موضوعات داغ

پنج شاسی بلند با ارزش سال 2018 از دید مجله فوربس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فروش خودورهای اسپرت ترکیبی یا SUV مدتهاست که فراگیر شده و به خصوص شاسی بلندهای جمع و جور، به علت مصرف سوخت پایین تر، هزینه نگهداری کمتر و قیمت ارزان تر مد نظر بسیاری از مشتریان هستند. در ادامه نگاهی به با ارزش ترین شاسی بلندهای سال 2018 از دیدگاه مجله اقتصادی فوربس خواهیم داشت.

اولین خودرو، هیوندای کنا
هیوندای کنا یک مینی SUV جذاب و با طراحی خاص است و با نوآوری های ظاهری که در آن صورت گرفته و امکانات رفاهی مناسب حال خریداران، می تواند به خوبی در بازاری که از خودروهایی با طراحی محافظه کار تشکیل شده اند، بدرخشد.مشتریان می توانند از بین چهار تیپ ارایه شدهSE ،SEL ،Limited وUltimate یکی را انتخاب کنند. مدل های SEوSEL دیفرانسیل جلو بوده و مجهز به یک موتور دو لیتری چهار سیلندر با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 179 نیوتون متری مجهز هستند و جعبه دنده آن ها از نوع اتوماتیک شش سرعته است. مدل های بالاتر، از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با 175 اسب بخار قدرت و 264 نیوتون متر گشتاور بهره می برند و جعبه دنده آنها از نوع هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه است. مدلهای الکتریکی هیوندای کنا نیز در سال آینده به بازار عرضه می شوند. با قیمتی در حدود 27 هزار دلار، می توانید یکی از تیپ های میانه هیوندای کنا را خریداری کنید.

هیوندای کنا

هیوندای کنا

دومین خودرو، مزدا CX3
مزدا CX3 یکی از کم مصرف ترین شاسی بلندهای بازار بوده و به همین دلیل در لیست فوربس، جایگاه دوم را به خودش اختصاص داده است. موتور این ژاپنی کم مصرف، دو لیتری چهار سیلندر با 146 اسب بخار قدرت بوده و قیمت پایه آن نیز 20 هزار و110 دلار است. این قیمت بسیار رقابتی بوده و با این قیمت، نمی توان رقبای چندانی برای مزدا CX3 یافت.از دید فوربس، بزرگترین ایراد این خودرو فضای پای نه چندان مناسب سرنشینان عقب و صندوق عقب کوچک آن است. از سوی دیگر با تجهیزات و امکانات رفاهی که بر روی تیپ های بالاتر ارایه می شوند، حس سواری بر یک خودروی لوکس و گران قیمت به شما دست میدهد. تمامی تیپ های مزدا CX3 مجهز به صفحه نمایش لمسی همراه با سیستم های سرگرمی، بلوتوث، Android Auto و Apple CarPlay هستند.

مزدا CX3

مزدا CX3

سومین خودرو، مینی کوپر SE کانتریمن
مینی کوپر SE کانتریمن یک شاسی بلند هیبرید با ارزش است و به دلایلی همچون تکنولوژی بالای به کار رفته در ساخت آن و برند مینی که اعتبار بی ام و را یدک می کشد، مورد توجه مجله فوربس قرار گرفته است. قیمت این خودرو در حدود 36 هزار و 800 دلار است و مواردی همچون هزینه نگهداری بالا، برد الکتریکی کم و قیمت بالای خودرو از معایب آن هستند.بیشینه توان مینی کوپر SE کانتریمن به 221 اسب بخار می رسد که از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر 134 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 87 اسب بخاری بدست می آید.

مینی کوپر SE کانتریمن

مینی کوپر SE کانتریمن

چهارمین خودرو، سوبارو Crosstrek
سوبارو Crosstrek با مزایایی همچون کابین بزرگ و حس رانندگی عالی در این لیست جای گرفته و قیمت مناسب آن، که از حدود 21 هزار دلار شروع می شود می تواند در جذب مخاطبان بسیار تاثیرگذار باشد. تکنولوژی های ایمنی مختلفی همچون ترمز خودکار اضطراری، هشدار خروج از خطوط و کروز کنترل انطباقی بر روی تمامی تیپ ها موجود هستند و مشتری می تواند با سفارش چراغ های اتوماتیک جلو و عقب خودروی خود را ایمن تر کند.
مشتریان قادر به انتخاب سه تیپ از سوبارو Crosstrek خواهند بود که عبارتند از دولیتری ساده، دولیتری پرمیوم و دو لیتری لیمیتد. این موتور چهار سیلندر قادر به تولید 152 اسب بخار است که به هر چهار چرخ منتقل می شود و جعبه دنده از نوع شش سرعته دستی یا CVT خواهد بود.

سوبارو Crosstrek

سوبارو Crosstrek

پنجمین خودرو، نیسان کیکس
به باور فوربس، نیسان جوک خودروی مرده ای محسوب می شود و نیسان کیکس قادر به جایگزین شدن با آن خواهد بود. نیسان کیکس مجهز به یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر است که 125 اسب بخار قدرت و 156 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. سیستم انتقال قدرت به صورت دیفرانسیل جلو بوده و مصرف سوخت پایین در کنار صندوق عقب جادار، گزینه ای برای جلب نظر مشتریان خواهد بود.
تکنولوژی های رفاهی زیادی نظیر Android Auto و Apple CarPlay، رادیوی ماهواره ای، دوربین نقطه کور، بلوتوث وسیستم صوتی Bose در نیسان کیکس موجودند و تنها ایراد اساسی نیسان کیکس، عدم ارایه سیستم چهارچرخ محرک بر روی آن است که به خصوص در نقاطی که برفگیر هستند،سیستم دیفرانسیل جلو برای رانندگان دردسر ساز خواهد بود.

نیسان کیکس

نیسان کیکس


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/4
جونم هیوندای ، کارش درسته
1397/5/5
با اینکه خودم هیوندای دارم ولی وقتی سوبارو و مینی باشن اصلا صحبت بقیه نیست
1397/5/6
ایول به هیوندای. حرف نداره