موضوعات داغ

خودروی FMC T5 به تازگی توسط فرداموتورز به بازار خودروی ایران عرضه شده است. این کراس اوور که در نسخه 5 نفره و دیفرانسیل جلو به ایران آمده، در حقیقت در سال 2018 طراحی شده و حال با برند فردا و با نام FMC T5 به ایران آمده است. این خودرو جزو کراس اوورهای جمع و جور شهری است، به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر خطی مجهز است که می تواند حداکثر 156 اسب بخار در 5000 دور و 230 نیوتن متر در 1750 دور را تولید کند.

گیربکس نصب شده روی این خودرو از نوع 6 سرعته خودکار ساده است و تمامی نیروی تولید شده را به چرخ های جلو منتقل می کند. ابعاد این خودرو نسبتاً برای استفاده شهری خوب است اما نقطه قوت آن در فاصله بین دو محور است که باعث شده تا فضای پای عقب بسیار خوبی داشته باشد.

مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که این عدد در شهر به 10 لیتر افزایش پیدا می کند. مخزن بنزین این خودرو 55 لیتر حجم دارد که با استاندارد آلایندگی یورو 6 سوخت را به پیشرانه هدایت می کند.

روی این خودرو مجموعاً 6 کیسه هوا نصب شده که برای سرنشینان جلو، جانبی و بصورت پرده ای قرار داده شده اند. آزمایش تست تصادف این خودرو در موسسه CNCAP انجام شده که نتیجه آن دریافت 3 ستاره ایمنی از این موسسه بوده است.

خودروی FMC T5 دارای یک صفحه نمایش عمودی بزرگ لمسی 12 اینچی است که آپشن های مختلفی در آن قابل تنظیم است. همچنین آپشن هایی نظیر سقف پانوراما، اتوهلد، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، پشت آمپر تمام دیجیتالی 7 اینچی و یا سنسور و دوربین عقب از جمله امکانات نصب شده روی این خودرو است.

در بالای این صفحه می توانید فیلم تست و بررسی FMC T5 را مشاهده کنید که در آن به معرفی آپشن های مختلف و همچنین نقاط قوت و ضعف آن پرداخته ایم.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/26
ممنون از ویدئوهای زیبا و با کیفیت شما.
ممنون میشم MVM X22 Pro رو هم به صورت ویژه در پیست خودتون، بررسی بفرمایید.
متشکرم
1400/12/8
باز یکم چینیا شاسی خودرو رو آوردن بالا مردم ما هم فکر میکنن ماشین شاسی بلند دارن میخرند
نمونش همین x22 که خیلیا بهش میگن شاسی بند
1400/11/26
سلام علیکم
باز هم یک تک دیفرانسیل؛ ۱۵۰۰ توربو ؛ حتما فقط در رنگ های سفید و سیاه ؛ چون اساسا خداوند در ایران ماشین رو سیاه و سفید آفریده!!! و البته خدمات پس از فروش و نمایندگی های محدود ؛ خصوصا در شهرستانها !!!
بهتره ۲۰۰۰ سی سی تنفس طبیعی بیارن ولی دو دیفرانسیل ..
تازه دایون y5 که مثلا دو دیفرانسیله هم برای تحویل یک ماهه فقط سفید داشت !!! و برای سه ماهه مشکی و خاکستری هم داشت .!!! با دو ایربگ و خدمات پس از فروش بسیار محدود و ..... بیچاره مردم که قدرت انتخاب ندارند اونهم با این قیمت های عجیب و غریب !!!!
1400/11/27
عالی بود خسته نباشید ، روزتون هم مبارک.
1400/11/27
نه واقعا خودشون خسته نشدند از این همه کراس‌اور چینی تکراری؟! همه هم با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گران‌
وابستگی به چین تا چه حد؟ انحصار بازار خودرو تا کجا؟
1401/2/1
این مسئله به خاطر قوانین مالیاتی چین هست که موتورهای زیر 1500 سی سی مالیات کمتری میدن. و از اونجا که چین به سرعت در حال برقی شدن هست خودروسازها سرمایه گزاری جدید روز موتورهای بنزینی نمیکنن تا کلا شیفت کنند روی الکتریکی.
1400/11/27
همه اشغالای چینی چندین برابر قیمت جهانی شون به مردم مظلوم ایران انداخته میشن تنها راه نخریدن و تحریم خودروهای بی کیفیت ایرانی و چینی هستش
1400/11/29
بررسی خوبی بود ، متشکر . اما بنظر میرسید که در مورد آپشن ها توضیحات کافی نیست .
1400/11/30
سلام . یک انتقاد بزرگ به گروه خودروبانک دارم . چرا اینقدر دیر به دیر فیلم برسی می گذارید ؟! اما درکل عالی هستید
1400/12/2
سلام و عرض خسته نباشید.
ممنون میشم MVM X22 Pro رو به صورت کامل تری بررسی بفرمایید.
ممنون از ویدئوهای جذاب شما
1400/12/14
ممنون از سایت خوب خودرو بانک مثل همیشه عالی و بی نقص به نظر ماشین خوبی میاد
1400/12/23
کل صحبت های شما شد نسبتا خوبه ،موتورش نسبتا خوبه، مصرف سوختش نسبتا بد نیست.الان این شد بررسی.حداقل با چندتا چینی دیکه در رنج خودش بررسی می کردین که مثلا صدای موتور در کابین کدوم ماشین بهتره ،مصرف و شتاب کدوم خودرو بهتر یا بد تر از اینه..داخل ماشین رو هم که از عقب نشون ندادین ، به کیفیت صندلی ها و جنس چرمش و راحتیش یا سفتیشون اشاره نشد.خیلی کلی و محافظه کارانه بررسی می کنید
1401/1/22
دقیقن! من هم تعجب می‌کنم چه‌طور همه به‌به چه‌چه می‌کنن که چه نقد و بررسی خوبی! کجای این‌کار اسم‌ش نقد و بررسی‌ـه؟ بیش‌تر کلیپ معرفی است تا نقدوبررسی! تنها بررسی‌ای که من توی این ویدیو شنیدم این بود که کیفیت دوربین عقب‌ش خیلی خوب نیست وگرنه همون‌طور که شما گفتین، بقیه چیزهاش همه‌ش کلی‌گویی بود: قدرت موتورش نسبتن خوب‌ـه و هم ازین بیش‌تر داریم هم کم‌تر... مصرف سوخت‌ش متوسط‌ـه هم ازین بیش‌تر داریم هم کم‌تر... داشبورد چرم‌ـه و این‌جام دوخت داره کیفیت‌ش هم بد نیست.... انگار ما پیش‌فرض‌مون این بود که داشبوردها حلبی اند!
آمار و اعداد رو از هرجایی می‌تونیم بخونیم، اون‌چیزی که باید از تصویر و توضیح شما متوجه بشیم، تجربه دیداری، شنیداری و لمس‌تون‌ـه که باید منتقل کنین از توی اون ماشین دارین چه حسی می‌گیرین و در مقایسه چه‌قدر بهتره یا بدتر.
البته نقد من به‌این معنی نیست که کارتون نکته مثبتی نداره؛ قطعن از نظر کیفیت تولید و تدوین در سطح بالایی قرار دارید و تجربه صوت و تصویر خوبی به بیننده منتقل می‌کنین، اما این ویژگی لازمه کلیپ‌های تبلیغاتی‌ـه و نقدوبررسی نکات بیش‌تری می‌طلبه.
ممنون
1401/1/10
هوشمند عقیلی یه ترانه داره ...
فردا تو میایی
حالا اصلا یعنی چی اسم فردا رو گذاشتن روی خودروی چینی!!!
1401/1/30
به دقیقه ۹:۴۰ توجه کنید و ببینید که چطور واژه cancel رو با غلط املایی به صورت cancle نوشته! خدای من خجالت آوره. چنین واژه ای به هیچ عنوان در زبان انگلیسی وجود نداره. وقتی به منو سازی و UI/UX مانیتور توجه نمیشه، وقتی یک نفر رو نذاشتن که واژگان رو ممیزی کنه، چطور میشه به این ماشین اعتماد کرد. من خودم چینی سوارم ولی این سوتی بسیار مایوس کننده بود.
1401/1/31
آرمان عزیز سلام
عجب دقت نظری داشتین.
بله واقعا جای تاسف داره،
فکر میکنم اون دکمه کنسل، بخشی از اندروید کاستومایز شده برای این ماشین هست که با بی دقتی به همه کلمات، گذاشتنش روی سیستم.
دکمه ای که بارها در جاهای مختلف تنظیمات و منو مورد استفاده قرار میگیره، اشتباه درج شده.
1401/4/29
بسیار عالی
1401/2/8
تو چینی هایی که تو ایران اومده فقط برند هاوال با کیفیت و قابل اعتنا بوده که اون هم دوامی نداشت.