موضوعات داغ

طرح های ترافیکی جدید پایتخت اعلام شد

عکس مطلب اول
به گزارش عصر خودرو، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز دو طرح ویژه برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران و نیز برخورد با ورود غیرمجاز به تونل‌های شهری از صبح شنبه خبر داد.
به نقل از این پایگاه، سردار محمدرضا مهماندار درباره برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به ویژه تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک اظهار کرد: پلاک هویت یک وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت است و با توجه به اینکه یکی از ارکان مهم ترافیکی و عاملی برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی در پی دارد.
وی با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک به جد مورد توجه پلیس قرار داشته و با این تخلف برخورد می شود، از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران در سراسر تهران از فردا شنبه خبر داد و گفت: به هیچ عنوان برای پلیس قابل پذیرش نیست که پلاک موتورسیکلتی مخدوش شده یا روی آن با زنجیر، پارچه، ‌تلق و نظایر آن پوشانده شود. به طور کلی هر آنچه که دید پلاک موتورسیکلت را کاهش داده یا مخدوش کند خلاف است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.
مهماندار درباره مجازات‌های مخدوش‌ کردن پلاک نیز گفت: هماهنگی خوبی در این زمینه میان پلیس راهور و دادسرا وجود داشته و به طور کلی مخدوش کردن پلاک از شش ماه تا یکسال حبس را در پی دارد و علاوه بر آن موتورسیکلت توقیف شده و مشمول جریمه نیز خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: به ویژه آن دسته از افرادی که به منظور جلوگیری از اعمال قانون نسبت به پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک خود اقدام می‌کنند حتما به دادسرا معرفی شده و با آن ها برخورد خواهد شد.
مهماندار بار دیگر از رانندگان و موتورسیکلت سواران خواست که از نصب تلق،‌ قرار دادن زنجیر و پوشاندن پلاک وسیله نقلیه خود خودداری کنند.
وی با اشاره به دیگر تخلفات موتورسیکلت سوارن نیز گفت: نداشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو و مناطق ممنوعه، انجام حرکات نمایشی و مارپیچ و حمل بار غیرمتعارف با موتورسیکلت از موارد دیگری است که پلیس با آن ها برخورد خواهد کرد. البته در برخورد با این تخلفات مهمترین اصل حفظ ایمنی ترافیکی و سلامت خود موتورسیکلت سواران است چراکه موتورسیکلت سواران سهم زیادی در آمار تلفات تصادفات رانندگی در تهران را به خود اختصاص می دهند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از اجرای طرح دیگری از روز شنبه خبر داد و گفت: از فردا ماموران راهور با توان بیشتری نسبت به برخورد ورود وسائل نقلیه ممنوعه به داخل تونل‌های شهری اقدام خواهند کرد. براین اساس ورود هرگونه موتورسیکلت،‌ کامیون و کامیونت به داخل تونل‌های شهری ممنوع بوده و در صورت مشاهده با آن برخورد و اعمال قانون خواهد شد.
مهماندار با بیان اینکه این ممنوعیت طبق قانون وجود دارد، درباره اینکه چرا تاکنون چنین برخوردی صورت نگرفته، گفت: برخورد با این تخلف ممکن است در مقاطعی سبب کندی تردد در تونل‌های شهری و نارضایتی شهروندان شود اما با عرض پوزش از شهروندان، پلیس از فردا برخورد با چنین تخلفی را در دستورکار خود قرار می‌دهد، البته در صورت همراهی رانندگان قطعا این اتفاق رخ نخواهد داد.
وی درباره دلیل ممنوعیت ورود موتورسیکلت سواران به تونل‌های شهری، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که با توجه به انباشت گازهای ناشی از احتراق خودروها در تونل‌های شهری در موارد متعددی موتورسیکلت سواران پس از ورود به تونل دچار مسمومیت، سرگیجه و ناتوانی در کنترل وسیله شده و به زمین خورده‌اند و پس از آن نیز خودروهای دیگر با این افراد برخورد کرده و تصادفات دردناکی پدید آمده و به همین دلیل ما برای حفظ ایمنی موتورسیکلت سواران و سایر رانندگان چنین طرحی را اجرا کرده‌ایم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد