موضوعات داغ

پر فروش ترین خودروهای جهان - قسمت اول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در این مجموعه مقالات قصد داریم تا لیستی از پرفروش ترین خودروها در بازار جهانی را به شما ارایه دهیم.بسیاری از خودروهای حاضر در این لیست، همچنان روی خط تولید قرار دارند و فروش آنها ادامه دارد، در حالیکه برخی از آنها در غبار زمان گم شده اند.در این لیست از پرفروش ترین ها شروع می کنیم.

1-ایالات متحده آمریکا و سری فورد F-150، فروش از سال 1948 تاکنون:سی میلیون دستگاه
پیکاپ معروف فورد توانسته لقب پرفروش ترین خودروی ایالات متحده را از آن خود کند.فورد بخشی از این موفقیت را مدیون خط تولید فوق العاده اش است، چرا که در هر 52 ثانیه یک فورد F-150 را تولید میکند.درآمد این خط به تنهایی نزدیک به 41 میلیارد دلار در سال است.

فورد F-150

فورد F-150

2-روسیه و لادا ریوا، فروش بین سالهای 1980-2015، 15 میلیون دستگاه
لادا ریوا حاصل همکاری شرکت روسی VAZ و فیات بود که بر اساس مدل 124 فیات توسعه یافت.این خودرو 35 سال روی خط تولید قرار داشت و به واسطه مواردی همچون ارزان بودن، هزینه های نگهداری پایین و سازگاری با آب و هوای روسیه، مد نظر رانندگان این کشور قرار گرفت.شرکت تولید کننده این خودرو، درحال حاضر متعلق به کمپانی رنو-نیسان است.

لادا ریوا

لادا ریوا

3-ژاپن و تویوتا کرولا، فروش از سال 1966 تاکنون، 12 میلیون و 650 هزار دستگاه
خودروهای ژاپنی با مشخصه های خاص خود شناخته می شوند و در روزگاری که خریداران تمایل به خودروهایی با ظاهر فریبنده دارند، تویوتا کرولای ساده با میراث 53 ساله ای که به دوش می کشد، رقبا را به مبارزه می طلبد.بسیاری از رقبای این خودرو تنها در کوتاه مدت فروش دارند و در رقابت طولانی مدت، نبرد را واگذار می کنند.

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

4-برزیل و فولکس واگن گل، فروش از سال 1980 تاکنون، هشت میلیون دستگاه
فولکس گل یک خودروی مخصوص بازار برزیل است که البته یک نسل از آن در ایران نیز به تولید می رسید.گل خودرویی ایده آل برای بازار برزیل بوده و در مدل های سه در، پنج در و سدان عرضه می شود.پیشرانه این خودرو با نسخه ارزان تر گلف، یعنی فولکس واگن پولو مشترک است و قادر به انتخاب موتورهای یک لیتری و 1.6 لیتری برای این خودرو هستید.فولکس واگن گل پرفروش ترین خودروی برزیل در فاصله سالهای 1987 تا 2014 بود.

فولکس واگن گل

فولکس واگن گل

5-آلمان و فولکس واگن گلف، فروش از سال 1974 تاکنون، هفت میلیون دستگاه
فولکس واگن گلف نمادی از هویت آلمانی به شمار می رود و آلمانی ها با رضایت کامل اقدام به خرید این خودرو می کنند. در حال حاضر هفت میلیون گلف در آلمان به فروش رفته که بخشی از 34 میلیون گلف فروش رفته در سراسر جهان است.

فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف

6-جمهوری چک و اشکودا اوکتاویا، فروش از سال 1996 تاکنون، 6 میلیون و چهارصد هزار دستگاه
مردم چک، علاقه فراوانی به اشکودا اوکتاویا دارند و همین علاقه موجب شده تا این خودرو جایگاه مستحکمی در بازار این کشور داشته باشد.در سالهای اخیر و به واسطه رشد اقتصادی جمهوری چک، اوکتاویا توانست در حیاط خلوت خود فروشش را افزایش دهد و رقبایش را در بازار داخلی به حاشیه براند.

اشکودا اوکتاویا

اشکودا اوکتاویا

7-بریتانیا و فورد فیستا، فروش از 1974 تاکنون، چهار و نیم میلیون دستگاه
در سالهای اخیر رانندگان بریتانیایی علاقه زیادی به فورد فیستا پیدا کرده اند و همین علاقه موجب فروش فوق العاده این محصول شده است.در سال 2014، فروش این خودرو بسیار چشمگیر بود و توانست رتبه پرفروش ترین ماشین بریتانیا را از فورد اسکورت برباید که البته فورد اسکورت نیز موفق به شکستن رکورد مینی ماینر شده بود. امروزه تقریبا تمام فورد فیستاهایی که در اروپا عرضه می شوند، در سایت تولیدی این شرکت واقع در کلن آلمان تولید می شوند

فورد فیستا

فورد فیستا

8-کانادا و سری F فورد، فروش از سال 1948 تاکنون، چهار میلیون و دویست هزار دستگاه
ویژگی های متمایز زیادی بین مردم دو کشور همسایه در آمریکای شمالی وجود دارد، اما آنها بر روی بسیاری از مسایل توافق دارند که یکی از آنها، محبوبیت سری F فورد است.ارزان بودن این خودرو از یک سو و توانایی های فوق العاده آفرودی، آن هم در سرزمینی سرشار از زمین های دست نخورده، سری F فورد را محبوب تر از هر سدانی در کانادا قرار می دهد. قابلیت انتخاب طیف وسیعی از ابعاد بدنه و پیشرانه ها، عامل دیگری برای فروش اعجاب انگیز این پیکاپ های آمریکایی است.

سری F فورد

سری F فورد

9-ایتالیا و فیات Uno، فروش بین سالهای 1983 تا 1994، چهار میلیون دستگاه
فیات بیش از شش میلیون از مدل یونو را در طی حیاتش تولید کرد که دو سوم از آنها برای مصرف داخلی تدارک دیده شده بودند.یونو با ویژگی هایی همچون مقرون به صرفه و جمع و جور بودن مورد پسند مشتریان اروپایی قرار گرفت. این خودرو در طی یازده سالی که بر روی خط تولید قرار داشت، به راحتی بازار ایتالیا را در کنترل خودش قرار داده بود.

فیات Uno

فیات Uno

10-مجارستان و اشکودا اوکتاویا، فروش از 1996 تاکنون، 35000 دستگاه
اشکودا اوکتاویا تا سال 2017 با فروش 35 هزار دستگاه در مجارستان، پر فروش ترین خودروی این کشور بود و توانایی این مدل برای رقابت در بازار فشرده مجارستان تحسین برانگیز است. مقرون به صرفه بودن و کیفیت ساخت و هماهنگی با جاده های نه چندان مناسب مجارستان، باعث محبوبیت این مدل در این کشور شده اند.

اشکودا اوکتاویا

اشکودا اوکتاویا


نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/28
سلام از شما بعیده واقعا این مقاله و آمار اشتباه.
حتی اگه به مقالات قبلی خودتون راجع به تویوتا کرولا رجوع کنید میبینید نوشتید پرفروشترین خودرو تاریخ با فروش بیش از چهل میلیون دستگاه.
با یه سرچ ساده توی نشریات معتبر خودرویی میتونید بهش برسید.
1397/4/28
جالب اینجاس در تمام طول تاریخ در سراسر جهان پرفروش ترین ماشینها هاچبک هستن ولی نمیدونم چرا ایرانیها به هاچبک میگن جاروبرقی و ماشینای لش با صندوق عقب دراز 5 متری دوس دارن.هرچی زشت تر و کشنده تر و بی کیفیت تر بهتر.تندر ماکسیما سمند دنا.
1397/4/29
اینجوری که جنابعالی فرمودید رولزرویس و بنتلی و بنز و بی ام و تویوتا همه ی ماشینای سدانشون آشغاله و بی‌کیفیته وکلا همه ماشینای سدان بی‌کیفیتن بعد میای میگی ال90 و ماکسیما اشغالن و بی کیفیت 🤨
دوستان خواهش میکنم اینقدر از رو احساسات نظر ندین بعد کلا یه کلاس خودرویی رو نقض میکنه ایشون
1397/4/28
کرولا عشقه
1397/4/29
انتظار می‌ره سایتی مثل شما اطلاعات دقیقی بده. فروش کرولا تو سال ۲۰۱۳ از مرز ۴۰ میلیون دستگاه عبور کرد و این ماشین در حال حاضر پر فروش ترین ماشین تاریخ هستش
1397/4/29
دوست عزیز، آمار فروش تویوتا کرولا تنها در بازار ژاپن مد نظر بوده است، متن را با دقت مطالعه کنید. با تشکر
1397/4/29
پس کو پراید؟
1397/4/29
پس پراید چی؟
1397/4/30
باسلام یش از ۸۲ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می‌یافت و۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و هم‌چنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.

منبع : ویکی پدیا

خیلی از خودروهای دیگه هم هستن که فراموش کردید نام ببرید
موفق باشید