موضوعات داغ

پدیده عجیب در بازار؛ خودروهای دست دوم گرانتر از قیمت حواله خودروهای صفر کیلومتر

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شرایط عجیب و پیچیده بازار خودروی ایران در این روزها موجب شده تا شاهد اتفاقات عجیبی در این بازار باشیم. در تازه ترین نوع از این اتفاقات عجیب و غریب، شاهد آن هستیم که خودروهای دست دوم یک مدل با کارکرد پایین، گران تر از حواله ها یا کاردکس های مربوط به مدل های صفر کیلومتر قیمت گذاری شده و یا اینکه هم قیمت مدل های صفر کیلومتر هستند.
اما چرا این اتفاقات رخ می دهد؟ علت عمده این مساله را باید در ترس مشتریان از عدم تحویل خودروهای کاردکسی یا عدم شماره گذاری خودرو پس از تحویل آن دانست. بدقولی بسیاری از خودروسازان و واردکنندگان در ماه های اخیر موجب شده که بسیاری از خریداران یا از تحویل خودروی خود ناتوان باشند، یا خودروی خود را بدون پلاک تحویل بگیرند و یا اینکه به مشتری گفته شود باید خودروی جایگزین را به جای خودروی ثبت نامی تحویل بگیرد. توقف واردات و کاهش تیراژ خودروسازان دلایل این مشکلات عنوان می شوند.
مسایلی که در بالا ذکر کردیم، باعث شده تا مبادلات مربوط به حواله ها و کاردکس های خودرو، چه خودروهای وارداتی و چه خودروهای داخلی با تردید انجام شود و مشتری برای پرهیز از دردسرهای آینده، به سمت خرید خودروهای دست دوم با کارکرد پایین کشیده شود. از آنجایی که تعداد این خودروها نیز محدود است، قیمت آنها روز به روز افزایش می یابد و عده ای را به فکر کسب سود نسبتا خوب از این بازار انداخته است. تا زمانی که ترس روانی خریداران از این وضعیت ادامه داشته باشد، امیدی به بهبود شرایط نیست.
برای مثال نگاهی به پژو 207 دنده ای بیندازیم، خودرویی که محبوبیت فوق العاده ای در بازار دارد و قیمتش در بازار افزایش قابل توجهی داشته است. با گردشی در میان آگهی ها و یا نمایشگاه های خودروی سطح شهر، شاهد حواله هایی با حدود 75 میلیون تومان برای مدل های صفر کیلومتر هستیم.

پژو 207 دنده ای

پژو 207 دنده ای

در یک مورد، یک کاردکس پژو 207 دنده ای در تهرانپارس، برچسب قیمتی 75 میلیون تومانی دارد. در همان زمان می توانید آگهی دیگری مربوط به همین منطقه را ببینید که فروشنده، یک پژو 207 دنده ای با کارکرد 2700 کیلومتر را به قیمت 76 میلیون تومان می فروشد. رنگ هر دو خودرو نیز مشکی است و مشتری در خودروی کارکرده، اندکی تغییرات در تزیینات ایجاد کرده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/22
مسخره بازیه دیگه بخریم تا گرون تر شه(ازماست که برماست)
1397/5/22
خود مردم بهمدیگه رحم نمیکنن ! چرا منی ک سال 95 پراید خریدم 20700 الان با کاکرد سی هزارتا بخوام بفروشم 27 تومن ! والا ما مقصر خودمونیم ما خودمون به خودمون رحم نمیکنیم انتظار داریم مافیای قدرت وثروت به ما رحم کنه مثلا دلال به ما رحم کنه !