موضوعات داغ

بهمن موتور به تازگی خودروی ریسپکت پرایم را به بازار معرفی کرده است. خودروی سدانی که از نظر ظاهری خودروی نسبتاً بروزی است و چهره متفاوت و البته مشخصات آن باعث شده تا نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند. ریسپکت از نظر پلتفرم با بعضی از محصولات چری یکسان است و حتی پیشرانه و جعبه دنده بکار رفته روی آن ساخت شرکت چری است. حال این خودرو قصد دارد بزودی روانه بازار شود.

ریسپکت به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است که می تواند بیش از 150 اسب بخار و 210 نیوتن متر را به کمک یک گیربکس 9 سرعته CVT روانه چرخ های جلو کند. عملکرد گیربکس و موتور بسیار خوب است و در فیلم بالا یک تست شتاب نیز توسط ما انجام شده و نتایج تست های اولیه و ثانویه نیز اعلام شده است.

ریسپکت از نظر ابعاد بسیار شبیه به خودروهایی نظیر هیوندای النترا است و یا چری آریزو 6 است و فاصله بین دو محور آن باعث شده تا فضای پای عقب آن برای سرنشینان عقب بسیار مناسب باشد.

از تجهیزاتی که روی ریسپکت نصب شده می توانیم به فرمان برقی، رینگ 17 اینچی، سیستم TCS و HAC، آینه های جانبی برقی تاشو، سانروف، روکش چرمی صندلی ها، دوربین 360 درجه و گرمکن صندلی های جلو است. مصرف سوخت این خودرو کمی بیش از 7 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی است که این میزان را با استاندارد یورو 6 می سوزاند.

