موضوعات داغ

موتور ساخت مرسدس بنز بر روی رنو داستر؛ قلب ژرمن در جان سخت رومانیایی- فرانسوی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل جدید داچیا داستر یا رنو داستر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 رونمایی شد و در نمایشگاه خودروی پاریس نیز داچیا جزییات بیشتری از این خودرو را منتشر کرد. جذاب ترین این اطلاعات قطعا مربوط به موتور جدید گروه رنو نیسان است که به همکاری دایملر ساخته شده است. این موتور 1.3 لیتری بنزینی به فیلتر مخصوصی برای کاهش آلایندگی مجهز است و در محصولاتی از هر سه خودروساز به بازار عرضه خواهد شد و دو نسخه از آن نیز در دو مدل داچیا داستر به بازار خواهند آمد.
نسخه‌ی اولی که در داستر استفاده خواهد شد 128 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد و نسخه دوم نیز 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد.

داچیا نسخه های تک دیفرانسیل محرک جلوی داستر را با موتور جدید در هفته های آتی به بازار عرضه خواهد کرد و از اواسط سال 2019 نیز نسخه‌ی چهارچرخ محرک نیز به این موتور جدید مجهز خواهد شد.
داچیا همچنین تا پایان سال ورژن جدید سیستم مالتی مدیای خود با نام MediaNav Evolution را معرفی خواهد کرد و در داستر جدید نیز عرضه خواهد شد. این سیستم جدیدبا برنامه های اپل کارپلی، اندروید اتو، Waze، واتس اپ و اسپاتیفای سازگاری دارد. قیمت داستر جدید به گفته ی سازنده در مقایسه با قبل تغییری نخواهد کرد.

ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

داچیا در نمایشگاه پاریس امسال سه تیپ جدید از ساندرو استپ وی را نیز معرفی کرد که هر یک دارای ظاهر مخصوص به خود هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد