موضوعات داغ

285 اسب بخار در سینه هیبریدی چینی؛ نسل جدید بی وای دی Qin در آستانه ورود به بازار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به گزارش پایگاه خبری carnewschina، نسل جدید بی وای دی Qin که یکی از زیباترین سدان های چینی بازار محسوب می شود، بزودی و در بیستم سپتامبر جاری به بازار این کشور عرضه خواهد شد. با این حال به نظر می رسد بی وای دی در مورد آینده خودروهایش و این که آنها را با چه مشخصاتی عرضه کند، دچار تردید شده است. بی وای دی Qin در سه نسخه بنزینی، EVو PHEV قابل خرید توسط مشتریان خواهد بود.

بی وای دی Qin

بی وای دی Qin

اما چه انتخاب هایی برای مشتریان وجود دارد؟ برای آنهایی که به موتورهای درون سوز بنزینی علاقمند هستند، دو موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 109 اسب بخار و 1.5 لیتری توربوشارژر با 154 اسب بخار گزینه های موجود هستند. برای علاقمندان به خودروهای تمام الکتریکی یا EV، بی وای دی Qin با موتور الکتریکی 163 اسب بخاری و محدوده برد 500 کیلومتری ارایه خواهد شد. برای کسانی که بین دو موتور برقی و بنزینی مردد مانده اند، نسخه PHEV با موتور دوگانه برقی – بنزینی عرضه می شود که موتور بنزینی از نوع 1.5 توربو بوده و در مجموع این نسخه می تواند 285 اسب بخار قدرت تولید کند. نسخه برقی-بنزینی بی وای دی Qin، DM نامیده می شود.

بی وای دی Qin

بی وای دی Qin

پیش بینی می شود که قیمت های نسل جدید این خودرو، اندکی افزایش داشته باشند. برای نسخه بنزینی انتظار قیمت 100 هزار یوانی، برای نسخه PHEV قیمت 160 هزار یوانی و برای نسخه EV قیمت 170 هزار یوانی را داریم که ممکن است پس از اعمال تعرفه ها و مالیات، اندکی قیمت ها تغییر داشته باشند. عرضه نسخه های بنزینی، به خصوص نسخه تنفس طبیعی 109 اسب بخاری برای بی وای دی Qin غیر منطقی به نظر می رسد، چرا که این خودرو به عنوان یک سدان برقی پر فروش شناخته شده بود.

بی وای دی Qin

بی وای دی Qin

اما ظاهر خودرو در درون و بیرون خوب به نظر می رسد. اصول طراحی مدرن در جای جای بدنه قابل مشاهده است، فرمان طراحی مناسبی دارد و نمایشگر دیجیتال هوشمند و سریع به نظر می رسد اخیرا بی وای دی از نظر فروش خودروهایش تحت فشار قرار گرفته و به نظر می رسد سعی دارد با عرضه یک Qin جدید و مجهز، همراه با انتخاب های گسترده، اندکی از فشار کاهش فروش خود بکاهد. باید منتظر ماند و دید آیا قادر به دیدن نسخه های بنزینی و PHEV این خودرو در ایران خواهیم بود یا خیر.

بی وای دی Qin

بی وای دی Qin



نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/25
ميگم واقعاً بي وادي خسته نشه از روي هيوندا الانترا و چري آريزو 6 كپي كرده
1397/6/25
فعلا بی وای دی هایی که کارمانیا زیرش زاییده تحویل بده QIN پیشکش
1397/6/25
شباهت ظاهری زیادی با آریزو ۶ داره!