موضوعات داغ

تخت گاز در اتوبان؛ حداکثر سرعت پشت فرمان لامبورگینی اوروس + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت های خودروسازی بویژه تولید کنندگان وسایل نقلیه اسپرت و سوپراسپرت محصولات خود را در شرایط استاندارد آزمایش می کنند و اعداد بدست آمده در این آزمایشات مبنای اطلاعات پایه شرکتی قرار می گیرد. در این خصوص شرکت خودروسازی لامبورگینی اعلام کرده است که شاسی بلند سوپراسپرت این شرکت یعنی "اوروس" امکان رسیدن به سرعت 305 کیلومتر برساعت را دارد، اما سوال اینجاست که آیا خودروی سوپراسپرت شاسی بلند لامبورگینی اوروس در عمل هم می تواند سرعت 305 کیلومتر برساعت و یا نزدیک به آن را ثبت کند؟ در ادامه با خودروبانک همراه باشید تا جواب سوال خود برسید.
پیرو موضوع بالا، گروه خودروبانک فیلمی از تخت گاز لامبورگینی اوروس شاسی بلند در اتوبان‌های آلمان و همچنین در حالت کاملا اسپرت "کورسا" آماده کرده و در پایین همین پاراگراف قرار داده است که می توانید با تماشای آن به جواب سوال خود برسید و ببینید که آیا خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس می تواند به سرعت اعلام شده از سوی لامبورگینی برسد یا خیر. اما بعد از آن با خودروبانک همراه باشید تا مروری دوباره بر روی مشخصات این شاسی بلند سوپراسپرت داشته باشیم.


در ادامه بد نیست بدانید که برای طراحی و ساخت این شاسی بلند جذاب و خوش هیکل، طراحان و مهندسان لامبورگینی از طول 5112 میلی متر، عرض 2261 میلی متر و همچنین ارتفاع 1638 میلی متر استفاده کرده‌اند که در مقایسه با مرسدس بنز GLE به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند معروف بازار، دارای عرض و ارتفاع کمتر و طول بیشتر است، اما در مقابل خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس دارای بیشترین طول بین دو محور خواهد بود که به عدد 3003 میلی متر رسیده و باعث می‌شود تا در حالت استاندارد صندلی‌ها، حجم فضای بار 616 لیتر داشته باشد و پس از خواباندن صندلی‌های عقب اتومبیل بتوان به حجم 1596 لیتر دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، حداقل وزن اتومبیل هم به عدد 2200 کیلوگرم خواهد رسید که کمتر از یک پورشه کاین توربو در نسل جدید است.
برخلاف سنت لامبورگینی و دیگر محصولات این شرکت خودروسازی، برای اولین بار از یک پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژر بر روی محصولات تولید انبوه لامبورگینی استفاده شده است که دارای حجم 4 لیتری بوده و از توربوشارژرهای دوقلو بر روی خود سود می‌برد که باعث شده حداکثر خروجی قدرت این اتومبیل به 641 اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم به عدد 850 نیوتن متر برسد که با دریافت این نیرو توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتومات با کنترل‌های "الکترو- هیدرولیکی"، قادر به ثبت شتاب 3.6 ثانیه، شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت 12.8 ثانیه و همچنین قادر به ثبت ماکزیمم سرعت 305 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
در آخر هم لازم به ذکر است که لامبورگینی خودروی شاسی بلند خود را به قیمت پایه 200 هزار دلار آمریکا یا به قیمت 171 هزار و 429 یورو در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد