موضوعات داغ

مشاهده فیلم در یوتیوب

به دنبال وضع مجدد تحریم‌های بین‌المللی و خروج خودروسازان خارجی از کشور، صنعت خودروسازی ایران با یک بحران جدی روبرو شد و همچنین در ادامه ممنوعیت واردات خودرو و دپوی قطعات منفصله در گمرات کشور که برخی محدودیت‌ها تا به امروز هم ادامه دارد، باعث شد تا حال ناخوش صنعت خودروسازی کشور از همیشه وخیم‌تر شود.

حال برخی خودروسازان داخلی طی این دو سه سال اخیر سعی کرده‌اند تا تقاضای موجود در بازار را به هر نحوی پاسخ دهند تا فشار تقاضا از روی دوش دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور، یعنی ایران خودرو و سایپا برداشته شود.

پیرو این موضوع، شرکت خودروسازان بم در تلاش است تا با راه‌اندازی و عرضه محصولاتی جدید به بازار کشور، بخشی از تقاضای بسیار زیاد موجود در بازار را پاسخ دهد و محصول جدیدی که برای عرضه در بازار پیش‌بینی کرده است، خودروی کراس‌اوور لیفان X70 خواهد بود که با طراحی و امکانات خوبی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

حال امروز در خودروبانک نگاهی مختصر به ویژگی‌های این خودرو و بررسی مشخصات فنی و امکانات آن خواهیم داشت تا بیشتر با این خودروی کراس‌اوور تازه وارد بازار کشور آشنا شوید.

طراحی ظاهری

برای شروع، باید گفت که این خودروی کراس‌اوور با طول کلی 4390 میلی‌متر، عرض 1820 میلی‌متر، ارتفاع کلی 1715 میلی‌متر و همچنین فاصله بین دو محور 2610 میلی‌متری ساخته شده که باعث شده خودروی لیفان X70 به عنوان یک خودروی کراس‌اوور سایر بزرگ کار خود را در کشور آغاز کند.

طی سال‌های اخیر شرکت‌های خودروساز چینی با همکاری خودروسازان بزرگ جهانی و استخدام طراحان مطرح بین‌المللی، تحول بزرگی در طراحی محصولات خود ایجاد کرده‌اند و امروزه دیگر خبری از طراحی خسته‌کننده و قدیمی ماشین‌های چینی نیست و پیشرفت‌های آنان در این زمینه تحسین‌برانگیز بوده است.

شرکت خودروسازی لیفان هم یکی از چندین خودروساز بزرگ چینی به شمار می‌رود که مسیر توسعه محصولات خود را به خوبی طی کرده و شاهد طراحی بسیار خوبی برای محصولات آن هستیم که خودروی لیفان X70 هم شامل این مورد خواهد شد.

همانند بسیاری از خودروهای پیشرفته امروزی که از طراحی بزرگ جلوپنجره استفاده می‌کنند، در قسمت جلوی لیفان X70 نیز شاهد یک جلوپنجره بسیار بزرگ با ستون‌های افقی کرومی رنگ هستیم که هماهنگی بسیار خوبی با طراحی کلی خودرو داشته و در اطراف آن قاب‌های بزرگ و پهن چراغ‌ها دیده می‌شود که در داخل آن از چراغ‌های مخصوص روز و چراغ‌های هالوژن استفاده شده است.

با این حال خودروی لیفان X70 در قسمت عقب خود یک طراحی کشیده دارد که بخش زیادی از آن را درب پنجم عقب تشکیل داده و ظاهری شبیه به خودروی کیا اسپورتیج نسل قبل به خود گرفته است، هرچند این موضوع به معنی طراحی ضعیف قسمت عقب نبوده و می‌تواند مشتریان خود را کاملاً راضی نگه دارد.

در زیر کاپوت لیفان X70 چه خبر است؟

در بخش فنی، لیفان X70 یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر دارد که هوای مورد نیاز خود را به صورت تنفس طبیعی به داخل سیلندرها مکش کرده و همین موضوع باعث شده تا خروجی قدرت این موتور به حداکثر 140 اسب بخار در دور 6000 رسیده و خروجی گشتاور آن در محدوده 4200 الی 4400 دور بر دقیقه، به چیزی حدود 178 نیوتن‌متر برسد.

برای دریافت و انتقال نیروی تولیدی پیشرانه، تنها از یک جعبه دنده اتوماتیک انتقال متداول CVT استفاده شده که نیروی دریافتی موتور را تنها به چرخ‌های جلو ارسال کرده و می‌توان به حداکثر سرعت 175 کیلومتر برساعتی دست پیدا کرد.

پیشرانه مورد استفاده بر روی لیفان X70 استانداردهای آلایندگی یورو 5 را با موفقیت دریافت کرده و می‌تواند با مکش 8.7 لیتر سوخت از باک خودرو در شرایط استاندارد جاده‌ای، به صورت ترکیبی مسافت 100 کیلومتری را پشت سر بگذارد.

لیفان X70 چه امکاناتی دارد

لیفان X70 بدون مایعات، وزن خشک 1415 کیلوگرمی دارد و از تجهیزات رفاهی و ایمنی نسبتاً خوبی هم برخوردار است که از تجهیزات ایمنی آن می‌توان به سیستم ترمز دیسکی برای تمامی چرخ‌ها و مجهز به سیستم‌های کمک راننده و ایمنی ESP / ABS / EBD / BOS، کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و همچنین به سیستم هشدار فشار باد لاستیک‌ها اشاره داشت.

دیگر امکاناتی که با خرید خودروی کراس‌اوور لیفان X70 بدست خواهید آورد، شامل سیستم ضد سرقت، هشدار باز بودن هریک از درب‌ها، آینه الکتروکرومیک، رادار جلو و عقب، کروز کنترل، صفحه کیلومتر با قابلیت تنظیم نور و رنگ و زبان، روکش صندلی چرمی تک رنگ تیره با دوخت متمایز، استارت دکمه‌ای و ریموت هوشمند، سیستم تهویه مطبوع خودکار با صفحه دیجیتال، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 حالت و صندلی سرنشین جلو در 4 حالت، گرمکن صندلی‌های جلو، خروجی برق 12 ولت و همچنین شامل سیستم سرگرمی 9 اینچی آندروید مجهز به شش بلندگو، بلوتوث و همچنین 2 پورت USB خواهد شد.

از امکانات خارجی لیفان X70 هم می‌توان به مواردی همچون چراغ‌های جلو هالوژن، سیستم روشنایی در روز، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، دستگیره‌های خارجی همرنگ بدنه، آنتن کوسه‌ای، سانروف برقی و یا حتی امکان باز کردن درب صندوق عقب بوسیله ریموت کنترل اشاره کرد.

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/16
با سلام خدمت آقای آل طه و آقای احمدی نیا خسته نباشید. لطفاً اگه میشه کیا اسپورتیج SL رو تست کنید و بگذارید تو گروه. ممنون با تشکر.
1399/8/16
قشنگ معلومه از جنس داخلش کیفیتش در چه حدی هشتش.
مگه چنتا کار کرده روکش صندلی ها چرمش اینجوری وا رفته!
لیفان خودروساز نیست.محصولاتشم فقط تو ایران اونم یکم مشتری داره.
جیلی.سایک (ام جی). فاو.بی وای دی.هاوال خوبن.بعدشم چری و چانگان
البته بعضی چینی ها هم هستن که خیلی خوبن ولی خوب عرضه محدود و پشتیبانی بدی دارن که انقد کمن تعدادشون نمیشه روشون نظر داد زیاد. مثل بورگارد.زیرمجموعه های زوتی مثل کوپا یا دامای
به هر حال بازار خیلی اشفته و دیگه همین چینی ها هم نمیشه خرید و بصرفه نیستن.
دنیا چی سوار میشن و ما چی سواریم!
1399/8/26
با سلام
صندلی و روکش صندلی ها با یهترین و عالی ترین متریال داخلی سازی میشه و کیفیتش هم تراز با خودرو جک اس 5 هستش
1399/8/16
با سلام،
گزارشتون توی چندجا جای بهتر شدن داشت.
۱- با توجه به حجم موتور و سطح تجهیزات، به نظر میرسه که رقیب اصلی این ماشین تیگو۵ مدیران خودرو است که بر نبود با آوردن یک تیگو۵ مقایسه ای از نظر سطح تجهیزات، ظاهر و فنی می‌کردید. مثلا بد نبود یه درگ بین این دو برگزار می‌کردید
۲- یک دستگاه لیفان ایکس۶۰ اتوماتیک هم باید حتما می‌آوردید و موارد مشترک و یا مواردی که در لیفان ایکس ۷۰ ارتقاء پیدا کرده را اشاره می‌کردید. همچنین قابلیت‌های فنی هردو خودرو را جا داشت که تست می‌کردید.
۳- به بسیاری از تجهیزات خودرو ایکس۷۰، از جمله ESP، ترمزها، ارگونومی نیز پرداخته نشد.
1399/8/17
از عکسا میشه گفت که قیافش چنگی به دل نمیزنه
1399/8/17
لیفان همیشه ماشین بی کیفیتی بوده و هست
1- اتاق پر صدا
2- رنگ ضعیف خودرو
3- قطعات بی کیفیت