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/1
چقدر جای اگزوزش که یکیش واقعیه یکیشه فیک تو ذوق میزنه
1401/4/2
به نظر من از چری آریزو5 پرو و چری آریزو6 بهتر هستش مخصوصاً قیمت بهتری دارد
1401/6/1
قیمت ریسپکت مشخص شده؟
1401/4/2
شدیم یکی از استانای چین
1401/4/2
هعی!!! النترا و اپتیما GT کجایین که چینی های 1.5 لیتر دارن میان جاتون رو بگیرن
1401/4/2
ممنون از سایت خوب خودرو بانک و اقای ال طه عزیز واقعا عالی بود اگرمیشه ام وی ام ایکس 22 پرو هم تست کنید
1401/4/2
هیچ ارزشی نداره. شما برید آریزو5 جی تی را ببینید که 3 ماه دیگه وارد کشور میشه. درسته قیمت 900 هست اما واقعا عالیه. موتور و گیربکس کاملا مشابه تیگو 8.
1401/4/7
قیمتش بالای 1 میلیارد هست😐
1401/4/25
اتفاقا اگر بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون ارزه بشه هم از آریزو ۵ و آریزو ۶ و آریزو ۶ پرو هم با ارزش تره . فقط امکاناتش همه اینارو میزنه کنار و به راحتی از روشون رد میشه .
1401/4/2
هی بابا الاناین میخواد مثلا جایگزین مزدا ۳ بشه.کاری ندارم مزدا خوبه یا بده ولی یه پیچ چرخش شرف داره به ۱۰۰ از اینا ۸ سال مزدا ۳ داشتم هیچچچچچچچ خرجی جز تعویض روغن و بنزین کارواش نداشت بعد یکی از اقواممون ۱ ماهه ام وی ام x22 خریده موتورش ایراد پیدا کرده کلا هم ماشین ۵ هزار تا کار بوده هنوز هم درست نشده.
1401/11/5
توی این هشت سال سوارشم شدید یا تو پارکینگ خونه خاب بود.
بابا ی حرفی بزنید که مردم نخندند بهتون.
1401/4/3
اینقدر کنتراست ویدیو رو بالا میبرین که نه داخل و نه خارج خودرو اصلا مشخص نیست.
1401/4/3
سلام. بنظر ماشین خوبی میاد. این ماشین ساخت شرکت کوین چینه. کوین زیر مجموعه چری بحساب میاد دقیقا مثل پارس خودرو که زیر مجموعه سایپاست! خودشوم اعلام کردم که اصول فنی و پلتفرم ماشین با آریزو5 و 6 مشترکه و ان مسیله کاملا مشهوده:
1. موتور و گیربکسش دقیقا با آریزو5 جدید و آریزو6 مشترکه. این نکته مثبتیه چون این موتور حدودا 6 سال توی ایران موجوده و شبکه خدماتی خوبی داره و طبق تجربه حساسیت زیادی هم به بنزین نداره.
2. خیلی از قطعات ظاهری بخصوص در داخل بازهم با آریزو مشترکه مثلا شیپ چراغ سقفی، دکمه های اینترفیس فرمون، اینسترومنت کلاستر، دکمه های ترمز پارک، لیور دنده و... کاملا با آریزو5 و 6 مشترکه! البته که بازهم نکته مثبته چون در صورت خرابی می تونین از قطعات جایگزین آریزو استفاده کنین.
ولی اینکه توی ایران این ماشین توسط بهمن بعنوان خودرو جدید رونمایی میشه درحالی که ی کپی از روی محصولات چری بحساب میاد چندان خوشایند نیست.
روش درست اینه که این ماشینو به جای بهمن، مدیران خودرو میاورد و بعنوان زیرمجموعه چری معرفی میشد چون دقیقش همینه.
حتی فیدلیتی هم که محصول جتور بود و بازهم زیر مجموعه چریه توسط بهمن عرضه شده و اسمی براش گذاشتن که ارتباطی با برند جهانی ماشین نداره! توی معرفیش هم بهمن اشاره ای به اینکه ماشین مال چری یا جتور هست نکرد!
در واقع رسپکت برادر آریزو هست و در ایران دو شرکت کاملا متفاوت این ماشین هارو بعنوان رقیب هم عرضه می کنن! فرض کنین از فردا ساینا رو بدن به ایرانخودرو و اسمشو عوض کنن و بعنوان رقیب تیبا عرضه کنن در حالی که تیبا و ساینا یکی هستن! این کارها اگرچه جزو سیاست های کلان اقتصادیه ولی به نوعی بازی دادن مشتریه.
بخصوص اینکه گروه بهمن اصلا شبکه خدماتی خوبی توی شهرهای کوچیک نداره و اگر خود مدیران خودرو این ماشینو میاورد با توجه به مشترک بودن قطعاتش با آریزو خیلی فروشش بهتر میشد.
مثال: فرض کنین کسی که توی یک مرکز استانی مثل بجنورد زندگی میکنه، اگر رسپکت بخره و ماشینش به ایراد بخوره، با اینکه نمایندگی مدیران خودرو توی بجنورد حضور داره و قطعا از این ماشین سر در میارن، اما چون گروه بهمن هیچ نمایندگی اونجا نداره، مشتری بیچاره برای استفاده از گارانتی باید به استان دیگه ای برای پیدا کردن نمایندگی بهمن بره مثلا بره مشهد!
خوب یا بد بودن ماشین یک مسیله جداست ولی نوع عرضه محصول بشدت توی موفقیت تاثیر گذاره که گویا برای شرکت های ایرانی چندان مهم نیست و این وسط سردرگمی فقط مال مشتریه.
1401/4/4
بسیار عالی گفتی.
1401/4/21
دوست عزیز چندین خط صحبت کردی کاش 1 دقیقه فکر میکردی .بهمن توی خراسان شمالی 3 تا نمایندگی داره.الان ال نود رو هم ایرانخودرو میزد هم سایپا نکنه یوقت ناراحت شده باشید
1401/4/3
حالا که دنیای خودرویی ما شده چینی اونم نه درجه ۱ هاش مثل چانگان و byd و جیلی کاش لااقل شرکتها بیخیال نیمچه شاسی ها بشن و بیشتر سدان خانوادگی مونتاژ کنن
1401/4/4
آی گفتی،،،،، واقعا انواع سدان ها خیلی جاشون خالیه
1401/4/4
گنجشک رو رنگ کردن میخوان جای قناری بفروشن به مردم و دلال هایی که خون مردم رو کردن تو شیشه
تو آمریکا و کانادا به ماشین های چینی تف هم نمیندازن
1401/4/5
مشکل بهمن خودرو اینه که یه مدت کوتاه ماشین چینی مونتاژ میکنه بعدش تولیدشو متوقف می کنه یا به علت تحریم یا هر علت دیگه ایی. نمونش ماشینای بسترن بی 50.
1401/4/5
خوب یا بد بودن این ماشین قطعا بعد چند سال حضورش توی بازار مشخص میشه ولی با توجه به سابقه محصولات چری، احتمالا ماشین خوبیه.
در ارتباط با کامنت های جالبی که برخی دوستان گذاشتن، لازم میدونم نظرم رو طبق تجربه شخصی بگم؛
مطمئن باشید دوام و ماندگاری یک ماشین تا ۴۰ درصد به کیفیت اولیه خود ماشین ارتباط داره، اما ۶۰ درصدش کاملا وابسته به نوع استفاده مالک اون ماشینه.
اگر بنز کلاس اس بخری ولی هر روز باهاش توی جاده خاکی کیسه سیمان و اثاثیه جابجا کنی، طبیعیه که بعد از مدتی از هم میپاشه. در مقابل هستن کسانی که پراید دارن ولی بعد چندین سال چون استفاده منطقی داشتن و درست رسیدگی کردن، ماشینشون در قیاس با نمونه های صفر چندان مستهلک نشده.
یک خودرو خارجی با قیمت بالا بعد از ورود به کشور قطعا توسط قشر متمول خریداری میشه. احتمالا میفته دست پسر یا دختر خانواده و تبدیل میشه به وسیله دور دور های شبانه یا کل کل های خیابونی و تا جایی که بشه، به ماشین گاز میدن.
بعد از چند سال استفاده که مدلش پایین اومد و احتمالا چند لکه ای رنگ خورد و گارانتیش تموم شد، بعنوان خودرو کارکرده میرسه به قشر متوسطی که توان خرید صفرشو نداشتن. خیلی جالبه، دقیقا زمانی که خودرو مستهلک میشه میوفته دست قشر ضعیف تری که اتفاقا باید تمام مخارجی که مالک اولی باعثش بوده رو پرداخت کنن!
همه ما دوست داریم سوار ماشین برند آلمانی بشیم ولی توی این شرایط که قیمت قطعات و تعمیرات بعضی ماشین های خارجی از کل قیمت یک پراید یا تیبا گرون تر تموم میشه، آیا خرید خودرو کارکرده که مشخص نیست طی زمان استفاده چطور باهاش رفتار شده، دست چه شخصی بوده و هیچ گارانتی یا ضمانتی هم نداره، برای مصرف کننده معمولی صرفه اقتصادی داره؟!
1401/4/7
سلام ممنون از توضیحاتتون.اما آقای آل طه من توی این ماشین نشستم.بادست پانوراما میشه با دکمه سانروف شیشه ای باز میشه
1401/4/9
شما چطوری ماشین رو گیر آوردید و تست گرفتید در حالی که هنوز حتی یه نسخه هم به بازار عرضه نشده ؟!!!
1401/4/25
ماشین خوبیه ولی خدایی خود این چینیا خسته نشدن هی ۱.۵ لیتری توربو اونم ۸۰ درصد با CVT. اقا گرفتیم قانون مالیاتی دارید ولی خدایی دیگه ما هر چی ماشین میبینیم شده ۱.۵ لیتری توربو یا اگه خیلی هنر کنن ۱.۶ لیتری توربو.بعدم حالا چی شده هر دوتا زیر مجموعه چری افتاد دست بهمن موتور..؟!
1401/6/21
دوست عزیز این یه مزیت حساب میشه تو ایران وقتی یه دستگیره در اینا پیدا نمیشه ، حداقل موتور مشترک بین چینی های ایران باعث میشه زیاد الاف نشی و قطعه از شرکتهای رقیب پیدا کنی ! در ضمن شما خودتون چندتا چینی تو خونه دارید که همشون از این موتور دارن؟! و اینکه تو خود ایران با تیراژ یک میلیون دستگاه در سال همش سه چهار تا موتور دارن ، XU7 , EF7, TU5 , M15
1401/10/2
من کارمند بهمن موتورهستم
بهمن موتور در فروش دیگینیتی فیدلیتی رسپکت...
میاد به ما کارمندا می گه بخرید ما هم به شما می دیم
یعنی بهمن محصولات خودشو خودش می خره
برای بازار گرمی
حالا باید براتون بگم
وقتی بورس می شه می گن به کارمندا دستتون بالا کنید قیمت بره بالا وپیش فروش ثبت نامی می شه می گه ثبت نام کنید کارمندا تا تقاضا بره بالا
بازار ازادم بعضی موقعه می گه پول می دیم خودتون بخرید تا ملت دوباره از بهمن بخرن .....

این بهمن فکر مردم نیست سیاست خوبی نداره کارش اینه محصول خودش خودش می خره تا اختلاف قیمت با بازار حفظ شه
حالا یه سرج کن تو هرکی فیدلیتی خرید فرداش واسه فروش گذاشته این یعنی دلال سود که هیشکی نخریده رودستشون بادکرده
اگر خدا بخواد نخرین به قران بهمن ورشکسته می شه خودرو زیر قیمت می ده
1401/11/20
به نظرم ماشین خوبیه