موضوعات داغ

نگاهی به شرایط بازار و قیمت جک S5 ، کراس اوور محبوب کرمان موتور + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جک S5 یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین خودروهای چینی حاضر در بازار ایران است و از همان ابتدای ورودش به بازار، به واسطه پیشرانه قدرتمند، ظاهر جذاب، و شتاب نسبتا خوبی که برای راننده فراهم می ساخت، مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفت. جک S5 در ابتدا با جعبه دنده دستی به بازار عرضه شد که گزینه مناسبی در ترکیب با موتور توربوشارژر به حساب می آمد، اما برای استفاده در معابر شهری کارایی چندانی نداشت. مدتی بعد، کرمان موتور با کسب اطلاع از سلیقه ایرانی، اقدام به عرضه این خودرو با جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه و امکانات بیشتر کرد که با واکنش مثبت خریداران ایرانی روبرو شد.
مهم ترین رقیب جک S5 در این سالها، چری تیگو 5 بوده است که به واسطه بهره بردن از پیشرانه تنفس طبیعی، دردسر های کمتری را برای مالک ایجاد می کند، اما در مقابل جک S5 شتاب بسیار بهتری نسبت به چری تیگو5 دارد. هاوال H2 نیز در بازه کوتاهی از زمان به عنوان یک رقیب برای جک S5 شناخته می شد که اکنون تولید آن به مشکل برخورده است.
با توجه به دوره زمانی که جک S5 توسط این شرکت چینی به بازار عرضه گردید، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که با خودرویی کاملا بی نقص روبرو شویم، از همین رو وجود مشکلات در جک S5 ، امری کاملا طبیعی است. مهم ترین نقطه ضعف این خودرو، حساسیت به بنزین و روغن است، همچنین برخی از مشکلات الکترونیکی هم صدای مشتریان را در آورده است.
با وجود آن که نمونه های دنده دستی شتاب بهتری را نسبت به نمونه اتوماتیک ارایه می دهند، به واسطه ضعف امکانات نتوانست به موفقیت قابل توجهی در بازار دست پیدا کنند و فروش دلسرد کننده این تیپ، کرمان موتور را مجبور به حذف این خودرو از خط تولید کرد. در حال حاضر نمونه های کارکرده از هر دو تیپ در بازار موجود هستند که البته به واسطه افزایش قیمت های اخیر، بخشی از ارزش خود را از دست داده اند. نمونه های صفر کیلومتر زیادی از تیپ اتوماتیک جک S5 در بازار حضور دارند و اخیرا کرمان موتور، این خودرو را مجددا با شرایط اقساطی و افزایش قیمت تا حدود ۲۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه می کند. در جدول زیر نگاهی به قیمت نمونه های مختلفی از جک S5 خواهیم انداخت:

جدول قیمت جک S5

جدول قیمت جک S5


نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/8
ماشین خوبی هست نسبت به رقباش ولی قیمتش خیلی بالاست
1397/10/9
ماشین خوب بایدهم قیمتش بالا باشه دوست عزیز بااین وضعیت بنزین نامناسب ایران که بنزین یورو ۴ فقط وفقط حداکثراکتان ۸۵ داره نمیشه به این ماشین فشار آورد وقتی این یورو۴ رامیزنی متوجه میشی موتورهای تنفس طبیعی هم که سیستم پاشش سوخت چند نقطه ای دارن یاهمون MPI کشش وشتاب خوبی نداره پس بهتره تازمانیکه درتحریم قرارداریم فقط ازماشینهایی که موتورهای MPI دارن استفاده کنیم وحتی بااین گرونی قطعات بهتره ازشتابگیری های آنچنانی صرفنظر کنیم اگر توجه کرده باشید ماشینهای ژاپنی وکره ای که نسبت به داخلی ها کم مصرف ترهستن (طبق دفترچه راهنمای خودرو) هم بابنزین یورو۴ مصرفشون حداقل صدی ۲ لیتر بیش از استاندارد کارخانه مربوطه است سوپر هم که حداکثراکتان ۹۲ داره گاه گداری میاد توی پمپ بنزین ها آنهم صرفا فقط تهران وبرخی مراکز استانها مثل اصفهان پس با وضعیت گرانی قطعات وبنزین موجود اتومبیلهایی خوبند که پیشرانه هاشون از موتور تنفس طبیعی آنهم MPI استفاده میکنن حتی این بنزین برای موتورهای تنفس طبیعی تزریق مستقیم سوخت که همان GDI هستن مناسب نیست وباسابقه بسیاربد شرکت کرمان موتور درپوشش دادن گارانتی به خودروهای موتورتوربو بهتراست ازخرید اینگونه خودروها آنهم ازنوع چینی اصیل ودست اندرکاری ایرانیها خودداری کنیم وبگوییم اگر نمیتوانیم خودروهای تنفس طبیعی خارجی مانند کرولا وسراتو وسورنتو ونیسان بخریم بازهم باسمند و۴۰۵ و۲۰۶ قانع باشیم وازشتابگیریهای خشن نیز پرهیز کرده تابلکه این تحریم ها مرتفع وشرکت ملی نفت ایران هم کمی باملت مهربانانه تر برخورد کند وبنزین سوپر با اکتان ۹۲ را به استاندارد رسانده و همه جا وبطور مستمر دراختیار هموطنان قراردهد چون تعمیر موتورهای توربو بمراتب پرهزینه تراز تنفس طبیعی میباشد
1397/10/9
کرمان موتور هنوز سر تعهدات S5 و اکسنت که اول سال ثبت نام کرده داره بامبول در میاره و پول مشتری هایی که انصرتف دادند رو پس نمیده. اکیدا توصیه میکنم سمت پیش خرید محصولات این شرکت و به طور کلی محصولات این شرکت نرید و گرنه مثل امثال من پشیمان میشید. کافیه تو اینترنت سرچ کنید تا بفهمید چقدر آدم زخم خورده این شرکت هستند.
1397/10/9
اقا کلا عشق جک هستیدا
باز یه درگ بزاید
جک و بی ام و با بنز و پورشه
بعد جک و با اختلاف زیاد برنده اش کنین
خوبه دیگه
ملت ام باور میکنن دور هم شادیم
1397/10/9
با این قیمت ها نمی ارزه .