موضوعات داغ

مدل آینده هنسی ونوم F5 با حداکثر سرعت 500 کیلومتر در ساعت در پی کسب رکورد جدید

عکس مطلب اول
هنسی مجددا در حال اجرای برنامه خود برای تولید مدل آینده ونوم F5 با حداکثر سرعت 300 مایل در ساعت (482 کیلومتر در ساعت) است و موسس این شرکت جان هنسی باور دارد که سرانجام ممکن است دستیابی به سرعت 311 مایل در ساعت (500 کیلومتر در ساعت) امکانپذیر باشد. جان هنسی به نشریه Motor Authority گفت:
« در حال حاضر بر اساس آزمایش محاسباتی دینامیک سیالات و طبق گفته مهندسان ما برای شکستن رکورد 300 مایل در ساعت حدودا به 1520 اسب بخار قدرت نیاز داریم. من تمایل دارم به سرعت 500 کیلومتر در ساعت برسیم که معادل 311 مایل در ساعت است. »
مشکلی که وجود دارد پیدا کردن مکان مناسب برای دستیابی به چنین سرعت هایی است. طبق برآورد هنسی، طول باند مرکز فضایی کندی فقط برای رسیدن به سرعت حدود 280 مایل در ساعت (450 کیلومتر در ساعت) مناسب است. او معتقد است که شرکت هنسی برای چنین آزمایشی باید یک بزرگراه طولانی را مسدود کند یعنی مشابه آنچه کونیخ زگ با جاده خالی نوادا انجام داد و رکورد سرعت 444.6 کیلومتر در ساعت را با مدل آگرا RS ثبت کرد.
هنوز حداقل 1 سال تا تلاش برای ثبت رکورد باقی مانده است. هنسی در سال 2019 آزمایش مدل آزمایشی ونوم F5 را آغاز خواهد کرد و آزمایش این خودرو در سرعت های بالا تا اواخر سال 2019 آغاز نخواهد شد.
هنسی در گردهمایی Monterey Car Week از پیشرانه شگفت انگیز ونوم F5 رونمایی کرد. این پیشرانه V8 توئین توربو 7.6 لیتر حجم دارد و 1600 اسب بخار قدرت و 1762 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بلوک این موتور از جنس شمش آلومینیوم و بوش پیستون های آن از جنس فولاد است. این موتور در یک شاسی با طراحی هنسی نصب می شود و بدنه ای از جنس فیبرکربن آن را احاطه می کند. طبق پیش بینی های هنسی وزن این خودرو کمتر از 1360 کیلوگرم و ضریب آیرودینامیک آن 0.33 خواهد بود.
هنسی فقط 24 دستگاه ونوم F5 تولید خواهد کرد که قیمت هر کدام از آنها 1.6 میلیون دلار است. 12 دستگاه از آنها برای بازار امریکا هستند و 12 تای باقیمانده در دسترس مشتریان بین المللی هستند. بر اساس گزارش Motor Authority تمام نمونه های مخصوص بازار امریکا هم اکنون پیش فروش شده اند ولی هنوز 7 دستگاه دیگر باقی مانده است که مشتریان از دیگر نقاط جهان می توانند آنها را سفارش دهند.

هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F5


موتور هنسی ونوم F5

موتور هنسی ونوم F5

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد