موضوعات داغ

ماجرای عرضه پراید 135 میلیون تومانی در سوریه

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایشگاه بین‌المللی دمشق که با حضور بیش از 40 کشور در پایتخت سوریه در حال برگزاری است یکی از مهم ترین رویدادهای صنعت خودروسازی در خاورمیانه محسوب می شود. در این نمایشگاه چند شرکت ایرانی از جمله شرکت خودروسازی سایپا نیز حضور دارند.
این روزها که پراید 50 میلیون تومانی مردم کشورمان را غافلگیر کرده است، این خودرو و خودروی تیبا در کنار یکدیگر در بازار سوریه با قیمت‌هایی بیش از 135 میلیون تومان؛ تازه آن هم با تخفیف مجددا خبرساز شده اند.
قیمت هر دستگاه از این محصول در نمایشگاه 4 میلیون و 440 هزار لیر سوریه قیمت خورده که با نرخ ارز دولتی 82 ریال در برابر هر لیر حدود 36 میلیون تومان پای مشتری آب می خورد اما با نرخ آزاد لیر پراید در سوریه 115 تا 135 میلیون تومان قیمت دارد.
در بازار سوریه یک خودروی صفر کیلومتر شرکت ایتالیایی فیات مدل نزدیک به مدل سینا 14 هزار دلار قیمت دارد که فقط حدود چهار هزار دلار از قیمت تیبا در این نمایشگاه کمتر است. بنابراین می توان احتمال داد که سایپا قیمت این خودرو را در واقع براساس نرخ دولتی ارز اعلام کرده است که با قیمت بیش از 30 میلیونی پیشنهادی سایپا برای پراید همخوانی دارد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/21
اونا دیگه چه بدبختایین
1397/6/21
پراید 50 میلیونی کجا بود؟
چرا جو میدین ؟
همین کارا یکی از دلایل غیر منطقی قیمتها ست .
1397/6/22
حالا ۴۵ با ۵۰ خیلی فرقی نداره شما خیلی جوش نزن .چشمات رو ببند راحت رو ادامه بده
1397/6/22
اولا همه از کیفیت پراید که اونجا تحویل داده میشه با خبریم
دوما همه از قیمت پراید توی کشور های عربی با خبریم
سوما واقعا توقع دارید ما باور کنیم اونجا پراید رو ۱۳۵ ملیون میخرن.
1397/6/23
اولا من ک کارگر خط مونتاژ سایپام تفاوت کیفیتی در پراید داخلی و صادراتی نمیبینم پراید صادراتی ایربگ(بادکنک) و ترمز abs نداره موتور هم یورو ۲
ولی رینگ اسپرت دارن
دوما یه سرچ ساده توو سایتای عربی مشابه باما قیمت این لگن ها رو مشخص میکنه سرچ کنید ثمن سایبا قیمتا مشخص میشه
سوما این تیتر ۱۳۵ میلیون اشتباس چون این توهم رو ایجاد میکنه ک قیمت بالا رفته ن ادمین محترم قیمت بالا نرفته ارزش پول ما پایین اومده ک با چنج پول حاصل از صادرات با قیمت بازاری ارز این مبلغ جاصل میشه اگه شرکت مجاز باشه این ارز رو ب نرخ بازار بفروشه
1397/6/23
مردم اگر همت کنند و هر دفعه که پیش فروش میزارن همینجوری حمله کنند به سایت سایپا، به پراید ۱۳۵ میلیون تومنی هم میرسیم انشالا !