داشبورد رو شما توی عکس ببینید کاملا مشخصه برای همینه کرمان موتور گذاشته کنار و هیچ وقت هم سعی نکرد کیفیت رو بالا ببره کرمان موتور پخش این ماشین رو توهین به خودش میدونه
1399/8/17
خداوکیلی ماشاالله به سایپا. سر دنده اتومات کوییک پلاس با لیفان یکیه.
1399/8/17
سلام اقا خسته نباشید مثل همیشه عالی بود ولی اگه میشه سراغ خودرو های کارکرده بازار هم برید
1399/8/17
اصلا نمیتونم با گیربکس cvt حال کنم.....انگار سوار ماشین برقی بچه ها شدی.ماشین اتومات حالش به معکوس کشیدن کیربکسشه......
1399/8/17
لطفا فیلم و برسی bmw x3 و bmw li730 را برسی کنید
1399/8/17
با سلام
لطفا نقد و بررسی بی ام و X3 و LI730 را انجام دهید
بچا تشکر
1399/8/17
خیلی خیلی ممنون که تست کردین حالا بازم یه خواسته ای دارم به نظر من فیلم بعدی درمورد ام وی ام x۵۵باشه خیلی خوبه و ممنون میشم تستش کنید بازم خیلی ممنون
1399/8/18
کیفیتش بدجور تو ذوق میزند.
1399/8/19
سلام خسته نباشید اگه میشه سوزوکی ویتارا رو هم تست کنید
1399/8/20
اوه اوه چقدر مزخرفه
1399/8/21
لطفا فیلم و بررسی مینی کوپر s و لنجروور ولار را ارائه کنید
1399/9/10
لیفان فقط 820 خوبه بقیه آشغالن
1400/4/21
سلام اول که ماشین روشن کردین آهنگش خیلی شبیه جنسیس است
1401/4/26
لیفانم باز بای خودروی اقتصادی. بنده به شخصه وقتی به یک خودروی اقتصادی به این ماشین نگاه میکنم خوبه و مثل بعضی از دوستان نمیام به شکل یه خودروی لوکس بهش نگاه کنم و خوبیشم اینه که "فعلا" مثل بعضی چینی های هم رده خودش قیمتش خیلی فضایی نیست البته که با ۷۰۰ تومن دیگه حداقل لیفان ۸۰× می اوردید که بعد از ۸۲۰ دومین محصول لوکس لیفانه ولی همینم باز خوبه هر چی نباشه سگش شرف داره به ماشین های ایرانی که از رو تجربه میگم از روز اول که از کارخونه میاد صاف میره تو تعمیرگاه. البته همین ۷۰۰ تومن هم واسه ۶۰ درصد هم وطنانم اقتصادی نیستو لوکس محسوب میشه که سطح انتظارو میبره بالا. خودرو های اقتصادی مثل این و فردا sx5 و ام وی ام ایکس ۵۵ که قیمت جهانیشون بسیار ارزونه تو ایران همه بین ۷۵۰ تا ۹۵۰ میلیون شدن و حالا اینکه چرا اینطوری شد خودش جای کلی بحث و تامل داره که به جایی هم نمیرسه.