موضوعات داغ

معرفی 10 خودروی اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار - بخش دوم

عکس مطلب اول
با اینکه خودروهای اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار زیاد استثنایی و گران قیمت نیستند ولی زیاد هم خودروهای رایجی نیستند. این موضوع عجیب است زیرا بیشتر مشتریان در طول تاریخ خودروهای سدان را ترجیح داده اند. از آنجایی که بسیاری از خودروسازان فعال و شناخته شده، در این محدوده قیمتی هاچبک های اسپرت را ارائه می دهند بنابراین اگر می خواستند می توانستند به سرعت سدان های اسپرت کوچک را تولید کنند. خبر خوب برای مشتریان این است که تعدادی از خودروسازان هنوز نیاز مشتریان به خودروهای 4 در ارزان قیمت و هیجان انگیز را به شیوه های دیگر برآورده می کنند. سیستم تعلیق با تنظیم اسپرت، موتورهای توربوشارژ پرقدرت و پکیج های آیرودینامیکی تمام عیار و قابلیت انتخاب سیستم های انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا 4 چرخ محرک از ویژگی های بارز این خودروها هستند.
این خودروها راحتی و آسایش امروزی را فدای عملکرد نکرده اند. معمولا خریداران در این محدوده قیمتی با خودروهای 4 در معمولی و کسل کننده روبرو می شوند ولی 10 خودروی این فهرست که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد در عین حال که می توانند نیازهای روزمره مشتریان مانند اتاق جادار، امکانات رفاهی مناسب و مصرف سوخت معقول را برآورده کنند، خودروهایی با طراحی نسبتا جذاب هستند و اگر گهگاهی قصد رانندگی اسپرت و سریع داشته باشید شما را مایوس نمی کنند. تمام این خودروها در یک کلاس نیستند و در میان آنها سدان های کوچک و بزرگ یافت می شود. حتی یک ماسل کار امریکایی نیز بین آنها وجود دارد! در بخش اول این مقاله 5 خودروی اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار معرفی شدند. در ادامه 5 نمونه دیگر از این خودروها معرفی می شوند.

6 – کیا اپتیما SX مدل 2017
کیا اپتیما SX مدل 2017

کیا اپتیما SX مدل 2017

کیا اپتیما 2017 از ظاهر شیک و زیبای یک سدان اسپرت اروپایی برخوردار است و باطن این خودرو با پتانسیل بالا مکمل طراحی زیبای آن است. کیا اپتیما SX مجهز به یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ است که 240 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس 6 دنده اتوماتیک Sportmatic همراه با شیفترهای روی فرمان، دیسک ترمزهای بزرگتر برای چرخ های جلو، سیستم تعلیق با تنظیم اسپرت، سیستم فرمان راک اند پینیون برقی و غربیلک فرمان چند منظوره اسپرت از امکانات ویژه کیا برای اپتیما SX هستند. کیا اپتیما SX در آستانه خروج از محدوده قیمتی خودروهای اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار قرار دارد، زیرا قیمت پایه آن 29.940 دلار است ولی در عوض از امکانات لوکسی مانند صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی، سیستم ناوبری و پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی برخوردار است.

7 – سوبارو WRX مدل 2018
سوبارو WRX مدل 2018

سوبارو WRX مدل 2018

بهترین خودروی اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار که فناوری آن برگرفته از خودروهای رالی باشد سوبارو WRX است. این خودرو بر مبنای مدل WRX STI شکل گرفته است که قهرمان مسابقات رالی است. سوبارو WRX مجهز به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر باکسر (فلت) است که طرح شاخص سوبارو است. در این نوع موتور سیلندرها به صورت تخت قرار گرفته اند و زاویه پیستون ها نسبت به یکدیگر 180 درجه است و روبروی هم هستند. این نوع چیدمان سیلندرها مرکز ثقل خودرو را کاهش می دهد و باعث بهبود هندلینگ و افزایش چابکی می شود. این موتور 268 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و قابلیت انتخاب گیربکس 6 دنده دستی (آپشن استاندارد) و گیربکس CVT اسپرت Lineatronic برای این خودرو وجود دارد. حالت تعویض دنده دستی و شیفترهای روی فرمان عملکرد این گیربکس CVT را ارتقا می دهند. سوبارو یک فناوری شاخص دیگر هم دارد و آن سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک تقارنی است که به صورت استاندارد در WRX وجود دارد. قیمت مدل 2018 این خودروی ارزان قیمت 26.995 دلار است.

8 – فولکس واگن جتا GLi مدل 2017
فولکس واگن جتا GLi مدل 2017

فولکس واگن جتا GLi مدل 2017

با وجود اینکه در فهرست خودروهای اسپرت 4 در با قیمت کمتر از 30 هزار دلار خودرویی از برندهای لوکس آلمانی یافت نمی شود ولی فولکس واگن جتا GLi می تواند یک نسخه معقول با ویژگی های مشابه خودروهای لوکس آلمانی باشد. جتا GLi به نوعی شبیه یک مدل سدان از هاچبک اسپرت فولکس واگن یعنی گلف GTi است که این موضوع در مورد موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ آن نیز صدق می کند. این موتور 210 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که اندکی بیشتر از توان و گشتاور خودروی ارزانتر این فهرست یعنی هوندا سیویک Si است. از طرف دیگر قیمت فولکس واگن جتا GLi از 27.895 دلار شروع می شود و مجموعه ای عالی از امکانات را ارائه می دهد تا تمام جنبه های تجربه رانندگی را ارتقا دهد. از میان این امکانات می توان به سیستم صوتی گران قیمت Fender، سیستم ناوبری، صندلی های اسپرت، رینگ های آلیاژی 18 اینچی و پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی اشاره کرد.

9 – بیوک رگال اسپرت تورینگ مدل 2017
بیوک رگال اسپرت تورینگ مدل 2017

بیوک رگال اسپرت تورینگ مدل 2017

شاید این خودرو تعجب آورترین گزینه در این فهرست باشد. با پرداخت مبلغ 28.615 دلار می توانید به جای مدل پایه مدل اسپرت تورینگ این خودرو را انتخاب کنید که مجهز به موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 259 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. برای اینکه اهمیت این اعداد را بهتر درک کنید باید گفت که قدرت بیوک رگال اسپرت تورینگ 69 اسب بخار و گشتاور آن 80 نیوتن متر بیشتر از مدل پایه آئودی A4 است و در عین حال قیمت آئودی A4 بیش از 6 هزار دلار گرانتر از این بیوک است. علاوه بر این، بیوک رگال اسپرت تورینگ مجهز به صندلی های جلو با سیستم گرمایش و Wi-Fi هات اسپات سیار است.

10 – هیوندای النترا اسپرت مدل 2017
هیوندای النترا اسپرت مدل 2017

هیوندای النترا اسپرت مدل 2017

هیوندای النترا اسپرت با قیمت پایه 21.650 دلار آخرین خودروی این فهرست است و موتور توربوشارژ خود را از مدل اسپرت ولاستر قرض گرفته است. این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و صدای غرش خشن خاصی دارد. مهندسان هیوندای منبع عقب اسپرت این خودرو را مورد اصلاحات قرار دادند تا صدای آن به قول هیوندای " غرشی واضح باشد که با عملکرد خالص این خودرو سازگار است! ". هیوندای النترا اسپرت از امکاناتی مانند غربیلک فرمان چرمی که قسمت پایین آن تخت است (مانند خودروهای مسابقه ای)، صندلی های جلوی اسپرت و پدال هایی از جنس آلیاژ آلومینیوم برخوردار است که همراه با موارد برجسته در طراحی خارجی که از نمای جلو و جلوپنجره خاص شروع شده و به رکاب های جانبی برای بهبود آیرودینامیک، دیفیوزر عقب و سر اگزوزهای کرومی دوقلو ختم می شود جذابیت النترا اسپرت را افزایش می دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد