موضوعات داغ

تولید دوگانه‌سوزها نصف شد؛ استقبال معکوس خودروسازان از افزایش احتمالی قیمت بنزین

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در شرایطی زمزمه احیای سیاست دوگانه‌سوز کردن خودروها به گوش می‌رسد که آمار وزارت صنعت،معدن و تجارت نشان می‌دهد تیراژ این محصولات در 9 ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نصف شده است.
طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در 9 ماهه ابتدایی سال جاری در حدود 36 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز از انواع مدل های سمند، پژوپارس، پژو 405 و تیبا تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی 53/2 درصدی مواجه شده است. در این بین، ایران‌خودرویی‌ها در حدود شش هزار دستگاه پژوپارس دوگانه‌سوز را در 9 ماه امسال به تولید رسانده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 29 درصد کاهش را نشان می‌دهد. پژو 405 نیز نسبت به 9 ماهه ابتدایی سال گذشته با کاهش 60 درصدی تولید مواجه شده است. در بین دیگر خودروهای دوگانه‌سوز، سمند نیز کاهش تیراژ را در 9 ماه امسال به خود می‌بیند.
به نقل از سایت دنده 6، ایران‌خودرویی‌ها 14 هزار و 161 دستگاه سمند دوگانه‌سوز را تا پایان آذر تولید و به‌تبع آن، افتی 57 درصدی را متحمل شده‌اند. سمند با وجود این افت، پرتیراژترین محصول دوگانه‌سوز خودروسازی کشور به‌شمار می‌رود. در نهایت اما تیبای دوگانه‌سوز هم با کاهش تولید حدودا 41 درصدی در 9 ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. سایپایی‌ها در بازه زمانی تحت‌بررسی، چهار هزار و 983 دستگاه از این محصول را به تولید رسانده‌اند. تیبا تنها محصول دوگانه‌سوز سایپا به‌شمار می‌رود و این شرکت مدت‌هاست تولید پراید دوگانه‌سوز را کاهش داده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/25
یه واقعیت در مورد خودروهای دوگانه سوز وجود داره اینکه پیشرانه آنها برای سازگاری بنزین طراحی شده به جز EF7 البته و نکته دیگه خودروهای دوگانه سوز طبق دفترچه آنها باید در زمان مشخص شده چک بشن و مورد بعدی چندین کلیپ انفجار این خودروها در پمپ CNG. که همگی در ایران بود ممکنه دلیلی بر کاهش تقاضا باشه
من خودم به هیچ عنوان این خودروها رو نمی پسندم به نظرم اگه مصرف سوخت اهمیت داره براتون 405 SLX رو بگیرید نمی گم عالیه اما قطعا از GLX کم استهلاک تر و کم مصرف تره و دیگه نیازی نیست مجبور باشید 405 دوگانه سوز بگیرید که هم در نسخه های جدید شتابش کند شده و مهم تر فضای صندوق عقب هم خیلی کوچکه! تیبا هم مصرف سوخت بالایی نداره که دوگانه سوزش بخرید! اما قطعا مدل CNG مسافت بیشتری رو می تونید طی کنید اما پیشرانه اش برای گاز طراحی نشده