موضوعات داغ

در پی سهیمه بندی احتمالی؛ افزایش قیمت بنزین آزاد به 1500 تومان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
احمد صفری به عنوان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران و باتوجه به زمزمه‌های صورت گرفته در رابطه با گرانی بنزین اعلام کرد: تاکنون هیچگونه صحبتی در رابطه با گرانی بنزین در کمیسیون انرژی مجلس نشده و همچنین دولت محترم نیز چنین پیشنهادی تاکنون ارائه نکرده است.
احمد صفری در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: افزایش قیمت بنزین بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تاثیرگذار خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود تا هزینه حمل و نقل افزایش پیدا کرده و در ادامه گران شدن تمام کالاهای موجود در بازار را به همراه داشته باشد که در شرایط فعلی کشور افزایش قیمت بیشتر قابل تحمل نبوده و مردم تحمل پذیرش گرانی بیشتر را ندارند. هرچند از طرفی دیگر می‌توان به مشکلات نرخ کنونی بنزین اشاره داشت که شامل قاچاق سوخت می‌شود، در همین راستا برای جلوگیری از قاچاق سوخت نیاز به سهمیه بندی مجدد بنزین و راه اندازی مجدد کارت‌های سوخت خواهد بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، به گفته این نماینده مجلس با برگشت مجدد کارت سوخت، بنزین باید دو نرخ داشته باشد که منطقی است نرخ بنزین سهمیه‌بندی همان هزار تومان باقی بماند و نرخ بنزین آزاد نیز 1500 تومان باشد. صفری با اشاره به اینکه برخی سهمیه 60 لیتر در ماه را برای کارت‌های سوخت پیشنهاد می‎دهند، تاکید کرد: این میزان بسیار کم است و باید میزان 90 لیتر برای هر فرد در ماه تعیین شود. در همین راستا احمد صفری اضافه کرد که با این روش گرانی بنزین به مردم فشار وارد نمی‌کند و همچنین جلوی قاچاق سوخت گرفته خواهد شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/24
دوباره جیب دولت خالی شد دستشو کرد تو جیب ملت.احمد مطمعنی به مردم فشار نمیاد؟
1397/7/24
چیزی به نام بنزین آزاد نباید وجود داشته باشد فقط سهمیه بندی. بنزین آزاد با قیمت 1500 هیچ تاثیری در کاهش قاچاق نخواهد داشت.
برید تحقیق کنید مابه التفاوت قیمت بنزین داخل و خارج از ایران چقدر است.
1397/7/24
خب تبریک میگم.روز موعود فرا رسید.البته با ترفند قدیمی.همیشه این ترفند برای گرون شدن محصولات و خدمات مهم به کار میره.اول کاری رو که میخوان بکنن در قالب شایعه تو جامعه پراکنده میکنن.اگر شرایط جامعه ملتهب شد و برخورد سخت مردم را داشت(که اصلا ما از اون نوع مردماش نیستیم) میگیم شایعه بود و موکول میشه به چندماه بعد.اما اگر جامعه اروم اروم پذیرفت قضیه رو (که دقیقا ما از اون نوع مردمان هستیم) خیلی سریع قضیه از شایعه به قانون تبدیل میشه.
1397/7/25
دقت کردین آقایون هرکاری دلشون میخواد میکنند به نظر مردم هم اهمیت نمیدن مردم رو نفهم فرض میکنند تو اینجور مسائل. میگن فقط ما میفهمیم. اما اگر.. اگر .اگر خودشون توسط مردم انتخاب شدند چطوری مردم اونجا فهیم بودند؟؟؟ مردم اینا دارن بدبختمون میکنند ها... ماهم فقط بلدیم نفرین کنیم و فحش بدیم... اوناهم به ما میخندند و ...
1397/7/25
اگه کار با حقوق منطقی باشه دنباله قاچاق سوخت نمیرند...اگه پول ملی ارزش بیشتری داشته باشه دنبال قاچاق سوخت نمیرند....مسئولین راحت بگن میخوایم قیمت سوخت رو ببریم بالا این موش و گربه بازیا چیه..
1397/7/27
خوب دیگه تصویب شد ! لیتری 1000 تومن 60 لیتر در ماه ! آزاد هم لیتری 1500 تومن ! یعنی من که ماشینم 50 لیتر باکش بنزین میگیره، یکبار میتونم با سهمیه ام بنزین بزنم بقیشو از جیب مبارک باید بزارم ! با حقوق کارمندی بنده اگر حساب کنیم من باید در ماه نصف حقوقمو فقط بنزین بریزم تو باک ماشینم که بتونم خودمو برسونم محل کارم !!! حالا اینکه من چجوری میخوام بقیه ماه رو زندگی کنم اون دیگه مشکل خودمه نه مشکل این عزیزان !!! حتی اگه بخوایم سهمیه رو 90 لیتر هم حساب کنیم باز هم منه نوعی نمیتونم با این سهمیه حتی برای بار دوم باک ماشینمو پر کنم !!!
جاداره واقعا از تمام مسئولینی که شب و روز زحمت می کشن اوضاع مملکت رو روز به روز بدتر و سخت تر برای نفس کشیدن مردم بکنند کمال تشکر و سپاس رو داشته باشم ! جاداره صمیمانه تشکر کنم که طوری تصمیم گیری می کنند که هر روز بدتر روز قبل برای مردم باشه و هر روز با یک چالش جدید در زنگیشون مواجه بشن !!! خدا انشالله سایه این مسئول دلسوز و با شرف و باغیرت و از سر این مردم کم نکنه !!!
جالبه واقعا ! ایشون اول صحبتشو اینطوری شروع می کنه که مردم دیگه تحمل گرونی بیشتر رو ندارند، بعد میاد یک توجیح برای گرون کردن بنزین اعلام می کنه و اون هم *جلوگیری از قاچاق* عنوان می کنه ! بعد میاد نرخ تعیین شده برای گرون کردن بنزین رو اعلام می کنه، در آخر هم میاد میگه با این تصمیماتی که گرفتیم هیچ فشاری به مردم وارد نمیشه !!!!!!!!!!!!!!!
الله اکبر... جل الخالق... این آدما چجوری میرن جایگاه های مدیریتی میگیرند و کی به اینا میگه تو لیاقت نشستن رو صندلی مدیریت و تصمیم گرفتن برای میلیون ها نفر آدم رو داری، خدا میدونه ! به والله منطق جلوی این سطح از آگاهی کم میاره !!!!!!!!!!
1397/11/2
بازم با حربه قاچاق سوخت....
لعنت بما مردم که هر بلایی سرمون میارن وبازم سکوت میکنیم.
امنیت رو برامون تحریف کردن :
دل مردم خون میکنید جیب خودتون پر میکنید تا کسیم چیزی بگه دشمن دشمن راه میاندازید وآمریکا اسرائیل میکنید.
ولی بخدا قسم اونها از شماها بهترن چون کل دنیارو میچاپن برای مردمشان ولی شما کل مردمو میچاپید برای جیب و قدرت خودمان...
از ایرانی بودنم شرمندم...