موضوعات داغ

چرا M3 پرفروش‌ترین خودروی bmw شد؟

عکس مطلب اول
بازار خودروهای لوکس در ایران محدودیت‌های زیادی دارد. هم قیمت بالای آن و هم پیشرانه بزرگ‌تر از ۲.۵ لیتر باعث شده که از سال ۲۰۱۳ این بازار کوچک‌تر از قبل هم بشود.
یکی از محبوب‌ترین سدان‌های متوسط که در کل دنیا فروش خوبی را تجربه کرد ماشین بی ام و بوده که در سری‌های مختلفی وارد بازار شد. بی‌ ام و x3 در این سال‌ها خودرویی دوست‌داشتنی در سایز سدان متوسط بود که به ایران هم وارد شد. سری سه برای بی‌ام‌و بسیار خوش یمن بوده است. طوری که هنوز هم تقریبا توانسته ۳۰‌درصد از تولید سالیانه این شرکت آلمانی را تضمین کند.
بی ام و x3 امکان تغییر دنده را بر روی فرمان هم قرار داده بود تا دیگر هنر را برای همه تمام کند. داشتن امکانات دیگری مثل کروز کنترل، چراغ‌های مجهز به سیستم چرخش در جاده، سقف پاناراما و هداپ دیسپلی هم در مقایسه با توانایی‌های مختلف این خودرو آپشن‌های خیلی خاصی به نظر نمی‌آیند.
وقتی قصد خرید یکی از بی‌ ام و های سری سه را داشته باشیم با دو موتور توربودیزل و سه مدل بنزینی روبرو می‌شویم. نهایت عملکرد این خودروی آلمانی را می‌توان در مدل M40i مشاهده کرد. این خودرو در ۴.۸ ثانیه می‌تواند ۱۰۰ کیلومتر بدون مانع را طی کند.
در این سری از بی‌ام‌و ما شاهد خودرویی با دنده‌های ۸ سرعته اتوماتیک هستیم؛ آن هم در حالی که سری هفت جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک داشت. تغییراتی که سری سه در دنده اعمال کرد باعث شد که با شتاب بالاتری روبرو شویم. شتاب اولیه این خوشتیپ آلمانی در مدل 30.D ۵.۹ ثانیه است؛ در حالی که این عدد برای بنز کلاس E و همچنین سری پنج بی ام دبلیو از ۶.۲ ثانیه کمتر نمی‌شود. از نظر وزنی هم سری سه ۱۰۰ کیلوگرم از سری هفت سبک‌تر است؛ البته حجم موتور این سری ۱.۷ لیتر از سری سه بیشتر بوده که باعث شده بیشتر از یک ثانیه زودتر به شتاب ۱۰۰ کیلومتر برسد. با سواری گرفتن از یک بی ام و سری سه نباید راه هیچ دلشوره‌ای را به دلمان باز کنیم. چرا که این خودرو همه تست‌های تصادف یورو ان کپ را پشت سر گذرانده و پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است. از طرفی دیگر این خودرو راحتی و هندلینگ نرمی به راننده داده که آن را به خودروی محبوبی تبدیل کرده است.
قیمت bmw x3 بسته به مدل و سال آن متفاوت است. اگر سایت دیوار را به دنبال یکی از این زیبارویان آلمانی بگردیم باید خودمان را برای بیشتر از ۸۰۰ میلیون تومان آماده کنیم. مدل ۲۰۱۴ آن را با ۶۰۰ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌کنند. این در حالی است که ۶۰۰ میلیون تومان قیمت یک مدل ۲۰۱۸ آن در خرداد ماه بوده است. نسخه فول این خودرو مدل ۲۰۱۵ امروز نزدیک به ۹۰۰۰ میلیون تومان قیمت دارد اما نیمه فول وارداتی‌اش ۶۵۰ میلیون تومان است. قیمت بی ام و کوپه ۲۰۱۳ در این سایت حدود ۳۵۰ میلیون تومان است که بسته به کارکردش ممکن است کمی بالاتر یا پایین‌تر بشود. قیمت بی ام و سری سه کروک سال ۲۰۱۱ نیز تقریبا همین مقدار است.

منبع : ویرلن

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/26
"نيمه فول وارداتيش "يعني چه؟! مگه BMW اصلاً مونتاژ شده تا حال در داخل كشور؟! كليه مدلهاش وارداتي هستن!
1397/12/26
من هیییچ سری 3ای ندیدم که سقفش پانوراما یا کلا شیشه ای باشه