم وزن با قدرت ۱۳۹ اسب بخار اونم از نوع چینیش !!!‌
1395/11/24
برادر بی همتا.
یه نگاه به دوروبرت بنداز ببین اگر چینی ها نبودن الان چی داشتیم؟ چه چیزایی رو باید تو اینترنت و رسانه ها میدیدیم و فقط حسرتش رو میخوردیم. از ماشین بگیر بیا تا قاشق چنگال....
1395/11/21
کلا شما علاقه زیادی به ماشین های چینی دارین و کلی هم تبلیغ میکنید در صورتی که داستر درسته قیافه خوبی نداره ولی خیلی از این ماشین سرتره یا حتی سانتافه شش سال کارکرده در هر صورت فقط فکر سود خودتون نباشین فکر اون مردم بیچاره ای که بخاطر تبلیغ شما پول به اینا میدن و بعدا توش میمونن هم بکنید
1395/11/21
این بررسی بود یا تعریف زیاد از حد و تخریب بی اساس رقیباش!!!
1395/11/21
به نظر منم بي واي دي بهتره
1395/11/21
سلام خدمت دوستان . ما این مدل نیو مشکیشو خریدیم بسیار با کیفیت و خوبه اینایی ک میگن بده و چینیه یه بار بشینن توش میفهمن که اشتباه میکردن این خودرو توسط مدیران طراحی بزرگ دنیا طراحی شده و تمام قطعات اون ساخت شرکت های بزرگ دنیا از جمله لوتوس بوش و ... شتابشم من کمتر گرفتم 12.56 شد . هرکس میخاد بخرش شک نکنه میتونه بره از نزدیک ببینش ئاقعا عاشقش میشید و اون کسایی که میگن بره ادم دسته 2 بخره مثلا سانتافه 2009 یا اپتیما هم اون ماشینا افتادن تو خرج هم امکانات و کیفیت اینو ندارن . تو خریدش شک نکنید مرسی از خودرو بانک
1395/11/21
دوست عزیز فقط کسی تعریف و تمجید از ماشین چینی می کنه که فقط ماشین ایرانی سوار شده بعد رفته چینی خریده ماشینهای چینی نسبت به ایرانی واقعا با کیفیت هستند ولی شما ماشین های رقیب مثل تیوولی و رنو داستر سوار شدی ببینی چه کیفیتی دارند!
1396/10/20
آقای اسپرت اولا هر کی این ماشینو خریده ازش راضیه. من خودم سفیدشو دارم . قبلش هم مزدا 3 مدل 88 داشتم که با اون همه مزدا بودنش به خرج افتاده بود اما این ماشین انقدر خوب بود که همسر من دیگه به فکر اون ماشین هم نمیوفته. ضمنا تیوولی و داستر ماشین های کوچکتری هستند و برای یک خانواده زیاد جادار نیستند ازنظر کیفیت هم جاداره بگم که این ماشین کیفیتش عالیه . ضمنا بعضی از آپشن هایی داره که حتی تو کره ای های شش ساله و جدید تر هم یافت نمیشه مثلا سیستم کمکی پارک یا رادار جلو که تو ایران از روش برداشتن
1395/11/21
متوتر این ماشین با مدل mvm550 , x33 یکی و قدرت موتور 2000 هست فقط یک سری سنسنورهای جدید روش داره که زیاد توی راندمان ماشین تاثیر نداره.
بنده خودم mvm530 دنده ای داشتم ماشین نرم و خوبی بود ولی با این که متورش 2000 بود توی سربالایی کشش خوبی نداشت حالا همین موتور روی یک بدنه در اندازه سانتافه. دیگه اصال کشش نداره
1395/11/21
احتمال تفاوت بیشتر باشه ولی زیبایی هم یک فاکتور دیگه و این ک فکر کنم mvm x33 مونتاژ داخلی و تیگو 5 مونتاژ یه شرکت نسبتا خوب چینی
1395/11/21
چقدر پول گرفتید اینو بنویسید ؟
1399/9/20
حرف مفت نزن تیگو ۵ به صرفه تر از همه ی رقباش هستش هم جک هم هایما
1395/11/21
ممنونم از بررسی که هیچ چیز خاضی بهمون نگفت.. نویسنده حتی نقاط ضعف این ماشین رو هم نمیدونست و شناختی نداشت.
1395/11/21
نقاظ ضعفش چیه بگو ما هم بدونیم دوست گرامی
و الان شما ماشین چی دارین ک این خوب نیس؟
1395/11/21
98 تومن خیلی گرونه برا این ماشین !!!!
من که باشم هایماs7 توربو میخرم که از این ارزون تره
البته یکم صبر کنید ماشین های بهتری هم میاد
1395/11/21
اونایی که گیر به شتاب ماشین میدن توی این رنج قیمت جک s5اتومات شتابش چنده این 14 اون 13 تازه جک توربو هم هست ولی به خاطر ناهماهنگی گیربکس جک s5 با موتور با وجود توربو شتاب 13 هستش البته بازم میگم اتومات ویا تیوولی شتابش 14 فقط هایما توربو 10 هستش البته بحث شتاب برای ماشین کراس اور خنده دارترین چیز ممکنه تیگو 5 5 ستاره چین داره وتوی ایران بالاترین کیفیت شاسی بلند زیر 100 میلیون رو داره تیگو 5 سه ستاره ایران رو داره ولی جک s5 دو ستاره
1395/11/21
فقط فقط حیف پول که پای این اشغال بده ادم..نه این همه چینیا بی کیفیت وفوق العاده اشغالن فقط سال اولی ماشینن وبعدش دردسراش شروع میشه اونم حسابی افت قیمت خیلی زیادی داره بدتراینه که اکثرمردم حس خیلی بدی نسبت به ماشین چینی دست دوم دارن
1396/10/20
10 سال پیش مردم راجع به کره ای ها هم همینو میگفتن
1395/11/21
سلام دوستان .درباره ماشین زیاد میشه بحث کردونظرها متفاوته .خرید ماشین بسته به سلیقه نیاز وتوان مالی انتخاب میشه شرایط خرید چری ومدیران خودرو خوبه به ویژه برای خریداری که درآمد ماهیانه داره .خرید ماشین کارکرده با اینکه به خرج رسیده برای فروشش لاستیک نو میندازن زیرش- کارواش صفرشویی- پولیش بدنه و خیلی کارهای دیگه با این هزینه تعمیرات بالا وشرایط اقتصادی فعلی بنظر درست نباشه. از نظر وزن وتوان موتور چری باید بگم که اگه یه سرچ ساده درمورد نیسان های باری (آبی۲۴۰۰ )که تو جاده هاشهری و کوهستانی زیاد دیده میشه ۲تن وزن خالی وبا بار کامل ۴/۵ تن وزن داره و موتورش ۱۰۰ اسب بخاره و این ماشین با وزن مسافر کلا شاید بشه ۲ تن به نظر میاد ۱۳۹ اسب توان وقدرت خیلی راحت جواب بده. شرایط خریدش واقعا مناسبه گارانتی ۵ سال واکثر شهرها حداقل یه نمایندگی داره چون موتورش از نظر فنی با x33 برابر تامین قطعات کار سختی نیست ببخشید متن زیاد شد.
1395/11/22
دوست گرامی نیسان آبی درسته ۱۰۰ اسب بخار قدرت داره اما ساییز پیستون های موتورش خیلی بزرگتر از این ماشیناست،ماشینه قدرتی هستش نه سرعتی،به همین دلیله که وقتی بار ندارن با دنده ۲ شروع به حرکت میکنن نه دنده ۱
1395/11/21
به نظر من هم یه کم زیاده روی کردید،این بیشتر شبیه به تبلیغ بود تا بررسی،البته یکی دیگر از رقباش را هم فراموش کرده بودی نام ببری،هايما اس هفت توربو،ولی من اگر قرار باشه تو این محدوده قیمتی یک برند چینی بخرم مطمئنا BYD S6
1395/11/21
آشغاله. ارزش نداره
1395/11/21
تبلیغ قشنگی بود.!!!!!
1395/11/21
هرچى از پشت به اين ماشين نگاه ميكنم قابل هضم نيست اصلا
1395/11/22
جلوشو هضم کردی؟
1395/11/21
البته یاداوری کنم خدمت دوستان مهم اینه که در شرایط حال حاضر و با این مقدار پرداخنی ایا گزینه بهتری برا ماشین صفر دلریم ؟ از طرفی نحوه خدمات رسانی و پشتیبانی باید درست باشه . هرچند بسیاری از خصوصیات و اپشنهایی که در همین ماشین هست اصلا در موردش حرفی زده نشد . عزیزان از هر شرکت و برندی خرید میکنید مهم نیست مهم اینه که شرکتها مثید باشن به تعهداتشون نه اینکه فقط ماشین فروش باشن و بس . موقع خرید کاتالوک ماشین لوکش نشونتون بدن و موقع تحویل یه چیز دیگه !!!!!! یبار هم شده بیاید از شرکنهایی که گندم نما هستن ولی جو میفروشن از طریق قانونی شکایت کنیم تا بدونن حق و حقوق مصرف کننده اگر رعایت نشه با قانون و جریمه های هنگفت میشه متعهدشون کرد . اینهمه کلاهبرداری در تحویل خودروها در شرکتهای ایرانی و شرکنهای ئارد کننده و مونتاژ کننده رخ میده تا حالا بجز حرف زدن در چه موردی اقدام قانونی کردید ؟
تیگو 5 نیو فیس ظاهرا ماشین خوب و کارامدی هستش فقط اگر شرکت نسبت به انجام تعهداتش بیشتر سعی و تلاش کنه این برند موندگار خواهد شد . یاداوری میکنم که در حال حاضر ماشینهای فروخته شدن در کاتالوگ با رینگ 18 معرفی و فروخته میشن و موقع تحویل ( پس از چندین روز خلف وعده ) ماشین تحویلی با رینگ 17 هست که وقتی اعتراض میکنی کسی پاسخگو نیست .
از کلیه دوستانی که این مشکل رو داشتن میخوام یه گروه درست کنن تا با یک گروه وکلای مجرب شکایتی مناسب تنظیم و شرکت خاطی رو مجبور به تصحیح رویه کنیم . باز یاد اوری میکنم فقط با حرف زدن مشکلی حل نمیشه جز اینکه مدیران رو پوست کلفت تر میکنه .
1395/11/21
واقعا با رینگ 17 بهتون ماشین رو دادن ! اگه تو قرار دادتون نوشته باشه که رینگ 18 میتونید ازشون به وزارت صنایع شرکت کنید و غرامت بگیرید
خوب شد ما از این شرکت ماشین نخریدیم
1396/10/20
دلیل اینکه با رینگ 17 میدن اینه که جاده های ایران میتونه رینگ های بزرگ رو خراب کنه ولی حرف شما درسته و رینگ 18 هم از نظر انتقال دست هنداز ها بهتره و هم رینگ های 18 که چری به صورت فابریک روی این ماشین میذاره خیلی قشنگ هستن
1395/11/21
اونهایی که می گویند این خودرو بنجل است می توانند 180 میلیون تومان هزینه کنند
و توسان صفر بخرند ولی انرا با خودروی نود میلیون تومانی مقایسه نکنند!!
1395/11/21
بله معلوم است که چنین کاری میکنیم :))))))
1395/11/21
بجاي خريد اين خودرو بهتر كمي صبر كنيم پژو ٢٠٠٨ تا چند ماه ديگه وارد ميشه قدرت موتورش تقريبا در همين حد هست موتور اروپايي داره و قطعا اگه ايران خودرو گند نزه در مونتاژ كيفيت ساخت بسيار بهتري از چيني ها داره،تو اين قيمت هم قطعا اس٥ اتومات گزينه معقول تري هست
1395/11/21
چینیه بی هویت که بقیمت کیا اسپورتیج فول 2017 فروخته میشه !!!!! همچین هم میگن باکیفیت انگار که با ...... !!!! چیزیم میگه میگن 150000 هزار کیلومتر گارانتی داره این یعنی کیفیت؟؟!!!! هالا کی 5 سال قرار اینو برونه ؟؟؟؟؟؟/////
1395/11/22
کیا اسپرتیج فول 2017 100 تومن؟؟؟؟؟
1395/11/22
قیمت کیا اسپرتیج فول 2017 الان ۱۹۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان هست.شما کجا زندگی میکنید که این قیمت هست؟
1395/11/21
کسی اینو با شاسی بلند ژاپنی یا کره ای مقایسه نکرد... در رنج قیمت خودش... دلیل بیارین دوستان چرا اشغاله؟؟؟و این رو روی تعصب میگین یا تجربه شخصی یا تجربه دوست اشنا ....
1395/11/22
دوست عزيز من خودم اين خودرو رو ندارم ولي هركس كه داشته راضي بوده تو اين وضع بازار بهترين گزينه تو اين رنج قيمت صفر البته يا داستر بد قيافه ولي كم استهلاك يا تيگو ٥ بازار خرابه يا بي واي دي نامعلوم خدمات پس از فروشه يا جك و مشكلات توربو هست ولي در كل از كسايي كه داشتن بد نشنيدم البته بستگي به اين داره از پشت چه ماشيني به چه ماشيني بخواي نظر بدي نصف دوستان حتي يكبار داخل اين خودرو ها نشستن و ميگن چيني و اين حرفا كه خيلي غير منطقي هست يا با خودرو هايي كه اختلاف قيمت ١٠٠ميليوني دارن مقايسه ميكنن در صورتي كه تو اون رنج براي صفر خودروي مناسب با امكانات خوبي هم هست و همين طور خدمات پس از فروش خوب
يا مثله بنده سانتافه ٢٠٠٩ كه البته با اين بازار ديگه تميزش زيره ١٠٠پيدا نميشه و اينكه هزينه هاش بالا هست و ماشين كار كرده هرچي هم كه بگي هزينه قطعات مصرفي رو داره كه بالا هم هست ولي خوب از لحاظ كيفيت و كلاس بالاتر هست در عوض هزينه هاي سنگين
1395/11/23
داداش شما خودتو ناراحت نکن. تجربه ثابت کرده اینایی که میان سنگ کره ای های گرون قیمت رو به سینه میزنن همونایی هستن که پراید رو با پیش قسط ۴ میلیون تومن خریدن.
1395/11/21
خداوکیلی دلم میخواد ببینم این جوجه هایی که اینور اونور میگردن میگن چینی آشغال(که گویای اطلاعات فوق العاده ضعیفشون هم هست) و حتی میگن چرا متخصص خودرو بانک از ماشین تعریف کرده ! خودشون چی سوار میشن؟! 90 درصدشون دستشون به پراید و پژو هم نمیرسه! برید جم کنید بابا.کی میفهمن اطلاعات داشتن از خودرو ها چیزی بیشتر از دونستن اسم چنتا مدل لامبو و لکسوسه خدا میدونه
1395/11/21
برو بابا جک اس 5 174 اسب بخاره موتورش توربو شارژه از این خیلی سره من خودم شتاب جک اس5 رو دیدم اصلا نمیشد بهش برسی
1395/11/23
عسیس دلم... همه چیز که شتاب نیست. همین کارارو کردین که ۱۰۰ سال عقبیم از دنیا. همه دنیا ماشین میخرن به ایمنی و کم مصرف بودنش. شتاب واسه پیسته... داداچی.
1395/11/21
دوستان چرا خودتونو ناراحت می کنید کسی مجبورتون نکرده برید یه ماشین دیگه بگیرید فقط در عجبم چرا بعضی ها بی منطق حرف می زنند یکی میگه قدرت پژو2008 با این یکیه خب دوست عزیز یه کم مطالعه کن بعد این حرفو بزن بعد این کراس اوره 2008 یه کراسه فقط من از نزدیک دیدمش 2008 اندازه لیفان x50 هست دوست دیگری می گه قیمتش با اسپورتیج یکیه وو...!!!!!
چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم با کیفیت ترین شاسی بلند زیر 100 میلیون انتخاب شده همین تیگو 5 تمام. فکر کنم اون کارشناسانی که این انتخابو انجام دادن از من و تو که فقط خبرای خودرویی رو می خونیم بهتر می دونن
1395/11/24
عقل انسان رشوه نمیگیره ولی کارشناس میگیره.
1395/11/21
خیلی خنده داره
میتسوبیشی اوتلندر که طبق تست های خود خودروبانک توشتاب اولیه در عمل و نه در کتالوگ صفر تا صد 10.85 بود و از کیا اپتیما و دی اس 5 و هوندا CRV و تویوتا کرولا . هیوندای النترا و هوندا سیویک با اختلاف شتابش بیشتره و با مزدا3 جدید و لکسوس IS250 و هوندای آزرای جدید و کیا سورنتو 6 سیلندر فقط 0.76 ثانیه یعنی کمتر از یک ثانیه اختلاف داشت و جالبه که در درگ با سانتافه تو فیلم تست همه دیدن که با اختلاف سانتافه رو رد کرد اما شما در تست اوتلندر دقیقا نوشتید ، : (آیا از رانندگی پر از هیجان بیزار هستید؟ آیا به دنبال خودرویی هستید که با آن در خط وسط یا راست یک بزرگراه حرکت کنید؟ آیا علاقه ای به شتاب گرفتن سریع و ترمزهای ناگهانی ندارید؟ در این صورت اوتلندر بهترین پیشنهاد من به شماست)
خوب الان دارید در تست چری میگی شتابش از 17 ثانیه رسیده به 15 و واااااااای چقدر شتابش خوبه؟؟؟ بعد می گید یه SUV نیاز به شتاب نداره
یه ماشین رو میاین می کوبید بعد یه ماشین دیگه رو یجوری معرفی می کنید که آدم میگه با وجود چری ملت چرا میرن ماشین های دیگه می خرن
1395/11/22
سلام ترس ز خرید ماشین های کارکرده و وحشت از فروش ماشین های چینی وقتی مدتی مثلا 1سال از کار کردش بگذره وافت زیاد قیمت ........ماند ه ایم چه کار کنیم
1395/11/23
ای دهنتو طلا بگیرن دادا
1395/11/22
به نظرم بهترین گزینه در این حد قیمت تیوولی هست
چراکه کلا ماشین های تولیدی ساینگ یانگ از نظر فنی یه سر گردن از هیوندا و کیا بهتر هستند و از نظر زیبایی هم تیوولی حرف زیادی برای گفتن داره
بعدم حداکثر زمان تحویلش ۵ ماهه هست قبلا که دیر به دیر تحویل داده می شد بخاطر استقبال کمی بود که از این محصول شده بود.
1395/11/22
حواسمون باشه درباره هر خودرویی که صحبت میکنید همه جوانب رو با در نظر گرفتن قیمت بسنجید و نا داوری نکنید.
1395/11/22
با این قیمت میشه یه تویوتا لندکروز FZJ80 تر و تمیز مدل 1996 با موتور 4500 خرید...با این که نزدیک 20 سال از عمرش میگذره ولی هنوز هم ماشین قابل اعتماد و با کلاسیه که حداقل 20 سال دیگه هم بدون مشکل کار میکنه...هر جا هم که اراده کنی میتونی باهاش بری
1395/11/23
نه عرفان جان. با این پول میریم یه اتوبوس دو طبقه ازونایی که از میدون توپخونه میبردن انقلاب ازونا میخریم. داداشی تو چه دوره ای داری زندگی میکنی؟ نکنه فکر میکنی هنوز بنزین لیتری ۸۰ تومنه؟؟؟ یا شایدم با نوستالژی و آف رود طرفی؟؟؟
1395/11/23
نه عزیز جان
مصرفش شاید زیاد باشه ولی میدونی که تنها خرجی که برای ماشینت میکنی پول بنزینه و مشکل دیگه ای براش پیش نمیاد و مثل این ماشین چینیا هر ماه کلی پول برای تعمیرات ماشین نمیدی...
من از طرف عموم مردم صحبت نمیکنم من نظر خودم رو دادم با این پول لندکروز رو ترجیح میدم چون اکثر اوقات توی کوه و دشت و صحرا هستم و کارم به نوعی با طبیعته و تیگو و جک s5 و این ماشینای سوسولی به درد من نمیخوره...البته فعلا که پاترول دارم ولی اگه خدا بخواد یه لندکروز میگیرم :)))
1395/11/24
آقای عرفان ص
هرماه کلی خرج تعمیرات رو از کجا آوردی داداش؟! چینی های جدید که اکثرا از تکنولوژی میتسوبیشی و شرکتای آلمانی استفاده میکنن به کنار که خراب شدن حداقل تو ده سال اولشون محاله. چینی های قدیمی مربوط به هفت-هشت سال پیش مثل چری ویانا و لیفان 520 هم هنوز دارن کار میکنن و صاحباشونم تا جایی که من پرسیدم راضین. اینجوری که فکر میکنین نیست.تیگو هیچی که نباشه نصف یه پژو 405 ایرانخودرو دردسر داره
1395/11/22
عزیزان پول ندارید این ماشین را بخرید خواهشا غر نزنید برید همون پراید و پژو سوار شید اقا را تو روستا راه نمیدن احوال کدخدا میپرسه زمانی پول رسید به 100 میلیون برو یکی دیگه بخر والا حرف زیادی نزن
1395/11/22
Kash dige hich khodro chini varede keshvar nashe. Midunam arezuie mahalie.
1395/11/22
ضمن احترام به همه ی نظرات ...بنده این ماشین رو بیست روز پیش خریداری کردم ، فروش اقساطی دو ساله خریدم ، ۴۸ ساعته خودرو رو بهم تحویل دادن ،اما چون با مدل ۹۶ ثبت نام کردم پلاکش ۵ روز هم هست که اومده ،یک ماه تمام هم برا خرید تحقیق جامعی رو انجام دادم ،از اینترت گرفته تا صاحبان ماشینهای گرون قیمت و دارندگان انواع خوردهای چینی و...چند تا سانتافه مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ هم با همین رنج قیمت پیدا کردم که البته زیاد نمیشه اطمینان کرد به ماشینی که ۹/۸ سال از کارکردش میگذره و اگه موقع خرجش باشه،آدم بیچاره میشه ،باید خیلی خیلی مطمئن باشیم از فروشنده و مالک قبلی اون.
تجربه رانندگی در این مدت کوتاه رو بدون تعصب با بیان مزایا و معایب اون براتون میگم ..
۱_ اول از همه تنوع نوع فروش خودرو با انعطاف زیاد و هر طوری که توان و خواست مشتری باشه
۲_تحویل فوری ۴۸ ساعته
۳_ ظاهر کاملا جدید و اصیل وطراحی بروز و بدون کپی برداری که تقریبا عادت همه ی خودروسازان چینی هست.
۴_فضای بسیار مناسب برای سرنشینان جلو و عقب
۵_امکانات رفاهی و آپشن های قابل قبول در حد خودروهای مارک وگرون قیمت بازار
۶_شتاب مناسب برای استفاده ی منطقی از خودرو ( نه برای کورس گذاشتن و لایی کشیدن و درگ و کری خوندن )
۷_پنج سال گارانتی تا ۱۵۰ هزار کیلومتر که خیال مالک خودرو از بابت خرابی قطعات و مشکلات احتمالی خیلی خیلی راحت هست.
۸_ نداشتن سیستم توربو که باعث نگهداری بدون دغدغه از موتور شده و نگرانی از نبود بنزین سوپر و هزینه های بسیار گزاف تعمیرات قطعات توربو رو حداقل میکنه ،به نظر من اگه سیستم توربو خیلی خوب یا حداقل خیلی لازم و ضروری بود کمپانی معروفی مثل هیوندای در مدل توسان از اون استفاده میکرد.البته کیفیت سیستم توربو خیلی خیلی مهمه.
۹_ داشن سیستم تهویه دوال با عملکرد عالی
۱۰_صندلی های چرمی و غربیلک فرمان چرمی با دوخت قرمز که جلوه ویژه ای به داخل خودرو داده و مجموعه داشبورد با کیفیت بسیار خوب و مناسب.
معایب
۱_ نداشتن کاتالوگ که البته به گفته مدیران خودرو چون خودرو فیس لیفت شده و تغییراتی در آپشن ها و امکانات اون گذاشتن دفترچه جدید هنوز چاپ نشده.
۲_ نداشتن GPS که هزینه ی خاصی هم نداره
۳_ نداشتن برخی تجهیزات و امکانات ساده که توی سمند ۸۶ خودم هم هست...از جمله.....۱_نداشتن چراغ سقفی در قسمت سرنشین عقب۲_نداشتن چراغ و قفل محفظه داشبورد ۳_نداشتن کانال هوا برای سرنشین عقب با وجود داشتن جای کافی برای ایجاد اون۴_قفل نشدن اوتوماتیک دربهای خودرو بعد از حرکت و باز شدن درهای خودرو از بیرون اگه کلید قفل در رو نزده باشیم که از نظر امنیت بسیار خطرناک هست بخصوص در ترافیک میتونه باعث سوء استفاده بشه.۵_باز شدن دربهای خودرو از داخل وقتی قفل در رو زده باشیم و دو بار پشت سر هم دستگیره در ها کشیده بشه که اگه بچه عقب نشسته باشه و این کار رو بکنه در باز میشه و خیلی خطرناکه.۶_نبود صندلی برقی سمت شاگرد که هزینه ی زیادی هم نداره.
۴_ تحویل خودرو با رینگ ۱۷ به جای ۱۸ که در بروشور تبلیغاتی خودرو چاپ شده و داشتن یه زاپاس که از نظر سایز رینگ و لاستیک هیچ همخوانی با چرخهای اصلی خودرو نداره
نهایتا اگه بدون تعصب قضاوت کنیم ،توی این رنج قیمت و با چنین شرایط منعطف پرداخت و تحویل فوری و امکانات مناسبی که داره ، این خودرو برا انتخاب یه خودروی شاسی بلند مناسب خانواده هایی با توان مالی متوسط بسیار گزینه مناسبی هست و خیلی زود هم داره موقعیت خودش رو توی بازار پیدا میکنه و طرفدارهای زیادی رو به سمت خودش جلب کرده.
ممنون
1395/11/23
شما که با شرایط اقساط و نهایت با 29 تومان خریداری کردید این ماشین رو، یا نهایت با 50 تومان، پس چطوری روی سانتافه 2008 2009 تحقیق کردید؟، اون ماشین که نقدش بالای 80 هزینشه، بهتره فقط بگید برای شرایط اقساط خریدید ! بقیه توصیفات فکر نکنم ضروری باشه
1395/11/23
به زحمت یکبار باهاش برو تو یه سربالایی ببین چطوره؟
1395/11/23
در جواب آیدین عزیز ..من ۹۰ میلیون نقد داشتم،میتونستم یه سانتافه مدل ۲۰۰۸یا۲۰۰۹ بخرم بقیه اش هم چک بدم ،ولی توی مدیران خودرو وقتی شرایط پرداخت رو دیدم بخاطر اینکه یهو پشت دستم خالی نشه تصمیم گرفتم فروش اقساطی بخرم ،۵۴ میلیون نقد ،۲۰ میلیون برا آخر اسفند ،بقیه هم ۸ تا چک ۴میلیون وششصدو خورده ای هر سه ماه.بالاخره هر کسی مدیریت مالی مناسب زندگی خودش رو داره عزیزم.
1395/11/24
اگر اشتباه نکنم توسان 5 تا موتور مختلف داره(بنزینی و دیزلی)!! از جمله بنزینی 1.6 لیتری توربو!
کاری به بقیه کامنتت ندارم ولی یکم مطالعه کنی بد هم نیست.
بد بختی اینه که تقریبا سه چهار سالییه حتی هیوندا و کیا بدرد بخور هم وارد نمیشه.
1395/11/25
احسان عزیز اگه احساس می کنی خرید این ماشین به نفعت بوده من به شما تبریک می گم و امیدوارم لذتشو ببرید ولی متاسفانه کاش شرایط جوره دیگه ای بود و شما با این پیش پرداخت زیاد یه تویوتا rav4 میتونستید ثبت نام کنید نه چری تیگو 5 نیو !! چرخش براتون بچرخه عزیزم
1396/10/20
البته درباره قفل نشدن در های خودرو بعد از حرکت باید بگم که باید از طریغ صفحه نمایش برید تو تنظیمات خودرو و اونجا انتخاب کنید که خودرو بعد از شروع حرکت قفل بشه یا نه
1396/10/20
آقای آیدین آیا شما به اقساط بعد از پیش خرید راو 4 هم فکر کردی؟
1395/11/22
هر چی خواستید گفتیدا، تیولی شتابش در کمترین حالت سیزده ثنیه هست و در سریع ترین حالت 10 ثنیه و 23 صدم ثانیه هست، بد نیست یکم با سند حرف بزنید، تازه توی فیلم بررسی تیولی خودتون هم شتاب 14 ثنیه نیست :|
1395/11/23
آقا برای بار صدم لطفا تست سانتافه 2400cc GDI مدل 2016 رو بزارین همش گیر دادین به چینی ها !؟ من خودم از طرفدارهای سایتتون هستم و سایتتون رو به کلی نفر هم معرفی کردم ولی با این بی توجهی به مخاطب که در شما میبینم نظرم داره عوض میشه !
در صورت امکان تست و بررسی مزدا 323 و هیوندا ورنا رو هم بزارین میدونم قدیمی شدن ولی طرفدار و خریدار زیاد داره ممنون
1395/11/23
عرض خسته نباشید به دلیل تهیه ی این بررسی.
به نظرم منطقی ترین بررسی ازین خودرو است که میشه تو اینترنت پیدا کرد.
1395/11/23
تو 0-100 که پراید هم حتی می خورش،98 تومن هم که قیمتشه،چینی هم که هست،خدایی کی این ماشین بی کیفیت رو میخره وقتی با همین پول میشه اکسنت خرید؟
1395/11/24
مهیار جان، صادقانه بگو چن کیلومتر باهاش رانندگی کردی؟! اصن تا حالا تیگو نیو فیس دیدی؟! وجدانن تا حالا سوارش شدی که میگی بی کیفیته؟ یا الکی و ندونسته نظر میدی؟ حالا اینا همه به کنار، ظاهرا با پراید هم هنوز صفر تا صد نگرفتی !
1395/11/24
مهیار عزیز. یه سوال میذارم رو سوالات محمد. از اکسنت چقدر می دونی؟ اصلا توش نشستی؟ سربالایی باهاش رفتی؟ میدونی چند اسب بخاره؟ اصلا یه سوال دیگه جز قیمت چه شباهتی با تیگو داره که مقایسه کردی؟
1395/11/24
باز هم چری.باز هم موتوره ۲۰۰۰ معروف.اا حالا خوبه چری اتوبوس نمیسازه وگرنه همین موتورو مینداخت روش.خدا نگذره از اونی که این موتورو فروخت به چشم بادومیای همه چیز خور خخخخخ .تا تیگو ۲۰ جا داره این موتور هنوز
1396/1/4
سلام آقای محترم می خواستم یه چیزی بهتون بگم.من همین ماه پیش یعنی اسفند95 این ماشین رو خریداری کردم و قبلش هم مزدا 3 سوار بودم.اول فکر می کردم که پشیمون میشم اما به طرز عجیبی شاید الان تنها چیزی که باعث بشه حسرت بخورم اینه که این ماشین از نظر شتابگیری ضعیف تر از مزدا 3 هست وگرنه از نظر لذت رانندگی حتی از مزدا هم بهتره و وقتی روی حالت اکو هست واقعا مصرف سوخت حدود 2 لیتر کاهش پیدا میکنه
1396/1/23
شهداد در مورد این 2 لیتر میخوای یه تجدید نظر کنی. حتی تویوتا پیریوس هیبریدی هم نمیتونه زیر 3 لیتر بسوزونه توی 100 اونوقت این ماشین...
من نمیگم تیگو 5 بده ولی خداییش یه چیزی بگید آدم شاخ درنیاره. احتمالا شما توی سرپایینی مصرف سوخت لحظه ای رو چک کردی
1396/1/25
دوست عزیز شهداد گفته صدی دو لیتر كاهش پیدا میكنه نه اینكه به صدی دو میرسه مثلا از صدی 9 میرسه 7
1395/11/25
سلام من تا چندی قبل فقط ماشین های ایران خودرو و سایپا سوار میشدم، آخرین ماشینم هم پژو پارس سال مدل 94 بود ، از نظر کیفی خیلی اذیت کرد از صدای توی کابین گرفته تا شمال فنی ترمز و اشکال در سیستم برق ، یکسال مرتب درب نمایندگی بودم، راستش دل به دریا زدم و گفتم مرگ یکبار و ... الان با شرایط منعطف یه تیگو 5 اکسلنت گرفتم ، فعلا خوبه ، نه از صدای موتور خبری هست نه اشکال فنی ترمز ، نه از اشکال برقی خبری هست و نه دیگه مجبورم قیافه پر مدعای پرسنل ایران خودرو رو ببینم خدا رو شکر راحت شدم ، آسه می رم آسه میام، برای من کارمند ماشین فوق العاده ای ، نه نیاز به شتاب دارم نه تو فکر افت قیمت هستم آخه قراره حداقل 5 سال زیر پام باشه ، خدا پدر طراحان و مونتاژکارانشو بیامرزه
1395/11/25
سلام.سوزوکی ویتارا بااینکه قیمت بالاتری داردامابا169اسب بخار وگشتاور227وهمینطور دودیفرنسیال بودن کاملا برتری دارد.
1395/11/25
با سلام. متاسفانه متن بسيار تبليغاتي و جانبدارانه بود. به نحوي كه تمام ماشيناي تو اين رنج قيمتي فقط معايبشون برجسته شد و در كنارش اين ماشينو تو اين گزينه ها به شكلي برتر نشون داد طوري كه واسه خواننده اين حس تداعي شه كه جز خريد اين ماشين به گزينه هاي ديگه فكر نكنه. مقالات معتبر ماشين معمولا يه خودرو رو بطور واقعي بررسي ميكنن طوريكه معايب ومزايا موجود خود ماشين مشخص باشه وزمانيكه مثل اين مقاله به اين سبك با بقيه مقايسه ميشه كاملا جنبه تبليقاتي وسفارشي بودن از طرف سازنده مشخص هست.
