موضوعات داغ

ساخت اولین رینگ تیتانیومی جهان با استفاده از چاپگر 3 بعدی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
صنعت بزرگ خودروسازی به موازات دنیای تکنولوژی حرکت می کند و با پیشرفت سریع تکنولوژی، صنعت خودروسازی هم به شکوفایی و رشد سریع تر می رسد و این روند باعث شده تا صنعت خودروسازی به امکاناتی دسترسی داشته باشد که پیش از این توان انجام آن را نداشته است. نمونه آن می تواند چاپگرهای 3 بعدی صنعتی باشد که هنوز راه زیادی برای تکامل نهایی دارند، اما در مرحله کنونی چاپگرهای 3 بعدی می توانند کمک بسیار زیادی به صنعت خودروسازی کنند و فعالان این صنعت را به مرحله جدیدی از طراحی و تولید برسانند.
شرکت HER به عنوان یکی از طراحان و تولیدکنندگان بزرگ رینگ‌های اسپرت در جهان، از فرصت های پیش رو استفاده کرده و با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی موفق به خلق یک رینگ منحصربه فرد و شگفت انگیز شده است که با استفاده از دستگاه های مرسوم تولید رینگ به هیچ وجه امکان تولید آن وجود ندارد. شرکت HER با همکاری شرکت GE Additive موفق به طراحی و ساخت اولین رینگ تیتانیومی جهان با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی فلز شده است که بدون شک زیباترین و شگفت انگیزترین رینگی خواهد بود که تابحال دیده اید.

با استفاده از چاپگر 3 بعدی، اولین رینگ تیتانیومی ساخته شد

با استفاده از چاپگر 3 بعدی، اولین رینگ تیتانیومی ساخته شد


این رینگ به دلیل اینکه در نوع خود منحصربه فرد است، در نمونه های اولیه و تحت عنوان HRE3D+ ساخته شده است و پیچیدگی طراحی آن باعث شده تا یکی از زیباترین رینگ های موجود در جهان باشد واین مهم محقق نمی شد مگر با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی فلز که نه تنها خالق زیباترین و شگفت انگیزترین رینگ جهان بوده است، بلکه برای سازندگان هم می تواند مزیت های زیادی از لحاظ اقتصادی داشته باشد.
به عبارتی دقیق تر برای طراحی و ساخت رینگ های آلومینیومی و یا آلیاژی معمولی، نیاز به قطعه خام دارید و با استفاده از دستگاه های برش پیشرفته می توان داده های طراحی را بر روی قطعه خام اجرا کرد و همین موضوع باعث می شود تا بخش قابل توجهی از حجم قطعه خام به قطعات دور ریز و یا بازیافتی تبدیل شود. اما با استفاه از چاپگرهای 3 بعدی فلز می توان حجم قطعات دور ریز یا بازیافتی را به تنها 5 درصد کاهش داد و آن هم برای رسیدن به نتیجه نهایی خواهد بود که برای تولید کنندگان از لحاظ اقتصادی فوق العاده بوده و همچنین می توانند به طرح های دلخواه خود بدون محدودیت دستگاه های برش فعلی برسند که نمونه اولیه آن را می توانید شاهد باشید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/19
یه تیتر هم باید زد...نصب قالپاق پلاستیکی روی چهارچرخ های 100 میلیونی توسط ایرانخودرو!
1397/9/20
اگه کمی دقت کنید متوجه میشید که طراحان شرکت Her این رینگ‌ها رو با الهام از قالپاق‌های مفهومی پژو پارس یعنی مدل Vengeance XR 23 Collector Edition طراحی کردند تا به‌نوعی ادای دینی کوچکی بکنند به پدرخوانده تمام شرکت‌های خودروسازی جهان یعنی ایران‌خودرو.
1399/4/14
ایرانخودرو اگه پدر خوانده بود پژو فرانسه رو مونتاژ نمیکرد