موضوعات داغ

اخطار سازمان حمایت به خودروسازان: مکلف به افزایش تولید و عمل به تعهدات هستید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خودروسازان را مکلف به افزایش تولید و عمل به تعهدات کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیر عامل سازمان حمایت در خصوص مصوبات جدید ستاد تنظیم بازار در دو بخش خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت گذاری شورای رقابت و همچنین خودروهای خارج از شمول این قیمت گذاری اظهار داشت: در بخش خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت گذاری شورای رقابت با توجه به شرایط جدید، خودروسازها مکلف به افزایش تولید بر اساس برنامه ارائه شده و مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.
تابش در ادامه توضیح داد که خودروسازان تنها اجازه دارند 20 درصد از خروجی خطوط تولید خود را به صورت فروش فوری و با هدف کاهش نرخ بازار عرضه کنند مابقی تولیدی آن ها باید صرف انجام تعهدات معوقشان شود.
وی عنوان کرد که خودروهایی که تاریخ های سررسید قرارداد آنها تا 31 مردادماه 97 است به قیمت های مصوب مورد عمل در موعد تحویل (مندرج در فرم قرارداد) به پیش خریدکنندگان تحویل داده شده و خودروسازان اجازه افزایش قیمت در مورد آن ها را ندارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای تعهدات پیش فروش عادی با قیمت زمان تحویل که تاریخ های سررسید قرارداد آنها بین یک شهریور تا 30 دی ماه امسال است با لحاظ ارزش روز ودیعه مشتری، و افزایش های ناشی از تغییرات هزینه ای برای شرکتهای خودروساز اعم از مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز محاسبه و دریافت کنند.
وی در خصوص تعهدات فروش عادی که تاریخ های سررسید قرارداد آنها از ابتدای بهمن ماه امسال به بعد است، گفت: این تعهدها بر اساس شرایط مندرج در فرم قرارداد که حاصل توافق بین مشتری و خودرو ساز است تعیین و اجرایی خواهد شد.
مدیر عامل سازمان حمایت اضافه کرد: تعهدات فروشی که تاریخ های سررسید قرارداد آنها یک شهریورماه امسال به بعد می باشد(اعمال تغییرات نرخ برابری ارز) بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل و آیین نامه آن خواهد بود که ظرف اوایل هفته در کمیته خودرو مصوب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: در موضوع مذکور، حفظ ارزش پول خریدار و دفاع از حقوق مصرف کننده اولویت اصلی سازمان حمایت است. همچنین قیمت تعهدات جدید سررسید نشده نیز راسا توسط شرکت های عرضه کننده و با رعایت ضوابط قیمت گذاری خواهد بود.
مدیر عامل سازمان حمایت همچنین تاکید کرد: در هر دو گروه خودرویی و شرایط قید شده برای ایفای تعهدات آنها، سود مشارکت و تاخیر در تحویل مطابق مفاد مندرج در ماده (4) آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، از قیمت نهایی کسر می شود.
تابش گفت: خودروهای مشمول آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو هاییست که به استناد مصوبه نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در مردادماه امسال قیمت گذاری شده اند. خودروهای گروه سایپا شامل انواع محصولات ایکس100(سایپا 111، 131 و 151)، ساینا و تیبا بوده و محصولات گروه ایران خودرو نیز شامل انواع سمند، پژو 405 (GLX وSLX)، پژو پارس سال و انواع پژو 206 و رانا است که قیمت گذاری آن ها از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/23
به نظرم بهتره اسم حمایت از مصرف کننده رو از روتون بردارید چون با تعیین قیمت های جدید که البته نقشی در اون هم نداشتین و فقط مهر تایید روی قیمت های مورد نظر دو آشغال ساز داخلی گذاشتین و همه جوره ازشون حمایت کردی نشون دادید چقدر به فکر مصرف کننده هستید ، در ضمن شما به خودت زحمت نده اخطار بده چون یادمه در مورد قیمت ها هم اخطار داده بودی که ایران خودرو به هیچیش حساب نکرد الانم خیلی حساب میبرن ، برین جمع کنید این مسخره بازی رو دستتون دیگه واسه همه رو شده
1397/10/23
پراید وانت رو خود سایپا 28 میلیون و 800 قیمت زد، بعد با مجوز سازمان حمایت شد بالای 30 میلیون!!!!
سازمان حمایت!!!!
خدایا منو گاو کن.
1397/10/23
وای اخطاااررر !! چقدر وحشتناک. ایران خودرو همین الان با اخطار شما 500 هزار دستگاه یهو تولید کرد !
اسم سازمان رو به سازمان حمایت از خودروسازان تغییر بدید سنگین تره .
1397/10/23
چه کسی مکلف میکنه , تو ..... ضمنا چه ضمانت اجرایی وجود داره که به تعهداتش عمل کنه , اگر عمل نکرد چی میشه , قیمتها را برمیگردونی به قبل ..... پس بهره حرف زیادی نزنی .....
1397/10/23
به خدا اشکم در اومده بعد 27 سال سن با بدبختی تمام تونستم یه ماشین رانا ثبت نام کنم الان ندارم بقیه پولش جور کنم اخه چراااااااااااااااااا من چه گناهی کردم؟ نه کار واسم پیدا میشه نه به ارزوی داشتن ماشین میرسم نه میتونم درس بخونم نه میتونم غذا بخورم هیچ مگه ما ادم نیستیم؟ چه حقی دارن واسه من جوون که یه انسان هستم تصمیم بگیرن؟ من از کجا بقیه پول جور کنم....... توی دفترچه خاطراتم نوشتم اگر تا اخر امسال ماشین گرفتم گرفتم اگر نه تنها ارزوم دلخوشیم از دست دادم و خود کشی میکنم هیچ دلیلی دیگه برای زندگی نیست.
1397/10/24
چی بگم انشالله خدا ازش نگذره انشالله خدا جوری بزنه تو کمرش که دیگه نتونه حق میلیونها نفر ضایع کنه اقای تابش تو که چیزی بلند نیستی چرا پشت اون میز میشنی تو به مردم ظلم کردی خدا به شما ظلم کنه روزی صد بار نفرینت میکنم تو مال مردمو خوردی انشالله از گلوت نره پایین