1395/11/28
دوستان عزیز من خودم میتسوبیشی asxدارم که یه کراس اور میان رده هست ولی تیگو هم سوار شدم ولی انصافا ماشین خوبی بود یه کم قدرت موتورش کمه ولی باقی اجزا اون خوبه یعنی قابل قبول نسبت به پولی که میدی چیز مناسبی تحویل میگیری ولی قیافه اش خیلی خوشگله اونی که من سوار شدم جلو پنجره اش را با یه جلو پنجره لندروور عوض کرده بودند که خیلی زیبا شده بود ولی درکل اونهایی که دارند و میخرند مبارکشون باشه
1395/11/28
موضوع ارزش نسبت به مبلغ پرداختی واقعا موردی هست که باید بهش توجه بشه. با بررسی شاسی بلند های چینی تو این رنج قیمت میشه گفت از لحاظ کیفیت متریال داخل اتاق چری تیگو 5 با اختلاف نه چندان زیاد نسبت به رقبا برتر هست. اما در مورد آپشن تقریبا با جک اس 5 برابره و حتی پایین تر قرار میگیره مواردی مثل مموری صندلی و کنترل خودرو در سراشیبی ترمز پارک برقی از موارد برتری اس 5 نسبت به تیگو هست. اما در خصوص عملکرد فنی قطعا جک اس 5 یک سر و گردن بالاتر هست نسبت به این ماشین، موتور با بازده خیلی خوب و 174 اسب و گشتاور 265 نیوتون متری با همین جثه و سیستم کمکی ترمز و ESP و شاسی فولادی، فرمان با کمک برقی و شکل بدنه آیرودینامیکتر برتری عملکردی خیلی خوبی نسبت به این ماشین داره. در مورد توربو: هم اکنون بیش از یک سال و نیم هست که اس 5 توربو در خیابان ها رفت و آمد دارد و هیچ مشکلی در خصوص عملکرد توربو و یا خرابی موتور گزارش نشده است. نکته قابل توجه توربو این خودرو با فشار تولیدی پایین هست که همیشه هم در مدار قرار نمیگیرد لذا کیفیت بنزین آنچنان تاثیری در جک اس 5 نخواهد داشت این رو میشود از توان تولیدی موتور دریافت. تنها نکته نگهداری توربو در جک اس 5 گرم کردن یک دقیقه ایی در هنگام حرکت و خاموش نکردن ناگهانی آن و انجام سرویس های دور ه ایی به موقع آن است. شرایط اقساطی پرداخت نکته ی مهمی در خصوص تیگو 5 هست که میتونه فروش خوبی رو براش به ارمغان بیاره.
1395/11/30
سلام دوست عزیز دقت کن این تیگو نیو هستش esp داره ebd داره و..... از نظر امکانات و کیفیت مواد بهتر هستش اگه بری تعمریگاهای چری رو ببینی فقط میان برای سرویس های دوره ایی و وقتی جک رو میبینی همین توربو بودن کار دستشون داده لطفا با نظرات گمراه کننده مردمو گمراه نکن مشکل ما اینه پراید داریم بعد میایم از ماشین بالاتر بد میگیم وقتی هنوز اطلاعات دقیق نداریم
1395/12/2
در پاسخ آقای محمد
من نگفتم تیگو ESP نداره اگه دقت کنید چند خط بالاتر نوشتم تفاوت های آپشن رو ترمز پارک برقی و غیره ... . من خودم جک جی 5 دارم و تا حالا پراید نداشتم. برای سرویس های دوره ایی میرم نمایندگی های مختلف کرمان موتور در تهران تا حالا حتی یک مورد خرابی توربو در اس 5 مشاهده نکردم. نظرات کاملا علمی و قابل استناد هست. شما اگه خرابی توربو و سنسورهای مربوطه رو میخوایید بببینید سری به تعمیرگاههای ب ام و بزنید که به دلیل تویین توربو بودن و بوست بالا داشتن که از همین موتور دو لیتری 235 اسب و 350 نیوتون متر گشتاور میگیره مشکلات زیادی رو با کیفیت بنزین ایران پیدا کرده. دایی بنده آیودی Q5 داره که اون هم موتور دو لیتری توربو داره با 220 اسب توان پس از یک بار استفاده از بنزین معمولی در شهرستان ماشین چراغ چکش روشن شد و ارورهای مختلفی داد. بنده اطلاعاتم کامل و دقیق هست.
1395/12/3
والا ما که هرچی اس 5 دیدیم مصرفش بالا تر وبده و مشکل داشتن با کیفت بنزین میتونید از مقالاتی که نوشته شده استفاده کنید یا از کسایی که دارن بپرسید من دایی خودم اس 5 گرفت به همین خاطر فروخت یه سر به تعمیرگاها بزن میبینی قضیه رو
1395/11/29
با سلام.
کاش میشد مثل همه جای دنیا هر خودرویی که میخواستیم به همین شرایط خرید کنیم.
شرکت مدیران خودرو این کار رو به خوبی کرده ولی واقعا در برخی مدل هاش یه مقداری در قیمت گذاری اجحاف کرده.
من خودرو چینی ندارم ولی فکر میکنم این خودرو ها ارام ارام دارند از حالت جنس چینی بودن در میان و اگر یه مقدار هم با اون ها مراعات کنیم از خودرو های وطنی بهتر باشند.
البته شنیدم خدمات پس از فروششون هنوز تعریفی ندارند و یه مقدار ضعیف عمل میکنند که امیدوارم بهتر بشه.(گرچه هر چی باشه از ایران خودرو و سایپا باید بهتر باشه)
در کل فکر میکنم اگر با این خودرو ها با مراعات برخورد کنیم اذیت نکنند.
بیشتر مردم ترسشون برای اصطحلاک این خودرو ها هستش یعنی نمیدونند که بعد از دو سه سال شرایط عمومی ماشین در چه وضعی هستش که البته 5 سال گارانتی هم پشتیبان خوبی برای این مطلب هستش.
تو مملکتی که برای یه تغییر چهره خودرو 3 سال وقت میگیرند و 50 میلیارد تومان هزینه خرج میکنند امیدی به اصلاح خودرو سازیش نیست.
چینی ها تو 8 سال کل صنعت خودرو سازیشون را راه اندازی کردند و به اینجا رسوندند ما تو 8 سال بفکر تغییر چهره سمند و دنا هستیم.
روز اگر مردم کشورمون از کم اصطحلاک بودن این ماشین های چینی مطمعن بشند دیگه کسی به تولیدات وطنی نگاه نمیکنه و این یعنی فاجعه برای این صنعت و افراد و کارگران شاغل در این صنعت.
کاش بفکر بودند مسولین!
1395/11/30
آقا تجربه رانندگی با پراید هم بزارید، لازمه واقعا
1395/11/30
من این ماشینو سوار نشدم و از کیفیت و خدماتش اطلاعی ندارم اما بنظرم این خودرو در قسمت عقب مشکل طراحی داره و عرض و ارتفاع ماشین با هم همخوانی نداره و گویا ماشین کمی ناهمگون طراحی شده اینو وقتی خوب متوجه خواهید شد که اونو در کنار یه رقیب دیگه ببینین و ضعف طراحیو کاملا درک کنین
1395/12/27
واقعا تو از مهندسان طراحی سابق پورشه برتری
1396/9/19
باهات موافقم عرضو ارتفاش نمیخونه کاش یکم پهنتر بود یکی از دوستای من این ماشینو داره وقتایی که باهمیم سرپیچا میگم سرعتو کم کن هی احساس میکردم میخواد چپ کنه
1395/12/2
سلام . من اين ماشين رو اخيرا تحويل گرفتم . مدل 2017 . ماشين قبلي من 206اس دي بوده ولي تجربه رانندگي با ماشين هاي كراس آور كره اي رو دارم .اين ماشين با توجه به قيمتي كه داره وسابقه شناخت با خودروهاي هم سگمنت ارزش خريد داره . تجربه رانندگي با اين خودرو رو قبلا نداشتم به جهت نياز به خودرو كراس آور و ميزان توان هزينه اين خودرو رو به اجبار با تحقيقات زياد خريدم . شايد اوايل و در دوراني كه منتظر دريافت خودرو بودم چندان رضايت قلبي از خريد نداشتم . ولي از روزي كه تحويل گرفتم بابت ميزان هزينه و كيفيت خودرو بسيار راضي هستم . امكانات فوق العاد به نسبت قيمت خودرو داره . كيفيت متريال داخلي بدون اغراق عرض مي كنم واقعا سطح بالاست . توان خودرو براي رانندگي نرمال خوب و رضايت بخش . طراجي خودرو غير كپي و اپشن هاي كاربردي خوبي داره . شايد من هم علاقه داشتم خودرو ژاپني سوار شم ولي با اين قيمت ها و شرايط به نظرم چري 5 نيو فيس اگسلنت خودروي خوبي هست . زياد شنيده بودم در مورد توان خودرو و ضعيف بودن اون ولي واقعيت موجود با كنترل هاي پليس ، اين خودرو براي من و خونواده ام رضايت بخش است . ضمنا من تجربه رالي رو هم دارم . اين خودرو قطعا براي رالي مناسب نيست ولي براي كساني كه رانندگي معقول و نرمال رو مي پسندند قطعا مناسبه .
در اخر عرض كنم كارمند يكي از دستگاههاي دولتي هستم . و خودرو رو بر اساس نيازم خريدم .
يا علي
1395/12/2
سانگ یانگ تیوولی با موتور 1600 و گارانتی نصف و نیمه رامک خودرو در بازار هم اکنون 110 میلیون تومان خرید و فروش
میشود ولی ایران خودرو با امکانات و قدرت بیشتر و گارانتی طولانی تر به قیمت صد میلیون تومان واقعا ارزشمند است.
1395/12/10
واقعا کسایی هستن که بجای سراتو،،تیوولی،ماکسیما و مزدا3 دست دوم (درحد صفر) برای این آشغال متحرک پول بدن؟؟؟ ؟ ؟؟؟ ؟؟؟ ؟؟؟ ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
1396/1/4
عزیزم من خودم مزدا3 داشتم و دارم بهت میگم این خیلی بهتر از مزداست تنها چیزی که ممکنه بخاطرش از خریدن این بجای مزدا حسرت بخورم شتاب فوقالعاده مزدا بود.بعد ضمنا شما میگید تیوولی،سراتو و مزدا این رو نمیشه خرید.لطفا قبل از اینکه یه همچین نظری بدی برو به شرایط فروش این ها نگاه کن.تیوولی که 40% پیش پول میگیره و بعدش با 20% سود 8 ماه بعد بقیه پول رو میگیره سراتویی هم که داره در ایران عرضه میشه از نظر آپشن زیر خط فقرن حالا عذر میخوام کثافت کاری های اطلس خودرو و آسان موتور که هر دوش مدیرش آقای گرامیه بماند.گروه بهمن هم که قسط های خیلی سنگینی مثل ماهی 4000000 تومن داره
1395/12/10
تنها دلیل برای خرید تیگو۵:
پیش پرداخت ۳۰ میلیونی، اقساط سه ساله، تحویل ۳ روزه!
1395/12/12
سلام به همه دوستان و مدیران سایت . واقعا" برایم قابل فهم نیست کسانی بدون کمترین اطلاعات و مستندات در مورد شرکتها و برند ها اظهار نظر میکنند . شخصا" به عنوان یک ایرانی مشتاقم خودروی ایرانی بخرم اما ایران خودرو و سایپا به عنوان بزرگترین خودرو سازان کشورم که دهها سال سابقه به اصطلاح تولید دارند تا الان برای برآورده نمودن خواست و نیاز داخلی چه اقدام مهمی انجام داده اند جز اینکه با تغییر چراغ جلو و عقب خودروهای داخلی و نام گذاری جدید والبته به پشتوانه حمایت بی دریغ دولتی و به ناحق خودروی بی کیفیت تولید و به مردم فروختند . خدمات پس از فروش و نحوه برخورد و ارائه خدمات هم که مثنوی هفتاد من کاغذ است . قیمت برندهای دیگر و عموما" کره ای ها که متاسفانه در غیاب برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی شاخص کیفیت برای ما ایرانیها شده اند هم که سر به آسمان میزند . و بلند گوها هم دائما" کیفیت بی نظیر خودروها ی کره ای را فریاد میزنند و از خودروهای چینی و نمایندگان آنها بد میگویند . حال در این آشفته بازار که قطعا" هیچ کس به فکر مردم و حقوق مشتری نیست چه باید کرد ؟ انتخاب من و شما به عنوان یک شهروند ایرانی چه میتواند باشد ؟ مدتها با خوشحالی پیگیر پیش فروش پژو 2008 بودم و کار هر روزه من شده بود تا جایی که در سایت ایران خودرو و سایت های خودرویی ( مثل همین سایت ) و سایت های مشابه ، اخبار این خودرو را دنبال میکردم . مسئولان ایران خودرو هم با مصاحبه های متعدد مدعی بودند این خودرو قیمت مناسبی خواهد داشت و قرار است در دیماه پیش فروش شود و در بهمن ماه تحویل متقاضیان . بعد گفتند بهمن ماه پیش فروش و در اسفند ماه تحویل خواهد شد . پس کو ؟ اخیرا" در یکی از سایت ها نوشته بودند قرار است در اوایل اردیبهشت 96 پیش فروش و اواخر بهار 96 تحویل شود !!! خدا میداند اگر سایت ایران خودرو باز شود همان بلایی که به سر ساندرو آمد بر سر پیش فروش این ماشین نیاید ؟ البته نمونه پژو 2008 را در نمایشگاه خودروی تهران دیدم و تاسف خوردم به حال خودم و هموطنانم . صندلی پارچه ای ، بدون سان روف و نور پردازی داخل وخیلی از امکانات دیگر. مسئول غرفه هم میگفت که فعلا" همین یک مدل با همین امکانات عرضه خواهد شد و خبری از تیپ های مختلف نیست . قرار است انشاءاله ایران خودرو به صورت قطره ای و به تدریج و با افزایش امکانات این خودرو تعریف تیپ و آپشن هایی که همین حالا در نمونه اروپایی آن وجود دارد تا چند دهه این خودرو را با اسامی و شماره مختلف تولید کند . باور کنید بدلیل فقر شرکتهای داخلی در تولید محصولات به روز و بسیار گران بودن برندهای کره ای و قابل اعتماد نبودن خرید اتومبیل های دست دوم و کارکرده ، چاره ای برایم باقی نماند جز یک برند چینی . البته هنوز ماشین را تحویل نگرفتم ولی از آنجا که چاره ای جز خرید ماشین چینی نداشتم ، با خیلی از کسانی که در سایتهای فروش خودرو این مدل ماشین را برای فروش گذاشته بودند صحبت کردم و حتی رانندگانی که به صورت گذری با این ماشین در حال حرکت بودند گفتگو کردم و جمع بندی نظرات این بود که با توجه به قیمت و امکانات انتخاب خوبی هست البته ایده آل نیست . قضاوت با شما .
1395/12/13
دقیقا شرایطی مثل شما برای من هم پیش اومد (به اضافه چندین ماه پیگیری و تست انواع خودرو هم رده) که تصمیم گرفتم برم به سما این خودرو امیدوارم جواب بده!!!
1395/12/16
سلام خدمت شما اقا خیالت راحت ما خریدیم عالیه همه چیش عالیه شتابشم هرکی میگه خوب نیس اراجیفه شتابش رو حالت اتومات در حد پرشییا وقتی رو حالت تیپ ترونیک میذاری بسیار عالیه . مبارکتون باشه
1396/5/1
دوست عزیز چرا به صنعت خودرو سازی توهین میکنید سایپا و ایران خودرو کی خودرو ساز بودن در این نزدیک به چهار دهه انقلاب یکی یک نمونه تولید از این کارخانه ها اگر دیده بیاد به ما هم نشون بده بگه اقا ما ساختیم اینم تیم طراحی و مهندسیمون این دو شرکت تنها مونتاژکار بودن و مونتاژکار میمونند تا وقتی مردم ازشون خودرو میخرن من هرگز از این دو شرکت حمایت نمیکنم
1396/5/31
تحلیل بسیار زیبایی از شرایط صنعت خودرو در کشورمون داشتید و قطعاً غیر از این نیست. من آذر ماه 95 خودرو تیگو 5 اکسلنت رنگ قهوه ای گرفتم و تا الان 28 هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم. به خاطر شرایط شغلیم اصولا بیرون از شهر تو بزرگراه رانندگی می کنم. بدون توجه به نظرات منفی فعلا دارم با این ماشین از زندگی لذت می برم. تا منتقدان ماشین های چینی مشغول نقد غیر منطقی هستند من کیفمو با این ماشین کردم و میرم سراغ یه ماشین بهتر (که البته شایدم چینی باشه). افت قیمت توی خودرو چیز طبیعیه ولی در عوض شما داری از خودرو استفاده می کنی. به نظر من شعار "چینی نخرید" از سمت دو خودروساز ایرانی توی ذهن مردم نهادینه شده وگرنه به من بگید تا الان چند تا ماشین چینی توی راه مونده؟ متاسفانه 5 ماشین ایران خودرو و سایپا داشتم مدل های گوناگون و با هر کدوم به نحوی مرتب جلوی تعمیرگاه بودم. موفق باشید.
1395/12/27
سلام منتظر تست و بررسی هایما s7 turbo نیز هستیم
1396/3/30
با سلام خدمت دوستان
به نظر من یکی از بهترین ماشیناس تو این رنج قیمت من خودم قصد خریدش رو دارم و بهترین گزینه بودنش به این دلایل:
بی وای دی s6. به خاطر کمبود نمایندگی های مجاز تو کل کشور و گارانتی سه ساله و همچنین طراحی قدیمی یکی از گزینه هاس که کنار میره.
هایما توربو هم به خاطر گارانتی سه ساله و همچنین مشکلات توربو در ایران و ریسک بازار دست دومش یکی از گزینه هاس که کنار میره
جک اس 5 به خاطر مشکلات توربو که حتی یکی از دوستان خودم که یه مدل 94 داشت که موتورش قفل کرد از کنار این گزینه ها کنار میره
تیوولی به خاطر اتاق کوچیکش و شرکتی که خدماتش افتضاحه هم از کنار این گزینه ها کنار میره
پژو 2008 هم که دارای گارانتی 2 ساله یا 40000 کیلومتره
رنو داستر هم که کلا به خاطر نداشتن اپشن کوچک بودن اتاق و ضعیف بودن ایمنی که میتونید تو اینترنت سرچ کنید و فیلماشو ببینید پس در کل اگر ضعیف بودن موتور در تیگو 5 در نظر نگیریم بهترین گزینه هستش برای خرید البته شما با انداختن شمع سوزنی ایریدیوم و یه قطعه ای که به پدال گاز نصب میشه و باعث میشه ماشین زودتر دور پر کنه شتابش حدود یک تا دو ثانیه تغیرر میکنه
1396/4/8
فقط دوس دارم بدونم قیمت تموم شده ی تولید این ماشین چقدره. خدایی 98 تومن ظلمِ آشکاره.ظلم به اعتماد و شوق خرید
1396/4/15
قیمت جهانیش 22 هزار دلاره.ضربدر دلار 4 هزار تومن بکن با مالیات و عوارض و غیره ببین چقدر میشه
1396/5/5
امروز من تیگو 5 اکسلنت خریدم ...با توجه به اینکه خودروی قبلی من اپتیما بود و قبل از اون هم النترا میخوام بگم واقعا قابل قبوله این خودرو
دیگه قبلش پراید و 206 نداشتم که الکی ذوق کنم واسش
در ضمن اپتیما رو فروختم چون مربوط به منطقه آزاد بود و اجازه خروج از استان رو نداشت
بخرید ...ارزش خرید داره
این نظر رو در مورد x33new نمیدم چون تست کردم و جالب نبود
1396/5/28
سلام
من هم این ماشین رو بارها در خیابون دیدم ، به نظرم ماشین خوبی میاد
تا حالا توش رو ندیدم که بدونم کیفیتش واقعا چجوری هست اما اگر نسبت به قیمتش کیفیت و مشخصات فنی مناسبی داشته باشه
ایشالا میخرمش
1396/6/25
با سلام خدمت دوستان عزیز
من تیگو 5 جدید اکسلنت خریدم بنا به این دلایل
1- تجربه فوق العاده خوبی و از ماشین های چینی داشتم (بیش از 3 سال ولیکس داشتم)
2- هر ماشین ایرانی که خریدم جز ضرر برای من چیزی نداشت. آخرین ماشین من 207 جدید بود که با اینکه صفر خریده بودم مدام درب نمایندگی بودم و در عرض 6 ماه با 5 میلیون ضرر فروختم.
خلاص
ما آنچه شرط بلاغ است گفتیم تو خواه پند گیر خواه ملال.

شعار ماشین چینی نخرید شعا مافیای بازا ایرانخودرو و سایپاست
1396/8/26
داداش تو اومدی تیگور تست کنی یا تو سر جک s5بزنی مردم واستفاده کننده ها خودشون عقل وشعور دارن اگه یه زحمتی به خودت بدی بری تومردم وکف بازار متوجه میشی این متنی که نوشتی همش اشتباه هست و با هدف تخریب جکs5نگارش شده مردم همه میدونن یه جرخs5 به تیگو ارزش داره من خودs5 اتوماتیک دارم واقعا توی رنج قیمت خودش هم از لحاظ قدرت موتوری هم ازلحاظ اپشن وهم از لحاظ مردم وبازاربهترینه
1397/3/19
شما اگه ماشینت اوکیه.. اینجا اصن چیکار میکنی؟؟؟.. من خودم هم جک s5 داشتم و الانم تیگو ۵ دارم.. به غیر از موتور جک ک خیلیم بهتر از تیگو نیس.. بقیه امکانات و آپشنای و کیفیت و البته ظاهر به گرد تیگو هم نمیرسه.. یکم واقعیت رو بپذیر یا لااقل دوتاشو تست کن بعد نظر بده
1396/9/25
دوستان سلام
عزیزان عده ای مدام میگویند خودرو چینی نخرید و این صحبتها باعث گردیده مردم دچار سردر گمی شوند من به شخصه قبلا پراید/206 تیپ 2 و تیپ v8 , v9 را داشتم و تجربه تلخی از انها دارم 206 بنده دو بار سرسیلند سوزاند البته نمیخواهم راجب انها صحبت کنم...سپس رو اوردم به خودرو چینی لیفان 620 و سه سال زیر پایم بود خداییش هیچ کم نداشت هم از نظر ابشن و هم موتور طی 40 هزار کیلومتر حتی یکبار به تعمیرگاه نرفتم الان هم خودرو تیگو 5 جدید گرفتم واقعا طی سفری که با اون داشتم واقعا نرم و راحت بود و امکانت بسیار خوبی داره البته قابل مقایسه با توسان و اسپورتیج نیست ولی کمتر از انها هم نیست امیدوارم در دراز مدت هم سربلند از اب به در اید شما هم زیاد به حرف مردم اهمیت ندید بعضیها بدون کارشناسی و حتی بدون اینکه خودرو را داشته باشند نظر میدهند..قبل از خرید خودرو با چند نفر که این خودروها را دارند مشورت کنید/
سالم و تندرست در پناه حق
1396/12/2
سلام به همه دوستان.من مبلغ ۴۰ میلیون تومان پول نقد دارم و برای پرداخت اقساط تا ماهی 8 میلیون تومان هم مشکلی ندارم.به علت اینکه دیسک کمر دارم دنبال ماشینی می گردم که هم نرم باشه و هم اتومات .میشه بزرگواری کنین راهنمایی بفرمایین.سپاسگزارم
1396/12/4
سلام به همه دوستان من قبل از تیگو ۵ پراید ، سمند ، پژو ۴۰۵ و ال نود سوار میشدم با توجه به قیمت ، شرایط فروش و آپشنای که داره خیلی خیلی از خودروهای که نام بردم سرتره بنده کارمند هستم و نه میتونم به ماشینای دست دوم اعتماد کنم و نه پول خرید ماشین صفر خارجی رو دارم ، والاه منکه راضیم به کسایم که شرایط منو دارن پیشنهاد میکنم . یا حق
1396/12/24
دوستان سلام
نمیدونم تجربه رانندگی با ماشینهای چینی را داشته اید یا نه ولی بنده سه سال خودرو لیفان620 داشتم و الان هم 5 ماه تیگو اکسلنت دارم خدائیش ماشین نرم و راحتی هست اگر به دنبال شتاب اولیه نیستید گزینه خوبی هست. ماشینهای تولیدی ایران خودرو و سایپا واقعا در مقابل انها صفر هستند..قبل از هر انتخابی به کسانی که ماشین مد نظر شما را دارند مشاوره کنید و زیاد اهمیت به حرف مردم بخصوص کسانی که اصلا ماشین رو ندیدند و سوار نشدن ندهید/
شاد و تندرست باشید
حق بین از شیراز
1397/1/2
با عرض سلام و وقت بخیر

متاسفانه همچنان از بعضی ها این جمله زیاد به گوش میرسه که ماشنین چینی آشغال هستش ولی باید گفت که الان دیگه این ماشینهای چینی اون ماشینهای چینی سابق نیستن و خیلی پیشرفت کردن و کیفیتشون هم تا حد قابل قبولی پیشرفت داشته و بعضی هاشون حتی در سطح کره ای ها بالا رفته ، کسی که تا الان سوار ماشین چینی سوار نشده و ندیده ، نباید به دو نفر که میشینن میگن ماشین چینی آشغاله گوش کنه ولی چینی ها نه تنها آشغال نبوده بلکه امروز بعضی از آن ها همان طور که گفته شد قابل رقابت با محصولات کره ای هستند ، تا چند سال دیگر ماشینهای چینی رو باید در کنار کره ای ها دید .

من نمیگم همه ماشینهای چینی خوب و عالی و بی نقص ، ولی در این شرایط بازار خودروی ایران به نظر شما با این بودجه ها چه خودروهای مناسبی در بازه قیمتی ۷۰ الی ۱۴۰ میلیون وجود داره ؟ ( ماشین صفر)

تیوولی کوچک
رنو کپچر گران و کوچک ؟

امیدوارم بهترین ماشینها رو داشته باشین و باهاشون حال کنین 😊
1397/1/4
سلام
چند ماه که این ماشین رو خریدم
بدون گزافه گویی واقعا خوبه
ولی یه سول
ماشین دست‌انداز رو خیلی نشون میده
پشت ماشین خیلی میکوبه
عادیه ؟
لطفا راهنمایی کنید؟
1397/1/13
سلام دوست عزیز
وضعیت سرو صدای پشت ماشین شما چطوره
1397/1/10
من تيگو دارم خيلي راضي ام
1397/2/3
من قبل از عید یکی تحویل گرفتم.بد ماشینی نیست ولی به نسبت قیمتش ارزش خرید رو نداره.باهاش دو تا مسافرت رفتم . تو سربالایی لشه.حتما باید از منوال استفاده بشه. واکنش موتور به پدال گاز خیلی کنده. ولی تو کفی عالیه . صدای موتور تو اتاق زیاد میاد و تو مسافت طولانی رو مخه.صندلی عقب تو مسافت طولانی خسته کننده اس.مصرفش خوبه . دندهها خیلی نرم عوض میشن.کلا من با ماشین قبلیم که مگان 2000 بود مقایسه میکنم بنظرم ارزش خرید رونداره.حالا دیگه ما خریدیم و گرفتارش شدیم تا ببینیم بعدا کسی از ما میخره یا نه.... یا حق
1397/2/11
به نسبت قیمتش ماشین خوبیه.شتاب اولیه در حد نرمال ولی شتاب ثانویه خیلی خوب و به هیچ عنوان در حالت اسپورت در سربالایی کم نمیاره.
کولر بسیار عالی عمل میکنه.فرمان نرم.ترمز خوب.نرمی خودرو خوب .ورود صدا به کابین بسیار کم و کیفیت کلی ماشین بسیار خوب تمام قطعات از شرکت های معتبر تهیه شده.
در ضمن رنگ خودرو چون سه پوششه هست بسیار با کیفیت هست.
همراه با گارانتی 5 ساله.
به نظرات افرادی که این خودرو رو نداشتن توجه نکنید چون بیشتر از ناحیه رقبا میان و تخریب میکنن تیگو 5 رو
1397/2/28
با سلام خدمت دوستان تیگو سوار،من یه لیفانx60 مدل۹۵ دارم ازش خیلی راضیم .و میخوام بفروشمش یه چری تیگو۵ اکسلنت بخرم میخواستم راهنماییم کنید ببینم ماشین خوبیه یا نه از لحاظ موتوری،کشش، و قدرت و ببینم میشه روی تیگو توربو شارژر سفارش داد و نصب کرد از طرف خود نمایندگی بعد ازش راضی هستین کسایی که دارن از نمایندگی طرز برخورد و نوع ماشین قدرت و امکانات ماشین خواهشا هر کی اینو میخونه راهنماییم کنه حتما
1397/3/17
ماشین خوبیه اگه قیمتش روپایین بیارن
1397/4/10
آراد فلاح جان شما نسبت به دیگر نویسندگان سایت بررسی ضعیف و بدون تفصیل انجام میدی. مثلا از کیفیت کابین خودرو هیچی نمیگی. عکست هم که نذاشتی
1397/5/15
سلام
من این خودرو رو اردیبهشت ماه با تحقیقات کم تحویل گرفتم، راستش فقط به قیافه خوب و کلمه موتور دولیتری اکتفا کردم
با توجه به اینکه ماشین قبی من چانگان بود چند مورد رو خوستم توضیح بدم که خریداران از قبل بدونند
این ماشین ظاهری زیبا در باطنی قدیمی به شما عرضه میکنه، برام تعجب بر انگیزه که این ماشین تو سال ۲۰۱۸ هنوز تسمه تایم داره! و شما مجبورید تو ۵۰ تا کارکرد یک و هشتصد براش هزینه کنید! برام عجیبه که این ماشین بجای فرمان برقی از فرمان هیدرولیک استفاده میکنه که الان فقط تو ماشینهای ایرانی میتونید ببینیدش! برام عجیبه که این ماشین با این ظاهر فریبنده بزرگش فضای خوبی برای سرنشینای عقب نداره! برام عجیبه که این ماشین از گیربکس CVT تسمه ای استفاده میکنه و خنگی گیربکس تو زمان شروع حرکت انقدر نمایانه! و بدتر از همه برام عجیبه این خودرو با این هزینه چرا انقدر صدای موتورش توی کابین میاد و انقدر آزار دهنده است، تعجب میکنم که چطور این ماشین انقدر خشکه و انقدر ضربات رو به داخل منتقل میکنه!
در مورد گارانتی ۵ ساله من هنوز تو این زمن نظری ندارم، اما شما اگر یک سوال ساده در مورد ماشین داشتید ببینید چطور میتونید به پاسخ برسید!
البته این ماشین مزایایی هم داره، مثل بزرگی ماشین، زیبایی ظاهری و سنسورهایی که اخیرا نصب شده
در کل تجربه این ماشین برام نا امید کننده بود، جتی چانگان تنها مشکلم باهاش کوچیک نشون دادنش بود که حالا میفهمم یا خطای دید بوده یا این ماشین انقر در داخل بد طراحی شده که اصلا نشون نمیده
من حتی اگر از گیربکس تسمه ای و فرمون هیدرولیک و رانندگی خشکش بگذرم صدای موتور و کابین به نظرم قابل چشمپوشی نیست و راحتی رو از شما میگیره
به نظرم اگر صرفا دنبال یه ماشین بزرگ هستید میتونید به این ماشین فکر کنید وگرنه گزینه های دیگه رو حتما بررسی کنید، البته توصیه میکنم موتور توربو تو شرایط بنزین و خدمات اتومبیل ایران نگیرید که این موضوع اینجا نکته مثبتیه اما بقیه موارد در داخل خودرو شما رو خیلی راضی نخواهد کرد و میتونید در زمان انتخاب بیشتر فکر کنید....
ممنون از شما
1397/5/27
حاجی این توقعات شما مال ی ماشین المانی هس که 500 میلیون قیمت داره نه ی ماشین 120 میلیونی
1399/1/11
سلام
داداش چانگان سوار حالا که داری تخریب میکنی ی برگه بگیر یادداشت کن امکانات تیگو 5 رو که انقدر سوتی ندی. فرماااان هیدرولیک!!!!
داداش فرمونش برقیه حساس به سرعته.
بعد تو ایران با اندازه پولت میتونی ماشین بخری.
با این مقدار پول ماشین معقولیه چون اولا شاسیه دوما محکم و ایمنه سوما شیک و زیباست
اگه قرار باشه شتاب 10 یا زیر 10 داشته باشه باید بری دنبال ی لامبورگینی نه تیگو.
1397/6/15
سلام بنده یکسال است که تیگو ۵ دارم و نسبت به پولی که دادم رضای هستم قدرت موتور در جاده های کوهستانی خوبه شتاب گیری زمان سبقت مناسب است و از همه مهم تر ترمز خوبی دارد و سر پیچ ها قابل کنترل است و نقاط صعف ان کم بودن حجم باک .کم پیچ دیدن فرمان.و وجود تسمه به جای زنجیر برای انتقال نیرو در گیربکس که این امر موقع عبور از یک مانع بابد با گاز شدید انجام شود یا یک مقدار دنده عقب رفته و مجدا به جلو حرکت کند.
1397/6/17
ببینید چری ماشین فوق بسیار خوبی است دیگه حرف نباشد حتا از جک اس 5 شماهای که داراین میگین اصلا تو ماشین سوار نشدین چرت و پرت انقدر
1398/3/28
سلام . یعنی الان شما ها برید نگاه کنید قیمت چری و جکو ببینید باهم یکسان هستند اما چری از نظر ظاهری و لوکسی و از نظر رفاهی بدرد میخوره اما جک از نظر سرعت بدرد میخوره . خوب یعنی ما فقط به سرعت نیاز ندارم که ؟ خو پس چری رو بخریم دیگه . راستی من چندتا از این کامننت هارو خوندم و فهمیدم که شما گفتین ماشین های چینی چرت هستند اما بازار ایران اینجوریه . اصلا ربطی به ماشین نداره راستی خودمنمم چری دارم و قبلا ال 90 دارشتم و قتی از اول نشته بودم و باهاش دور زدم فرمونش از پلو تا اسمون با ال 90 فرق داشت . و راستی من خودمنم با اقای ایدین موافقم که قیمت ازرا نوجومیه. ولی ماشین چری و جک یا ماشین های دیگه حتی ایراین و خارجی و کره ای برای خانوداه مناسبه . مثلا من رفتم یک سانتافه خریدم یک نفر میگه سانتافه داغونه اما برای من خوبه اینجوریی میگم . با تشکر
1398/3/28
ولی این ماشین از جک اس 5 بهتره چرا چون که الان جک سوران دارن اعتراض میکنن و میگن ماشین داغونه نصفست اینجوری