موضوعات داغ

معرفی مکلارن سنا GTR؛ سریعترین خودرو دو نفره جهان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی مکلارن با عبور از نمایشگاه ژنو که در روزهای گذشته برگزار شد، به صورت آنلاین نسخه منحصربه فرد GTR از خودروی "مکلارن سنا" را معرفی کرده است تا تنها خودروهای فرمول 1 بتوانند سریع‌تر از آن باشند، اما باید توجه داشت که شرکت خودروسازی مکلارن تولید محدود 75 دستگاه برای این خودرو پیش بینی کرده و هریک از آنان به قیمت 1.1 میلیون پوندی فروخته شده است. حالا چرا فروخته شده؟ به این دلیل که تمامی 75 نسخه مکلارن سنا GTR ثبت سفارش شده است و دیگر امکان سفارش برای خرید این اتومبیل وجود نخواهد داشت و باید در آینده منتظر باشیم تا این خودرو با قیمت‌های چندین میلیون پوندی در حراج فروخته شود.
متاسفانه کمپانی خودروسازی مکلارن در رابطه با چیزی که انتظارش را می‌کشیدیم صحبتی نکرده است، یعنی عملکرد خودرو در شتاب گیری و رسیدن به سقف سرعت که هنوز جزییات دقیقی از آن ارائه نشده است، اما این خودروساز تایید می‌کند که در زیر کاپوت اتومبیل همانند نسخه استاندارد مکلارن سنا از موتور 4 لیتری هشت سیلندر توربودوقلو استفاده شده است، اما خروجی قدرت آن با افزایش 25 اسب بخاری ک تنها با حذف کاتالیزور دوم و اصلاح کنترل کننده‌های موتور بدست آمده است، به مرز 825 اسب بخار رسیده و گشتاور خروجی آن هم 800 نیوتن متر گزارش شده است که برای تبدیل و انتقال آن به چرخ‌ها، از جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه SSG استفاده شده است.

مکلارن سنا GTR

مکلارن سنا GTR


شرکت خودروسازی مکلارن مدعی است که این خودرو سریع‌ترین محصول تولید شده توسط این شرکت بوده و تنها خودروهای فرمول 1 می‌توانند سریع‌تر از آن باشند و بی ربط هم نخواهد بود، زیرا نسخه‌های استاندارد مکلارن سنا در حال حاضر یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌آید و نسخه GTR آن با قدرت بیشتر، وزن بهینه و همچنین آیرودینامیک پویاتر می‌تواند بدون شک عملکرد شگفت انگیزی داشته باشد.
وزن خشک این خودرو به گفته مکلارن معادل 1188 کیلوگرم است و نسبت قدرت به وزن آن حدود 684 اسب بخار به 1 تن بدست می‌آید. اصلاحات ظاهری اتومبیل نسبت به نسخه استاندارد باعث افزایش 15 درصدی نیروی چسبندگی شده و در سرعت های بالا می تواند نزدیک به وزن خشک اتومبیل، یعنی حدود 1000 کیلوگرم نیروی چسبندگی ایجاد کند که در نوع خود شگفت انگیز است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد