موضوعات داغ

اولین اطلاعات از نسل جدید رنو کلیو؛ هاچ بکی که قرار بود به ایران بیاید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو کلیو یکی از هاچ بک های پر طرفدار بازار اروپا در کنار پژو 208 و فورد فوکوس است که فروش مناسبی دارد و اگر تحریم های خودرویی باز نمی گشتند، می توانستیم شاهد ارایه این خودرو در ایران نیز باشیم. سبک کلی طراحی رنو کلیو جدید نسبت به نسل فعلی تغییری نداشته، اما تکامل یافته است. این خودرو در نمایشگاه ژنو که ماه مارس برگزار می شود، به صورت کامل رونمایی شده و اطلاعات کافی از آن منتشر خواهد گردید.
رنو کلیو در چند تیپ عرضه می شود که بالاترین تیپ این خودرو اکنون جی تی لاین نام دارد و در سری جدید، با تیپ R.S لاین جایگزین شده است. تیغه جلویی کاپوت، با الهام گیری از محصولات فرمول یک رنو طراحی شده و جلو پنجره لانه زنبوری نیز در جلو پنجره مشاهده می شود. طراحی سپر نیز بروز تر شده و رینگ های 17 اینچی جدید، برای خریداران رضایت بخش خواهند بود. مدل R.S لاین نسبت به نمونه های عادی صندلی های اسپرت، فرمان چرمی و پدال های آلومینیومی را نیز اضافه بر دیگر تجهیزات ارایه میدهد. استفاده از کروم در ساخت این نسل، نسبت به نسل پیشین فراگیر است.
با وجود آنکه طول نسل جدید رنو کلیو نسبت به نسل قبلی 14 میلیمتر کوتاه تر می باشد، فاصله بین دو محور نسبت به نسل قبلی 66 میلیمتر افزایش یافته که به معنای مهندسی بهتر و جاگیری بهتر قطعات درون محفظه موتور است. همچنین رنو اعلام کرده که نسخه الکتریکی نیز در بین تیپ های این نسل قابل سفارش خواهد بود. فضای صندوق عقب بسته به تیپ خودرو، بین 300 تا 391 لیتر حجم دارد و 26 لیتر فضا برای قرار دادن اشیا در کابین خودرو نیز در نظر گرفته شده که رنو کلیو را به یک هاچ بک کاملا کاربردی تبدیل می کند.
جالب است بدانید که نسل تازه رنو کلیو در واقع براساس شرایط خاورمیانه طراحی شده است و قرار بود به عنوان مدلی مناسب در بازار ایران نیز عرضه شود اما حالا و در پی برهم خوردن شرایط بین المللی و تحریم خودروسازی پروژه عرضه این خودرو در کشور به کلی متوقف شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/16
بر اساس نگاه نمایندگان مجلس و مسولین صنعتی لیاقت ما بنجولهای درپیتی چینه ولا غیر