موضوعات داغ

زوتی T600 کراس اوور جدید سایپا، کوپا غیر کوپه!

عکس مطلب اول
عکس: علیرضا فاتحی

هم زمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز سایپا محصول جدید خود به نام زوتی T600 را معرفی کرد. پیش از این این گروه خودروسازی اعلام کرده بود که قصد دارد در این نمایشگاه حضوری فعال داشته باشد و در همین راستا نیز به همراه چهارده نمایندگی خدمات فروش و پس از فروش خود در استان فارس در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز شرکت کرده است.
اجازه دهید قبل از پرداختن به خودرو، یک موضوع جالب را مطرح کنیم. زوتی T600 یعنی همین خودرویی که در تصویر می بینید، یک مدل به نام کوپه دارد یعنی زوتی T600 کوپه که در حقیقت یک شاسی بلند 5 درب به همین شکل است و فقط چهره بیرونی و داخلی کابین آن متفاوت است. حال جالب است بدانید که زوتی T600 کوپه توسط ریگان خودرو به نام کوپا معرفی و عرضه شده که تست آن قبلاً توسط خودروبانک انجام شده بود که می توانید با آن در صفحه زوتی T600 کوپه آشنا شوید. پس در حقیقت دو خودرو شاسی بلند در بازار ما عرضه می شود که از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند. یکی به نام زوتی T600 که سایپا تولید می کند و دیگری به نام زوتی T600 کوپه که با اسم کوپا توسط ریگان خودرو عرضه می شود. موضوع جالبی که شاید کمتر کسی به آن اشاره کرده باشد!

کوپا یا همان زوتی T600 کوپه

کوپا یا همان زوتی T600 کوپه

زوتی T600 از نظر ظاهری نسبت به دیگر محصولات سایپا چهره قابل قبولی دارد اما باید گفت با کمی دقت رگه هایی از طراحی فولکس واگن تیگوان را می توان در آن یافت. البته نمی توان ادعا کرد که کپی محض این خودرو است چون زوتی T600در بسیاری از قسمت ها با تیگوان متفاوت است.
طراحی داخلی زوتی T600 آنچنان پرهیجان نیست اما به نظر می رسد استفاده از چرم و دوخت روی آن در قسمت های مختلف داشبورد و رو دربی ها این قسمت را با کیفیت تر کرده است.

زوتی T600

زوتی T600

زوتی T600 به عنوان یک کراس‌اوور چینی مونتاژی توسط سایپا به یک موتور توربو چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۲ لیتر مجهز بوده که حدوداً ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را تولید می‌کند. جعبه دنده این کراس‌اوور یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که توان موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
بنا به گفته‌ها حداکثر سرعت زوتی T600 در محدوده ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۵ ثانیه ثبت کند که آن را در زمره کراس‌اوورهای نسبتاً سریع شهری قرار می‌دهد.

زوتی T600 سایپا

زوتی T600 سایپا

زوتی T600 همچنین، مصرف سوختی در حدود ۸.۲ لیتر برای مسیر خارج از جاده و ۸.۵ لیتر برای مسیر داخل شهر دارد که البته مصرف نسبتاً زیادی نسبت به موتورهای با تکنولوژی روز دنیا است و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۵ است. باک این خودرو گنجایشی برابر با ۶۰ لیتر دارد.
در مورد امکانات رفاهی و ایمنی زوتی T600 توانسته در موسسه تست تصادف چینی C-NCAP چهار ستاره ایمنی را بگیرد و در بین چینی‌ها خودرویی نسبتاً ایمن محسوب می‌شود.
امکاناتی نظیر سقف پانوراما، استارت دکمه‌ای، تودوزی چرم، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، مانیتور، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سنسور نور، چراغ‌شوی، نور زنون، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، قفل کودک، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، شش بلندگو و ... برای زوتی T600 در نظر گرفته شده است.

Zotye T600

Zotye T600

در انتها باید گفت که قیمت زوتی T600 هنوز مشخص نشده اما با توجه به قیمت زوتی T600 کوپه که به نام کوپا در بازار عرضه شده، احتمالاً باید انتظار قیمتی در حدود 150 میلیون تومانی را برای زوتی T600 داشته باشیم اما باز هم باید تا عرضه این خودرو توسط سایپا منتظر بمانیم و ببینیم این خودرو دقیقاً با چه سطحی از امکانات و چه قیمتی به بازار عرضه می شود.

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/28
این همون کوپا نیست؟اون هم داشبوردش خوشگلتر بود هم طراحی بدنه
1397/4/28
کیفیت متریالش که تو عکس بد نیست، حالا تا بیاد و بره تو پاچه بعضی ها عیب و ایراداتش در بیاد هنوز زوده واسه بررسی تخصصی :-)
احتمالا هم یه قیمتی اعلام می کنند مثلا 120 میلیون، بعد میاد تو بازار میشه 160 میلیون ! بعد ملت نمیخرند، کل هزینه هایی که از جیب مردم کردن به فنا میره ! خوشم میاد خودروساز ها همینطوری با عجله و واسه نجات دادن جون خودشون تصمیمات عجولانه و غیر حرفه ای میگیرند که آخرش به ضرر خودشون تموم میشه ! با همین فرمون ادامه بدید ما که راضی هستیم !
1397/4/28
بايد برا تيتر اينو ميزديد : زوتى آشغال جديد سايپا
1397/5/2
بزرگوار!
خوشم میاد شما و امثال شما تمام مدت به فحاشی نسبت به چینی هایی که به سرعت برق و باد پیشرفت می کنند، بدون ذره ای فکر ادامه می دهید و هر گاه اطلاعیه فروش این خودرو ها منتشر شد، صف می کشید!
1397/5/22
روزگاری اجناس ژاپنی اشغال حساب می شد. وقتی اجناس ژاپنی به سمبل کیفیت تبدیل شد اجناس کره ای آشغال حساب می شد . این تجربه به زودی درمورد اجناس چینی تکرار می شود. بعضی از اخودرورهای چینی تازه وارد به شدت با کیفیت هستند .
1397/4/28
خیلی بهتر میشد اگر برعکس بود . یعنی مدل کوپه رو که هم ظاهر بهتری داره هم داخلش مدرن تره ، سایپا تولید میکرد و اون یکی رو میدادن به هرکی . هم تیراژش میرفت بالا هم خدماتش بهتر میشد
1397/4/29
با سلام
T600 سايپا مجهز به موتور ١.٥ ليتري توربو هستش و اون مدل كه موتور ٢٠٠٠ توربو هستش t600 اسپرت نام دارد كه ميتوانيد با سرچ كردن فرق اين دو رو هم از لحاظ ظاهري هم از لحاظ فني مشاهده كنيد،،
1397/4/29
اینا واقعا فکر کردن گوش مردم درازه !! آخه ۱۵۰ میلیون!!
1397/4/29
مدیریت سایت
چرا پیام طولانی و به حق من را که با موفقیت ارسال شده بود را پاک کردید؟
1397/4/29
بابا این چیش کراس اووره؟؟ این یه هاچبک فول سایزه. اگه بخاهیم اینجوری حساب کنیم رنو ساندرو هم کراس اووره.
1397/4/30
آشغالهایی که هیج جای دنیا نمیخرن ، میارن اینجا و به مردم میدن 150 و مردم هم یکسری انقدر سیب زمینی شدن که واسه خریندش صف میکشن . از ماست که بر ماست
1397/4/30
یعنی کم کم داره دیگه برامون خاری وخفت عادت میشه دیگه.
چقدر بد!!!
تا چند سال دیگه همه باید چینی سوار شیم؟ تکلیف اونهایی که قشر متوسط هستند و طعم سوار شدن بر خودرو (چیزی که اسمش واقعا خودرو باشه نه چینی)را دارند وچینی تو کتشون نمیره و قدرت خریدشونم روز به روز کم میشه چی؟
آیا شما به عنوان نشریه رفرنس خودرو و مطبوعاتی مرتبط ماموریتی برای مقابله با این روش سود جویانه خودرو ندارید.
لطفا تبلیغ چینی نکنید؛ اطلاع رسانی مثبت هم نکنید. لیاقت ما بیشتر از اینهاست.
1397/11/5
اخه تو چنتا خودرو ی غیر چینی سراغ داری همین آدمایی مث تو اند که قیمتا رو به عرش می برید
1397/4/31
بهتر بود میگفتین زپرتی نه زوتی
1397/4/31
این خودرو در بازار چین چند سال جزو پرفروش ها بوده البته نمیدونم دقیقا با همین ظاهر اگر اشتباه نکن تو یه سایت چینی این خودرو رو کپی نزدیک به فولکس گلف منتهی به صورت شاسی بلند دونسته بودن به نظر من پر بیراه نگفتن طراحی خوبی داره و چون زوتی در کار طراحی داخلی واقعا نسبت به خیلی های دیگه کارش خوبه احتمالا کیفیت متریال داخلیش هم خوب باشه
1397/4/31
والا مردم الان برای همه چیز صف می کشن.استپ وی اشغال چی داره که 10 دقیقه ای پر شد.یا چه خصوصیت بارزی داره 82 پولشه.حداقل این چینی پیشرفت کردن.
خداییش خوب پیشرفت کردن.
1397/5/2
دوستانی که ارزوی سوار شدن فولکس واگن رو داشتن دیگه به واقعیت رسید ارزوشون بابا واقعیش بدون گمرک بیاد میشه 120 میلیون این چه وضعشه
1397/5/3
نمیدونم چرا سایپا همیشه میرود دنبال مدلهای کنار گذاشته شده مثل سراتو اتاق قدیم و این زوتی ۲۰۱۳
1397/10/8
از سایپا عجیب بود از تیگوان کپی کنه