موضوعات داغ

کم فروش ترین خودروها در بازار آمریکا؛ از آئودی A7 تا آلفارومئو 4C

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پرداختن به پرفروش‌ترین خودروهای سال می‌تواند جذاب و خواندنی باشد، اما کم فروش‌ترین خودروهای سال چطور؟ پیرامون این موضوع اخیرا لیستی در منابع خبری منتشر شده است که کم فروش‌ترین خودروهای سال 2018 را تا ماه اکتبر و 10 ماهه اول سال در ایالات متحده آمریکا تشریح می‌کند که در ادامه توجه شما را به جزییات آن جلب می‌کنیم. ولی قبل از آن لازم به ذکر است که خودروهای متوقف شده در سال جاری از لیست حذف شده اند تا تنها آمار ماشین های در حال فروش گزارش شود.

15- آئودی A7:
خودروی آئودی A7 شاید یکی از جذاب‌ترین خودروهای سدان بازار، با هارمونی و هماهنگی بسیار بالا باشد، اما این خودروی جذاب آئودی امسال با کاهش فروش 49.8 درصدی همراه بوده و تنها موفق به فروش 1959 دستگاه تا اواخر ماه اکتبر شده است. این درحالیست که بهترین خودروی آئودی از لحاظ فروش را می توان خودروی شاسی بلند آئودی Q5 دانست که تقریبا 56 هزار دستگاه در بازار آمریکا فروخته است.

آئودی A7

آئودی A7


14- جگوار XF:
جگوار XF ممکن است که یکی از جذاب‌ترین و سریع‌ترین خودروی چهار درب سدان باشد، اما این خودروساز بریتانیایی در سال جاری و تا ماه اکتبر تنها موفق به فروش 1944 دستگاه در بازار ایالات متحده آمریکا شده است که شاید چندان قابل توجه و خبر خوشحال کننده‌ای برای جگوار نباشد، بویژه اینکه فروش اتومبیل نسبت به سال گذشته نزدیک به 50 درصد کاهش پیدا کرده است و سهم فروش آن به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور اختصاص داده شده است.

جگوار XF

جگوار XF


13- جگوار F تایپ:
درست بعد از جگوار XF، برادر اسپرت این خودرو یعنی جگوار F تایپ دیده می شود که از دید کارشناسان صنعت خودروسازی این خودروی اسپرت چندان کاربردی و از لحاظ عملکرد چندان عالی توصیف نشده است، به همین دلیل محدود مشتریان آمریکایی به سراغ خرید ماشین اسپرت جگوار رفته اند تا آمار فروش جگوار F تایپ با ریزش 42 درصدی نسبت به سال گذشته، تنها 1925 دستگاه تا ماه اکتبر امسال باشد. هرچند جگوار در سایر بازارهای جهانی هم فروش مطلوبی ندارد و آمار فروش خودروی اسرت آن در ایالات متحده آمریکا می تواند قابل قبول باشد

جگوار F تایپ

جگوار F تایپ


12- مرسدس بنز SL کلاس:
کمپانی خودروسازی مرسدس بنز برخلاف رقیب سنتی خود یعنی "بی ام و" در بازار ایالات متحده آمریکا محبوبیت کمتری دارد، به همین دلیل شاهد حضور برخی از محصولات مرسدس بنز در لیست بدترین فروش های سال 2018 آمریکا هستیم که اولین آن می تواند خودروی کروکی مرسدس بنز SL کلاس باشد که تا ماه اکتبر سال جاری تنها موفق به فروش 1787 دستگاه شده است.

مرسدس بنز SL کلاس

مرسدس بنز SL کلاس


11- مرسدس بنز SLC کلاس:
در جایگاه یازدهم لیست هم دیگر محصول مرسدس بنز و باز هم از خانواده کروکی این شرکت آلمانی دیده می شود. خودروی مرسدس بنز SLC کلاس که باوجود ظاهر خود و مشخصات فنی مطلوب، نتوانسته بهتر از رقبای خود در بازار ظاهر شود و آمار فروش آن بر روی 1692 دستگاه تا ماه اکتبر سال جاری بوده است تا پرونده حضور محصولات مرسدس بنز در لیست بدفروش ترین خودروهای فعال در بازار آمریکا با 2 نماینده همینجا بسته شود.

مرسدس بنز SLC کلاس

مرسدس بنز SLC کلاس


10- لکسوس LC:
هرساله محصولات لکسوس به عنوان باکیفیت ترین خودروهای فعال در بازار ایالات متحده آمریکا معرفی می شود و عجیب است که خودروی اسپرت این شرکت یعنی لکسوس LC نتوانسته است توجه مشتریان خود را جلب کند و آمار فروش بالایی داشته باشد، این درحالیست که فروش خودرو نسبت به سال گذشته با افزایش45 درصدی همراه بوده و از ابتدای سال تا ماه اکتبر فروش این خودرو به رقم 1688 دستگاه رسیده است، مگر اینکه مشتریان لکسوس محصولات لوکس آن را بیشتر می پسندند.

لکسوس LC

لکسوس LC


9- آکورا RLX:
محصولات شرکت خودروسازی هوندا همیشه جزو پرفروش ترین های بازار آمریکا بوده اند، اما محصولات زیرمجموعه این شرکت یعنی آکورا بازار فروش کمتری در ایالات متحده آمریکا به خود اختصاص داده اند، با این وجو خودروی سدان آکورا RLX با دریافت یک بسته بروزرسانی در سال گذشته، موفق به افزایش 68.7 درصدی آمار فروش خود در سال 2018 میلادی شده است و تا ماه اکتبر سال جاری فروش 1556 دستگاه از آن گزارش شده است.

آکورا RLX

آکورا RLX


8- جگوار XJ:
حضور دو خودروی جگوار XF و F تایپ در این لیست شاید قابل قبول باشد، ولی خودروی جگوار XJ به عنوان لوکس ترین خودروی سدان جگوار در بازار ایالات متحده آمریکا می بایست فروش بیشتر از 1365 دستگاهی در بازار آمریکا داشته است و این آمار نشان می دهد که خودروی جگوار XJ نسبت به سال گذشته کاهش فروش 39 درصدی تجربه کرده است تا جگوار بر روی ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از مهم ترین بازارهای فروش اتومبیل حسابی باز نکند، ولی برای حفظ فروش همین تعداد خودرو نیاز به ماندن در آمریکا خواهد داشت.

جگوار XJ

جگوار XJ


7- فیات 500L:
محصولات فیات به دلیل بهای کم و تولید انبوه آمار فروش بسیار خوبی در بازارهای جهانی دارند، اما مشتریان آمریکایی چندان از محصولات فیات خوششان نمی آید و به همین دلیل است که خودروی 5 درب فیات 500L که خب یکی از محصولات پرفروش این شرکت در جهان به شمار می آید، در ایالات متحده آمریکا ناکارآمد بوده و تنها فروش 1337 دستگاهی را تا اواخر ماه اکتبر تجربه کرده است.

فیات 500L

فیات 500L


6- تویوتا میرای:
کاملا طبیعی به نظر می رسد که یک خودروی هیدروژنی نتواند فروش چند صد هزار دستگاهی داشته باشد، اما تویوتا میرای در بین خودروهای هیدروژنی دارای بهترین آمار فروش است و موفق شده تا در بازار ایالات متحده آمریکا حدود 1263 دستگاه تا ماه اکتبر سال جاری به فروش برساند که در مقایسه با خودروهای استاندارد بنزینی یک عدد قابل توجه به شمار می آید، بویژه اینکه هنوز زیرساخت های لازم برای فعالیت ماشین های هیدروژنی به طور کامل تامین نشده است و تنها چند ایالت بزرگ آمریکا به تعداد نسبتا خوبی ایستگاه های سوخت هیدروژنی راه اندازی کرده اند.

تویوتا میرای

تویوتا میرای


5- آئودی TT:
حضور خودروی اسپرت آئودی TT در این لیست کمی شگفت انگیز است و به نظر می رسد که شرکت خودروسازی آئودی تصمیم به راه اندازی مدل های جدید این خودرو در سال آینده را دارد، به همین دلیل مشتریان این خودروی اسپرت آئودی دست نگه داشته اند تا سال آینده نسخه جدید این اتومبیل را خریداری کنند، به همین دلیل است که آمار فروش آئودی TT در سال جاری به عدد 1244 دستگاه رسیده است و این امکان هم وجود دارد که مشتریان آمریکایی جایگزین های بهتری نسبت به خودروی آئودی TT پیدا کرده اند.

آئودی TT

آئودی TT


4- اسمارت ForTwo:
وقتی یک خودروی سدان جذاب و لوکس همچون خودروی جگوار XJ در این لیست حضور داشته باشد، نمی توان انتظار داشت که خودروی کوچک شهری "اسمارت ForTwo" بتواند فروش خوبی در بازار ایالات متحده آمریکا داشته باشد، زیرا شهروندان آمریکایی ثابت کرده اند که همیشه به دنبال خودروهای بزرگ و کارآمد هستند، اما با این وجود باز هم شرکت خودروسازی اسمارت موفق شده 1054 دستگاه خودروی اسمارت ForTwo در ایالات متحده آمریکا تا ماه اکتبر سال جاری به فروش برساند که باز هم یک عدد بسیار خوب برای خودروی شهری خواهد بود و این شرایط زمانی بهتر خواهد شد که گزینه های بعدی لیست را با هم مرور کنیم.

اسمارت ForTwo

اسمارت ForTwo


3- آئودی A8:
خودروی سدان لوکس، بزرگ و خوش تیپ آئودی یعنی خودروی آئودی A8 هم در این لیست دیده می شود که یکی از دلایل اصلی آن می تواند برچسب قیمت بالای 83 هزار دلاری در مدل های پایه باشد، با این حال آئودی همانند شرکت خودروسازی مرسدس بنز از رقیب همیشگی خود یعنی "بی ام و" عقب افتاده اند و بعد از دو خودروی آئودی A7 و همچنین آئودی TT، شاهد حضور آئودی A8 در جایگاهی به مراتب بدتر خواهیم بود و از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه اکتبر امسال، تنها موفق به فروش 909 دستگاه شده است تا در باشگاه فروش یک هزار دستگاهی ها نیز جایی نداشته باشد.

 آئودی A8

آئودی A8


2- کیا K900:
در بازار ایالات متحده آمریکا از خودروهای کره ای انتظار بسیار بیشتری می رود. باوجود اینکه در آمار پرفروش ترین خودروهای سال جاری تا ماه اکتبر اثری از محصولات کیا دیده نمی شود و حتی شرکت خودروسازی هیوندای یک نماینده در لیست پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا دارد، باز هم چنین انتظار وجود نداشت که شاهد حضور کیا K900 آن هم در جایگاه دوم لیست بدفروش ترین خودروهای سال 2018 آمریکا تا ماه اکتبر باشیم و شرایط زمانی بدتر خواهد شد که این خودروی سدان لوکس کیا تنها موفق به فروش 277 دستگاه در بازار ایالات متحده آمریکا شده است تا شاهد یک جهش نسبتا بزرگ از آمار فروش 900 دستگاهی به زیر 300 دستگاه برای کیا باشیم.

کیا K900

کیا K900


1- آلفارومئو 4C:
و اما در پایان می رسیم به جذاب ترین محصول آلفارومئو و همچنین یکی از هیجان انگیزترین خودروهای موجود در صنعت خودروسازی، یعنی آلفارومئو 4C که همیشه از لحاظ آمار فروش با بی مهری های زیادی همراه بوده است. این خودرو باوجود داشتن کمترین وزن در میان محصولات آلفارومئو و همچنین داشتن یک استایل و چهره بسیار خوب در بین خودروهای اسپرت بازار، همچنان آمار فروش بسیار پایینی در سطح جهانی بویژه ایالات متحده آمریکا دارد و سال گذشته هم چنین شرایطی برای این محصول حاکم بوده است، اما امسال شرایط بسیار بدتر بوده و این خودروی جذاب ایتالیایی تنها موفق به فروش 217 دستگاه در بازار ایالات متحده آمریکا شده است.

آلفارومئو 4C

آلفارومئو 4C

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد