موضوعات داغ

وعده و وعید های دولت برای حمایت مالی از قطعه‌سازان

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
چندی پیش سیزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در حالی آغاز به کار به کار کرد که جای خالی وزیر صمت، معاونان وی و مدیرعامل ایدرو، دبیر انجمن قطعه سازان و رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه سازی به چشم می خورد.
در حاشیه این مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، رئیس فراکسیون حمایت از قطعه‌سازان در مجلس در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که ما به دنبال آنیم که قیمت خودرو را واقعی کرده و از ضرر و زیان به صنعت خودرو جلوگیری کنیم. در همین راستا نیز نامه ای به رئیس جمهور ارسال شده و ما منتظر واکنش های مربوطه می باشیم.
شهاب‌الدین توضیح داد که برای رشد و شکوفایی اقتصادی باید بدون محدودیت و خارج از سیاست های دستوری عمل کنیم. مثال های بیشماری حداقل در کشور ما در خصوص آسیب رسان بودن اقتصاد دستوری وجود دارد به عنوان نمونه دستوری بودن قیمت خودروها سبب شده که خودروسازان از جمله سایپا و ابران خودرو بیش از 10 هزار میلیارد تومن به قطعه سازان بدهکار اند. تنها سایپا در حدود 2400 میلیارد تومن به قطعه سازان بدهکار است.
از جانب رئیس جمهور وعده داده شده که دولت به دنبال ارائه بسته های حمایتی و تسهیلات به قطعه سازان است که البته تاکنون در عمل اتفاقی رخ نداده است.
مدیرعامل سایپا نیز در حاشیه این نمایشگاه در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که با توجه به خروج رنو از کشورمان، بخشی از تعهدات سایپا بی پاسخ مانده که این شرکت قصد دارد به عنوان نمونه با ارائه خودروهای موجود خود به جای ساندرو به تعهدات خود عمل کند.
وی در ادامه توضیح داد که در نهایت انتخاب با مشتری است و سایپا نیز به دنبال آن است که با ارائه انتخاب های متنوعی که در شرایط فعلی امکان پذیر است مشتریان خود را راضی نگه دارد.
محمدرضا سروش در خصوص تناقض رفتاری سایپا برای عمل نکردن به تعهدات پیشین و ارائه پیش فروش های جدید توضیح داد که پیش فروش های جدید تنها مختص خودروهایی است که امکان تولید آن ها وجود داشته و خودروهای خانواده پراید و تیبا تقریبا نیازمندی خاصی به قطعات خارجی نداشته و برای ادامه تولید آن ها برنامه های خاصی پیش بینی شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/26
دنیا به سرعت به سمت تولید خودروهای کم مصرف و پاک است
مثل خودروهای هایبرید و برقی و اینجا هنوز 405 و پارس و...پرمصرف
و بیکیفیت تولید می کنند!!جمع کنید یکبار برای همیشه این صنعت ناکارامد!
1397/8/26
سایپا این همه پیش فروش کرد و اندازه کارخونه بنز سرمایه جمع کرد بعدش یه قرون به قطعه سازا نداده تازه میگه ضرر هم کرده!!!