موضوعات داغ

قیمت خودروی دامای X7 در سایر کشورها

عکس مطلب اول
دامای یک کمپانی خودروساز چینی است که زیرمجموعه‌ای از کمپانی زوتی محسوب می‌شود . دامایX7 یکی از خودروهای شاسی بلند چینی‌ها است که در سال 97 توسط شرکت یاران خودرو اروند وارد کشور شد. این خودرو هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر آپشن‌های پیشرفته‌، حرفی برای گفتن دارد. اگر به نمای بیرونی آن نگاهی بیندازید کاملاً متوجه شباهت آن به فولکس واگن کراس کوپه GTEخواهید شد، نمای پشتی این تازه وارد چینی به فولکس واگن تیگوان شباهت دارد.
دامای x7 معادل 4736 میلی متر طول، 1942 میلی متر عرض، 1672 میلی متر ارتفاع و 2850 میلی متر فاصله محوری دارد. چرخ‌های آن 19 اینچی است و از لاستیک 235 برای آن استفاده شده است .سه پیشرانه 1.5، 1.8 و 2.0 لیتری برای X7 در دسترس است که همگی توربوشارژ بوده و قدرت‌های 150، 170 و 177 اسب بخاری به همراه گشتاور 210، 245 و 250 نیوتن متری را ارائه می‌دهند. همه این نسخه‌ها به صورت استاندارد با جعبه دنده 5 سرعته دستی و به صورت سفارشی با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه عرضه می‌شوند.

اگر به بهای جهانی دامای X7 مراجعه کنیم، خواهیم دید برای ورود به بازار ایران، قیمتی حدود 150 هزار یوان را دارد. ولی به این عدد تعرفه 75 درصدی، 10 درصد مالیات ارزش افزوده، فیش خودروهای اسقاط، هزینه شماره گذاری، هزینه بار، هزینه بیمه نامه، سود شرکت و… اضافه می‌شود.
قیمت در ابتدای واردات به ایران : 215 میلیون تومان
قیمت روز دامایx7 با توجه به نوسانات در بازه 400 میلیون تومان
باتوجه به بررسی‌هایی که در سایت‌های مختلف خرید و فروش خودرو انجام دادیم به آگهی‌های سایت دیوار برخوردیم که تعداد متعددی آگهی برای فروش دامای x7 صفر موجود بود. همانند قیمت بازار ، دامایx7 صفر در این سایت به قیمت 380 تا 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد. بد نیست نگاهی به قیمت این خودرو در سایر کشورها بیندازیم باما همراه باشید.

دامای X7

دامای X7

قیمت دامای X7در کویت
در کشور کویت این خودرو با گذشت زمان از آغاز واردات کاهش قیمت داشته به طوری که نسبت به مدل های قبلی این سری خودرو ها با مقبولیت خیلی بیشتری هم رو به رو شده است و هم‌اکنون قیمت این خودرو با توجه به نرخ یوان و دینار کویت در این کشور معادل 6756 دینار است.
قیمت دامای X7در عربستان سعودی
شاید بتوان گفت که در بین کشورهای بررسی شده عربستان دارای بیشترین ثبات قیمت برای این خودرو بوده که با توجه به سه ماه مختلف پس از واردات، شاهد رشد و کاهش چند درصدی و بسیار کمی بوده بطوریکه در حال حاضر قیمت این خودرو با توجه به ارزش جهانی نرخ یوان و ریال عربستان در این کشور معادل 83715 ریال است.
قیمت دامای X7 در روسیه
قیمت این خورو در ابتدای واردات به روسیه در چندین ماهه نخست با کاهش قیمت رو به رو بود ولی از سه ماهه دوم به بعد واردات روند قیمت آن رشدی چند درصدی را شاهد بود بطوریکه در حال حاضر این خودرو با توجه به ارزش جهانی نرخ یوان و روبل روسیه در این کشور معادل 1474875 روبل است.
قیمت دامای X7 در نروژ
در نروژ هم مانند کویت بعد از سه ماهه نخست از زمان واردات این خودرو با کاهش قیمت قابل توجهی رو به رو شده به طوری که در حال حاضر قیمت این خودرو با توجه به ارزش جهانی نرخ یوان و کزون نروژ در این کشور معادل 189795 کرون است.
قیمت دامای X7 در اتحادیه اروپا
قیمت این خودرو در ابتدای وارادات به اروپا در چند ماهه اول دارای ثباتی نسبی و با توجه به گذشت زمان همراه با افزایش قیمت بوده است به طوری که در حال حاضر این خودرو با توجه به ارزش جهانی نرخ یوان و یورو در کشور های اتحادیه اروپا معادل 19530 یورو است.


منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/16
امروز یکی رو داخل خیابون دیدم
واقعا زیباست ولی به شدت گرون
1399/11/24
آقا من بازی کردم کی جایزه میرسه دستم