موضوعات داغ

دهگانه قدیمی‌ترین خودروهای ام جی (قسمت دوم)؛ از ام جی 6 تا 410 کیلومتر در ساعت!

عکس مطلب اول
همانطورکه احتمالاً می دانید، چندی پیش در خودروبانک به قدیمی ترین محصولات ام جی گذری داشتیم و از قدیمی ترین خودرو ام جی ساخته شده در جهان شروع کردیم و تک به تک خودروهای معروفی که توسط این برند ساخته شده بودند را معرفی کردیم. خودروهای اسپرتی که موفق به کسب مقام هایی در مسابقات جهانی شده بودند تا خودروهای اسپرت کروک در حدود 100 سال پیش! در این صفحه می توانید قسمت اول معرفی خودروهای قدیمی ام جی را مطالعه کنید و در این مقاله به معرفی این خودروها از برند ام جی ادامه می دهیم.

MGA

MGA

خودروی MGA بعد از جنگ جهانی دوم و در سال 1955 و در پیک تولید محصولات اسپرت و خوب این برند بود. MGA اولین خودروی این برند بود که با سقف کاملاً استیل ساخته شد و بدنه آن دقیقاً همان بدنه ای بود که خودروهای مسابقه ای 24 ساعته لمانز از آن استفاده می کردند. جالب است بدانید که MGA توانست فروش فوق العاده ای مخصوصاً در بازار آمریکا بدست بیاورد و تولید آن به بیش از 100 هزار دستگاه رسید.

MG EX181

MG EX181

خودروی ام جی EX181 در سال 1959 یکی از شاهکارهای ام جی است به دلیل اینکه اولین خودروی موتور عقب ام جی است! البته با وجود اینکه در عقب این خودرو پیشرانه وجود دارد اما دیفرانسیل جلو است! طراحی ظاهری ام جی EX181 شبیه یک قطعه آب است و بدلیل آیرودینامیک چنین طراحی عجیبی دارد. حجم پیشرانه این خودرو تنها 1.5 لیتر است و توانست رکورد سریع ترین خودرو جهان در آن زمان یعنی 410 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

MGB

MGB

در اوایل سال 60 میلادی MGB متولد شد. خودرویی که در ایران نیز به تعداد بسیار کم وجود دارد و در جهان شهره خاصی پیدا کرد به صورتی که تولید آن بیش از نیم میلیون دستگاه شد. MGB در نسخه GT نیز با پیشرانه 8 سیلندری تولید شد و سریع ترین رودستر ام جی نام گرفت.

MGF

MGF

در سال 1995 کمپانی بی ام و سهام ام جی را خرید و نسخه BGF را تولید کنرد. این مدل از پیشرانه ای در وسط خودرو بهره می برد.

MG6

MG6

در سال 2009 ام جی 6 به صورت رسمی معرفی شد. اولین خودرویی که بعد از انتقال سهام به سایک چین متولد شده بود و طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به محصولات قبلی ام جی داشت. ام جی 6 نیز چند سال در ایران عرضه می شد و هم اکنون تعداد قابل توجهی ام جی 6 در بازار ایران تردد می کند.

All-New MG6

All-New MG6

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/9
ایول ام جی
کارش درسته، مخصوصا ام جی 6، نشد بخرم رفت بالا، خیلی دوسش دارم
1397/5/10
جالبه . این جا میاید عکس mg6 رو میزارید با پرچم بریتانیا . تو بررسی mg6 با بایک سنوا مینویسید اصیل زادگان سرزمین اژدها . یه جا مینوسید خودرو سازان چینی داخل ایران مثل mg . یه جا مینویسن چینی -انگلیسی . بلاخره کدوم ! ولی یه سرچ بزنید ویکیپدیا هنوز MG یه برند انگلیسی و یه خودرو ساز انگلیسی هست .
1397/5/10
اوه! 410 کیلومتر با موتور 1.5،عجب غولیه این ام جی، فکر کنم فقط مرسدس شبیه این رو داره
خداییش باید جایگاه ام جی خیلی باید بالاتر از این حرف ها بود تو ایران، وارد کننده اولیش(الان یادم نیست) اصلا خوب نبوده، اونم این ام جی های ایران که همه طراحی خاص و زیبایی داشتنتد و با کیفیت و عملکرد خیلی بالا

نماینده خیلی مهم هست، مخصوصا تو برندهایی اینگونه که تاریخ خوب داشتند

امیدورم صنعت کشور به مونتاژ و تولید خودروهای اروپایی و آسیایی تو خود ایران روی بیاره به جای وارد کردن و...
1397/5/10
اگر ام جي همون کيفيت چند سال پيش خودش رو حفظ ميکرد صد در صد الان شانس بيشتري براي بازار جهاني داشت ...متاسفانه در هر سايت معتبر امريکايي يا اروپايي مرکزي سرچ کنيد نامي از ام اجي مشاهده نميشه اين در صورتي که محصولات سانگ يانگ که در هند توليد ميشه رو ميبينيد در اروپا
من خودم عاشق طراحي ام جي هستم و قصد خريد داشتم ولي متاسفانه اين برند به شدت از الکترونيکي مشکل دارن وگرنه موتور و گيربکس من تا اين لحظه موردي رو مشاهده نکردم
1397/5/13
سام عزیز ، محصولات ام جی همچنان تحت لیسانس برند ام جی انگلیس در چند کشور تولید میشه و مجلات معتبری همچون اتواکسپرس، اتوکار ، وات کار ، کاربایر ، میتونی خیلی نظرات کارشناسی خوبی درباره محصولات جدید ام جی رو مشاهده کنی و مهمتر اینکه بین ۳ تا ۴ ستاره از ۵ ستاره به این محصولات دادند که متناظر با محصولات دیگر برندها ، رقابت قابل قبولی داره .
درباره سیستم برقی هم قبلا در پست های مهندس نریمان توضیح داده شده که امپدانس خودروهای توربو باید صفر باشد تا کمترین نویز در ای سی یو ایجاد و مدیریت یکپارچه سیستم توربو و تراتل ولوها درست عمل کند ، بنابراین خودروهای توربو که مشکل برقی دارند اکثرا برمیگرده به دستکاریها از جمله لامپ های زنون