موضوعات داغ

اخطاریه به ۱۹ مرکز معاینه فنی تهران

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اظهار داشت: در ۱۶ مرکز معاینه فنی شهر تهران ۴۸ خط ثابت و ۵ خط سیار مشغول فعالیت هستند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: در سال جاری ۱۱۰ هزار خودرو برای معاینه فنی برتر مراجعه کرده‌اند که فقط ۳۸ درصد موفق به اخذ معاینه فنی برتر شدند. وی در ادامه افزود: متاسفانه برخورد با مراکز معاینه فنی متخلف در مراجع قضایی حدود دو سال زمان می‌برد و این مراکز در این مدت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. همچنین اگر در تهران در زمینه معاینه فنی سختگیر برخورد کنیم، فرار از تهران شکل می‌گیرد.
درباره مراکز متخلف معاینه فنی نیز محمد رستگاری معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران درباره مراکز متخلف معاینه فنی اظهار داشت: در بازدیدی که از ۳۶ مرکز معاینه فنی شهرستان‌های استان تهران داشتیم ۱۹ مرکز معاینه فنی اخطاریه گرفتند و ۹ مرکز نیز ملزم به رفع ایرادات خود شدند و ۶ مرکز نیز از نظر جایگاه مکانی ایراداتی داشتند. وی ادامه داد: هنوز از تمامی مراکز معاینه فنی شهر تهران بازدید نکرده‌ایم، اما در بازدید از معاینه فنی استان تهران متوجه شدیم که مسائل زیست محیطی و تکرار نتایج غیر منطقی در آزمون آلاینده‌های گازی رعایت نمی‌شود.
رستگاری در ادامه افزود: از دیگر نواقص مراکز معاینه فنی آشنا نبودن با عملکرد تجهیزات سخت‌افزار و فرسودگی و خرابی تجهیزات آزمون سنجش قدرت ترمز‌گیری و بهسازی نادرست بود که باید این مشکلات رفع شود.
وی در پایان بیان داشت: در این بازدیدها متوجه شدیم که اپراتورها با دستورالعمل ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی آشنایی ندارند. در برخی از مراکز فنی نیز تجهیزات آزمون اهرم بندی و انجام صحیح آن با خرابی همراه بودند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد