موضوعات داغ

شانس خرید هر نفر در پیش فروش مزدا 3 کمتر از 0.2 درصد بود!

عکس مطلب اول
امروز یک کنفرانس خبری توسط گروه بهمن به دلیل حواشی چند روز اخیر پیش فروش مزدا 3 انجام شد که در آن از رسانه های مختلفی حضور داشتند. حمیدرضا داوودزاده، مدیرعامل شرکت بهمن موتور در کنفرانس خبری امروز پیرامون حواشی پیش فروش مزدا ۳ گفت که این حواشی در مورد پیش فروش انجام شده اخیر واقعاً غیرحرفه‌ای و عجیب است. همین نوع پیش فروش را سال گذشته و امسال نیز در اوایل سال به همین صورت از طریق سایت iranecar که برای سازمان توسعه تجارت است انجام شد و به دلیل تقاضا بالا دقیقاً همین اتفاقات، که کاملاً طبیعی هم هست، تکرار شد ولی هیچ‌گاه چنین حواشی پیش نیامد.
جالب است بدانید سال گذشته تنها ۶ هزار دستگاه مزدا تولید شده و امسال نیز زیر ۴ هزاردستگاه تولید خواهد شد و حتی برای جذب فروش شرایط اقساطی نیز سال گذشته در نظر گرفته شده بود اما در پیش فروش قبلی، بیش از ۲۰۰ هزار درخواست برای خرید مزدا ۳ به سایت مراجعه کردند که تنها ۲۷۰ دستگاه خودرو برای پیش فروش در نظر گرفته شده بود و با این اعداد احتمال موفقیت هر نفر برای ثبت نام حدود ۰.۱۲ درصد بوده که عدد بسیار کمی برای هر نفر است.
تمامی فرایند سایت iranecar بر اساس تقاضا و برای تمامی خودروها یکسان انجام می‌شود. راس ساعت ۹ سایت باز شده و وقتی تعداد در نظر گرفته شده وارد فرم ثبت نام می‌شوند، سایت بسته شده و ۱۵ دقیقه زمان برای تکمیل فرم در نظر گرفته می‌شود. و سپس برای تکمیل ظرفیت مجدداً ۱۵ دقیقه بعد باز می‌شود. این اتفاقی است که همیشه برای تمامی خودروها از طریق این سایت می‌افتد. تقاضا چنان بالا بوده که بیش از ۹۰ درصد ثبت نام‌ها در همان ۱۰ دقیقه اول انجام شده است.
در فروش‌های قبلی که باقی شرکت‌ها از طریق همین سایت انجام می‌دادند، تقاضا بدین صورت نبوده و تقریباً نصف این درخواست برای این خودروها وجود داشت که نشان از تقاضای بسیار بالا برای پیش خرید مزدا ۳ در این زمان بوده است. بهمن موتور یک شرکت تولیدی است و جمعا سال گذشته ۲۸ هزار دستگاه تولید شده و اصلا این شرکت توانایی پاسخگویی به این حجم از درخواست را ندارد.
اگر بهمن موتور این تعداد محدود خودرو را از طریق نمایندگی‌ها می‌افتاد، هم‌اکنون بسیاری حواشی دیگر برای شرایط فروش خود نمایندگی‌ها بوده و به نظر می‌رسد عاقلانه‌ترین کار همین استفاده از سیستم سازمان گسترش همانند قبل بوده است.
بهمن موتور یک خودروساز کاملاً خصوصی است و تعهدات و رضایت‌مندی و همچنین نقدینگی برای این شرکت بسیار‌ مهم است. در شرایط کنونی تنها فروش نقدی جایز است که این شرکت دقیقاً همین کار را انجام داده است. اگر بهمن به فرض تصمیم به عدم عرضه این خودروها به دلیل همین حواشی را می‌گرفت، باز هم متهم به احتکار می‌شد.
این اتفاقات برای بسیاری از شرکت‌های دیگر هم تکرار شده بود از جمله سیتروئن C3 و یا ساندرو استپ‌وی اما هیچ‌گاه چنین حواشی زیادی آن هم برای یک خودروساز خصوصی پیش نیامد.
آقای وزیر هیچ گونه تهمتی را نزده‌اند و حق مسلم ایشان است که دستور پیگیری دهند و کاملاً قابل احترام است اما چرا بعضی رسانه‌ها اینقدر به این حواشی دامن زدند و حتی تا گفته‌های عجیبی همچون اختلاس نیز پیش رفته‌اند.
بهمن موتور به عنوان یک شرکت خصوصی امسال توانسته بیش از ۸۰۰ نفر اشتغالزایی کند و با وجود تحریم‌ها و تعلیق همکاری مزدا باز هم تولید مزدا را با وجود شرایط سخت ادامه خواهد داد و در این شرایط وخیم کشور که بخوبی عمل کرده، مظلوم واقع شده است.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/8
باشه باورمون شد
1397/5/9
نمیدنم چرا خودرو بانک هر مزخرفی گروه بهمن میگه و هر توجیهی میکنه رو منتشر میکنه.
این از بی قانونی مملکته که به راحتی این نوع رانت خواری ها بوجود میاد. یا شرکت ها بدون هیچ ترسی محصولاتشون رو احتکار کردند
1397/5/9
بیخیال مردم عقل دارن شعور دارن خودشون قضاوت میکنن
1397/5/9
درود بر همه ایرانیان

دروغ گفتن در رسانه ها ی ایران به امری عادی تبدیل شده. اگر کسی در رسانه ها دروغ نگوید؛ تعجب می کنیم!

به قولی: دروغ گفتن نه مالیات دارد و نه . . .

1397/5/9
داستان نگو ، اونکه گوشاش درازه خودتونید مردم رو .... فرض نکن
1397/5/9
خودتی داداش!!!
1397/5/9
همه را دادند به ليزينگي ها من کارمند يکي از اونها هستم
1397/5/9
با کیفیت ترین خودرو ساز داخلی هیچکس اینو در نظر نمیگیره
1397/5/9
جالبه!!!میگه تو نوبت اول 90 درصد ظرفیت فروش رفته ، پس رو چه حسابی تو هر نوبت میگفتن 15 دقیقه دیگه مراجعه کنید نمیدونم(تقریبا 7 بار) یعنی 90 درصد تو یه نوبت فروش رفته 10 درصد باقی مونده تو 7 نوبت.التماس تفکر
1397/5/9
با سلام
با توجه به محدودیت تولید و عرضه تنها 270 دستگاه از این خودرو با وجود تقاضای 1000 برابری چه لزومی به فروش اینترنتی بوده و چرا تعداد قابل عرضه قبل از این ( حراج یک خودرو با طراحی 10 سال قبل شرکت مزدا که در ایران تولید یا مونتاژ؟)مشخص نشده؟ جواب اینکه این گروه هشت صد نفری شاغل جهت تولید متمایل به افزایش قیمت این مدل در بازار هستند که شاید مهمتر از این بحث نمایش فروش برای ایشان باشد.
1397/5/9
هر خودرو سازی تو دنیا ارزوی چنین استقبالی رو داره خوب خودروسازای ما هم بجای این لگنها
بیان از این مدل خودروها مونتاژ کنن مردم راضی اونام کلی سود میکنن