موضوعات داغ

خودروی پیکاپ هاول بر اساس مدل H9 ساخته می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هاوال این روزها در بازار استرالیا شرایط خوبی ندارد. از طرفی مدل Steed نتوانسته تست های ایمنی را به خوبی پاس کند و از طرف دیگر مدل خودروی LDV T60 نیز تقاضایی بیشتر از تعداد تولید دارد و هاوال به خوبی نمی تواند نیاز بازار را تامین کند.
همین مورد سبب شده تا این کمپانی تصمیمات مهمی را اتخاذ کند و یکی از این تصمیمات این است که به زودی خودرویی را برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر معرفی خواهد کرد. این تصمیمی است که هاوال در نمایشگاه خودروی پکن از آن رونمایی کرده است.

هاول قرار است برای تولید این محصول یک کارخانه ی یک میلیون دلاری را در یانگجوان احداث کند. اما نکته ی جالب در خصوص این خودرو این است که در ساخت آن از شاسی خودروی شاسی بلند چهارچرخ محرک هاوال H9 استفاده خواهد شد. تولید اولیه ی این خودرو نیز 250 هزار دستگاه در سال خواهد بود.
استفاده از پلتفرم مدل H9 در این پیکاپ به این معنی است که شاسی و بدنه ی این خودرو همانند ایسوزو D-Max از یکدیگر جدا هستند و همین مورد باعث می شود تا این خودرو را بتوان رقیبی برای فورد رنجر دانست.
انتظار می رود که موتور و سیستم تعلیق این مدل نیز با مدل H9 یکسان باشد و از همان گیربکس 8 دنده ی خودکار در این مدل نیز استفاده شود .
مورد مورد استفاده در این خودرو به احتمال قوی همان موتور 2 لیتری توربودیزل است که می تواند 187 اسب بخار قدرت و 440 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

قابلیت یدک کشی برای مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل نیز چیزی در حدود 3 تن اعلام شده است. هاوال همچنین ممکن است تا مدلی پلاگین هیبریدی از پیکاپ خود را نیز برای بازار آمریکا معرفی کند چون هاوال یک مرکز تحقیقات نیز در لس آنجلس دارد.
هاول پیکاپ آینده ی خود را یک خودروی لوکس و پیشرفته توصیف کرده است و پیش بینی شده است که بتواند از موسسه ی NCAP حداقل چهار ستاره ایمنی نیز دریافت کند.
بازار خودروهای تجاری 20 درصد بازار استرالیا را تشکیل می دهند و پرفروش ترین خودروهای این بخش تویوتا هایلوکس و فورد رنجر هستند. همین مساله سبب شده تا هاوال به فکر تولید یک خودرو در این کلاس باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد