موضوعات داغ

تجمع مجدد مشتریان ناراضی آذویکو مقابل بازرسی کشور پس از اطلاعیه شرکت؛ گلایه آن‌ها از چیست؟

عکس مطلب اول
در ماه‌های اخیر شاهد تجمع اعتراض‌آمیز مشتریان زیادی مقابل شرکت‌های خودرویی اعم از واردکننده و تولیدکننده بوده‌‌ایم. مشکلات مشتریان اغلب عدم تحویل خودروها در زمان مقرر و البته در مواردی افزایش قیمت بیش از حد قیمت‌ها نسبت به قیمت قطعی مندرج در قرارداد و یا پیش‌بینی اولیه بوده است. در این بین مشتریان آذویکو نیز چندبار مقابل وزارت صنعت تجمع کردند و از عدم تحویل خودروهای خود توسط این شرکت شکایت داشتند. این اعتراضات تا به اینجا پیش رفت که جلسه‌ای با حضور سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، و نماینده مشتریان برگزار شد و طی اعتراضات پیاپی، آذویکو طی اطلاعیه اعلام کرد که یک جدول زمان‌بندی شده برای تحویل خودروهای معوقه تهیه شده و طبق آن خودروهای باقیمانده تحویل داده خواهد شد.

اطلاعیه آذویکو

اطلاعیه آذویکو

اما این جدول زمان‌بندی گویا برای مشتریان نیز کافی نبوده و مجدداً امروز شاهد تجمعی در اعتراض به عدم انجام تعهدات شرکت آذویکو بودیم. اگر بخواهیم از هر دو سوی میدان بگوییم، باید گفت که آذویکو مانند دیگر شرکت‌های خودرویی، همزمان با دور جدید تحریم‌های آمریکا و افزایش ناگهانی قیمت ارز، به مشکلات زیادی برخورد و نتوانست در زمان مقرر تعهدات خود را عملی کند اما نکته مهم این بود که برخلاف بعضی شرکت‌ها، با وجود تاخیر و افزایش نرخ ارز، خود را ملزم به تحویل خودروها طبق قیمت قطعی مندرج در قرارداد می‌داند و تابحال نیز خودروهایی که توانسته به مشتریان تحویل دهد را طبق همان قیمت قطعی اعلام شده در زمان عقد قرارداد، تحویل داده است. اما سوی دیگر میدان، اطلاعیه زمان‌بندی تحویل خودروهای معوقه است که مشتریان را مجدد مقابل وزارت صنعت جمع کرده است. در این اطلاعیه آمده که خودروهایی که قرار بود در مهرماه امسال تحویل شوند، تا آخر تیرماه 98 تحویل داده می‌شوند و دیگر خودروها نیز با همین جدول تحویل می‌شوند و تا 10 آبانماه همه خودروهای معوقه تحویل داده خواهد شد. البته خودرویی که قرار است در آبانماه سال آتی تحویل شود در ابتدا قرار بوده دیماه گذشته تحویل داده شود و در صورت تحویل خودرو در زمان مقرر در این جدول، باید تاخیری در حدود 10 ماه را در پرونده این شرکت ثبت کرد. مشتریان اما می‌گویند که چطور شرکتی که با قیمت قطعی خودرویی فروخته، و حتی در فواصل مختلف همچون مهرماه دیگر پرداختی‌های مشتریان را نیز دریافت کرده، بعد از دریافت مبالغ حال از عدم وجود قطعه سخن می‌گوید در صورتیکه شرکتی که اقدام به فروش خودرو با قیمت قطعی می‌کند، می‌بایستی از همان ابتدا قطعات لازم برای انجام کامل تعهدات را نیز در انبار خود داشته باشد.
دیگر گلایه مشتریان، عدم پاسخگویی صحیح مدیران این شرکت به ایشان است. گلایه‌ای که تحت بروز هر گونه مشکلی و در مورد هر شرکتی، حق هر مشتری است که مدیران شرکت به صورت صبورانه و صحیح پاسخگوی آنان باشند و حال نیز با وجود بروز چنین مشکلاتی، این مشتریان توقع پاسخگویی شفاف‌تر، صحیح‌تر و بهتری را دارند.

تجمع مشتریان ناراضی آذویکو

تجمع مشتریان ناراضی آذویکو

بارها در مورد مشکلات مشتریان ناراضی شرکت‌های تولیدکننده خودرو مطالبی را منتشر کرده‌ایم و شاید مقصران این ماجرای طولانی و پرحاشیه، در بدنه دولت، مدیران شرکت‌ها و مشکلات بین‌المللی باشد اما هر آنچه باشد، مشتری داخلی که پول خود را به امید خرید خودرویی به یک شرکت تولیدکننده داخلی پرداخت کرده، توقع دریافت خودروی خود در زمان مقرر را دارد و قطعاً بی‌گناه‌ترین طرف این بازی است و لایق پاسخگویی صحیح و صبورانه نه تنها از طرف مدیران شرکت‌های تولیدکننده، بلکه از جانب مدیران دولتی نیز است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/28
با تشکر از سایت خوب خودرو بانک که همواره صدای حق مشتریان و مردم بوده
1397/11/28
گلایه ما از اینکه شرکت طبق آمار وزارت صنعت خودرو به اندازه ۶۰۰۰ نفری که ثبت نام کردند تولید کرده و به جای تحویل در حال فروش در بازار به قیمت آزاد می باشد.
1397/11/28
سلام، فقط میتونم بگم که شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) ممنون که انقد مشتری مداری و انقد بفکر مشتری هستی
مردم ازین شرکت یه بوق ماشین هم نخرید که بد بخت میشید و هیچ تعهدی به مشتری نداره
1397/11/28
آذویکو درحال حاضر فروش فوری گذاشته بدون توجه به تعهداتش،متاسفانه وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده هم از این شرکت حمایت همه جانبه میکنند.
1397/11/28
با سلام این شرکت با هدف قبلی در زمان ثبت نام گفت که ما تمام قطعات را در انبار داریم و مشکلی در انجام تعهدات با وجود تحریمها نداریم. پس از. جذب منابع مورد نیااز جیب مردم حالا میگن قطعه نداریم و مدت تحویل ها را بین 4 تا 5 برابر افزایش دادن . مشکل ما مشتری ها با این شرکت آذویکو اینه.گول زدن
1397/11/29
این شرکت هیچ انگیزه ایی برای تحویل نداره و فقط داره زمان می خره و هیچ نهادی هم پاسخگو نیست. برخی شنیده ها حاکی از فروش آزاد در نمایندگی ها می دن. خودرو بانک لطفا پیگیری کن. من پس از مشاهده تست و بررسی ام‌جی ۳۶۰ تو سایت شما این‌ماشینو خریدم. لطفا پیگیر باشید. با تشکر
1397/11/29
سلام بعد از فروش ماشین و طلا های خانمومم موفق شدم پیش پرداخت ام جی رو بدم حالا ما نزدیک به یک سال بلا تکلیفیم ینی مملکت اینقدر بی قانونه که خودروساز با وقاحت تمام تحویل خودرو را یکسالو نیم عقب بندازه؟؟؟؟
1398/9/5
من و همسرم با وام ازدواج تونستیم پول ام جی رو بدیم. الانم داریم هنوز قسطاشو میدیم .
درخواست انصراف هم دادیم ولی الان دو ماهه پولمونو پرداخت نکردن در حالیکه گفتن ظرف یه ماه میدن!
عجب دزدایی هستن!