موضوعات داغ

معرفی 10 خودروی الکتریکی با برد بیش از 160 کیلومتر - بخش دوم

عکس مطلب اول
همانطور که می دانید بزرگترین مشکل خودروهای الکتریکی که باعث می شود برخی افراد از خرید آنها چشم پوشی کنند برد حرکتی کوتاه بعضی از این خودروها است، زیرا این افراد دوست ندارند همیشه استرس رسیدن یا نرسیدن به مقصد را داشته باشند.
به همین دلیل رقابت برای از بین بردن نگرانی مردم جهان بابت برد حرکتی خودروهای الکتریکی همچنان ادامه دارد و اکنون خودروسازها خودروهای تمام الکتریکی با برد بیش از 160 کیلومتر را ارائه می دهند. بنابراین رانندگان این خودروها مجبور نیستند رادیو و سیستم تهویه مطبوع را خاموش کنند به این امید که آخرین ذخایر انرژی موجود در باتری را حفظ کنند تا اطمینان داشته باشند که در آخرین کیلومترهای باقی مانده از یک سفر 160 کیلومتری به خانه می رسند. البته در کنار مشکل کمبود برد حرکتی، مشکل کمبود ایستگاه شارژ نیز وجود دارد و هنوز مناطق بسیاری در جهان هستند که به اندازه کافی از تسهیلات مورد نیاز خودروهای الکتریکی برخوردار نیستند.
در مقاله های مربوط به خودروهای الکتریکی همیشه یک اسم آشنا وجود دارد ولی مشاهده اینکه چه تعداد از خودروسازان دیگر وارد این عرصه شده اند نیز جالب است. بعضی از خودروهای این فهرست در سرتاسر بازار امریکا وجود ندارند اما خودروهای الکتریکی به سرعت در حال گسترش هستند. دستیابی به برد حرکتی سه رقمی این خودروها باعث می شود خریداران آنها را به عنوان خودروی اول یا تنها خودروی خود انتخاب کنند. بعضی از خودروهای این فهرست علاوه بر برد حرکتی بالا عملکرد اسپرتی نیز دارند و برخی دیگر خودروهای بسیار کاربردی هستند. بعضی از خودروهای این مقاله حتی بیش از 300 کیلومتر برد دارند که می توان با آنها مسافت تهران تا شمال را طی کرد!
در هر بخش از این مقاله 5 خودروی الکتریکی معرفی می شوند.

6 – کیا سول EV مدل 2018 – برد 178 کیلومتر
کیا سول EV مدل 2018

کیا سول EV مدل 2018

کیا سول یک هاچبک کوچک بلند قد با ظاهری عجیب است که برد مدل 2018 آن اندکی از مرز 160 کیلومتر عبور کرده است. به همین دلیل هنوز خرید آن به عنوان گزینه اول حمل و نقل شخصی توجیه پذیر نیست و بهتر است به دید خودروی دوم یا سوم به آن نگریسته شود. با این حال کیا سول EV قطعا خودروی جذابی است که بسیار کاربردی بوده و سرنشینان آن از فضای سر فراوانی برخوردار هستند. موتور الکتریکی این خودرو 109 اسب بخار قدرت دارد که اگر با دید مثبت به آن نگاه کنیم می توان گفت در حد متوسط است. کیا سول EV از برخی جهات بخشی از یک موج است که پیشروی کرده و در حال حرکت است و آماده جایگزینی توسط خودروهای الکتریکی پیشرفته تر و توانمندتر است.

7 – نیسان لیف مدل 2018 – برد 241 کیلومتر
نیسان لیف مدل 2018

نیسان لیف مدل 2018

این حقیقت که نیسان لیف اکنون وارد نسل دوم خود شده است در حالی که خودروسازان دیگر در حال معرفی اولین خودروهای الکتریکی خود هستند نشان می دهد که نیسان چقدر از دیگران جلوتر بوده است. نیسان لیف 2018 خودروی کاملا جدیدی است و قیمت آن بدون احتساب مشوق خرید اندکی کمتر از 31 هزار دلار است. این خودرو به صورت استاندارد مجهز به سیستم پیشگیری تصادف از جلو یا کاهش آسیب ناشی از آن است، 147 اسب بخار قدرت دارد و طراحی بسیار خوشایندتری نسبت به نسل قبلی دارد. نیسان لیف جدید که یک هاچبک کوچک است تقریبا از هر لحاظ از مدل قبلی خود بهتر است. رانندگانی که اندکی از خانه خود دور هستند ولی به شارژر مناسب دسترسی دارند، می توانند در مدت 30 دقیقه باتری نیسان لیف را به اندازه ای شارژ کنند که مسافت 141 کیلومتر را طی کند. فضای کابین، امکانات و برد حرکتی که نیسان لیف با این قیمت ارائه می دهد تعداد بسیار بیشتری از افراد را وسوسه می کند که این خودروی الکتریکی را تجربه کنند.

8 – تسلا 3 مدل 2018 – برد 353 کیلومتر
تسلا 3 مدل 2018

تسلا 3 مدل 2018

این سدان کوچک لوکس جدیدترین مدل تسلا است و قیمت وسوسه کننده ای دارد که در مدل پایه حدود 36 هزار دلار است. برد حرکتی 353 کیلومتر تسلا مدل 3 در صورت استفاده از باتری معمولی این خودرو است زیرا تسلا یک باتری با برد حرکتی بیشتر نیز ارائه می کند که تسلا مدل 3 با نصب آن از قابلیت پیمایش 498 کیلومتر مسافت برخوردار می شود. سبک طراحی ظاهری تسلا مدل 3 مانند خودروی بزرگتر و بسیار موفق تسلا مدل S است. ویژگی های تسلا مدل 3 نیز مشابه مدل S است که شامل مواردی مانند یک صفحه نمایش لمسی بزرگ، قابلیت به روز رسانی بی سیم و شتابگیری فوق العاده سریع است. تمام این ویژگی ها از نظر تئوری بسیار عالی هستند ولی در عمل همه چیز به این سادگی نبوده است! تسلا در تولید این خودرو با مشکلاتی مواجه شده است زیرا تقاضا برای آن بیش از حد بالا بوده است. مشکل اینجاست که احتمال دارد تا زمانی که تسلا مدل 3 به صورت گسترده تر در دسترس خریداران قرار گیرد تعداد رقبای آن در بازار افزایش یافته باشند.

9 – تسلا S مدل 2018 – برد 416 کیلومتر
تسلا S مدل 2018

تسلا S مدل 2018

تسلا مدل S شناخته شده ترین خودروی الکتریکی است. مدل 75D ساده ترین مدل این خودرو است که البته به هیچ وجه خودروی ساده ای نیست زیرا یک وسیله حمل و نقل گران قیمت و لوکس با برد حرکتی 416 کیلومتر است. تسلا S مدل 100D قابلیت پیمایش 539 کیلومتر مسافت را دارد. هیچ خودروساز دیگری موفق نشده است با یک خودروی تولید سری به این رقم نزدیک شود. این خودرو برای خریدارانی مناسب است که در جستجوی یک خودرو با آلایندگی صفر هستند که نگران برد حرکتی آن نباشند. هر دو مدل تسلا S به صورت استاندارد مجهز به سیستم 4 چرخ محرک هستند. قیمت مدل 75D بدون در نظر گرفتن مشوق خرید از حدود 74.500 دلار و قیمت مدل 100D بدون مشوق خرید از 94 هزار دلار شروع می شود. امتیاز دیگری که تسلا به خریداران مدل S می دهد این است که می توانند به صورت رایگان از شبکه وسیع ایستگاه های شارژ سوپرشارژر تسلا استفاده کنند.

10 – فولکس واگن e-Golf مدل 2018 – برد 201 کیلومتر
فولکس واگن e-Golf مدل 2018

فولکس واگن e-Golf مدل 2018

مدل یک سال قبل گلف الکتریکی از یک به روز رسانی برخوردار شده است که باعث شده برد حرکتی آن از مرز 160 کیلومتر فراتر رود. یکی از مزایای بزرگ این خودرو این است که یک گلف واقعی است یعنی مانند مدل های بنزینی گلف از کابینی با مواد با کیفیت، سواری آرام و راحت و ارگونومی معقول برخوردار است و در عین حال مانند مدل های معمولی گلف همچنان از بهترین فضای حمل بار در این کلاس بهره می برد که در صورت خواباندن صندلی های عقب به 1492 لیتر می رسد. محل نصب مجموعه باتری لیتیوم-یون گلف الکتریکی هیچ نقطه ضعفی برای آن ایجاد نکرده زیرا در قسمت زیر کف خودرو نصب شده است. فولکس واگن گلف الکتریکی 134 اسب بخار قدرت دارد و قیمت آن حدودا از 31.500 دلار شروع می شود. بزرگترین ایراد این خودرو در دسترس بودن آن است. گلف الکتریکی فقط در چند ایالت امریکا به فروش می رسد و زمان انتظار برای تحویل آن طولانی بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد