موضوعات داغ

جی ام سی سیرا مدل 2015، وانت غول پیکر آمریکایی در پایتخت

14 آبان 1396

مقدمه

به واقع مردم ایران مردمان ماشین بازی هستند، با شرایط سخت واردات خودرو و تعرفه ی بالای واردات که قیمت برخی خودروها را 3 تا 4 برابر قیمت اصلی خودرو بالا می برد باز هم شاهد عبور و مرور خودروهایی خاص در سطح شهرها هستیم، از طرف دیگر خدمات پس از فروش خاصی برای بسیاری از خودروها در کشور موجود نیست، حتی تعمیرکاران ماهر نیز برای تعمیر برخی از مشکلات خاص به تعداد اندک یافت می شوند، اما مردم ترجیح می دهند با ماشین هایی که بعضاً در اروپا و آمریکا جلب توجه می کند برانند.

مواردی که ذکر شد برای خودروهایی بود که امکان شماره گذاری برای آن ها میسر است اما برخی از خودروها هستند که به صورت گذر موقت وارد کشور می شوند که آن ها نیز با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می کنند که مهم ترین آن تمدیدهای زود هنگام آن ها برای ماندن در کشور می باشد، علاوه بر اینکه به دلیل تک بودن این خودروها عملاً قطعات آن ها در کشور یافت نمی شود و در صورت بروز مشکل باید برای تعمیر به خارج از کشور مرجوع شوند.

با تمام این مسائل تابستان امسال یکی از پر رفت و آمدترین تابستان های چند سال اخیر خودروهای گذر موقت بود، هرچند لامبورگینی و فراری مهمان پایتخت نبود اما هر از گاهی عکس هایی از ماشین هایی خاص در ایران و البته تهران دیده می شد که گواه این ماجراست.

جی ام سی سیرا که آمریکایی ها از آن به عنوان ماشین کار یاد می کنند چند ماهی مهمان پایتخت بود که توسط یکی از نزدیکان مالک به ما اطلاع داده شد که شرایط برای تست و بررسی آن آماده است و در یک روز گرم تابستانی دوربین هایمان را شارژ کرده و ضمن کسب اطلاعات کلی راجع به این خودرو به ملاقات این غول بی شاخ و دم آمریکایی رفتیم. برآمد نخستین بررسی جی ام سی سیرا را در ادامه می خوانید:

طراحی خارجی

سال ها قبل تراک ها یا وانت بارها از فروش قابل ملاحظه ای برخوردار نبودند دلیل آن هم چیزی نبود جز طراحی ضعیفشان به همین دلیل فقط افرادی اقدام به خرید این کلاس خودرویی می کردند که از آن به عنوان خودروی کار و کاربردی استفاده می کردند اما خودروسازان دریافتند برای فروش بیشتر و خرید طیف بیشتر، باید دستی به سر و روی آن ها کشیده تا علاوه بر افرادی که از آن به عنوان خودروی کار استفاده می کنند، افرادی نیز بخاطر زیبایی و خودرویی برای حمل و نقل و استفاده روزمره آن ها را خریداری نمایند.

بهترین بازار برای وانت بارها بازار آمریکاست به همین دلیل بهترین محصولات این کلاس نیز توسط آمریکایی ها تولید می شود که از آن جمله می توان به فورد F150 ، شورولت سیلورادو، جی ام سی سیرا و ... اشاره کرد.

جی ام سی نیز همانند آلمانی ها با توجیه هویت سازی محصولاتش چند سالی است مدل های مختلف را با کلیتی یکسان تولید و عرضه می کند، این رویه سال های زیادی است که در محصولات آئودی، پورشه، بی ام و مرسدس بنز رعایت می شود، کیا نیز طی چند سال گذشته تلاش کرده طراحی محصولات مختلفش را یکسو و یکپارچه کند.

روز تست در محلی با مالک محترم قرار گذاشته بودیم و در ترافیک پایتخت به دوردست ها خیره شده بودم تا هرچه زودتر جی ام سی سیرا را برای اولین بار از نزدیک ببینم، غافل از اینکه در انبوه خودروها به دلیل ارتفاع بلند سیرا یک سر و گردن بالاتر از سایر خودروها خواهد بود که چند لحظه بعد با فاصله ی زیادی که از ما داشت قابل رویت بود، به هر حال دیدار به هم رساندیم و با خودروی خودمان در پشت جی ام سی سیرا عازم محلی مناسب برای عکاسی شدیم، نگاه رهگذران و تاییدشان آنقدر برایم جالب بود که ترجیح میدادم سوار بر سیرا بودم به جای نشستن در پژو 206!

به میزانی این توجه زیاد بود که به یاد لامبورگینی اونتادوری افتادم که سال 92 به صورت گذر موقت به پایتخت رسید و توجه پیر و جوان را جلب می کرد.

خلاصه به محلی برای عکاسی رسیدیم و شروع به بررسی خودرو کردیم، نمای جلوی خودرو با کروم تزئین شده، این میزان کروم و خاصیت آینه ای بودنش مقداری برای عکس گرفتن هم ما را با مشکل مواجه کرد زیرا پس از هربار عکس گرفتن باید عکس ها را خودمان داخل ماشین یکبار می دیدیم.

جلوپنجره ی چهارگوش عظیم الجثه با سه خط افقی پوشانده شده است که در میان خط میانی نوشته ی GMC که به رنگ قرمز است دیده می شود، چراغ های اصلی زیبا که در لیست زیباترین چراغ های تولیدی خودروهای سال 2014 قرار گرفته اند به جلو پنجره متصل شده اند و دارای چراغ روشنایی در روز و چراغ راهنما می باشند.

سپر نیز در حالی که با کروم تزئین شده است چراغ های هالوژن را به صورت دوار در دوطرف خود می بیند،در میانه ی سپر نیز علاوه بر جای گرفتن پلاک،محلی برای اتصال خودرویی دیگر در نظر گرفته شده است.

کاپوت کشیده و حجیم نشان از وجود نیروگاهی قدرتمند و عظیم در زیر آن دارد که به محض استارت آن را لمس کردیم.

به نمای جانبی خودرو می رسیم،با نگاهی به این قسمت بیشتر متوجه طویل بودن خودرو می شوید و ابهت آن شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد زیرا بدون اغراق طول آن اندازه ی مینی بوس های درون شهری مرسدس بنز می باشد که هنوز هم داخل شهر در رفت و آمدند، رینگ های بزرگ 6 پره ی استیل و گلگیرهای پف کرده در جلو و عقب از نکات جالب توجه در این قسمت است، همچنین در این قسمت روی در راننده نوشته ی 2500 HD دیده می شود که کمی کوچک به نظر می رسد.

بزرگ بودن درها علی الخصوص در ردیف اول نشان از ورود و خروج سهل راننده دارد که رکاب فلزی در این قسمت کمک کننده خواهد بود،آینه ها نیز از جنس پلاستیک هستند که چندان با کلیت این قسمت سازگار نیست.

به نمای عقب خودرو می رسیم قسمتی که آمریکایی ها چه در مدل های شاسی بلند چه در مدل های وانت بار توجه زیادی به آن نمی کنند و خیلی ساده به طراحی آن می پردازند که به عنوان مثال برخی از این خودروها که اتفاقا به تازگی به ملاقاتشان رفته ایم می توان به جمس یوکان، کادیلاک اسکالید، شورولت سیلورادو و ..... اشاره کرد.

جمس سیرا نیز در این قسمت به سادگی طراحی شده است، چراغ های اصلی همانند سایر هموطنانش به صورت عمودی و به دور از هرگونه آلایش طراحی شده است، پایین دستگیره ی در نوشته ی GMC و در دو گوشه ی در نوشته ی SIERRA و SLE دیده می شود.

سپر کروم و با گودرفتگی هایی مشکی در دو طرف سپر که برای قرار دادن پا برای سوار شدن به قسمت حمل بار قرار داده شده اند جلب توجه می کند.

در یک جمع بندی کلی نمای خارجی جمس سیرا را مثبت ارزیابی کرده که قرار گرفتن چراغ های جلوی آن در زیباترین چراغ جلوهای خودروهای تولیدی سال 2014 آن هم برای خودرویی که جنبه های کاربردی آن به زیبایی اش میچربد گواهی بر این مدعاست.

طراحی داخلی

با بازکردن در بزرگ جلو با فضایی بسیار بزرگ مواجه شدیم که با مقدار زیادی اغراق می شد درونش فوتبال به صورت گل کوچیک بازی کرد، لازم به ذکر است به این دلیل که اکثر خریداران این مدل شهروندان آمریکایی هستند و از چثه های بزرگ و تنومندی برخوردارند، فضای زیادی برای نشستن و فاصله ی بسیاری بین سر و سقف خودرو وجود دارد، حال برای ما ایرانی ها که جثه های بزرگی نداریم نشستن روی صندلی اینگونه خودروها با راحتی بسیار زیادی همراه است.

فرمان با تزئینات دو رنگ و قرار گرفتن کلیدهایی برای تنظیم سیستم صوتی به چشم می آید، در سمت راست فرمان نیز دسته دنده تعبیه شده است که خودروهای شاسی بلند و وانت بارهای آمریکایی اکثراً به این صورت می باشند که نشان می دهد آمریکایی ها هنوز به اصول اولیه ی خود در راستای تولید خودرو پایبندند.

پشت فرمان صفحه کیلومتر شمار و دور شمار موتور به همراه سایر نشان دهنده ها با تزئین 3 رنگ قرمز و سفید و زرد جذاب و دلرباست.

LCD، تنظیمات سیستم صوتی، تنظیمات تهویه مطبوع و ... درون قسمتی مستطیل شکل در کنسول میانی قرار گرفته اند که شباهت زیادی به رادیوهای قدیمی دارد، سیستم تهویه از نوع دوگانه است و از راننده و سرنشین کناری پذیرایی می کند، پایین تر از این قسمت نیز خروجی برق دیده می شود و در ادامه نبود دسته دنده در این قسمت فضای باز زیادی ایجاد کرده است که می توان وسایل متعددی را قرار داد که البته بالاتر از آن فضا برای گذاشتن لیوان در نظر گرفته شده است.

کنسول بسیار بزرگی در زیر دستان راننده قرار دارد که علاوه بر راحتی راننده در هنگام رانندگی و قرار دادن آرنج او روی آن، فضای بسیار بزرگی برای قرار دادن اجسام در نظر گرفته شده است و بر روی آن نیز یک شارژر بدون سیم برای تلفن های هوشمند وجود دارد.

حال نوبت به نشستن در ردیف دوم صندلی هاست، در این قسمت نیز فضای بسیار خوبی برای سرنشینان در نظر گرفته شده است،در حالی که صندلی راننده برای قد 178 سانتی متری نگارنده تنظیم شده بود کوچکترین کمبود فضایی در قسمت عقب حس نمی شد.

به طور کلی جی ام سی سیرا از نظر فضاسازی عالی بوده و برای راننده و سرنشینان بلند قامت و بزرگ اندام راحت می باشد،اما از نظر کیفیت کابین حرف زیادی برای گفتن ندارد چنان که اکثر مواد استفاده شده در کابین از پلاستیک بوده و حس خوبی را به راننده و سرنشینان منتقل نمی کند، البته جمس مدل لوکسی را برای سیرا در نظر گرفته که بتواند طیف بیشتری از مشتریان را راضی نگه دارد و کسانی که تمایل به کابینی با کیفیت دارند را به خرید این خودرو ترغیب کند.

قوای فنی

جی ام سی سیرا که برادر آن را شورولت سیلورادو می دانند با موتورهای V6 و V8 به بازارهای جهانی عرضه شده است که مدل 6 سیلندر آن که مدل پایه می باشد از موتور 4.3 لیتری بهره می برد که حداکثر گشتاور آن 413 نیوتن متر می باشد

اما جی ام سی دو موتور دیگر برای سیرا در نظر گرفته است که هر دوی آن ها V8 می باشد که یکی از آن ها 5.3 لیتری و دیگری 6.2 لیتر می باشد.

اما مدلی که در روز تست در اختیار ما قرار گرفته بود مدل V8 با حجم موتور 6.2 لیتر بود که توان خروجی آن 420 اسب بخار و حداکثر گشتاورش 460 نیوتن متر می باشد که طبق اعداد کاتالوگ مصرف سوختی معادل 15 لیتر در 100 کیلومتر برای این آمریکایی رقم می زند که طبق گفته ی مالک رسیدن به همچین عددی غیرممکن است و مصرف شهری این غول 22 لیتر در 100 کیلومتر است.

تجربه رانندگی

برای سوار شدن بر سیرا، در راننده را باز کرده و با رفتن روی رکاب خودرو سوار بر آن شدیم، خودرو روشن بوده و با بالا بودن شیشه ها خبری از نفوذ صدا به داخل کابین نیست، دید اطراف به لطف آینه های بزرگ جانبی خوب بوده، اما کاپوت کشیده و حجیم بودن آن مانع از آن می شود که دید مناسبی از فضای جلو داشته باشید، برای قسمت عقب هم به دلیل طویل بودن خودرو و کوچک بودن شیشه عقب تصویر خاصی از این قسمت ندارید که البته جی ام سی برای پارک کردن شما دوربین دنده عقب را تدارک دیده که در صورت قرار دادن گیربکس روی R تصویر دوربین دنده عقب روی LCD نقش می بندد تا برای پارک کردن کمتر با مشکل مواجه شوید.

گیربکس را که در سمت راست فرمان قرار دارد روی حالت D قرار داده و شروع به حرکت می کنیم، دید کم جلوی خودرو بیشتر به چشم می آید و در سرپیچ ها تلاش می کنم با بالا کشیدن خود تصویر بهتری از چهارگوش خودرو داشته باشم تا مبادا آسیبی به خودرو وارد شود، دنده ها با نرمی خاصی تعویض می شوند و شتاب گیری خوبی را شاهد هستیم.

البته ابعاد بزرگ خودرو با توجه به خودروهایی که به صورت روزانه از آن استفاده می کنیم مانع از آن می شود که با سرعت بالا اقدام به رانندگی کنیم که البته با گفتن این حرف به مالک ایشان گفتند بعد از مدت زمانی اندک با ابعاد سیرا خو خواهید گرفت و مسلط به رانندگی خواهید پرداخت.

ضربات کابین با افزایش سرعت به مقداری زیاد بود که در طول این چند سالی که اقدام به تست و بررسی خودروها می کنیم تا به حال با این میزان ضربه در خودرویی مواجه نشده بودم و این موضوع نیز مانع از آن می شود که با سرعت بالا رانندگی کنید.

رانندگی با سیرا لذت خاصی داشته و نگاه رهگذران برای شما جالب خواهد بود، بلند بودن جایگاه راننده در پشت فرمان یادآور مینی بوس می باشد و می توانیم از آن به عنوان بلندقامت ترین خودرویی که در طول این چند سال چه به صورت گذر موقت چه به صورت پلاک دائم وارد کشور شده اند یاد کنیم.

با مقداری گاز دادن به خودرو و افزایش دور موتور صدای پیشرانه ی قلدر به کابین نفوذ پیدا می کند و این موضوع حس خوبی را به راننده منتقل خواهد کرد.

مصرف سوخت بالای این خودرو از مواردی است که قطعا برای هر شخصی آزار دهنده خواهد بود،پیشرانه ی پرحجم و وزن بالای خودرو بدون در نظر گرفتن بار اضافی مصرف سوختی به صورت میانگین 22 لیتر در 100 کیلومتر در شهر برای این غول آمریکایی رقم خواهد زد.

در سرپیچ ها با آن که سرعت چندان بالایی نداشتیم بی وزنی در قسمت عقب احساس می شد و برای نگارنده مقداری ترسناک بود،که البته در صورت وجود بار در این قسمت از این بی تعادلی کاسته خواهد شد، نکته ی جالبی که توسط مالک بیان شد توان حمل بار 4.5 تنی جی ام سی سیرا بود که حمل همچین وزنی توسط یک خودرو بسیار جالب می باشد و سیرا را به عنوان یکی از بهترین وانت بارهای کاربری معرفی خواهد کرد. عملکرد ترمزها نیز با بهره بردن از سیستم های کمکی ترمز عالی است.

در طول مسیر در محلی که نیاز بود دور زیادی برای دور زدن بگیریم ترجیح دادم مسیر را دورتر کرده و از مسیر دیگری برای عبور استفاده کنیم زیرا رانندگی با سیرا سخت بوده و تسلط به چهارگوش آن نیازمند زمان است.

فضای باز برای رانندگی برای راننده آنقدر زیاد بود که هر از گاهی به ذهنم میزد شاید در صورت پر بودن خودرو بشود نفر دیگری را کنار خود جای دهم.

پس از ملاقات با سیرا حس کردم برای درک بهتر ابعاد بدنه ی این خودرو بد نبود اگر پراید وانتی را کنار آن قرار می دادیم و عکس می گرفتیم تا بیشتر متوجه بزرگی سیرا شوید اما متاسفانه در زمان عکاسی و تست خودرو پراید وانت این شاهکار صنعت خودروسازی وطنی به جمع ما اضافه نشد.

جمع بندی

بدون شک یکی از بهترین وانت بارهای تولیدی جهان جی ام سی سیرا می باشد، وانتی تنومند و قلدر و با پیشرانه ای قدرتمند که هیچگاه برای حمل بار شما را با مشکل مواجه نخواهد کرد.

برخلاف روابط سیاسی نه چندان دوستانه بین ایران و آمریکا شهروندان ایرانی همواره از خودروهای آمریکایی به خوبی یاد می کنند و علاقه مند هستند آن ها را خریداری کرده و لذت سواری با ان ها را تجربه کنند،اما بازار کشور نیاز به اینگونه خودروها دارد؟

به هر حال تنوع محصول یکی از مواردی است که حق انتخاب مشتری را بالا برده و مشتری می تواند بین برندهای معتبر انتخابی عاقلانه با توجه به بودجه و کاربری خود انجام دهد.

یکی از بهترین وانت بارهایی که در کشور حضور دارد تویوتا هایلوکس می باشد که البته در جایگاهی پایین تر از سیرا قرار می گیرد اما باید قبول کرد وانت بارها هم همانند تمامی کلاس های خودرویی طرفداران و کاربران خاص خود را دارند و نبود وانت باری در کلاس سیرا در کشور حس می شود. البته مصرف سوخت بالا و بزرگ بودن ابعاد سیرا برای رانندگی در شهر مشکل ساز خواهد بود.

امیدواریم با تغییر قوانین واردات، شاهد حضور اینگونه خودروها از دیگر برندها نظیر تویوتا به کشور باشیم. در پایان ضمن تشکر از مالک خودرو آقای رئوف اصولی توجه شما را به مشخصات فنی و گالری تصاویر این خودرو جلب می کنیم.

مشخصات فني
مدلجمس سیرا 2500
پيشرانههشت سیلندر وی شکل تنفس طبیعی
حجم موتور6.2 لیتر
حداکثر قدرت420 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور624 نیوتن متر در 4100 دور بر دقیقه
شتاب رسمي6.3 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي16 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن2.8 تن
قيمتنا موجود در بازار داخلی

62 عکس

نظرات کاربران

40 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/14
با اين حال مي ده از رو هايلوكس رد شي😂
1396/8/14
فقط تویوتا هایلوکس زنده باد سامورایی
1396/8/14
پیکاپ فقط تویوتا هایلوکس
1396/8/15
خجالت نمیکشی این ماشینو با اایلوکس مقایسه میکنی اصلا هایلوکس در حد و اندازه ی اینه.وانت فقطططط آمریکایی لامصب فقط سادگی و زیبایی هیبت و قدرته.تو ایران حسرت به دل شدیم به خدا
1396/8/17
تویوتا برای رقابت با این غول آمریکایی ، یک غول ژاپنی به نام توندرا ساخته. اونو ببین بعد مقایسه کن آقای کی کی ! .
1400/1/25
حال میده با توندرا v8 از رو این ردشی😅
1396/8/14
6000 سی سی
8 سیلندر
420 اسب بخار
6.3 ثانیه
این ماشینا باید پرستید.
1396/8/14
خیلی جالب بود...من این ماشینو تقریبا هر روز تو خیابون کناری سینما فلسطین(ظفر) میبینم و کلی هم عکس باهاش دارم...اینارو ک میبنی تازه میفهمی شاسی ماشین چیه و پیکاپ چجوری باید باشه...غولیه واسه خودش
1396/8/15
عه منم اینو تو خیابون برادران مظفر ( کنار مجتمع نور تهران ) دیده بودم ، البته خیلی وقت پیش بود فکر نمیکردم این باشه ، غولی بود لامذهب
1396/8/14
معرررکس
1396/8/14
ماشین امریکایی یعنی ابهت کاش روزی برسه مردم ما هم مثل قدیم ها سوار ماشین های آمریکایی بشونئ
1396/8/14
ممنون از بررسی این تراک
برخلاف نظر نگارنده بهترین تراک در آمریکا و دنیا فورد سری f150 است و در آمریکا جز پرفروش ترین ها است.البته هایلوکس هم رقابا خوبی در این رده داره انا سلطان این کلاس فعلا f150 هست . اگر امکان بررسی برای شما مقدور باشه واقعا ممنون میشم .
1396/8/14
چقدر ما باید این جمله سنگین نا موجود در بازار ایران رو تحمل کنیم؟ تا کی؟ تا وقتی که اینا تبدیل بشن به پیکان؟
1396/8/14
این ماشین ده تا هایلوکس رو میذاره تو جیبش
1396/8/17
رقیب این ماشین ، تویوتا توندرا است نه هایلوکس. هایلوکس وانت متوسطه. توندرا و سیرا وانت غول پیکر بزرگ سایز هستند.
1396/8/14
خیلی بزرگه و پرمصرف برای ایران البته چون ما ایرانی ها هرچقدر وانت بزرگتر بشه بیشتر به چشم کالای لوکس نگاهش میکنیم ظرفیت یدک کشی و باربریش کلا برامون مهم نیست تو این اندازه ما از کامیون های خیلی کوچیک استفاده میکنیم
1396/8/14
قابل توجه فرقون ساز های ایران خوپرووسایپا اینا متشینن نه آشغال های بسیار گرونه شما
1396/8/17
بعضی ها همینجوری نظر میدن آخه عزیزم امریکاییه که امریکاییه! مصرف سوخت بالا، بزرگی و قیمت بالا یعنی این خودرو شهری نیست. وقتی شهری نیست این شتابش هم مهم نیست میخوای با بار گاز بدی؟ اساسا برای بازار ایران بنظر چندان کاربردی نیست. نیسان با کمی بهبود با توجه به قیمت و ... خیلی از این به صرفه تر بنظر میاد
1396/8/14
فقط میشه گفت جووووون
1396/8/15
قیمت در مناطق ازاد 150 تا 170 میلیون تومان.
1396/8/15
لطفا بررسی کادیلاک اسکالید رو هم بگزارید
1396/8/16
خدا رو شکر این ماشین های اشغال امریکایی به ایران راه ندادند و ما میتوانیم از محصولات با کیفیت داخلی استفاده کنیم
1396/8/18
من عاشق این ماشینم ولی دیگه به یقین رسیدم باید داشتن چنین ماشینهایی رو به محالات خودم بسپرم
1396/8/19
اول برید تست موس تویوتا هایلوکس رو نگاه کنید که رو هوا بلند میشه و تمایل به چپ شدن داره بعد بیایین اینجا هایلوکس, هایلوکس کنین😂😂😂
1396/8/21
عجب گرگیه آخ که چقدر خواستنیه

1396/9/7
چرا خوبه؟چون امریکاییه؟یه زره منطق داشته باشیم و قبل از تعریف یا تخریب کمی فکر و در شرایط خودش مقایسه کنیم.امریکاییا خودشون نمیخرن .تویوتا سوار میشن و عاشق بنز هستن و برا باربری و حمل و نقل فیات و فولکس .بعد ما....
1396/10/24
شما آمریکا زندگی میکنید دوسته عزیز؟
1397/3/1
شما اگه تونستی بخری ، نخر ، سوارشم نشو ، خوبم نباشه ، امریکایی هم نباشه ، شما هم منطق داری هم فکر باشه؟
1397/5/21
تعداد لایکات تو حلقم........................
1396/10/13
ماشین های قبل از این سو تفاهم بودن یک طرف اصلا چی بودن با این ماشین کلا هیچی ات نمیشه از همه جهات خوبه (البته مصرف قطعا بالاس )
1397/3/15
واقعا تا کی باید فقط عکساشو ببینیم و حسرت بخوریم ؟! عکساش اینقدر جذابه , از نزدیک ببینی دیگه چیه !!!
1397/5/17
با سلام من تعدادی لوازم یدکی خودروی جمس رو دارم که همشون مارک اس دلکو امریکاست ازجمله یک کارتن لنت جلو و عقب . تیغه برف پاککن . و همینطور ده بسته شمع به مارک فورد میخواستم بدونم که کجا از من میخرنش ممنون
1397/10/12
ماشین های تولید ایالات متحده يه چيز ديگه ست..هم پرقدرت هم زیبا هم بزرگ
1397/12/5
ماشین حرف نداره ولی یه عده حرف خنده دار میزنن با تویوتا مقایسه کنید اخه تویوتا حلبی جلو این حرفی برا گفتن داره اگخ هم میخواد با ژاپنی مقایسه کنید پاترول 2018 که باز کلی کسری داره این باید با از خودش سر تر مقایسه شه مثل فورد نه یه ژاپنی
1401/9/1
داداش رقیب ایشون توندرا هست
بعدش یک کم کمتر تعصب بکش تو دهه هشتاد شما چی میزدید تویوتا چی میزد
آقای سر تر الکی تویوتا هایلوکس پرفروش ترین پیکاپ نشد
هیچ چیزیشون به هم ربطی نداره اصلا
هیچی پاترول اصلا اس یو وی هست این پیکاپ
مقایسه خوبی نیست داداش جی ام سی رو من واقعا دوست دارم مخصوصا دو هزار و هشت رو
ولی تعصب کمتر بکش
1398/10/13
حیف نیس وارد کنن ملت بخرن باهاش سیب زمینی پیاز بفروشن وارداتم آزاد بشه آمریکا محصولاتشو به ایران نمیفروشه چون حسابی میرینن به هیکلش زایع میشع میره پی کارش ایران تا این خرروسازان متعهدو داره ملت باید خواب همچین چیزایی رو ببینن اصلا اگه واسشون مقدور باشه یه کارخونه تولید الاغ میزنن و تبلیغ میکنن کم مصرف بدون آلودگی هوا و به ملت میفروشن چون این ملت از نظرشون لیاقت پرایدوپیکانم ندارن
1399/11/8
من یکی از رفیقام تو قطر این ماشین رو داره.چند باری باهاش راننرگی هم کردم.

فقط میتونم بگم که این ماشین:


قدرتش 50 برابر هایلوکس


بدنش 70 برابر هایلوکس



سیستم تعلیق بسیار نرم و عالی



صندلی و فرمان بسیار راحت و نرم



شتاب عالی



آپشن های فراوان




داخب ماشین خیلی بی صدا هست،ولی از بیرون صدای خیلی بلند و وحشتناکی داره.گاز بدی زمین میلرزه.



هرچی بگم کم گفتم.کافیه یک بار سوار بشی تا بفهمی ماشین یعنی چی.





انشالله یه روزی همه بتونیم تو ایران سوارش بشیم.
1401/10/17
مثل اینکه تا حالا کسی فورد F650 رو ندیده
1402/6/1
این ماشین باید با ماشین های مثل فورد f450و شورولت سیلورادو یا تویوتا تاندرا مقایسه بشه نه تویوتا هایلوکس !
تویوتا هایلوکس یک پیکاپ سایز متوسط هست که با هم رده های خودش که فورد رنجر و شورلت کولورادو مقایسه میشه
ولی من خودم طرف دار پیکاپ های آمریکایی هستم
1402/9/7
عجب استایلی عجب هیبتی شاسی بلند فقط جی ام سی