موضوعات داغ

خودروی آریزو 5 اسپرت که اخیراً توسط مدیران خودرو عرضه شده، سدان جمع و جور شهری است که با برند ام وی ام راهی بازار خودرو کشور شده است. آریزو 5 اسپرت به پیشرانه مشابه 1.5 لیتری توربوشارژ با توان 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر مجهز شده و گیربکس نصب شده روی آن CVT از نوع 9 سرعته است. آریزو 5 اسپرت در این فیلم به صورت کامل مورد تست و بررسی خودروبانک قرار گرفته و به طور مثال شتابی که توانستیم با این خودرو در شهر تهران ثبت کنیم، 10.33 ثانیه بوده است.

آریزو 5 اسپرت حدود 1.5 تن وزن دارد و مصرف ترکیبی آن 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی است. در این فیلم تفاوت‌های آریزو 5 اسپرت و نسخه‌های قبلی آریزو 5 را نیز بیان کرده‌ایم و به صورت کامل به بررسی این خودرو پرداخته‌ایم. اما به صورت خلاصه باید گفت که آریزو 5 اسپرت به غیر از نمای جلو و عقب، داشبورد میانی نیز تغییر کرده و صندلی‌های جلو گرمکن دارند و تنظیم صندلی راننده نیز به صورت 6 جهته برقی شده است.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/16
قبلی بهتر بود مخصوصا عقبش شبیه پیکان سپر جوشن شده کاش بیرونش همون قبلیش رو بدن
1402/5/16
عجیب و غریب ماشین خشکی هستش
کوبش بسیار زیاد دارد
صد رحمت به شاسی بلندهای خشک
1402/5/17
مشکل اصلی طراحی این خودرو چراغ ها هست. اگه به جای این سوره‌ای نامتعارف با چراغ های فیس لیفت داخل چین و موتور گیربکس x22 pro Mt هم عرضه میشد فروش بسیار بالاتری رو تجربه میکرد
1402/5/17
ضمن تشکر از بررسی، کوبش بخاطر فاق بسیار کوتاه لاستیک ها هست که اگر اشتباه نکنم با سایز 205/50 R17 برای استفاده های شهری با دست انداز های تهران رانندگی راحتی نخواهد داشت.
حتی ممکن هست در اثر ضربه رینگ با فاق لاستیک کوتاه بشکند و یا کج شود. از نظر قوای محرکه هیچ تفاوتی نداشت مگر قرار نبود با موتور تیگو 8 پرو عرضه شود؟
اینظوری که ارزش نخواهد داشت بخاظر یک رینگ و جلوپنچره هزینه بیشتری پرداخت بشه.
1402/5/17
آریزو 5 اسپرت با گیربکس سی وی تی!!! چقدر هم عالی
اون سنسور دنده عقب مگه چقدر هزینه داره که از داخل سپر کار بشه و هم همرنگ بدنه بشه ؟؟؟؟؟
1402/5/17
میخوام این خودرو رو با جیلی امگرند ۷ مقایسه بکنم ، جیلی دارای موتو ۱۸۰۰ معمولی با ۱۳۸ اسب بخار قدرت که به نظر من از موتور ۱۵۰۰ توربو با ۱۴۷ اسب بخار خیلی بهتر و بی دردسر تر هست ، از نظر ایمنی جیلی هم دارای کیسه هوای سرنشینان جلو و پرده ای کناری و کیسه های عقب میباشد بعلاوه اینکه جیلی مجهز به کیسه های هوای کنار صندلی های جلو هست که در آریزو ۵ وجود نداره در کمتر خودرویی در این رنج قیمتی کیسه هوای کنار صندلی وجود داره ، جیلی دارای ۵ ستاره ایمنی از یورو انکپ هست که اولین خودروی چینی میباشد که ۵ ستاره ایمنی از یورو انکپ گرفته و ویدئو تست ایمنی و تست پایداری جیلی از یورو انکپ در اینترنت موجود هست ، صندلی راننده در هر دو برقی و ۶ حالته و مجهز به تهویه اتوماتیک هستند ، به نظر بنده موتور ۱۸۰۰ معمولی خیلی بی دردسر تر و کم هزینه تر و دارای عمر طولانی تر از موتور ۱۵۰۰ توربو هست ، جیلی امگرند ۷ یک خودروی بسیار کم استهلاک و شاید بشه گفت یک خودروی بدون استهلاک در ده سال اول رانندگی هست که علی الخصوص با مدل های دستی جیلی امگرند ۷ که واردات ۲۰۱۳ هستند در ده سال اول رانندگی فقط با تعویض مصرفی های خودرو تجربه یک رانندگی بدون دردسر و بدون هزینه رو خواهید داشت
1402/5/22
دوست عزیز، متنی که شما نوشتین، بیشتر شبیه تبلیغاته تا مقایسه! جیلی یک خودرو خوب چینی در زمان خودش بود، اما هیچ شرکتی حتی بنز برای خودروهاش ۱۰ سال عمر مفید قائل نیست که شما میگین جیلی ۱۰ سال بدون عیب کار میکنه!
ضمنا آریزو هم دارای ایربگ صندلی هست.
جیلی از یوروانکپ ۴ ستاره گرفته و نه ۵ ستاره، ضمنا تست با استنداردهای ۱۲ سال پیش انجام شده بود و با استاندارد فعلی قیاس نمیشه.
هرچند بازم میگم جیلی جزو برندهای معتبر چینیه و الان هم یکی از بهترین های چینه، اما ماشین های جیلی در ایران، به شکل درستی عرضه نشد و الان همگی با مشکل کمبود قطعات و خدمات و بازار بسیار ضعیف روبرو هستن که خرید جیلی رو بعنوان چالش جدی مطرح میکنه. موفق باشید.
1402/5/17
به نظرم آریزو ۵ یکی از زیباترین خودروهای چینی است و طراحی هماهنگی داره
این مدل فیس لیفت هم که تغییرات مثبتی داشته به نظرم نمای جلوش خیلی بهتر شده البته عقبش هم خوبه و مخصوصا که با نمای جلوش همخوانی داره
از لحاظ آپشن ها هم که کامل تر شده
1402/5/20
سلام.
بنده انواع خودرو ایرانی و بعضی خودرهای خارجی مثل سوناتا، کرولا و مگان ۲۰۰۰ داشتم. در حال حاضر آریزو۵ نیو و دنا بطور همزمان دارم.
از نظر قیمتی دنا رقیب آریزو۵ نیست اما چون کلاس بدنه شون مثل همه، می تونیم دنا رو با آریزو مقایسه کنیم.
آریزو در مقایسه با دنا، یک خودرو خوش ساخت تر جادارتر، طراحی استاندار تر، ایمنی بالاتر، شتاب بهتر، موتور کم استهلاک تر در صورت استفاده درست از توربو، هندلینگ بهتر، پایداری بیشتر، ترمز بهتر، کیفیت قطعات خیلی بهتر، مصرف مناسب، سواری نسبتا خشک و اسپرت (از لنسر نرم تره)، بازار خوب، ۵ سال گارانتی با خدمات و برخورد مناسب نمایندگی، ۲ سال سرویس رایگان که بابت میل مصرف کننده ست. ضمنا از وقتی ماشین رو صفر گرفتم، یک سال کارکرده و هیچ ایرادی نداشته. اپشن هاشم کاربردی تره، مثل esp داره، ۶ ایربگ ۱۰ نقطه ای داره، صندلی هاهم ایربگ داره، اتوهلد و ترمز پارک برقی داره که کاربردیه.
دنا بخاطر رینگ کوچک تر از آریزو نرم تره، دنا صندلی تمام جهته برقی برای هر دو سرنشین داره که ایرانی پسنده.
کولر دنا کمی قوی تر از آریزو عمل میکنه.
ضعف های اصلی دنا به نسبت آریزو؛ فضای کابین واقعا تنگ، مشکلات ریز برقی، کیفیت قطعات داخلی خیلی پایین تره، ترمز و هندلینگش کاملا ضعیف تره.
در کل من از هر دو ماشینم بصورت نسبی راضیم، بین خودروهای چینی، آریزو۵ به نسبت قیمت، ارزش خرید بالایی داره و دنا هم بین خودروهای ایرانی ماشین خوبیه.
دنا طبق تجربه من از پارس نرم تره، عایق بندی بهتری داره و اینکه آپشناش زیاده.
1402/6/1
سلام به همه خودرو بانکی های عزیز
من موندم چرا ماشین هایما s8 رو بررسی نمی کنید.
1402/6/30
در کل ماشین خوبیع
کسی که توی این رنج قیمت، ماشین سواری بخواد، تقریبا بهترین گزینه س. خدماتش اوکیه، بازارش خوبه، استهلاکش زیاد نیست، آپشن و ظاهرشم مناسبه بنظرم
فقط برند چینی بزرگ ترین نقطه ضعفشه