موضوعات داغ

معرفی 10 رقیب عمده برای هوندا آکورد - بخش اول

عکس مطلب اول
با اینکه بازار سدان های متوسط دیگر مانند گذشته پر رونق نیست ولی همچنان یک میدان نبرد بزرگ برای خودروها در سرتاسر جهان است. سالیان سال هوندا آکورد به عنوان معیار سنجش در این کلاس مطرح بوده است. آکورد خودروی سال 2018 در امریکا شناخته شد و این نشان می دهد که این خودرو هنوز هم مانند گذشته یک گزینه مناسب در میان خودروهای این کلاس است.
تاریخچه پیدایش آکورد به سال 1976 بر می گردد که نسل اول این خودرو برای اولین بار به جهانیان معرفی شد و تا سال 1981 تولید شد. سپس از سال 1981 تا 1985 نسل دوم و از سال 1986 تا 1989 نسل سوم آکورد تولید شد. شناخته شده ترین نسل آکورد در ایران نسل چهارم آن است که از سال 1990 تا 1993 تولید شد و نمونه های وارد شده به ایران مجهز به موتورهای 2.0 و 2.2 لیتری بودند. نسل نهم آکورد که در سال 2012 معرفی شد توسط فامیلی موتور وارد ایران شد. این مدل ها مجهز به موتور 2.4 لیتری و گیربکس 5 دنده اتوماتیک یا CVT هستند. آخرین نسل آکورد که خودروی مورد نظر این مقاله است نسل دهم آن است که در سال 2018 معرفی شد. در این نسل، هوندا آکورد به موتورهای توربوشارژ پرقدرت و کم مصرف مجهز شد و برای اولین بار از گیربکس 10 دنده اتوماتیک برخوردار شد. به لطف این تغییرات فنی اکنون آکورد به یکی از سریعترین و کم مصرف ترین خودروهای این کلاس تبدیل شده است. در تست مقایسه ای نشریه موتور ترند نسل دهم آکورد با آخرین نسل تویوتا کمری مقایسه شد و در پایان برتر از کمری شناخته شد.
در عین حال انبوهی از سدان های فوق العاده در این کلاس وجود دارند که تمام آنها به عنوان جایگزینی برای آکورد ارزش بررسی دارند. در این مقاله با 10 جایگزین شایسته برای هوندا آکورد آشنا می شوید.

1 – تویوتا کمری مدل 2018
تویوتا کمری مدل 2018

تویوتا کمری مدل 2018

وقتی به دوام و قابل اعتماد بودن خودرو فکر می کنید فورا اسم کمری به ذهن خطور می کند. بنابراین جای تعجب ندارد که کمری در آخرین بررسی قابلیت اطمینان به خودروها که توسط موسسه JD Power انجام شد، 5 ستاره کامل را دریافت کرد. در این بررسی به خودروهای سال 2015 پرداخته شده بود. اکنون نسل جدید کمری معرفی شده است که ظاهر زیباتری دارد و نسبت به نسل های قبلی از امکانات بیشتری برخوردار شده است.
تویوتا کمری 2018 در 5 مدل مختلف ارائه می شود که مدل های اسپرت SE و XSE نیز جزو آنها هستند. تویوتا کمری 2018 از سه نوع پیشرانه مختلف برخوردار است که شامل یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی 2.5 لیتری و یک موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی 3.5 لیتری و یک پیشرانه هایبرید است. دو موتورهای بنزینی 2.5 و 3.5 لیتری مجهز به گیربکس 8 دنده اتوماتیک Direct-Shift هستند. مجموعه امکانات Safety Sense P تویوتا که به صورت استاندارد در کمری وجود دارد یکی از گسترده ترین مجموعه ها از فناوری های ایمنی است که در هر سدانی در این کلاس ارائه شده اند.

2 – نیسان آلتیما مدل 2018
نیسان آلتیما مدل 2018

نیسان آلتیما مدل 2018

اخیرا با معرفی نسل های جدید دو رقیب عمده نیسان آلتیما یعنی تویوتا کمری و هوندا آکورد، این خودرو تحت سلطه آنها درآمده است ولی به زودی در سال 2019 نسل جدید آلتیما وارد بازار می شود و از یک دگرگونی کامل برخوردار می شود. در این حین، مدل 2018 آلتیما که یک سدان قابل تحسین است هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو در بررسی کیفیت اولیه خودروها که توسط موسسه JD Power انجام شد رتبه برتر را در کلاس خودش دریافت کرد.
با اینکه بقیه سدان های متوسط موتورهای V6 را رها کرده اند، هنوز می توان نیسان آلتیما مدل 2018 را با موتور 3.5 لیتری V6 خریداری کرد. مدل SL که لوکس ترین مدل آلتیما با موتور 3.5 لیتری است مجهز به کروز کنترل تطبیقی است. در مورد ایمنی آلتیما باید گفت که نیسان سیستم اخطار و پیشگیری از تصادف از جلو همراه با سیستم ترمز اضطراری خودکار را به صورت استاندارد در این خودرو نصب کرده است. نیسان آلتیما 2018 کابین جذابی دارد ولی باید توجه داشته باشید که به زودی نسل جدید آن معرفی می شود.

3 – کیا اپتیما مدل 2018
کیا اپتیما مدل 2018

کیا اپتیما مدل 2018

شاید نمای خارجی اپتیما شما را شگفت زده نکند ولی این خودرو طراحی جذاب و ملایمی دارد. کابین کاربردی و زیبای این خودرو سازگاری کاملی با نمای خارجی آن دارد. اپتیما 2018 مجهز به سیستم سرگرمی UVO کیا است که کار کردن با آن آسان است. اپتیما با سه موتور 4 سیلندر بنزینی ارائه می شود که عبارتند از یک موتور 2.4 لیتری با قدرت 185 اسب بخار، یک موتور توربوشارژ 1.6 لیتری با قدرت 178 اسب بخار و یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 245 اسب بخار. موتورهای 2.4 لیتری و 2.0 لیتری توربوشارژ مجهز به گیربکس 6 دنده اتوماتیک هستند ولی موتور 1.6 لیتری توربوشارژ از گیربکس 7 دنده اتوماتیک دابل کلاچ بهره می برد.
امکانات ایمنی اپتیما 2018 شامل سیستم نمایش نقاط کور، سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت و سیستم کمکی هنگام پارک کردن با دنده عقب است. امکانات دیگری مانند ترمز اضطراری خودکار، سیستم اخطار و پیشگیری از تصادف از جلو، سیستم اخطار خروج از لاین و کروز کنترل هوشمند نیز برای کیا اپتیما 2018 موجود است.

4 – فورد فیوژن مدل 2018
فورد فیوژن مدل 2018

فورد فیوژن مدل 2018

در میان دریایی از خودروهای عالی اما بسیار ساده، مدل اسپرت فورد فیوژن با موتور V6 مانند یک دوز از قهوه اسپرسو است! این سدان خوش طرح که نشانه ای از طراحی آستون مارتین در آن به چشم می خورد، مجهز به موتور توربوشارژ 2.7 لیتری V6 اکوبوست است که 325 اسب بخار قدرت تولید می کند. برای خودرویی با این میزان قدرت، سیستم 4 چرخ محرک یک ایده عالی است. فهرست جذاب امکانات ایمنی موجود برای فورد فیوژن شامل کروز کنترل تطبیقی همراه با سیستم استاپ استارت، سیستم پیشگیری از تصادف با قابلیت شناسایی عابرین پیاده و سیستم نمایش نقاط کور همراه با سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت است.
موتورهای قابل انتخاب برای فورد فیوژن شامل یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر، موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ اکوبوست و موتور توربوشارژ 2.7 لیتری V6 اکوبوست است. با اینکه کابین این خودرو طراحی جذابی دارد و سرنشینان در صندلی های جلوی آن احساس راحتی می کنند ولی فضای صندلی عقب آن ممکن است کمی تنگ به نظر برسد. با این حال فورد فیوژن در بررسی کیفیت اولیه رتبه خوبی دریافت کرده است.

5 – هیوندای سوناتا مدل 2018
هیوندای سوناتا مدل 2018

هیوندای سوناتا مدل 2018

هیوندای سوناتا به موفقیت چشمگیری دست یافته است و شهرت برند هیوندای در زمینه کیفیت را ارتقا داده است. با اینکه حدود یک دهه پیش، محصولات هیوندای از نظر قابلیت اطمینان شناخته شده نبودند ولی سوناتا 2018 در جدیدترین بررسی قابلیت اعتماد به خودروها که توسط موسسه JD Power انجام شد با قدرت ظاهر شد. مالکین سوناتا همواره سادگی و واضح بودن ادوات و نشاندهنده ها، چیدمان اجزای کابین و دکمه های آن را تحسین کرده اند.
تمام مدل های سوناتا 2018 به جز مدل هایبرید از یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 185 اسب بخار نیرو می گیرند. گشتاور این موتور از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. امکانات ایمنی برجسته ای که به صورت استاندارد در سوناتا 2018 وجود دارند شامل سیستم نمایش نقاط کور همراه با سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت و سیستم کمک به راننده هنگام تعویض لاین است. سیستم کروز کنترل هوشمند همراه با سیستم استاپ استارت و سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط به صورت آپشن در بعضی مدل های سوناتا ارائه می شوند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/6
چرا اینقدر خودتونو خسته میکنید؟تو این سگمنت و تو این رنج قیمت هوندا اکورد رقیب تویوتا کمریه و برعکس. بقیه هم دست و پا میزنن
فروش هوندا رکورد و تویوتا کمری این حرف منو تایید میکنه
1397/6/6
اون دوستانی که از کره ای بد میگفتن تحویل بگیرن.از یه لیست پنج تایی دوتاش کره اییه.کره داره با امریکا و ژاپن رفابت میکنه.اینم یادتون نره اکورد یکی از بهترین و مورد قبول ترین خودروهای خانوادگی و اقتصادیه و رقابت باهاش یکم از رقابت با پراید سخت تره!!!!
1397/6/7
امیدوارم زنده باشم و روزی رو ببینم که تو خیابونا بجای 405 و پارس و پراید و سمند و 206 ماشینایی مثل سوناتا و کمری و آکورد و فورد فیوژن و تالیسمان و ... ببینم
1397/6/7
شبیه این مقاله را دو روز قبل نزاشتین؟!!