موضوعات داغ

تیگو 7 پرو که به تازگی توسط مدیران خودرو معرفی شده، در حقیقت نسل جدیدی از چری تیگو 7 است که سال های متوالی در بازار ایران جزو لوکس ترین کراس اوورهای چینی بوده و با شرایط فروش جذاب و همچنین امکانات متفاوت توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند. اما مدیران خودرو همزمان با عرضه تیگو 7 پرو در بازارهای جهانی، این کراس اوور را نیز به سرعت به بازار ایران عرضه کرد تا در رقابت با رقبای سرسخت از خودروسازانی مثل بهمن موتور و یا آرین موتور بتواند سبد محصولات خود را بروز نگه دارد.

تیگو 7 پرو به همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 157 اسب بخاری مجهز است ولی گیربکس نصب شده روی آن نسل جدید CVT هایی است که چری به آن 9 سرعته می گوید. مدیران خودرو قصد دارد تیگو 7 پرو را با برند فونیکس عرضه کند و در کنار این خودرو، تیگو 8 پرو و همچنین آریزو 6 پرو نیز با برند فونیکس عرضه خواهند شد.

تیگو 7 پرو از نظر طراحی کاملاً متفاوت شده و باید آن را نسخه کوچک شده تیگو 8 پرو بدانیم. چهره جلوی آن به جلوپنجره بزرگی مجهز است که به آن کهکشانی می گویند. در نمای عقب نیز شاهد چراغ های به هم پیوسته ای هستیم که ترند روز طراحی های خودرو در دنیا است. در داخل خودرو نیز با کابین کاملاً متفاوتی سر و کار داریم که پشت آمپر و قسمت های مختلف آن دیجیتالی شده است. همچنین کنسول میانی نیز بسیار شبیه به تیگو 8 پرو شده است.

در فیلم بالا می توانید نقاط قوت و ضعف تیگو 7 پرو را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

31 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/1/26
سلام
خسته نباشید.
چرا آقای محسن آل طه بررسی رو انجام ندادن !؟
1401/1/26
خوبه که از یکنواختی دربیاد
ما جمله های آقای آل طاها رو در فیلم های مختلف از حفظ شدیم ;)
البته مخلص آقا محسن هم هستیم . هر دو عزیز همزمان در فیلم باشن خیلی بهتره بنظر بنده
1401/1/28
تو ایران و کشورهای عقب افتاده بهترین ماشین همون بدترین ماشینه
یعنی اگر باهاش تصادف کردی نگران افت شدید قیمتش نباشی مکانیک ها ازش سر در بیارن
قطعات زود پیدا بشه
حالا بهترین ماشین همون بدترین ماشینه منظورم پیکان پراید پژو بود
چون اینا امتحان خودشون رو پس دادن
اگر قراره یک ماشین چینی برای فروش بیارن بهتره یه کاملش رو بیارن مثلا با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی که خرجی رو دست مصرف کننده در آینده نداشته باشه
1401/1/26
آخه چرا باید این ماشین چند برابر قیمت جهانیش به مردم انداخته بشه مردم نخرید بخدا اینا ارزش خرید ندارن اخه کی میاد اسپورتیج و ول کنه اینو بخره
1401/1/26
نه این که اون اسپورتیج ۸ سال پیش قیمت بازار جهانی اش ۴۰ هزار دلار میشه !!
1401/1/26
با سلام، ضمن آرزوی قبولی طاعات ،این بررسی می توانست کامل و جامع تر صورت بگیرد و خط ترمز و همچنین میزان بار صندوق عقب نیز به صورت کامل تری بیان گردد،پیشرانه این خودرو با فیدلیتی و خود تیگو هفت یکی است و گشتاور آن در حالت پیک نهایت به 217 نیوتن متر می رسد که چندان قوی نیست ولی از جعبه دنده متغیر پیوسته مجهز به تسمه فولادی بوش آلمان رو داره که 92.8% بازدهی داره و با دوام هست،در کل خودروی اقتصادی و میان رده هست،ولی متاسفانه شرکت عرضه کننده مثل همیشه قیمت های نامعقولی رو اعلام میکنه و ارزش واقعی این خودرو در حد قیمت اعلامی نیست،خودتون هم به کیفیت بلندگو ها و سامانه اطلاعات سرگرمی اشاره کردید.
1401/1/26
سلام به گروه زحمتکش خودروبانک مخصوصا آقامحسن و آقا کاظم
چه خوب که برای تنوع هم که شده آقای احمدنیا هم ماشین تست کردن ولی من چندبار پیام گذاشتم که هردو نفر با توجه به تفاوت لحن و گفتار همزمان بررسی کنند هر ماشین رو خیلی جذاب تر خواهد شد
1401/1/26
کاش نسخه۱.۶میاوردن
1401/1/27
درود بر شما

خدا قوت
1401/1/27
تو این رنج قیمت خیلی جالبه که شیشه های عقب و پشت ماشین فابریکی دودی نیست و هر کس بخره باید ببره برچسب دودی بهش بزنه!!!!
خیلی مسخره هستش و تاسف آور برای مدیران خودرو با این قیمت بالای ماشین
1401/1/27
دوست عزیز واقعا درود بر شما. قشنگ مشخصه خیلی تلاش کردی که از این ماشین عیبی پیدا کنی، بالاخره رسیدی به شیشه دودی فابریک! کدوم ماشینی توی این رنج قیمت دودی فابریکه؟؟ با این مبلغ الان توی بازار باید مزدا۳ صفر کیلومتر با مدل ۹۸ بخری که اونم ایرانیزه شده!
1401/1/27
ضمن احترامی که برای آقا محسن آل طاها مجری ویدیوهای قبلی قائل هستم آقا کاظم اجرای بهتر و روانتری داشتند که باعث میشه بیننده توجه بیشتری به کلیپ داشته باشه و از حالت خشک خبری دورتر بود .
1401/1/27
1موتور. نصبت به اتاق ضعیف
2 قسمت عقب کپی از تالیسمان
3, مشکل تامین قطعات
4 قیمت بیخود که میشه با پول این ماشین خودرو ژاپنی و فرانسه خرید
5داشبورد تکراری
6 نبود قطعات یدکی و خدمات
1401/1/29
۱. این ماشین با موتور ۱۵۰۰ شتابش زیر ۱۱ ثانیه اومد، سانتافه با دو برابر قیمت و موتور ۲۴۰۰ شتاب ۱۲ ثانیه میزنه، بنظرت کدوم ضعیف تره؟
۲. هزارتا ماشین تو دنیا چراغ عقب پیوسته دارن، پس تلیسمان هم از چراغ پیوسته آزرا کپی کرده، آزرا هم از روی دوج امریکا کپی کرده!
۳. موتور این ماشین همون موتور بهینه شده آریزو۵ توربو و تیگو۷ قدیمه که بیشتر از ۵ ساله تو ایران داره با بنزین معمولی هم کار می کنه، گیربکسش هم با آریزو۶ مشترکه، فقط قطعات ظاهریش جدید شده که تامین اونا هم مشکلی نداره چون این ماشین یکی از پرفروش ترین خودروهای سال قطر بوده و خدمات گسترده ای داره. خبرش رو توی همین سایت می تونی بخونی.
۴. وقتی سراتو سایپا اونم با مدل ۹۸ قیمتش یک میلیارده، انتظار داری اینو چند بدن؟ با این پول باید توسان مدل ۲۰۱۴ بخری که ۸ سال از این دست به اون دست شده، البته توسان ۲۰۱۴ همون ماشینی بود که وقتی عرضه شد، خیلی از دوستان امثال شما میگفتن آشغال کره ایه بریم ژاپنی بخریم! حالا البته شده محبوب دل ها.
۵. داشبورد تکراری؟!!! WTF
۶. این ماشین مال مدیران خودرو، شرکتش بزرگترین خودروساز بخش خصوصیه که حتی تو شهرای کوچیک هم نمایندگی داره. بعنوان نمونه همون تلیسمانی که نگین خودرو وارد می کرد توی کدوم شهر کوچیکی نمایندگی داره؟ البته که همه اون ماشینا بیش از ۵ سال کار کردن و گارانتی ندارن! پس می تونی بابت چهارتا لنت و شمع تلیسمان ۱۰ میلیون خرج کنی و دل خوش باشی که رنو سوار شدی!
رفیق منم با ۷۰۰ تومن سانتافه ۲۰۰۸ خرید، چند ماه سوار شد، ماشین به روغن سوزی افتاد، ۶۰ تومن خرجش کرد بازم مثل روز اولش نشد! ۶۰ تومن خرج برای ی ماشین ۷۰۰ تومنی خیلیه. هممون دوست داریم برند درجه ۱ سوار شیم ولی هر برندی خرجای خودشو داره. کسی که میخواد حداقل چندسال اول ماشین کم خرج و با گارانتی بخره بهترین انتخاب چینی صفره. ولی کسی که ماشین باز باشه، می تونه با یک میلیاردو سیصد لکسوس is300 کارکرده یا بنز c200 بخره، ولی باید پیش بینی کنی که اگر ۲۰۰ تومنم خرج گذاشت رو دستت، آمادگیشو داشته باشی. همه چیز بستگی به سلیقه و توان مالی خریدار داره. موفق باشین
1401/3/15
داداش اوج افتخار چینی های بازار ایران اینه که از پژو و پراید ۳۰ ۴۰ سال پیش فقط قیافه قشنگ تری دارن.
گیربکس cvt حتی اگه گیربکس هوندا یا نیسان هم باشه باز هم گیربکس مزخرفیه چه برسه به این آشغالا.
نه این ماشین نه آریزو ۵ و آریزو۶ تو یه سربالایی معمولی نمیتونن راه بیفتن. بعد از یه مدت تسمه cvt خورده میشه شتاب ماشین خیلی پایین میاد.
اون دوست شما که سانتافه خریده ۷۰۰ تومن ۶۰ تومن خرجش کرده الان می‌تونه ۹۰۰ تومن بفروشتش اما اگه همون موقع آریزو ۵ صفر خریده بود از نمایندگی که میومد بیرون ۲۰۰ تومن ضرر میکرد.
بعدش هم تو دوره و زمونه ای که تعمیر موتور tu5 سی حدود سی تومن خرج داره ۶۰ تومن خرج برای یه سانتافه خیلی زیاده؟
قیافه این ماشین پسرفت بزرگی نسبت به تیگو ۷ قدیمی داره. درسته که مدرن تر به نظر میاد اما از نظر طراحی به مراتب طراحی ضعیف تری داره.
گیربکسش هم که گیربکس اسکوتره.
قیمتش هم که طبق معمول مدیران خودرو ۲۰۰ ۳۰۰ تومن بالاتر از قیمته بازاره (تازه مدیران خودرو سود اقساطش هم میگیره).
۱۵۰ اسب بخار از یه موتور ۱.۵ لیتری خیلی عدد بالاییه؟ این ماشین درواقع سرچرخ ۱۲۰ اسب قدرت تولید می‌کنه یعنی در حد یه ۲۰۶ تنفس طبیعی با یه کوچولو تقویت.
1401/1/27
سلام لطفا تارا اتومات برسی کنید با تشکر
1401/1/28
چقد گرفتین تبلیغ کنین این اشغالو؟سی وی تی بهتره؟
1401/1/28
سلام دوست عزیز
این موارد به عنوان نکات منفی این ماشین در فیلم عنوان شده:
- ضعف دو دف نبودن ماشین با این قیمت بالا
- کیفیت کمتر نسبت به کره ای های دست دوم
- تعلیق و هندلینگ معمولی
- سیستم صوتی نسبتا ضعیف
- نداشتن امکانات تیگو 8 پرو
- حجم کم باک با توجه به کراس اور بودن
و...

با این حال شما میگید تبلیغ بوده؟
در مورد اینکه سی وی تی بهتر هست یا نه، باید بگم بله، نسبت به گیربکس دوکلاچه خشک که ایراداتی مثل داغ کردن و ارور دادن داره، سی وی تی گیربکس کم دردسر تریه.
1401/1/28
سلام.سانروف یادتون رفت نشون بدید.که کامله یا نه
1401/1/28
شما از نظر کیفیت تولید فیلم بررسی ماشین در ایران از همه بهترید . کاری به محتوا ندارم . از دنظر زیبایی تصاویر و کامل بودن جزییات این رو دارم میگم .
1401/2/3
سلام . خسته شدم از این همه چینی فیس لفت با این قیمت های کاذب . در مورد اجرا هم باید بگم که هر دو بزرگوار در این زمینه خوب هستند و اگر باهم اجرا بکنند قطعا فیلم بهتری می شه
1401/2/9
دیگه نیازی به برسی ماشین های جدید (چینی ) نیست
همشون یک موتور یک و نیم لیتری توربوشارژر دارند .
چراغ های عقبی مدل عینکی یا به هم متصل هستند .
در داخل مانیتور از داشبورد اومده بیرون. تریم دورنگ هست . پر آپشن هستند و مهم تر از همه فیس لفتند و...
1401/2/19
کپی ناشیانه اما بدون اصالت از سانگ یانگ رکستون امپرور G4
1401/2/24
سلام موتور این ماشین زنجیر تایم هستش یا اینکه تسمه تایم ؟
1401/3/15
از چی برات بگم؟
اپشن های کمتر نسبت به رقبا
شتاب کمتر نسبت به رقبا
قیمت فضایی مدیران خودرو
1401/3/19
با سلام خدمت تیم عزیز و پر تلاش خودرو بانک . ممنون بابت بررسی های عالی تون . ازتون یه درخواست داشتم . اگه میتونین mvm x33 new رو مورد بررسی قرار بدین.آخه هرجا داخل اینترنت میگردم نمیتونم اطلاعات مناسبی پیدا کنم .
1401/4/24
سلام
اگه امکان داره بررسی X55پرو هم بزارین. ممنون
1401/9/25
با سلام و احترام؛
ایا راست میگن که در سال ۲۰۲۱ پر فروش ترین خودرو سال قطر شده؟ !!!! بین رقباش فیدلیتی، دیگنیتی، پژو ۲۰۰۸، کپچر، تیولی و …. کدام ارزش خرید بیشتری دارند؟ (خودم پژو ۲۰۰۸ دارم) میخوام تنوع بدم به خودرو سواریم.
1401/10/15
آخر نفهمیدیم دو کلاته بهتر یا cvt!?
1401/12/19
از کی تا به حال سی وی تی آشغال شده بهتر؟!!!!
1402/2/9
یه چرخ جک s5 با اینا عوض نمیکنم