موضوعات داغ

نگاهی به شرایط بازار و قیمت کیا اپتیما نسل دوم، کره ای با وقار + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا اپتیما ، سدان سایز متوسط کره ای، جز محبوب ترین محصولات این برند در ایران و جهان است و به واسطه ارایه ویژگی های فنی مطلوب با قیمتی قابل قبول، یک گزینه منطقی و ایده آل محسوب می شود. از این خودرو تاکنون چهار نسل به بازار عرضه شده است. نسل اول آن که در بین سالهای 2000 تا 2005 در بازار حضور داشت، یک نمونه همسان سازی شده دقیق از هیوندای سوناتا بود که برای عرضه به بازار استرالیا طراحی شده بود. کیا شانس خود را با ارایه این محصول به بازار آمریکا نیز امتحان کرد که این خودرو با کسب رتبه ضعیف در تست های تصادف موسسه IIHS، نتوانست چندان موفقیت آمیز عمل کند.
نسل دوم این خودرو در سال 2005 به بازار عرضه شد و تا سال 2010 بر روی خط تولید قرار داشت. این نسل به دلیل عملکرد فاجعه بار نسل قبل، با نام کیا مگنتیس در بازار ایالات متحده عرضه شد. کیا در ساخت این نسل سعی کرده بود تا خودرویش را از محصول هیوندای متمایز جلوه دهد. نسل دوم کیا اپتیما توانست در آزمون های IIHS نمرات قابل قبول کسب نماید و در سال 2008 مورد جراحی زیبایی و فیس لیفت قرار گرفت.

کیا اپتیما نسل دوم

کیا اپتیما نسل دوم

نمونه های موجود در ایران که در این گزارش به بررسی آن پرداخته ایم، از این نسل و از نوع فیس لیفت شده هستند. پس از پایان عمر نسل دوم نیز تا کنون دو نسل دیگر به بازار عرضه شده اند که نسل سوم در فاصله سالهای 2010 تا 2015 به بازار آمد و نسل چهارم، از سال 2015 تا کنون در بازار حضور دارد.
طراحی نسل دوم کیا اپتیما، مربوط به زمانی می شود که این کمپانی هنوز اعتقاد چندانی به ساخت سدان های اسپرت و خشن نداشت و تمایل آن به سمت ساخت خودروهایی با وقار و قدرتمند بود که نسل دوم کیا اپتیما نیز از این قاعده پیروی می کند. در آن سالها، قوانین واردات به اندازه امروز سختگیرانه نبودند و لذا ورود خودروهایی که موتورهای حجیم داشتند، به راحتی امکان پذیر بود. کیا اپتیما نیز به واسطه موتور شش سیلندر خود، به رقیبی برای برادر همسان خود، هیوندای سوناتا، و دیگر محصولات ژاپنی نظیر نیسان ماکسیما و تویوتا کمری تبدیل شده بود که هم اکنون نیز این رقابت در جریان است. در جدول زیر به بررسی قیمت نمونه هایی از نسل دوم کیا اپتیما پرداخته ایم:

جدول قیمت کیا اپتیما، نسل دوم

جدول قیمت کیا اپتیما، نسل دوم


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/29
این قیمتها واسه الانه
1397/9/30
من یه سال این ماشین و داشتم. نمیدونم چحوری با کلمات توصیفش کنم ولی علیرغم شش سلیندر بودن رانندگی باهاش هیچ هیجانی نداشت. یه ماشین کاملا سرد و بی روح هم توی طراحی خارجی هم طراحی داخلی و هم رانندگیش بود
1397/10/1
این ماشین عاالیه، فوق العادست