موضوعات داغ

جزییات بیشتر از محصول جدید ایران خودرو + قیمت احتمالی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خبرهایی از بازدید علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی از ایران خودرو و امضای مشترک وی به همراه هاشم یکه زارع، بر روی یک خودرو جدید منتشر شده است. انتشار این اخبار و ویدیوها، گمانه زنی ها در مورد رونمایی ایران خودرو از محصولی جدید را شدت بخشیده است. تصاویر منتشر شده از شمخانی و یکه زارع، آنها را در حال امضا زدن بر روی یک سدان نشان می دهد، هرچند در ماه های گذشته اخباری از ارایه یک کراس اوور وطنی از سوی ایران خودرو منتشر شده بود و رندرهایی از این خودرو نیز در رسانه ها دیده می شد.
هدف اصلی ایران خودرو از معرفی چنین محصولی، به رخ کشیدن توانمندی های داخلی و قدرت نمایی برای دیگر شرکت ها ، به خصوص در زمان تحریم های خودروسازی است.
با بازگشت تحریم های خودروسازی، مشابه سال های 90 و 91، ایران خودرو و سایپا دچار مشکلاتی در زمینه تولید خودرو شدند و به خصوص کمبود قطعاتی همچون کیسه هوای ایمنی و ECU ، روند مونتاژ خودروها را با مشکل مواجه کرد. حال باید دید آیا این خودرو ملی با پلتفرم ایرانی تولید خواهد شد و مراحل توسعه این پلتفرم چه بوده است.
بر اساس تصاویر منتشر شده از جلسات ایران خودرو در طی یکسال گذشته، به احتمال زیاد شاهد ارایه یک سدان بر اساس پلتفرم جدید و ملی ایران خودرو خواهیم بود. این خودرو شباهت زیادی با پژو 301 دارد و در حقیقت، پلتفرم ملی ایران خودرو بر اساس پلتفرم پژو 301 توسعه یافته است. ایران خودرو قصد دارد در آینده نزدیک، بعد از سدان، یک کراس اوور را بر مبنای این پلتفرم به بازار معرفی کند.
آنچه استفاده از پلت فرم پژو 301 را برای نسل تازه محصولات ایران خودرو مستدل می کند، تلاش ویژه ایران خودرو برای داخلی سازی بیش از 60 درصدی این خودرو برای عرضه در بازار ایران است. در واقع به نظر می رسد که پس از پلت فرم های پژو 405 و پژو 206، حالا پژو 301 سومین پلت فرم فرانسوی هاست که در اختیار آبی پوشان جاده مخصوص قرار می گیرد. البته چنین حرکتی در ذات خود و به خصوص در شرایط سخت فعلی، شایسته تقدیر و احترام است اما متاسفانه باید گفت که با توجه به شرایط نرخ ارز، قیمت تمام شده پژو 301 حتی در صورت داخلی سازی بالا نیز بیش از 120 میلیون تومان تمام می شود و از این رو نمی توان به توسعه یک خودرو ارزان قیمت و مردمی توسط ایران خودرو دل خوش بود.
در واقع همانطور که سایپا، قیمتی بیش از 110 میلیون تومانی را برای سایپا رهام محتمل می داند، قیمت محصول تازه ایران خودرو نیز به احتمال قریب به یقین در محدوده بازار خودروهای یکصد میلیونی و فراتر از آن قرار می گیرد.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/22
مردشور ماشین. تولید کردنتون رو ببرن ، با این قیمت ها مردم عادی میتونن بخرن ؟ این همه سال با این آشغال ها مردم رو چاپیدین سیر نشدین هنوز ؟ الان هم خیر سرتون ماشین برای مردم طراحی کردین بالای 100 میلیون ؟ یه کارمند با حقوق 2 میلیون تومنی خرج خانوادش رو بده یا این آشغال رو بخره ؟ خدا لعنتتون کنه
1397/11/29
کی گفته اینا ماشین تولید میکنن❓❓❓❗
اینا فقط
مونتاژ میکنن🔥🔥
در نهایت محصولات جدیدشون هم به اسم همکاری،، دستپخت فرانسه و چینه و هدفشون دو چیزه

❌تحقیر ملت
و
⛔سرکوب استعداد های فراوان ایرانی
ک
با خسته کردن و اذیت کردن به خارج میفرستن
1397/11/22
بابا چی میخوایید رونمایی کنید....بدید بیرون دیگه
چند هفته س ملت و سرکار گذاشتید
1397/11/23
اینی که تو عکس هست هن تنگ x7 نیست؟!
1397/11/23
هیچ خودروی جدیدی در کار نیست بازم یه پلتفرم چینی و موتورهای همیشگی با قیمتی فضایی. به امید نابودی این آهن پاره سازان
1397/11/23
یک مشت دزد و چپاولگر به جان مردم ایران افتاده اند و به جای مرسدس بنز و کادیلاک که زمان شاه مردم سو می شدند باید حلبی ها آشغال چینی را به قیمت ها نجومی به مردم بدهند آن هم با ناز و عشوه و مانند مافیا نه اجازه می دهند مردم خود یک خودروی استاندارد وارد کنند و نه حاضر به فروش خودروهای حلبی خودبا ارز دولتی هستند . قیمت گذاری ها نجومی برای یک مشت دلال که ایران خودرو خودش شده سردمدار آنها .
1397/11/23
تولید ملی تو رنج قیمت نجومی؟!
یعنی میخوان بگن ما هم مثلا میسازیم ولی شما پول ندارین بخرین؟!
اگه اینو بزارن 120 تومن مثلا... خب آدم همون رنو ساندرو صفر یا دست دوم خودروهای خارجی رو بگیره که بهتره!
تولید ملی یعنی اگه کسی تو کاخ سفید لیز خورد دستش شکست یهو سمند 30 تومنی نشه 70 تومن!
یعنی اگه دور کشور دیوار هم بکشن سمند 30 تومنی باید 30 تومن بمونه تا بهش بشه گفت تولید ملی!!!
1397/11/24
تنها چیزی که معنی نداره تولید ملی هستش،چند ساله شعار می دن موقع عمل میرسه، کی بود کی من نبودم میشه،لعنت بر این مسولین بی لیاقت مفت خور...
1397/11/24
کسی که شرف نداشته باشه خجالت هم نمیکشه... یه مشت بی شرف بر مسند قدرت تکیه زدن
1397/11/24
چقدر شبیه به دانگ فنگ اس ۳۰ هست