موضوعات داغ

اما و اگر های کاهش قیمت خودرو در بازار

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته های رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با افزایش تولید خودروسازان و عرضه بیشتر خودرو به بازار آزاد شاهد کاهش التهاب این بازار و پایین آمدن قیمت ها خواهیم بود.
به نقل از میزان، سعید مؤتمنی در این خصوص توضیح داد که با نزدیک شدن به شب عید همواره تقاضا برای خرید خودرو افزایش پیدا کرده و التهاب بازار خودرو افزایش پیدا می کرد. از آنجا که خودروسازان مدعی اند که تولیدات آن ها افزایش پیدا کرده اگر از روزهای پایانی سال و بازار شب عید گذر کنیم شاهد افت قیمت ها و کاهش نوسانات قیمت خودروها خواهیم بود.
وی تصریح کرد: شرایط فعلی بازار خودرو به صورتی است که حتی خریداران واقعی خودروها هم به سمت فروش خودروهای خود متمایل شده اند و سودهای چندمیلیون موجود در بازار آن ها را به فروشنده تبدیل کرده است.
به گفته وی روند عرضه خودرو توسط خودروسازان نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده و این شرکت‌ها با سرعت بیشتری محصولات را به مشتریان تحویل می‌دهند که این موضوع باید ادامه یابد.
مؤتمنی در ادامه توضیح داد که علاوه بر شرایط خاص بازار شب عید، جولان دلال ها و واسطه گر ها نیز سبب افزایش قیمت خودروها در روزهای اخیر شده است. این افراد که از ماه‌های قبل، خودرو‌های زیادی را پیش‌خرید کرده بودند، با رسیدن زمان تحویل خودروها برای کسب سود بیشتر به افزایش قیمت‌ها دامن زده‌اند.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در انتها خاطر نشان کرد که قیمت های فعلی به هیچ عنوان واقعی نبوده و در واقع در حال حاضر قیمت ها حبابی افزایش پیدا کرده که هر لحظه ممکن است این حباب بترکد. شرایط فعلی بازار خودرو نه به نفع خودروسازان است نه به نفع خریداران و فعالان بازار خودرو و همه وضعیت فعلی را خطرناک می دانند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/7
آقا پراید 111 لگن که تحویل شهریور ماه 97 بوده رو هنوز تحویل نداده اند...تازه تو بهمن ماه دعوتنامه تکمیل وجه با تحویل 120 روز آینده صادر کرده اند...اون موقع توقع دارید با این خودرو تحویل دادن التهاب قیمتها در بازار خودروفروکش کنه...